Salongiventilaator

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
klahv
Postitusi: 35
Liitunud: K Juul 25, 2007 17:41
Asukoht:
Auto:

#1

K Dets 17, 2014 20:40

9-3 salongiventilaator töötab ainult maksimumi- asendi 4 peal, teistes asendites on vaikus. Milles võiks olla viga? Kas nupus, ventikas või on kusagil veel midagi, mida tuleks kontrollida?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

N Dets 18, 2014 11:13

Kiirusregulaator on rikkis. Vahetada, või remontida (kõiki versioone ei saa parandada).
KastanR
Postitusi: 28
Liitunud: N Nov 05, 2015 21:21
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 17, 2015 17:05

Postitaks siia teemasse.

Salongi ventilaatorit ei tööta enam või jäi kõige väiksema reziimi peale. Täna kitkusin kindalaeka eest ära, et kiiruseregulaatorile pilk peale visata.
Puhastasin ära ja ei tolku midagi. Kas on võimalik seda kuidagi testriga kontrollida ja kui on, siis mida peab seal kontrollima?
Järgmiseks sammuks oleks homme ventilaatori juures olev reostaat üle kontrollida.

Äkki keegi oskab veel nõu anda, mida vaadata. Kaitse terve.

Pilt regulaatorist: https://lh3.googleusercontent.com/JHJLEIELJUSsVkTYQWbTv3mHYfMduWJWMPZxFpBbRvGOfQFO8npUI2gVxJL6hEhTmRumReyWV5GKwGq8hmbkKyhx9PkYMuiDWSqDqRDfotVkjbNEXTRjtOp6sdt9YrdjZVIGzxYZZ5mq5oon0P1V-Pz8S4jWcXKbzWICzSFbrL1d19j4yDqlCCyVQsFQEBtM6ijqJ_EEC6u2HOAsp2P37g2dxtX93PUb9tbfPEytRcgKnwSSXsmm-s0wpPuELZgFM9a69Lf9-U70WY203uOJs6lcSrIa_bsLOhg8wt3JjgNYm6_GbEjgeHuSAYqm4TZpMM6_OQfFdbWLPngwOUu6prfHZDlxg62O8bJr0i9Y2tludO2dUDkVdEqQyNQmA__vfndjsRmmOChuINwftl5thboOI8B2iZZCB-7WYspzUXiGEEW71XEKihmxLZuTG1idZ1KKjyjJg-Yt1h0gU1si6dl7TLwH4GAmDfTuCm8K4z7BE_Ar5OoWfsIGgY4nK7Y56wFsv9kwGYaRWX79RwIqYlmJrc3Hhr4P3sqdt-_ErIg=w1698-h955-no
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#4

K Nov 18, 2015 8:26

Vaata enda pöidla juures olevaid tinutusühendusi - mul oli seal praod sees, ehk siis ei anna enam korralikult ühendust. Tol hetkel oli kiiresti vaja ja tellisin uue. Tegin alles hiljem vana lahti ja ma olen suht kindel, et seal on see viga. Näen pildi pealt, et sul ei teeks paha need tinutuskohad üle lasta.

Töötavat ventika regulaatorit leian ka vajadusel.
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#5

K Nov 18, 2015 8:37

KastanR, sul vent enne mingit põrinat ei teinud? Võimalik et vent ise ka läbi (mootor). Kui seda kordagi vahetatud pole on üsna tõenäoline.
KastanR
Postitusi: 28
Liitunud: N Nov 05, 2015 21:21
Asukoht:
Auto:

#6

K Nov 18, 2015 8:57

Ei pannud nagu kõrinat tähele. Aga täna lammutan edasi ja siit leidsin kui palju volte see kiirusregulaator peaks välja andma. Üritan ära mõõta.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#7

K Nov 18, 2015 9:41

Ventika tööd on suht lihtne vaadata - tõmbad kojamehed ära, kojameeste mootor koos raamiga ära, salongifilter ära ja siis vaatad, kas tiirleb või ei tiirle. Ajad veel käega ringi, saad laagri seisukorra ka enamvähem teada. Näed reostaati kah. 20-30 minti tööd.

Aga kui ventikas tiirleb, siis pöördu ikka kiirusregulaatori juurde tagasi.
KastanR
Postitusi: 28
Liitunud: N Nov 05, 2015 21:21
Asukoht:
Auto:

#8

K Nov 18, 2015 11:03

Muidu võib ventikale otse akult 12V peale lasta, et kontrollida tööd?
KastanR
Postitusi: 28
Liitunud: N Nov 05, 2015 21:21
Asukoht:
Auto:

#9

R Nov 20, 2015 15:40

Ventikale sai otse vool peale lastud - töötab.
Reostaat selline. Kas see okei, või on midagi puudu?
Service manualist selline pilt

Kas keegi oskab aidata, milline see ventika reostaat peab olema? Igalt poolt erinevaid variante ja äkki mul lihtsalt mingi tükk kuhugi ära kukkunud?
KastanR
Postitusi: 28
Liitunud: N Nov 05, 2015 21:21
Asukoht:
Auto:

#10

P Nov 22, 2015 13:04

Nii, viga sai lahenduse. Kiirusregulaatoris oli MOSEF plokk läbi. Oomipoest 3,5€ uus ja asi töötab.
valge
Postitusi: 9
Liitunud: E Nov 17, 2014 20:46
Asukoht:
Auto:

#11

E Dets 07, 2015 22:16

Kasutan teemat!!
Mul selline mure,et autol digikliima nö ja kui temperatuur panna HI peale,
siis salong ilusti kuum. Aga kui tõmban sealt ühe kraadi maha,siis hakkab juba
jahedat tulema. Süsteem nagu ei saaks aru,et ühe pügala langetamisel
pole nii jahedat kohe vaja..
Kust otsast vaadata võiks? Oskab keegi öelda..
valge
Postitusi: 9
Liitunud: E Nov 17, 2014 20:46
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 07, 2015 22:30

Proovin homme
KastanR
Postitusi: 28
Liitunud: N Nov 05, 2015 21:21
Asukoht:
Auto:

#13

T Dets 08, 2015 17:20

Endal "valge"ga samalaadne probleem. Ainult et kui Lo peale ei pane, siis tuleb iga muud kraadiga jubedalt sooja. Samas AUTO ja OFF peal hoides näitab 02 veakoodi.
valge
Postitusi: 9
Liitunud: E Nov 17, 2014 20:46
Asukoht:
Auto:

#14

K Dets 09, 2015 21:20

Ma hoidsin auto ja off all viskas suure 0 kümmneks sekundiks ette ja siis tuli uuesti temp ette.
Hetkel tundub,et oli abi. HI pealt 25peale pannes ei muutu õhk kohe jahedaks vaid natukene jahedamaks, nii nagu peab.

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=113589
Siin nende veakoodide kohta infot(kiirelt otsides)
valge
Postitusi: 9
Liitunud: E Nov 17, 2014 20:46
Asukoht:
Auto:

#15

T Jaan 19, 2016 21:24

Nimelt üks mure veel.
Kui vajutan salongi ventika puhuma ainult üles aknapeale(see nupp kus klaasimärk ka peal) tuleb ilusti sauna temperatuuri,aga kui vajutan korraga üles ja alla nuppude peale(siis puhub üles ja alla korraga) vajub soojus ära niiöelda. Külmaks ei lähe,aga see "hull kuumus" kaob ära.
Oskab keegi öelda mida vaadata võiks..
Praegu on valida kas aknad puhtad ja jalad külmad või jalad soojemad ja aknad veidi udusemad. :)
Vasta