Tagatiiva ääre remont

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#1

E Juul 25, 2016 11:55

9-3 OG tagatiivas on roosteuss sees. Tiib vahetati viis aastat tagasi plekimõlkimise järel ja läinud talvel lõi rooste välja. Küsin nõu, kuidas see viga mõistlikul viisil parandada. Kas vanale 9-3-le pakutakse ka tiivääre remondikomplekti? Ja mis see töö võiks umbkaudu maksta (ilma värvimiseta, värviparandused on eraldi plaanis)? Tiiva olukord on näha pildil.

Lisatud failid
SAAB on tegusõna!
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#2

E Juul 25, 2016 13:12

Hah,

Mu auto on sama värvi, all on sama velg ja samast kohast on ainukene roosteplekk kogu autol. Tegid ikka oma autost selle pildi? :cool:

Ma ka ise mõtlen, et kuidas ma seda ravin aga välja pole veel mõtelnud.
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#3

E Juul 25, 2016 13:56

Tavaliselt värvijad mingit garantiid pole andnud.. praktika siiani on 6 kuud ja protsess algab uuesti :gun:
Everyday Regular SAAB guy!
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#4

E Juul 25, 2016 14:20

Okei - mina mõtlen, et koht haljaks terasharjaga - võimalusel ka koopast seest metallini puhtaks. Siis roostesurm otsa, puhastada ja epokrunt peale. Peale seda tavaline pahtel+värv.

Palju sellise koha värvimise eest küsitakse, kui eeltöö rooste tõrjumisel ise ära teha? Ma ise ka ei usu, et keegi viitsib korralikult hakata roostet tõrjuma, tuisatakse ilusaks värviga ja aasta pärast olen samas punktis, kui mitte hullemas.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#5

E Juul 25, 2016 14:43

Kui tehtud 5a tagasi, valmistu halvaks üllatuseks - et on lapitud plekke teineteise peale pannes ja uss nõuab ka plekitööd.
Tegemisjuhiseid otsi märksõnadega keretööd, happekrunt, epokrunt. Seda on palju lahatud ja siingi foorumis ;)
Ussi tõrjumisel läheneks ma happekrundiga.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#6

E Juul 25, 2016 15:04

See koht on tehasest topeltplekiga. See peabki rooste minema, nii on ette nähtud tehase poolt.

Happekrundi ma unustasin ära kirjutades. Pole ise happekrunti kasutanud, mõned väidavad veel, et happekrunt+epokrunt omavahel kokku ei sobi. Ja siis mõni väidab veel, et kui täiesti haljaks saad, siis pole happekrunti vaja panna, võid kohe epo peale tuisata.
Mine tea, minu kogemus on pisikene ikkagi. Aga kui rooste ikkagi juba kuskil vohab, siis tundub hape õige kraam olevat. Kokakoolas sisalduv ortofosforhappe tegi mu siklipaagi küll kenasti läikivaks seest, küll siis peab ka selle koopaäärega sina peale saama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

E Juul 25, 2016 15:14

Kui tahad, et kestaks, siis relakas ja uus plekitükk ja keevitus.
see on tõesti topelt plekiga koht ja tavaline koht kus ussitamine algab.

Aga epokrunt unustage. Sest ka tehnoloogia täpselt järgimisel ( õige koostis, õige kuivatamine, õige karestamine, õige krunt jne) laseb epo asjad ajapikku lahti. Rasvane on märksõna.
Parem on roostemuundur, happekrunt, täitekrunt, värv.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#8

E Juul 25, 2016 16:13

Tänan! Protseduuride asjus sai asi selgemaks. Aga õige plekitükk või tiivaäär, kust selle võiks leida?
SAAB on tegusõna!
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#9

E Juul 25, 2016 16:26

Teine asi, mis unustada, on ketaslõikuri terasketas. See poleerib metalli nii ära, et nake on kehv. Oma viimasel keretööprojektil sain selle rumalusega hakkama (messingkettad olid parasjagu otsas). Värvi eel tolmust puhastades (ca 10bar õhuga) tuli epokrunt isegi ebatasaste keeviskohtade pealt lahti. Isegi koos kerehermeetikuga. Vaatepilt oli kole. Õnneks oli see vaid väike jupp kogutööst, mis metoodilise errori osaks sai :)
Moraal: krundialune ei tohi liiga sile olla. Eks puhastamine on kah teema. üpris tüütu teema, kui pinda on mitu ruutmeetrit :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#10

E Juul 25, 2016 16:38

Plekitükk ja tiivaäär - ma hetkel mõtlen, et kas mitte doonorilt kuskilt tagatiiva servast teine "mitte-topelt-plekiosast" üks tükk välja võtta ja sinna asemele keevistada. Tundub küll ringikujuline olevat see kaar, võib see õige olla?

Soovitused tööde teostamise osas võtan arvesse. Tahaks enne talve endal ka selle töö ikkagi ära teha. Roostega talvele vastu ei minda, tonnise esitiivakaared tõestasid, kui ilusaks nad võivad ühe talvega minna, kui roosteuss juba sees.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#11

E Juul 25, 2016 23:23

Kui tahad, et kestaks, siis relakas ja uus plekitükk ja keevitus.
see on tõesti topelt plekiga koht ja tavaline koht kus ussitamine algab.

Aga epokrunt unustage. Sest ka tehnoloogia täpselt järgimisel ( õige koostis, õige kuivatamine, õige karestamine, õige krunt jne) laseb epo asjad ajapikku lahti. Rasvane on märksõna.
Parem on roostemuundur, happekrunt, täitekrunt, värv.


Palun vihjet mis tootja happekrunt ja täitekrunt on ennast heast küljest näidanud?
Ja millisest kaubandusettevõttest neid hankida saab?
Läksin ka poodi, aga jäin hätta.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

E Juul 25, 2016 23:44

Kui tahad, et kestaks, siis relakas ja uus plekitükk ja keevitus.
see on tõesti topelt plekiga koht ja tavaline koht kus ussitamine algab.

Aga epokrunt unustage. Sest ka tehnoloogia täpselt järgimisel ( õige koostis, õige kuivatamine, õige karestamine, õige krunt jne) laseb epo asjad ajapikku lahti. Rasvane on märksõna.
Parem on roostemuundur, happekrunt, täitekrunt, värv.




Palun vihjet mis tootja happekrunt ja täitekrunt on ennast heast küljest näidanud?
Ja millisest kaubandusettevõttest neid hankida saab?
Läksin ka poodi, aga jäin hätta.


Lähed Karmo käest küsid ja ostad; niisama lihtne ongi ). tead ju küll kus asub- tallamallal, importauto kõrval, hoovi peal.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

E Juul 25, 2016 23:45

Ants Viljandi kasutab rekkadel würthi roostemuundurit, muutub mustaks, 24h pärast üle värvitav.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#14

T Apr 11, 2017 10:07

Kuidas sul selle koopaäärega läinud on? Kuna endal ka sama teema päevakorral, siis mõtlen, kust kõige õigem oleks neid plekke sinna lõigata, koopaserva raadiused muutuvad seal. Kaalusin korraks esitiivast juppe lõigata, et see ühenduskoht üldse ära kaotada.

Siin on 900ng tiivaääred müügis, kuid puudub kinnitus, et 9-3le sobivad, poest ei osatud ka vastata.
https://aeromotors.ee/kataloog/saab/900/2.0i/body/side-panel/?of=m119;t3970;s11880
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#15

T Apr 11, 2017 12:40

Tänan küsimast. Värvija ei riskinud tööd ilma keevitamiseta ette võtta, aga enne kui keevitamiseks läks, oli suvi läbi. Lähen nüüd uuele ringile. Eile üks mees just kiitis mingit Würthi vahendit, mis pidi keevitatud pleki tagaküljel roostetamise ära hoidma. Aga praegu veel palju targem ei ole.
SAAB on tegusõna!
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

T Apr 11, 2017 13:18

Roostemuunduritest lugenud, et kui nendega katta, peab plekil siiski õhuke roostekiht eelnevalt metallil olema. Puhta pleki peal need ained end kinni ei hoia. Aga rooste peab olema just nii õhuke, et muundur sellest "läbi näriks". Selleks peab liivapaberit näitama. Paksemal roostel reageerib ainult pealmine osa ja alt ussitab edasi. Pleki temperatuus soovitavalt 15C ja ülespoole, muidu reaktsiooni ei tekki või kulgeb see väga-väga aeglaselt. Usutavasti kehtib sama ka Würthi vedeliku kohta.

Ise hakkan katsetama tonnisel Loctite7505 vahendiga. Kunagi sai seda proovitud ja hakkas meeldima. Jaheda ilmaga pole lootustki. Kaetud pind jääb valgeks, kuigi peaks kiirelt mustaks tõmbuma. Ei saa ka nii, et jahedaga katad ja siis hiljem ootad sooja - muundurist aurub vedelik juba ammu enne ja protsess peatub. Loctite vedelik kattub lisaks veel mingi polümeerkihiga. Tulemuseks valge kiht roostepinnal ja kogu lugu. Samal põhjusel ei saa katta otsese päikese käes.

Kui aga õigesti toimib, läheb pind kenasti mustaks, oleks justkui värvitud, kuigi värvida seda veel tuleb, sest pole eriti ilmastikukindel.
Lihtsalt suvaliste roosteplekkide parandamiseks pole kuigi mugav - värvi peal on kuivanud vedelikku päris raske kätte saada.

Head ja toimivad roostemuundurid pole eriti odavad asjad ja vedelikku kulub üsna palju mitmeks katmiseks. Igasugu fosforhappe baasil roostesurmade vm kokakoola kogemus mul vilets, pole nendega kunagi rooste levimist takistada suutnud.
Vasta