9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
only
Postitusi: 4
Liitunud: E Juul 31, 2017 6:47
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 18, 2017 23:51

Tere,

Mure järgmine: külmalt käivitatades tudiseb ja puterdab, kui korra gaasi anda, siis ühtlustub 10-15 sekundi pärast.
Tundub nagu toimiks ainlt 2-3 silindrit. Soojalt probleeme ei esine. Jõud ära ei kao. Kütusekulu linnas ca 12L sajale. Tavalises töökojas pandi arvuti taha, veakoode ei ole. 4. silindris näitas kõige suuremat missfire ja lisaks oli missfire suurem teistest kas 2. või 3. silindris, täpselt ei mäleta kummas.
Masin ise korralik, 210k dokumenteeritud läbisõit. Soojalt ja "jahedalt" üldiselt minek hea ja kinni ei poo.

Töökojas öeldi, et vaheta kõik 4 süütepooli ära. Endale tundus loogiline vahetada 4. silindri oma ära ja katsetada. Muutusi ei ilmnenud. Samuti proovisin süüütepoole omavahel ringi tõsta. Ikka sama asi. Küünlad hiljuti vahetatud.

Edit: Armatuuril samuti puhas leht.

Kui kinni ei poo sõidu ajal, siis ei tohiks drosseklapp ju olla? Ideid, härrasmehed?

Tänud :beer:
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#2

T Dets 19, 2017 8:15

Mul aitas tankla vahetus, olid suht samad sümptomid, aga tühikäik lainetas peale käivitust vaid paar esimest sekundit ja ka kuskilt viga ei leitud. Nüüd olen kevadest saati tankinud Nestes ja nende Soome päritolu kütusega probleemi pole. Eriti siidiselt käib 98ga, aga ka tehase soovitatud 95 puhul töötab kenasti. Aga piisab kui korra kuskilt mujalt 95 paak täis võtta ja hakkab sama jama taas pihta. Tundub, et see Leedu-Valgevene-Venemaa või mis iganes 95 kütus, mis teistesse kettidesse sisse tuuakse on suht kasina kvaliteediga. Nädalavahetusel jebisin võsalõikajaga, mis ka kuidagi Alexela 95 kütusega pöördesse ei tahtnud minna.
Ehk proovi üks paagitäis Neste 98 läbi lasta ja vaata, kas asi muutub - kindlasti odavam viis, kui katse eksituse meetodil juppe vahetama hakata.
PS Drosselklapi puhastamist võid ka muidugi proovida. Peale puhastust soovitaks selle jätta esmalt Tech2 abil kalibreerimata ja vaadata, kas siis käivitus paraneb. Minu kogemus näitab, et kalibreerimata drosselklapp lööb käivitushetkel pöörded 1500-1700 rpm kanti ja seetõttu ei tohiks ka kehva kütusega puterdada. Mingi ajaga kalibreerub ta ka Tech2 abita ise taas paika ja võib taas puterdama hakata.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
only
Postitusi: 4
Liitunud: E Juul 31, 2017 6:47
Asukoht:
Auto:

#3

T Dets 19, 2017 14:32

Tänud.

Siiani olen võtnud Statoilist, Olerexist või Alexelast, peamiselt 95oct.

Kui talda ei anna peale käivitust, siis puterdab natuke pikemalt, mingi 1 min või nii. Kui korraks (5-10sek) pöörded 2-3k peale tõsta siis puterdamine kaob.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Dets 19, 2017 20:14

Ma arvan, et sul ei ole masinal peal NGK küünlad. :shock:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
only
Postitusi: 4
Liitunud: E Juul 31, 2017 6:47
Asukoht:
Auto:

#5

E Veebr 05, 2018 23:08

Panin NGK küündlad, mida paljudes foorumites ja saabi lehel soovitas. Sama asi.

Samuti ei ole minu masina puhul see kütuseallikast.

Kellal on praegu 216k km, ketti pole sellel masinal teadaolevalt vahetatud, siis Troostist arvati, et kett on lõtv käivitusel ja sellepärast puterdab.
Kas siin on üldse mingi loogika või soovitati mul pmst lihtsalt kett kindluse mõttes ära vahetada. See ei ole päris möödaminnes töö maksumusega ning klõbinat kui sellist ei ole otseselt tuvastanud.

Teine asi mis keegi teadja kuskilt garaazist ütles, et kõik süütepoolid korraga ära vahetada, et ühe kaupa vahetusest ei piisa. Samuti ei ole see minu arvates loogiline, kui tõstepoole ümber tõsta ja jätkuvalt annab misfire. Või on siin samuti mingi loogika, mida mina ära ei taba?

Ehk on kellegil mõtteid või arvamusi.

Karl
entson
Postitusi: 318
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#6

K Veebr 07, 2018 0:08

mõni vaakumvoolik ei või lekkida ,temperatuuri anduri viga võiks ka mootori tööd mõjutada.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 918
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#7

K Veebr 07, 2018 19:17

Süütepoole Saab Tech2 seadme abil testida ( paraku mitte kõik Saabi remondikojad seda ei oska teha).
Kas plusskraadidega ka puterdas?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Vasta