1. leht 1-st

9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: E Dets 18, 2017 23:51
Postitas only
Tere,

Mure järgmine: külmalt käivitatades tudiseb ja puterdab, kui korra gaasi anda, siis ühtlustub 10-15 sekundi pärast.
Tundub nagu toimiks ainlt 2-3 silindrit. Soojalt probleeme ei esine. Jõud ära ei kao. Kütusekulu linnas ca 12L sajale. Tavalises töökojas pandi arvuti taha, veakoode ei ole. 4. silindris näitas kõige suuremat missfire ja lisaks oli missfire suurem teistest kas 2. või 3. silindris, täpselt ei mäleta kummas.
Masin ise korralik, 210k dokumenteeritud läbisõit. Soojalt ja "jahedalt" üldiselt minek hea ja kinni ei poo.

Töökojas öeldi, et vaheta kõik 4 süütepooli ära. Endale tundus loogiline vahetada 4. silindri oma ära ja katsetada. Muutusi ei ilmnenud. Samuti proovisin süüütepoole omavahel ringi tõsta. Ikka sama asi. Küünlad hiljuti vahetatud.

Edit: Armatuuril samuti puhas leht.

Kui kinni ei poo sõidu ajal, siis ei tohiks drosseklapp ju olla? Ideid, härrasmehed?

Tänud :beer:

Re: 9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: T Dets 19, 2017 8:15
Postitas skyline
Mul aitas tankla vahetus, olid suht samad sümptomid, aga tühikäik lainetas peale käivitust vaid paar esimest sekundit ja ka kuskilt viga ei leitud. Nüüd olen kevadest saati tankinud Nestes ja nende Soome päritolu kütusega probleemi pole. Eriti siidiselt käib 98ga, aga ka tehase soovitatud 95 puhul töötab kenasti. Aga piisab kui korra kuskilt mujalt 95 paak täis võtta ja hakkab sama jama taas pihta. Tundub, et see Leedu-Valgevene-Venemaa või mis iganes 95 kütus, mis teistesse kettidesse sisse tuuakse on suht kasina kvaliteediga. Nädalavahetusel jebisin võsalõikajaga, mis ka kuidagi Alexela 95 kütusega pöördesse ei tahtnud minna.
Ehk proovi üks paagitäis Neste 98 läbi lasta ja vaata, kas asi muutub - kindlasti odavam viis, kui katse eksituse meetodil juppe vahetama hakata.
PS Drosselklapi puhastamist võid ka muidugi proovida. Peale puhastust soovitaks selle jätta esmalt Tech2 abil kalibreerimata ja vaadata, kas siis käivitus paraneb. Minu kogemus näitab, et kalibreerimata drosselklapp lööb käivitushetkel pöörded 1500-1700 rpm kanti ja seetõttu ei tohiks ka kehva kütusega puterdada. Mingi ajaga kalibreerub ta ka Tech2 abita ise taas paika ja võib taas puterdama hakata.

Re: 9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: T Dets 19, 2017 14:32
Postitas only
Tänud.

Siiani olen võtnud Statoilist, Olerexist või Alexelast, peamiselt 95oct.

Kui talda ei anna peale käivitust, siis puterdab natuke pikemalt, mingi 1 min või nii. Kui korraks (5-10sek) pöörded 2-3k peale tõsta siis puterdamine kaob.

Re: 9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: T Dets 19, 2017 20:14
Postitas ivomets
Ma arvan, et sul ei ole masinal peal NGK küünlad. :shock:

Re: 9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: E Veebr 05, 2018 23:08
Postitas only
Panin NGK küündlad, mida paljudes foorumites ja saabi lehel soovitas. Sama asi.

Samuti ei ole minu masina puhul see kütuseallikast.

Kellal on praegu 216k km, ketti pole sellel masinal teadaolevalt vahetatud, siis Troostist arvati, et kett on lõtv käivitusel ja sellepärast puterdab.
Kas siin on üldse mingi loogika või soovitati mul pmst lihtsalt kett kindluse mõttes ära vahetada. See ei ole päris möödaminnes töö maksumusega ning klõbinat kui sellist ei ole otseselt tuvastanud.

Teine asi mis keegi teadja kuskilt garaazist ütles, et kõik süütepoolid korraga ära vahetada, et ühe kaupa vahetusest ei piisa. Samuti ei ole see minu arvates loogiline, kui tõstepoole ümber tõsta ja jätkuvalt annab misfire. Või on siin samuti mingi loogika, mida mina ära ei taba?

Ehk on kellegil mõtteid või arvamusi.

Karl

Re: 9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: K Veebr 07, 2018 0:08
Postitas entson
mõni vaakumvoolik ei või lekkida ,temperatuuri anduri viga võiks ka mootori tööd mõjutada.

Re: 9-3 2.0T 129kw 04a külmalt puterdab

Postitatud: K Veebr 07, 2018 19:17
Postitas skyline
Süütepoole Saab Tech2 seadme abil testida ( paraku mitte kõik Saabi remondikojad seda ei oska teha).
Kas plusskraadidega ka puterdas?