9-3 käivitamise probleem

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
mpace
Postitusi: 2
Liitunud: L Mär 03, 2018 23:33
Asukoht: Pärnu
Auto:

#1

L Mär 03, 2018 23:51

Autoks 2008 9-3 1.9 diisel 132kw .

Nimelt kuu aega tagasi hakkas probleem, et võtit keerates starter ainult plõksus. Vahetasin starteri välja (uus mitte kasutatud) ja töötas mõne nädala kui jälle hakkas sama nalja tegema. Ühel hetkel oli aga täielik väikus. Relee karbist leidsin, et kaitse oli läbi ja viga kadus jälle paariks nädalaks ära. Nüüd aga on viga tagasi. Kindluse mõttes lasin enda vana starteri korda teha, kuid viga sama. Starterit andes lükkab starteri pendiksi vastu hammasvööd, aga mootorit ringi ei hakka ajama. Peale seda võtsin kätte testri ja hakkasin voolusid taga ajama. Jämedale + klemmile ei jõua vool kohale. Kui võti keerata starteri asendisse siis tuleb sinna ainult 0.5-0.6V. Peale seda võtsin aku pooleks tunniks maha ja möötsin uuesti. Sellel samal + klemmil ilusasti 12.8V olemas. Seekord sõber appi ja ise testri juurde voolu möötma. Süüte keeras sisse oli veel alles vool ja kohe kui starterit andis lükkas pendiksi klõps vastu hammasvööd ning 12 volti oli klemmilt kadunud. Kordasin jälle aku maha/peale protsessi ja vool jälle klemmil olemas. Armatuuris ühtegi ülearust tuld ega veateadet ei ole. Ise mõtlen vaid seda, et aku ja starteri vahel oleval juhtmel peab veel mingi relee või midagi sarnast olema mis selle voolu ära likvideerib sellest juhtmest. Oskab keegi ehk suunata milles probleem võib olla või on kellegil lausa mingit skeemi sellest juhtmestikust, et saaksin näpuga järge ajama hakata.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

P Mär 04, 2018 2:05

Pluss juhe võib olla jama. Originaalis on pressühendused. Proovi juhtme ja klemmide ühendused üle joota. Mul 9-5l parandas asja küll.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

P Mär 04, 2018 10:12

Selliseid asju ei joodeta, sellised asjad tehakse uued. Uus juhe, uued presskingad ja korras. Kui sul juhe natukenegi juba oksüdeerunud on, siis ei hakka mingi tina sinna külge. Lisaks tuleks kogu värk päris kuumaks ajada, et tina ka kinga sisse läheks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

P Mär 04, 2018 11:24

Palju asju võib olla, millest see jama. Alustades aku klemmide puhtusest. ja samuti lisaks eelkirjutajatele ka massi mootori juhe. lisaks uute starterite tsingitud poltidega tõmbereleed.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#5

P Mär 04, 2018 12:14

S9K kirjutas:
P Mär 04, 2018 10:12
Selliseid asju ei joodeta, sellised asjad tehakse uued. Uus juhe, uued presskingad ja korras. Kui sul juhe natukenegi juba oksüdeerunud on, siis ei hakka mingi tina sinna külge. Lisaks tuleks kogu värk päris kuumaks ajada, et tina ka kinga sisse läheks.
Aga samas oleks hea kui uutele kingadele tina ka vahele saaks.
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#6

P Mär 04, 2018 13:28

Selliste voolude puhul jootetina ei kasutata, korralik vask vasega pressühendus on ainuke õige lahendus.
mpace
Postitusi: 2
Liitunud: L Mär 03, 2018 23:33
Asukoht: Pärnu
Auto:

#7

P Mär 04, 2018 22:55

Tõepoolest. Aku juurest tuli klemm juhtme otsast lihtsalt ära.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#8

E Mär 05, 2018 9:33

Kas neid akukaableid saab lasta kuskil teha?
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#9

E Mär 05, 2018 18:56

on ka selliseid otsi,millele saad kaabli vahele torgata ja poltidega pingutada, + ja - on erineva läbimõõduga.
Saan harva sõita SAABIGA.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#10

T Mär 06, 2018 8:19

Ei ma ikka tundmatusse kohta ei torka niiväga midagi. Millegipärast ei usalda neid hiina kruvisid.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#11

T Mär 06, 2018 16:19

ei oleks soovitanud,kui poleks niisuguse kinnitusega otsasid kunagi oma veokal kasutanud.igatahes minul toimisid.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

T Mär 06, 2018 19:16

aednik kirjutas:
T Mär 06, 2018 8:19
Ei ma ikka tundmatusse kohta ei torka niiväga midagi. Millegipärast ei usalda neid hiina kruvisid.
Vaata kui veel teed kruvidele sellise poolhülsi moodi plaadi ka alla, siis saab veel eriti hea. julgen soovitada!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Caliba
Postitusi: 125
Liitunud: K Apr 01, 2009 15:24
Asukoht: Kuusalu vald
Auto: 9-3 SC 1.9Tid 07a.

#13

T Mär 06, 2018 21:11

aednik kirjutas:
E Mär 05, 2018 9:33
Kas neid akukaableid saab lasta kuskil teha?
Akukeskus.ee
renovaar.akuladu.ee

ja küllap neid kohti leiab otsides veelgi :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

T Mär 06, 2018 21:57

Täiesti tavalises elektrikaupade poes on otsi ja kaablit müüa. Kas nad seal ka pressivad, maybe. Elektritöödega tegelev ettevõte saab kindlasti ka pressida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

K Mär 07, 2018 10:31

Eluaeg on neid akukaableid-klemme kokku joodetud ja see on ka ainus 100% toimiv lahendus, sest sellisel ühendusel puudub kontakttakistus ning seega ka -kuumenemine. Kes nõuka-ajal elektrikuks, või elektroonkuks on õppinud saab ehk aru millest räägin.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#16

K Mär 07, 2018 12:58

Trionic kirjutas:
K Mär 07, 2018 10:31
Eluaeg on neid akukaableid-klemme kokku joodetud ja see on ka ainus 100% toimiv lahendus, sest sellisel ühendusel puudub kontakttakistus ning seega ka -kuumenemine. Kes nõuka-ajal elektrikuks, või elektroonkuks on õppinud saab ehk aru millest räägin.
Jummalast õige jutt, nii parandasin ka oma vana diisel 9-5 (milline käivitusvool sel vanakooli diislil) toitejuhtmed, lihtsalt tüütasid ära need pingelangud. Starteri pool puhastasin vana "kinga" ära ja lisasin topelt teise veel (seal ju L kujulised) ning jootsin üle. Lisaks vedasin topelt maandusjuhtme akuklemmi alt otse starteri suure kinnituspoldi alla. Nüüd külmadega jõuab igati starterit vedada. Jootmine ei sobi kohta, kus juhe pidevalt liigub, seal tuleb kas paksu rüüsi vm. abil jootekoht jäigaks muuta.
S9K kirjutas:
T Mär 06, 2018 21:57
Täiesti tavalises elektrikaupade poes on otsi ja kaablit müüa. Kas nad seal ka pressivad, maybe. Elektritöödega tegelev ettevõte saab kindlasti ka pressida.
Asi polegi nii lihtne, kiulist jämedat juhet saab osta musta, heal juhul sinist või kolla-rohelist, aga mitte punast. Isegi tavaline labane must+punane alalisvoolu kaabel on neist poodidest kadunud. Samas autopoed müüvad ka (pool)valmis toite kaableid.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

K Mär 07, 2018 13:18

Mis see akukaabli ristlõige on? Autoaudiopoed müüvad suht jämedaid kaableid, need võiks ju ka sobida? Või ei?
(35mm2)
https://www.noortehnik.ee/connection-pf ... itekaabel/

50mm2 oli ka seal...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

K Mär 07, 2018 13:26

Mina olengi audio omadest teinud. Hästi painduvad ja ei vanane jäigaks.
Vasta