1. leht 1-st

2.0 turbo 136kw 2.0 turbo 110 kw asemele ?

Postitatud: T Juul 10, 2018 12:13
Postitas kkarel
Tere!
Sain omale Saab 900 2.0 turbo 136kw manuaal 1997 millel on kere läbi aga mootor toimiv ja saaksin võibolla ühe Saab 9-5 2.0 turbo 110 kw manuaal 1997 korraliku kere. Siit küsimus kas see mootor istuks ilusti 9-5 kere peale ?
ja mis erinevused nendel 110kw ja 136 kw on ? Aju, pihustid, turbo sama ?

Parimat!

Re: 2.0 turbo 136kw 2.0 turbo 110 kw asemele ?

Postitatud: T Juul 10, 2018 14:31
Postitas daags
Erinev on sisuliselt kõik (v.a. plokk, väntvõll ja mõned muud pudinad):
Sisselaske kollektor koos segusiibri jne sinna juurde kuuluvaga. 9-5 kollektor ei istu otsa, kuna plokikaane sisselaske kanalid teise kujuga (vajaks alumiinium keevitust). Kasutada oleks vaja 9-5 plokikaant. Siis on häda jälle, kolvides. Kolvid on b204 (9-3) mootoril teise kujuga ning ülemine surnud seis on plokiga tasa. 9-5 jääb veidi allapoole. Kaks varianti, kas vahetad kolvid ringi või kasutad eraldi paksemat tihendit. Mul on üks riiulis olemas, kui huvi pakub :).

Väljalaske poole pealt on kollektor sama, aga turbo erinev koos turbosse mineva õhuvõtuga. Ehk siis turbo ja sinna juurde kuuluv vaja ka 9-5 pealt võtta.

Samuti on erinev karteri tuulutus ja karteripõhja disain.

9-5 on trionic 7, 9-3 trionic 5. Erinevad ecud ja andurid.

Ja ära hooratast unusta vahetada- erineva paksusega ning niiviisi saad töösilindrist kiiresti lahti.

Ühesõnaga, on teostatav ja tehtud :D

Re: 2.0 turbo 136kw 2.0 turbo 110 kw asemele ?

Postitatud: T Juul 10, 2018 15:47
Postitas kkarel
Suured tänud põhjaliku vastuse eest daags !

Pikemalt järele mõeldes otsustasin siiski et tõmban 900 kere laiali lähiajal ja tuleb suuremat sorti keretööd ette võtta nagu esialgne plaan oli, sest hobiautona meeldib selle kere siiski rohkem ja nagunii oli mõttes ka vähe ilusamad stanged ja veljed madladus panna. Kuna mõned päevad tagasi ma ta alles sain siis pole korralikku proovisõitu teha veel saanud/jõudnud aga eeldan, et juba originaalis olevad 136 kw peaks seda pisikest 1330kg kaaluvat kere veidike liigutama küll esialgu.

Re: 2.0 turbo 136kw 2.0 turbo 110 kw asemele ?

Postitatud: T Juul 10, 2018 16:11
Postitas daags
sinu auto garrett suudab kenasti pea 170-180 kw puhuda. Siis veel põnevam.

Re: 2.0 turbo 136kw 2.0 turbo 110 kw asemele ?

Postitatud: T Juul 10, 2018 16:38
Postitas kkarel
Vaatame mis tulevik toob ja kuidas auto ehitamine / taastamine areneb ( Kuidas aega ja raha jagub maja ehituse kõrvalt ), väike kohustuslik rõhu tõste chipi toel võiks vähemalt olla.