Bensiinikulu tõus NG900

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#1

T Nov 14, 2006 11:10

Viimaste paagitäitega olen saanud järjest vähem sõita :gun:
Suvel tuli keskmiseks 9l/100km, nüüd viimastel tankimistel sain 9,5 ja 10,1. Sõidustiili pole muutnud ja naelad sain alla alles sel nädalavahetusel.
Milliste detailide kulumine on esmasteks bensiinikulu tõstjateks?
Küünlad, pihustid, õhulugejad, lambdaandurid, kompressioon... Mis järjestuses oleks mõistlik kontrollida mootori korrasolekut?
Gunn
Postitusi: 187
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#2

T Nov 14, 2006 11:17

Temperatuuri langus õues on kindlasti üheks "süüdlaseks" :wtf:. Ja kui veel konditsioneer ka töötab, siis ....:wall:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

T Nov 14, 2006 11:25

kontrollida võiks termostaati ja vahetamisel panna 92 kraadine, kuigi kodulinnast sellist ei leidnud ;(
; läks 88.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#4

T Nov 14, 2006 12:06

kui rohelise rikkis õhulugeja punase peale tõstetud sai, siis tolle kütusekulu läks lakke. rohelise kütusekulu langes töökorras õhumõõtjaga tuntavalt.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

T Nov 14, 2006 13:19

aga millegipärast on nii, et 2,0 mootoriga tonnised on mul alati vähem võtnud, kui 2,0 ngd. ja ca liiter poolteist keskmiselt.
milles värk??

ja nii suvel kui ka kylmaga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Nov 14, 2006 13:20

Ilm läks külmaks, naelrehv ei veere nii hästi... hommikul soojendad ka veel, ongi kogu mõistatus. Liiter-paar juurde külma ilmaga ongi suht normaalne.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#7

T Nov 14, 2006 13:23

Mina imestasin nii oma 90-ga esimesed talved ja ka ng-ga esimesel talvel.

Nüüd enam ei imesta.

Mida lühemad sõidud, seda suurem kulu tõus.

Üks mingi tabel oli mu meelest selles omaniku käsiraamatus, et kui suur kütusekulu tõus on sõltuvalt välistemperatuurist graafikuna ajas. Külma ilmaga oli alguses ikka mitu korda suurem kulu. Ja kui sõit algusega lõppebki, siis keskmine on ohus.

.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#8

T Nov 14, 2006 15:37

Mu karpaga klassikul on toodud õhu sissevõtte võimalus väljalaskekollektorist. (vaakumiga mingi klapp reguleerib külma-sooja õhu suhet õhupuhastaja juures)
Sissepritsega masinal seda nüanssi pole, ainult külm õhk mootorisse.
Milleks selline erinevus? Kuidas tänapäeva masinatel see on?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

T Nov 14, 2006 16:05

Algselt postitas: KT100
Mu karpaga klassikul on toodud õhu sissevõtte võimalus väljalaskekollektorist. (vaakumiga mingi klapp reguleerib külma-sooja õhu suhet õhupuhastaja juures)
Sissepritsega masinal seda nüanssi pole, ainult külm õhk mootorisse.
Milleks selline erinevus? Kuidas tänapäeva masinatel see on?

Täpselt ei tea, aga pakun et kütus+jahe õhk hästi ei segune.
Karpas seda segatakse ja siis tulebki sooja õhku anda, et asi toimiks. Sissepritsega mootoritel probleemi pole, sest segu tekitatakse juba silindris, kus alati temp. kõrge.

Targemad muidugi parandavad, kui mööda panin :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

T Nov 14, 2006 18:55

Külma õhuga seguneb ja kuidas veel..:) Hint: intercooler...
Karpa lihtsalt võib jäässe minna, kui väga külm on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

T Nov 14, 2006 20:18

Algselt postitas: Cyber
Külma õhuga seguneb ja kuidas veel..:) Hint: intercooler...
Karpa lihtsalt võib jäässe minna, kui väga külm on.

Jah, valesti pakkusingi :)
"Tark raamat" ütleb, et kuna osaline bensiini aurustumine juba ise seob nii palju energiat (ehk siis võtab viimasegi sooja ära :cool: ) siis jäätub ka õhus olev veeaur ja ongi abi antud. Hakkab see mootor köhima või sureb hoopis välja.
Sissepritse korral segatakse õhk ja bensiin põlemiskambri lähedal ja jäätumist ei toimu.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

T Nov 14, 2006 20:39

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: Cyber
Külma õhuga seguneb ja kuidas veel..:) Hint: intercooler...
Karpa lihtsalt võib jäässe minna, kui väga külm on.

Jah, valesti pakkusingi :)
"Tark raamat" ütleb, et kuna osaline bensiini aurustumine juba ise seob nii palju energiat (ehk siis võtab viimasegi sooja ära :cool: ) siis jäätub ka õhus olev veeaur ja ongi abi antud. Hakkab see mootor köhima või sureb hoopis välja.
Sissepritse korral segatakse õhk ja bensiin põlemiskambri lähedal ja jäätumist ei toimu.


ja otsepritsega bensukates segatakse otse põlemiskambris.
Vasta