Tere.
Kuna ees ootab kaanetihendi vahetus siis sai möeldud et kuna örnalt on kuulda ka ketti ja vahetaks siis keti ka ära kui juba kaas maas on. Mis tavaliselt keti vahetusel vahetusse läheb? Hammakad vast ei lähe nagu täis komplektis aga mis seal oleks möistlik vahetada veel peale keti? Mingid tallad, pinguti? Ja kas selle töö tegemine, kui mootor on autol peal, on teostatav? Mul nimelt pole just väikseimad kämblad mis igale poole mahuks
Parimat!
Sven
Plokikaane tihendi vahetus ja keti vahetus osade nimekiri.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
OG9-3 puhul on liiga vähe ruumi otsakaane ja poolraami vahel, et mootor peal ketti vahetada saaks. Küll aga saab nii et lasta mootor lahti ja liigutada seda koos käigukastiga mootoriruumis poolraamist eemale(kuskil inglisekeelses foorumis kirjeldati). Ise tegin nii, et eemaldasin mootori alusraami, toestasin mootori-käigukasti altpoolt ja tõstsin auto kere nii palju ülespoole, et sain rattakoopa kaudu keti vahetatud. Midagi lihtsat, mugavat ja glamuurset sellisel lähenemisel igatahes polnud, kuid sain omade jõududega lõpuks tehtud.
Poenimekiri võiks olla umbes selline:
* Ketikomplekt koos kõikide taldede ja hammasratastega(tegelikult saab ka ilma balanssvõllide ketita hakkama kui see ära jätta)
* Õlipumba kaanes olev väntvõlli simmerling
* Plokikaane tihend
* Plokikaane poldid
* Väljalaskekollektori tihend
* Turbo ja väljalaskekollektori vaheline tihend
* Sisselaskekollektori tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Tuub tihendisilikooni(Victor Reinz näiteks)
* Õlipumba kaane kummirõngas
* Nukkvõlli otsatihend(tõenäoliselt juba lekib)
* Termostaat, temperatuuriandur ja jahutusvedelik(kui juba siis juba)
Lisaks mainin ära et plokikaane poltide keeramiseks on vaja E-padrunit ning õlipumba kaane mahavõtmiseks on vaja eriti suuri vedrurõnga tange.
Koos nende töödega tuleks üle vaadata ja hinnata ka õlipumba ning reduktsioonklapi seisukord. Samuti vaadata üle ja puhastada karter ning õlivõtusõel, kui seda tehtud pole.
Poenimekiri võiks olla umbes selline:
* Ketikomplekt koos kõikide taldede ja hammasratastega(tegelikult saab ka ilma balanssvõllide ketita hakkama kui see ära jätta)
* Õlipumba kaanes olev väntvõlli simmerling
* Plokikaane tihend
* Plokikaane poldid
* Väljalaskekollektori tihend
* Turbo ja väljalaskekollektori vaheline tihend
* Sisselaskekollektori tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Tuub tihendisilikooni(Victor Reinz näiteks)
* Õlipumba kaane kummirõngas
* Nukkvõlli otsatihend(tõenäoliselt juba lekib)
* Termostaat, temperatuuriandur ja jahutusvedelik(kui juba siis juba)
Lisaks mainin ära et plokikaane poltide keeramiseks on vaja E-padrunit ning õlipumba kaane mahavõtmiseks on vaja eriti suuri vedrurõnga tange.
Koos nende töödega tuleks üle vaadata ja hinnata ka õlipumba ning reduktsioonklapi seisukord. Samuti vaadata üle ja puhastada karter ning õlivõtusõel, kui seda tehtud pole.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Õige jah, ei meenunud esimese hooga. Otsakaane mahavõtmiseks tuleb esmalt veepump ka eemaldada. Veepumba ja ploki vahel oleva ühendusmuhvi kummirõngad ning pumba külje pealt sisse tuleva pisema toru kummirõngas võiks uued panna kui need mõõdu järgi eraldi osta - ei maksa palju ka.
Ja nii võib pisikesest kaanetihendi vahetusest saada suuremat sorti mootoriremont. Siinkohal peab kaine peaga olukorrale, detailide seisukorrale ja rahakotile otsa vaatama. Kui kokku vaja hoida, siis hoiaksin näiteks termostaadi, temp anduri ja veepumba pealt - neid on üpris lihtne vahetada ja on ligipääsetavad. Küll aga kõik raskesti ja väga raskesti ligipääsetavad asjad vahetaksin kindlasti, et mitte uuesti lahti harutada lähemas tulevikus seda kohta.
Ja nii võib pisikesest kaanetihendi vahetusest saada suuremat sorti mootoriremont. Siinkohal peab kaine peaga olukorrale, detailide seisukorrale ja rahakotile otsa vaatama. Kui kokku vaja hoida, siis hoiaksin näiteks termostaadi, temp anduri ja veepumba pealt - neid on üpris lihtne vahetada ja on ligipääsetavad. Küll aga kõik raskesti ja väga raskesti ligipääsetavad asjad vahetaksin kindlasti, et mitte uuesti lahti harutada lähemas tulevikus seda kohta.
Peab vist ämma autole pigem teise mootori vaatama mis kuiv, vaevalt ta poolenisti pensionär suudab panna u.800 raha remondi allahard0 kirjutas: ↑T Mai 07, 2019 14:36OG9-3 puhul on liiga vähe ruumi otsakaane ja poolraami vahel, et mootor peal ketti vahetada saaks. Küll aga saab nii et lasta mootor lahti ja liigutada seda koos käigukastiga mootoriruumis poolraamist eemale(kuskil inglisekeelses foorumis kirjeldati). Ise tegin nii, et eemaldasin mootori alusraami, toestasin mootori-käigukasti altpoolt ja tõstsin auto kere nii palju ülespoole, et sain rattakoopa kaudu keti vahetatud. Midagi lihtsat, mugavat ja glamuurset sellisel lähenemisel igatahes polnud, kuid sain omade jõududega lõpuks tehtud.
Poenimekiri võiks olla umbes selline:
* Ketikomplekt koos kõikide taldede ja hammasratastega(tegelikult saab ka ilma balanssvõllide ketita hakkama kui see ära jätta)
* Õlipumba kaanes olev väntvõlli simmerling
* Plokikaane tihend
* Plokikaane poldid
* Väljalaskekollektori tihend
* Turbo ja väljalaskekollektori vaheline tihend
* Sisselaskekollektori tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Tuub tihendisilikooni(Victor Reinz näiteks)
* Õlipumba kaane kummirõngas
* Nukkvõlli otsatihend(tõenäoliselt juba lekib)
* Termostaat, temperatuuriandur ja jahutusvedelik(kui juba siis juba)
Lisaks mainin ära et plokikaane poltide keeramiseks on vaja E-padrunit ning õlipumba kaane mahavõtmiseks on vaja eriti suuri vedrurõnga tange.
Koos nende töödega tuleks üle vaadata ja hinnata ka õlipumba ning reduktsioonklapi seisukord. Samuti vaadata üle ja puhastada karter ning õlivõtusõel, kui seda tehtud pole.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Eks peab ämmaga arutama asja, kui aga pole raha remondiks korraga välja käia siis peabki leppima kasutatud mootoriga mis tuleb kordi odavam siiski hetkel. Vöi on minek üldse teise auto suunas. Saab siiski suht janune ka.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.