9-3 SE 2.0t 147kW (1998) ei käivitu

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Nielander
Postitusi: 39
Liitunud: R Apr 15, 2016 13:18
Asukoht:
Auto:

#1

N Mai 14, 2020 9:16

Endal mõistus otsas. Auto ei läinud ühel õhtul lihtsalt käima (enne käivitus hästi). Starter veab, aga midagi ei juhtu. Mootorituld ega teadet ei tule.

Niipalju ma tean, et bensupump töötab, aga säde puudub (panin küünlad kassetti ja maandasin traadiga miinusklemmi külge - ei tea kas nii võib?). Kontrollisin vändaanduri pistikust takistust. Kahe klemmi vahel 514 oomi, teised ei näitanud midagi (nii vist peabki?).

Käivitamisel tahokas korraks hüppab ja jääb alumise kriipsu peale püsima. Kas see koos takistusega näitab, et vändaandur on kindlasti korras? Kusagilt foorumist lugesin, et sellist testi ei ole, mis vändaanduri töökorda täielikult näitaks.

Kõige veidram kogu asja juures on, et kui autot paar tundi ei proovi ja siis starterit anda, siis korraks nagu lubab. Kohe uuesti proovides ei tee jälle midagi. Mis asi võib paari tunniga jälle koguneda? Või äkki läheb midagi kuumaks ja pärast jahtub maha...

Mis siis üle jääb? Kasett või aju?
Kas on mingit lihtsat viisi kuidas neid välistada?

Igasugune hüva nõu on teretulnud.
Nielander
Postitusi: 39
Liitunud: R Apr 15, 2016 13:18
Asukoht:
Auto:

#2

N Mai 14, 2020 9:52

Üks asi veel. Viimastel kuudel olen tähele pannud, et kuigi auto hommikuti käivitub hästi, siis kipub ta sõitma hakates väga kergesti välja surema. Kui see juhtub, siis taaskäivitamine võtab rohkem ketramist ja mõnikord on peale seda minek esimesed paarsada meetrit raskendatud. Justkui ei tahaks pöördeid üles võtta. Kas see võib kuidagi asjaga seotud olla? Näiteks vändaandur näitas väsimise märke?
Myke
Postitusi: 534
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#3

N Mai 14, 2020 12:07

Pigem arvan et kasset , mul Tartus 1 punane olemas.
daags
Postitusi: 728
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 aero

#4

R Mai 15, 2020 12:50

Pigem alustaksin 10-15€ vändaanduri vahetusest- üldiselt peaks tahhokas starterit andes ikka ca 200-300rpm näitama. Kui seisab surnult all, siis selge, et ECU ei saa kiirussignaali kätte ning sellisel juhul ei anta ka sädet. Lihtsam muidugi diagn seadmega pöördeid jälgida.
Kui vändakas vahetatud, siis võid kassetti proovida.
Kas veakoode pole? Lisaks muudele hädadele tasuks vb ka cooleri torud jne üle kontrollida, et süsteemi lisaõhku ei satuks. Ka see võib raskendada käivitust ja minekut ning tühikäiku.

Edu remontimisel .
Võimsust pole kunagi piisavalt
Vasta