9-3 OG tagumine käik ei lähe sisse

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

P Juun 14, 2020 20:30

Tagumise käiguga probleem, lihtsalt ei lähe sisse. Varem kui lasid kas edasi või tagasi natuke autot, sai käigu sisse (ilma miski vaevata), nüüd aga vahest ei aita see ka. Ei mingeid imelikke hääli, lihtsalt ei lähe. Sai salongis süütevõtme blokeerija käigukangi alt ära võetud, nüüd vähemalt ei poo võtit kinni, aga tagurpidi käigu probleemi ei lahendanud. Ja sai kontrollitud WIS-i järg, 4 käik on oma õiges kohas, e. siis hoovastik paigas. Kas ainus lahendus on kastivahetus?

E. foorumist leidsin vaid, et ehk hoovastiku probleem aga kas ikka on ... siis ei tohiks autot liigutades ju miskit vahet olla käigu sisse saamisel või ...
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

P Juun 14, 2020 20:47

Hoovastiku kulumisega ei mängi tõesti auto liigutamine rolli. Küll aga mängib väga olulist rolli käigukangi liigutamine. Kirjelduse järgi pakun siiski, et hoovastik kulunud. Kui sa üritad tagurpidi käiku sisse panna ja see ei lähe sisse, peale seda sa auto liigutamiseks paned sisse esimese käigu. Sellest piisab, et hoovastikku piisavalt õigesse kohta liigutada ja saadki tagurdada. Kui nüüd enam see ka ei aita on hoovastik lihtsalt nii kulunud, et pead uue ostma.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

P Juun 14, 2020 21:20

Aga proovi seda,et liigutad hoovastikku kapoti all oleva kinnituse asendi muutmisega
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#4

P Juun 14, 2020 21:38

Tegemist poisi autoga, käigukang on tihe, ei loksu. Minu 9-5 masinal (sama hoovastik) loksub kang nigu segane, aga ühegi käigu sisseminekuga probleeme pole, lihtsalt tahab pisut otsimist.

Samas kiirendades on näha käigukangi liikumist (nb! kasti e. tagumine mootori padi vahetatud ja see on tihe), kas hoopis ülejäänud mootori patjades asi? Peaks laskma tal proovida, kumba pidi tal masinat liigutades käik paremini sisse läheb, kas edasi või tagasi.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

P Juun 14, 2020 21:47

Kui hoovastikus asi siis ei pea autot üldse liigutama. Piisab edaspidi käikude kohapeal läbi lülitamisest. Et käigud 1-5 kuivalt ja siis peab tagurpidi käik sisse minema. Kui see ei aita ka kahekordsel liigutamisel bõib tõesti kastis sees probleem olla. Kui aga tagurpidi käik läheb sisse autot veeretades ( käiku sisse ei panegi) siis bõib kahtlustada sisemist pooltelje otsa.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

E Juun 15, 2020 11:00

Ron24 kirjutas:
P Juun 14, 2020 21:47
Kui aga tagurpidi käik läheb sisse autot veeretades ( käiku sisse ei panegi) siis bõib kahtlustada sisemist pooltelje otsa.
Ole hea ja seleta täpsemalt, mida mõtled (mis poolteljega saab olla). Kindlasti on nii, et kui parkida auto kallaku peale (tagasi suunas) ja käik sisse ei lähe (aga hoiad tagumise käigu peal), lased autol liikuda tagasi ja käik läheb sisse.
Õli on sees uus (probleem oli enne juba, tegelikult aastaid, järjest süvenenud) ja hetkel kast ka imelikke hääli ei tee (varem oli see teema sama kastiga, viga oli hoopis katkises veovõlli simmerlingis, mille katkine vedru käis veovõlli vastu kasti sees ).
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#7

E Juun 15, 2020 13:13

See lihtsalt mõte. Kui mootorit käivitamata ja käiku kasutamata autot liigutad siis kaasa liiguvad ju ainult pooltelg, differ ja üks kasti võll. Käigud ega käikude võllid ei puutu ju siis üldse asjasse. Edaspidi sõites jääb kõige rohkem musta tööd tegev asi (pooltelg) oma nuudi kulumise tõttu veidi pingesse ja sealt edasi ka kast. Võta poolteljest kinni ja logista. See lihtsalt mõte liigutuste järjekorda panekust.
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#8

E Juun 15, 2020 22:43

Siin on pigem ikka tagurpidi käik kulunud, nii sünkronisaator, kulub kõige rohkem, kui ka muhv mis hammaka peale liigub. Kui mootor ei käi ja siis sisse läheb siis on 100 % viga selles. Ka tasub proovida enne tagurpidi käigu panemist korra 3 käik sisse ja siis kohe kui sidur all, tagurpidi käik sisse.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#9

T Juun 16, 2020 22:53

Ron24 kirjutas:
E Juun 15, 2020 13:13
Edaspidi sõites jääb kõige rohkem musta tööd tegev asi (pooltelg) oma nuudi kulumise tõttu veidi pingesse ja sealt edasi ka kast. Võta poolteljest kinni ja logista. See lihtsalt mõte liigutuste järjekorda panekust.
omapärased teooriad, aga veovõlli ja kastisisu vahel on veel ka üpris kenasti paigal olev differ oma satelliitidega ning nuutide elu on hea lihtne - pooltelgedel (ja kardaanidel) väsivad siiski liigendid ja mitte nuudid. Telgede ja kardaanide liigendite väsimine väljendub heliefektide või vibratsioonina, mitte käigulülitamisprobleemina ;)

Edit: otseselt teemasse kah
mu 2000a 9-5 analoogse tüütu tagurpidikäigu-probleemi, mis ca 10..20Mm puhul agaralt süvenes, lahendas kastivahetus. Õnneks lõhkusin kastil muud ja pidin selle vahetama - muidu oleks veel ilmselt pikalt kirunud...
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#10

K Juun 17, 2020 9:23

13piisab kirjutas:
T Juun 16, 2020 22:53
Ron24 kirjutas:
E Juun 15, 2020 13:13
Edaspidi sõites jääb kõige rohkem musta tööd tegev asi (pooltelg) oma nuudi kulumise tõttu veidi pingesse ja sealt edasi ka kast. Võta poolteljest kinni ja logista. See lihtsalt mõte liigutuste järjekorda panekust.
omapärased teooriad, aga veovõlli ja kastisisu vahel on veel ka üpris kenasti paigal olev differ oma satelliitidega ning nuutide elu on hea lihtne - pooltelgedel (ja kardaanidel) väsivad siiski liigendid ja mitte nuudid. Telgede ja kardaanide liigendite väsimine väljendub heliefektide või vibratsioonina, mitte käigulülitamisprobleemina ;)

Edit: otseselt teemasse kah
mu 2000a 9-5 analoogse tüütu tagurpidikäigu-probleemi, mis ca 10..20Mm puhul agaralt süvenes, lahendas kastivahetus. Õnneks lõhkusin kastil muud ja pidin selle vahetama - muidu oleks veel ilmselt pikalt kirunud...
Kodanik järgmine kord loeb enne kommenteerimist kogu teema ja kõik selle postitused läbi. Käega pooltelje lõtku kontrollides saab kohe ka diffri ära kontrollida. Sinu teooria näeb sinu postituse põhjal välja siis, et kuna sinu auto kast lendas laiali siis kindlasti on ka nüüd kasti viga. Ja üleüldse auto nagu vana ka juba, et üldsegi auto vanuse viga. Tõesti, võib olla kasti viga aga enne oleks mõistlik välistada muud võimalikud vead. Eriti kui vea välistamine ei maksa ka midagi.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#11

K Juun 17, 2020 11:25

Kui auto taas minu juures, eks siis teen taas igatsorti loomkatseid. Aga vist kisub kastivahetuse poole, mida teeks alles viimases järjekorras, paras peavalu see ju, ainuüksi summuti esimese osa lahti saamine (eluaeg autol olnud) võib võtta igaviku (WIS-i järgi nagu peab) jne. Asenduskast on olemas (ostsin siit foorumist), aga peale ostu koju sõites hakkasin mõtlema, vedeles teine lageda taeva all (kes teab, kui kaua), veovõlli otsad lahti, see veel puudus, et vesi sisse saanud...

Kas kastipesu vahendi kasutamine ei või aidata? Kaotada pole miskit ju. Vana õli välja lastes (simmerlingi vahetusel ja igaks juhuks õlivahetuse tegemisel) tuli pisut sellist määrde laadset ollust välja. Õli muidugi oli kah selgelt liiga vähe sees.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

K Juun 17, 2020 14:38

Kõige parem kui kasti lahti võtad ja sisse vaatad. Siis saad puhastada mida vaja ja vajadusel ka mõne osa uue panna. Kui vesi pikemalt kastis sees juhtus seisma siis pesu ei aita. Vee ja õli kokkupuute kohta tekkis kindlasti tahke sade rant ja seda pead füüsiliselt eemaldama. Eeldusel, et vesi kastis sees oli.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#13

K Juun 17, 2020 15:58

Kribasin vist pisut segaselt, mõtlesin kastipesu vahendit kasutada probleemsel, e. auto peal oleval kastil (kus tagurpidi käik ei taha sisse minna).
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#14

K Juun 17, 2020 17:12

aatom kirjutas:
K Juun 17, 2020 15:58
Kribasin vist pisut segaselt, mõtlesin kastipesu vahendit kasutada probleemsel, e. auto peal oleval kastil (kus tagurpidi käik ei taha sisse minna).
Kuna selline vedelik kuigi palju ei maksa siis proovida ju võid. Hullemaks seal enam midagi minna ei saa. Isiklikult mina samas ka väga suurt tulu ei näe tõusmas. Oleks, et probleem just nüüd tekkinud, siis veel aga sinul see juba pikalt ja järjest süveneb.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#15

K Juun 17, 2020 21:07

Kui kulissi regull ei aita, siis viga kastis. Ka käiguvslitsa kulunud plastpuks ei lase käikudel hästi lülituda. Kastis sünkro kulunud ning kulunud kastipadjad võivad ka süüdlased olla. Kasti vahetus ja vajadusel patjade värskendus.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#16

R Juun 19, 2020 14:45

Pisut loomkatseid tehtud ja tulemuseks, tagurpidi käiku enam ei ole ...
Tuli välja, et ka 5 käigu väljaloopimine oli üliharva juba varem tekkinud.
Ehk siis mootor ei tööta või töötab - ainult 1 käigult tagumisele vahest õnnestus, e. siis sidur alla, 1 käik ja siis tagumine. Enne muidugi lisandunud probleem, et külmalt parem, kuumalt pea lootusetu.
Käiguhoova mootoriruumis kaasa aitamine ei oma mingit mõju, lihtsalt käigu valimise hoob ei liigu piisavalt sisse, kuigi ruumi on, ka käigukangi poolt. Ka veovõllide sakutamine ei aita.
Edasi autot liigutades kah abi polnud, kui lasid autol tagasi vajuda, siis nagu aitas vahest.

Seega nagunii nüüd kastivahetus ees, siis proovisin (mis seal ikka kaotada) käigukasti pesuainet. Ei jõudnudki uut õli sisse panna, kui nüüd pole mitte mingi valemiga enam tagumist käiku (lihtsalt ei lähe sisse, imelikke hääli pole).

See aga pole kõik, juhipoolset veovõlli tihendit kah ei saanud pidama, proovisin ka asenduskasti oma, istus paremini kui uus (saab eraldi moodulina lahti keerata), aga paraku on sisemisele veovõlli otsale ikkagi liiga sügav soon sisse kulunud.

Eks tagant järgi on tore tark olla, aga peale selle auto ostu oleks pidanud kastiõli vahetuse kohe tegema. Kaasa aitas kindlasti õlileke veovõlli tihendi vahelt, tea kui palju teda ennegi oli järel, seegi lekkis pisitasa.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#17

R Juun 19, 2020 15:05

Herr aatom võiks peale kasti vahetust sellesse kasti sisse vaadata, et mis tegelikult juhtus. Mind väga huvitaks.
Vasta