1. leht 1-st
9-3 kabrio katuse hüdraulika silindrite taastamine
Postitatud: K Jaan 03, 2024 12:59
Postitas overspeed
Saab 9-3 / NG900 CV soft top / roof hydraulic cylinder leak fix / rebuild / recondition.
Hej,
Mainisin seda küll oma
söiduki teemas ning link seal postituses viib teise foorumi detailidesse, kuid mötlesin et panen tolle töö ka siia ülesse.
Äkisti keegi leiab sellest abi oma masinale.
Probleem seisnes siss selles, et katuse 4 hüdrosilindrit lekkisid korralikult, möned peale-maha liigutamised ja öli otsas oligit.
Protsess süsteemi tööpöhimötte uurimisest hakkas vaikselt juba pihta
#6 postitusest ... kel huvi piltide asjus, vöib sealt edasi lugeda.
Alustasin siis teooriaga, et selgeks saada kuidas mehhanism toimib:
Ning edasi silindrite eemaldus:
Kui silindrid käes, vötsin nad tööle kaasa ja hakkasin taastama. Samuti olin valmis ostnud kahes erinevas välis-möödus sääremansetid, kuna ma täpselt ju ei teadnud, mis sinna mahub:
- hydsil 01.jpg (196.16 KiB) Vaadatud 6646 korda
- hydsil 04.jpg (216.33 KiB) Vaadatud 6646 korda
- hydsil 07.jpg (189.08 KiB) Vaadatud 6646 korda
- cvhydcyl 01.jpg (303.05 KiB) Vaadatud 6658 korda
- cvhydcyl 02.jpg (237.11 KiB) Vaadatud 6658 korda
...
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: K Jaan 03, 2024 14:07
Postitas overspeed
Lekkima hakkamine neil silindritel on tüüpviga, info surfates internetis. Uusi osta on pea vöimatu (discontinued). Kasutatud osta on möttetu, hakkavad ju peatselt lekkima.
Kindlasti on vöimalus asendused sinna leida, uued mingi teise tootja omad.
Müüakse aga kröbeda hinna eest taastatud originaal silindreid (vöi siis saata oma vanad neile, nad taastavad ära ja saadavad tagasi).
Pakkujate kodulehelt pilti vaadates pidin siis nuputama, kuidas ise see taastamine teha. Pildilt sain aru, mis nad teevad sellega.
- taastatud silinder.jpg (22.79 KiB) Vaadatud 6647 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: K Jaan 03, 2024 18:27
Postitas overspeed
Igast silindrist, ennem ühenduste ää keeramist, tegin spikriks ka pildi, et pärast ühendused öige nurga all tagasi kruttida:
- cvhydcyl 03.jpg (273.12 KiB) Vaadatud 6629 korda
Kui koonuskeermed ühendustel lahti keerasin, siis igaks juhuks lugesin üle ka mitu pööret tulid, et hiljem tagasipannes üle ei pingutaks ja uuele ringile ei läeks:
- cvhydcyl 04.jpg (305.9 KiB) Vaadatud 6629 korda
Pikalt mötlesin, kuidas otsa lahti löigata. Peaks ju teada saama, mis ja kuidas seal sees on. Otsustasin löigata valtsi tagant vaikselt, kuniks otsapuks lahti tuleb:
- cvhydcyl 05.jpg (254.37 KiB) Vaadatud 6629 korda
Olin teadlik, et vöin teadmatusest esimese silindri valesti lahti löigata, kuid muudmoodi ju teada ei saa. Pea-asi et kapitaalselt tuksi ei keera, sest tagavara mul pole !
- cvhydcyl 06.jpg (320.75 KiB) Vaadatud 6629 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 10:20
Postitas overspeed
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 10:59
Postitas overspeed
Kuna sama puks tuleb tagasi panna, siis pidin nuputama, kuidas sellele mansett sisse saada.
Freesisin siis 16mm freesiga tollele süvendi sisse. Loomulikult treipingis freesides tuli see 16,15mm, kuna asjad pole päris tsentris/tolerantsis, kuid see 0,15mm ei sega mansetil töötamast.
- cvhydcyl 12.jpg (307.14 KiB) Vaadatud 6584 korda
Mansett istub puksis kenasti:
- cvhydcyl 13.jpg (149.93 KiB) Vaadatud 6584 korda
Et mansetti kenasti säärele saada, pidin treima koonuse sääre otsa. Ei hakanud kalkulaatoriga mässama ning vaatasin koonuse nurga, lähtuvalt möötudest, raamatust tabelist. Raamat on mul küll übervana, kuid siiani on pöhitöed muutumata jäänud.
- cvhydcyl 14.jpg (299.27 KiB) Vaadatud 6584 korda
- cvhydcyl 15.jpg (223.3 KiB) Vaadatud 6584 korda
- cvhydcyl 16.jpg (314.57 KiB) Vaadatud 6584 korda
- cvhydcyl 17.jpg (377.51 KiB) Vaadatud 6584 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 11:04
Postitas ivomets
Lugupidamine!
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 11:40
Postitas overspeed
ivomets kirjutas: ↑N Jaan 04, 2024 11:04
Lugupidamine!
Tänud!
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 11:44
Postitas overspeed
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 11:54
Postitas overspeed
Möötsin ja nuputasin, mis keere silindri otsale ajada (korgi jaoks), palju seal silindril metalli järgi on jne.
Diameeter pani paika, et olema peab see M24. Sammuks valisin 1,5mm. 1,0 tundus liiast peen (aja veel valesse keermesse kui korki peale keeran), 1,5 mm sammuga jääb piisavalt keeret kandma.
- cvhydcyl 23.jpg (366.19 KiB) Vaadatud 6572 korda
Peale möötmisi, skitseerisin valmis korgi joonise treimiseks:
- cvhydcyl 24.jpg (193.81 KiB) Vaadatud 6572 korda
Ja treisin selle korralikust alumiiniumist vastava sise-keermega valmis:
- cvhydcyl 25.jpg (221.75 KiB) Vaadatud 6572 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 12:58
Postitas overspeed
Hüdro-silindri korpuse ots on tegelt 23,5 mm välis-lm, kuid seda on piisavalt, et M24 x 1,5 keere kannaks. Lasin tagumise otsa 24mm siledaks, kuna see laugjalt laiemaks läks. Nii jääb korgile löppu sile puutepind.
Olgugit, et selle esimese lahtilöigatud silindri puhul ma kasutan korgi puutepinnana hoopis puksi ranti, kus sees 4mm mansett on.
- cvhydcyl 26.jpg (274.45 KiB) Vaadatud 6565 korda
Ja löikasin keerme korpuse otsa peale (jah, ei ole löpus süvendit, tegin seekord ilma).
- cvhydcyl 27.jpg (253.86 KiB) Vaadatud 6565 korda
Et korki parem kinni keerata oleks, freesisin sellele kaks kanti. kummaltki poolt 1,5mm maha jättis piisava pinna 26mm vötmele:
- cvhydcyl 28.jpg (281.21 KiB) Vaadatud 6565 korda
- cvhydcyl 29.jpg (280.25 KiB) Vaadatud 6565 korda
Jupid valmis, sain detailid kokku panna:
- cvhydcyl 30.jpg (326.44 KiB) Vaadatud 6565 korda
90-kraadised hüdrovoolikute kinnitus-pölved paistavad esialgu standartsed (miskit hüdraulika varuosade poeriiulilt) olema, kuid tegelikult nad seda ei ole! Seega vahetada neid ei tohi ...
- cvhydcyl 31.jpg (359.42 KiB) Vaadatud 6565 korda
... pölve sees on kalibreeritud ava, millega reguleeritud silindri liikumiskiirus. Pildil jäi too nöelasuurune ava väga alla äärde, sest eespool paistis algul kena paari mm-ne ava, lambiga sisse uurides ilmnes aga see "nöela-auk":
- cvhydcyl 32.jpg (286.24 KiB) Vaadatud 6565 korda
...
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 17:48
Postitas overspeed
Järgmine silinder.
Erinevus eelmisest on selles, et tollel on küljes ka löpuandurid, mis automaatikale ütlevad, kui silinder on liikumiskäigu pöhja jöudnud (mölemas otsas):
- cvhydcyl 33.jpg (246.89 KiB) Vaadatud 6542 korda
- cvhydcyl 34.JPG (237.33 KiB) Vaadatud 6542 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 17:50
Postitas overspeed
Kiirelt uus kork vastavalt juba olemasolevale eskiis-joonisele:
- cvhydcyl 35.jpg (212.69 KiB) Vaadatud 6541 korda
Siis proovisin, kuidas oleks silindrit parem treipingi trumlis kinni hoida, kas peast vöi silindrist ... otsustasin pea kasuks, kuna see jäigem ja paksem ja ei viska üldse kohe mitte:
- cvhydcyl 37.jpg (211.91 KiB) Vaadatud 6541 korda
- cvhydcyl 36.jpg (222.56 KiB) Vaadatud 6541 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 20:27
Postitas Pentti
Ma arvan et kõigil Cabrio meestel oleks õige hetk oma silndrid ka korda teha niikaua kui autoril kõik mõõdud veel meeles ja käsi soe
Väga huvitav ja põhjalik info tööprotsessist. Selliseid teemasi võiks rohkem olla.
Müts maha sinu ees
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 21:00
Postitas overspeed
Pentti kirjutas: ↑N Jaan 04, 2024 20:27
Ma arvan et kõigil Cabrio meestel oleks õige hetk oma silndrid ka korda teha niikaua kui autoril kõik mõõdud veel meeles ja käsi soe
Väga huvitav ja põhjalik info tööprotsessist. Selliseid teemasi võiks rohkem olla.
Müts maha sinu ees
Tänud heade sönade eest.
Tegin seda 2018 aastal. Ega mul omalgit muidu meeles poleks kui pilte poleks teinud ja foorumi ülesse pannud. Aga selle jaoks ju foorumid ongi, et infot jagada.
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 21:06
Postitas overspeed
Nuputasin, kuidas ja millega oleks parem vana sääretihend kätte saada, ilma et silindri ots-valts taas lahti treida. Olen nöus, et esimene silinder oli öppeks vaja lahti vötta, kuid teised prooviks ikka kinni jätta. Oma
spetskäiatud ümbernurga tera ma messingu kallale ei usalda, liialt peenikeseks on too käiatud, möeldud oli ta plastiku tarvis, kannatab ka alumiiniumi (korkidel sisekeerme löpus süvend), kuid kui see murduma peaks messinguga, siis vöib kraapsu säärele tömmata.
Lahenduseks leidsin 16mm augufreesi. Sellega saab vana tihendi lahti ilma et väljaulatuv säär segaks:
- cvhydcyl 38.jpg (246.41 KiB) Vaadatud 6507 korda
- cvhydcyl 39.jpg (213.08 KiB) Vaadatud 6507 korda
Tegin igaks juhuks proovilöike messingul, et kontrollida egas frees liialt viltu pole, ava ju vaja 16mm kanti saada
- cvhydcyl 40.jpg (219.59 KiB) Vaadatud 6507 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: N Jaan 04, 2024 21:12
Postitas overspeed
"kork" puksil maha freesitud sai vana sääretihendi kenasti kätte:
- cvhydcyl 41.jpg (263.31 KiB) Vaadatud 6505 korda
- cvhydcyl 42.jpg (279.11 KiB) Vaadatud 6505 korda
vahepeal lasin väliskeerme valmis, seekord löpurandiga 2,5mm:
- cvhydcyl 43.jpg (224.02 KiB) Vaadatud 6505 korda
- cvhydcyl 44.jpg (265.41 KiB) Vaadatud 6505 korda
Kuna vana tihend oli mingi 14 vöi 15mm avas, siis pidin edasi freesima. Mansett on mul 4 mm körge, seega plaan oli siis edasi freesida kuni 4 mm sügavust (laiemaks ka ühtlasi), et kork taas vasta puksi keerata mansetti hoidma.
Kui freesides möödu-ketast kerisin, siis 3,4mm juures tundsin miskit lisatakistust korra kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
... Et veast kenasti aru saada ning öige lahendus leida, tegin valgele tahvlile omatarvis suure värvilise joonise:
- cvhydcyl 45.jpg (291.22 KiB) Vaadatud 6505 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 8:56
Postitas SoS
overspeed kirjutas: ↑N Jaan 04, 2024 21:12
...kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
Normaalne cliffhanger igaõhtu meile õhku jäetud. Parem järjejutt kui uued netflixi seriaalid!
Igatahes au ja kiitus, et selliseid elustamisi ette võtad ja annad võimaluse autodel kauem kasutuses olla. Rohepöörde rahad tuleks hoopis selliste tegevuste juurde suunata.
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 10:44
Postitas overspeed
SoS kirjutas: ↑R Jaan 05, 2024 8:56
overspeed kirjutas: ↑N Jaan 04, 2024 21:12
...kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
Normaalne cliffhanger igaõhtu meile õhku jäetud. Parem järjejutt kui uued netflixi seriaalid!
Igatahes au ja kiitus, et selliseid elustamisi ette võtad ja annad võimaluse autodel kauem kasutuses olla. Rohepöörde rahad tuleks hoopis selliste tegevuste juurde suunata.
Tänud.
Cliffhanger oligit selle töttu, et vahepeal pidin tööasjadega ka tegelema, pisut suuremate hüdrosilindritega tegemist ...
- Kes on korvis.jpg (61.53 KiB) Vaadatud 6463 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 10:53
Postitas overspeed
... mis mul siis valesti läks.
3,4 mm juures oli tunne, kus jöudsin freesiga originaaltihendi pesa pöhjani ning lasin sealt edasi 0,6mm kuna mul on vaja 4mm sügavust uue manseti jaoks, tekitasin nii aga mittesoovitud 0,6mm randi ümber sääre. Nii aga ei saa mansett 4mm avasse minna kuna sisehuulik jääb randi kaela.
Seda ranti ma aga maha treida ei saa, kuna risk säärt kraapida on liialt suur.
Esimesel silindril seda ranti ei jäänud, kuna puks oli ja eemaldatud ning säärt sees ei olnud kui 4mm freesisin sügavust.
Seega tolle randiga jääb mansett 0,6mm välja ulatuma puksist ja korki kinni keerata ei saa:
- cvhydcyl 45.jpg (291.22 KiB) Vaadatud 6461 korda
- cvhydcyl 46.jpg (217.74 KiB) Vaadatud 6461 korda
- cvhydcyl 47.jpg (198.61 KiB) Vaadatud 6461 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 11:17
Postitas overspeed
Lahenduseks otsustasin korki 0,6 mm sügavamaks freesida ning järgnevatel silindritel tehagi süvend puksis kuni 3,4mm, kus siis 0,6mm jääb mansett puksi pesast välja ulatuma. Tulevased korgid ka samuti 0,6mm sügavamad, et korgid keeraksid ennast silindriotsa keerme löpuni ja korgi pöhi jääks örnalt vaid mansetti toetama (hüdraulika öli surub ta siis korgipöhja vastu.
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitas praktika.
- cvhydcyl 48.jpg (222.34 KiB) Vaadatud 6460 korda
Järgnevate korkide jaoks parandasin joonisel möödud:
- cvhydcyl 51(2).jpg (227.87 KiB) Vaadatud 6453 korda
Selle projekti kaustas oli veel üks pilt joonisega ... pole örna aimu enam mis vidin see oli ja kas üldse selle projektiga seotud ...
- cvhydcyl 50.jpg (202.25 KiB) Vaadatud 6453 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 11:44
Postitas overspeed
Jätkasin järgmiste silindritega.
Valmistasin veel kolm korki ette (sügavama mööduga). Kolm korki, sest 5. silinder on ju ka, katuseluugi oma (tonneau). Kuid kuna see veel ei leki ja asub tollest neljast pea-silindrist mujal (pagaasnikus), kergesti kättesaadavamas kohas, siis jäi see maha kruttimata ning tegemata (hiljem kahetsesin kövasti, oleks vöind ju töötuhinas järjest köik 5 ära teha
).
- cvhydcyl 52.jpg (267.12 KiB) Vaadatud 6451 korda
- cvhydcyl 53.jpg (262.41 KiB) Vaadatud 6452 korda
...
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 16:31
Postitas overspeed
Viimased kaks on pikemad silindrid. Need kinnitasin trumli silindriosast:
- cvhydcyl 54.jpg (220.97 KiB) Vaadatud 6418 korda
Otsa tagumine osa 24mm paralleelseks:
- cvhydcyl 55.jpg (239.75 KiB) Vaadatud 6418 korda
Otsa keermeosa löppu keerme löpusüvend 2,5mm teraga:
- cvhydcyl 56.jpg (219.86 KiB) Vaadatud 6418 korda
M24 x1,5 keere peale:
- cvhydcyl 57.jpg (237.1 KiB) Vaadatud 6418 korda
16mm freesiga vana tihend välja:
- cvhydcyl 58.jpg (235.34 KiB) Vaadatud 6418 korda
Uus Mansett paika:
- cvhydcyl 59.jpg (242.68 KiB) Vaadatud 6418 korda
Kork peale:
- cvhydcyl 60.jpg (225.15 KiB) Vaadatud 6418 korda
Valmis nad on. Kui tagasi töös, eks siis ole näha, kuidas
"nokitsemine" ka välja tuli:
- cvhydcyl 61.jpg (287.69 KiB) Vaadatud 6418 korda
Re: 9-3 kabrio katuse silindrite taastamine
Postitatud: R Jaan 05, 2024 16:38
Postitas overspeed
overspeed kirjutas: ↑K Jaan 03, 2024 12:59
... Samuti olin valmis ostnud kahes erinevas välis-möödus sääremansetid (16 ja 14 mm), kuna ma täpselt ju ei teadnud, mis sinna mahub ...
Kasutusse läksid 10x16x4 mansetid.
overspeed kirjutas: ↑R Jaan 05, 2024 11:17
... hüdraulika öli surub ta siis korgipöhja vastu.
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitas praktika.
Kui silindrid tagasi olin pannud ja esimese survetesti tegin, siis korra (0,5 sek) see randiga natukse lekkis ja siis lükkas öli ta paika ning tihendab kenasti.
Toimivad siiani lekkevabalt köik.
Re: 9-3 kabrio katuse hüdraulika silindrite taastamine
Postitatud: L Jaan 06, 2024 10:08
Postitas aatom
Vägev lugemine, tore miskit sellist üle pika aja foorumis lugeda.
Ühes
Ant-iga Whealer Dealers osas ka taastati neid silindreid, selle osa leidsin, aga taastamine seal sees pole, lõpus vaid põgusalt räägivad.
Re: 9-3 kabrio katuse hüdraulika silindrite taastamine
Postitatud: T Jaan 09, 2024 8:31
Postitas Trionic
Mul seisab ühe kliendi cabrioga ees sarnane tegevuskava.