SAAB 900 pidurid

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#1

P Sept 09, 2007 20:31

Kas keegi oskab siis öelda milles probleem olla v6iks?
Panen siis PDF faili ylevaatusest saadud paberi.
Nooltega on v6rreldud siis k2sipidurit.

Lisatud failid IMG.pdf (529 KB) 
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#2

P Sept 09, 2007 20:52

Kindel ei ole, aga vist on liiga suur vahe pidurdusjõul? Seal võib olla mingi protsent vahet.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#3

P Sept 09, 2007 20:58

Ei no vahe on kyll suur aga ylevaatusest l2ks l2bi ilusti.
Aga point ongi selles et tagumised jalgpidurid olid hulka halvemad kui k2sipiduril.Esmalt ise oma lolli aruga m6tlesin et klotsid aga siis ei oleks ka k2sipidur nii hea.Nii et usun et ise ma seda v2lja ei nuputa
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#4

P Sept 09, 2007 21:29

Algselt postitas: Mart
Esmalt ise oma lolli aruga m6tlesin et klotsid aga siis ei oleks ka k2sipidur nii hea.


Sinu auto käsipidur ei kasuta ju sõidupiduri klotse.
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#5

P Sept 09, 2007 21:40

aga milles siis probleem on et tagumised pidurid on halvad?
Kas ikkagi siis klotsides w? äitäh
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#6

P Sept 09, 2007 22:00

Kas tagumised ei peagi vähem võtma (pole kursis, kas taga pole ka väiksemad klotsid?), pidurdusel kallutab masin ennast ette, taguots tõuseb üles, ja tagarataste blokeerimise vältimiseks peavadki nad vähem võtma. Võib see nõnda olla?
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#7

P Sept 09, 2007 22:21

Ei usu et tagumised peaksid v2hem v6tma sest ylevaatuse onu ytles et napilt l2ks l2bi. Egas mul vict muud yle ei jää kui rattas alt ja vaadata mis seal on.
y2k87
Postitusi: 107
Liitunud: R Veebr 16, 2007 13:50
Asukoht:
Auto:

#8

P Sept 09, 2007 22:23

Esimeste ja tagumiste pidurdusjõu vahekord peaks olema 60:40 ning tagumised klotsid ja kettad on väiksemad kui esimesed.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1966
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#9

P Sept 09, 2007 23:09

Algselt postitas: Mart
Ei usu et tagumised peaksid v2hem v6tma sest ylevaatuse onu ytles et napilt l2ks l2bi. Egas mul vict muud yle ei jää kui rattas alt ja vaadata mis seal on.


Napilt läks läbi sellepärast, et pidurdusjõudude erinevus tagasillal on sul täpselt piiripeal -30%, muidu pidurdusjõud on kõik suuremad kui norm minimaalselt lubab.
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#10

P Sept 09, 2007 23:13

Aga 2kki oskab keegi soovitada mis ma ette peaks v6tma? Kas ratta alt 2ra v6tma ja kontrollima klotse? Või on asi milleski muus?:freak:


Tänud
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

P Sept 09, 2007 23:20

Trummel piduril on pidurdusjõud alati suurem, sest vaadake juba näiteks hõõrdepindade suuruste vahet. Tagumine ketaspidur oma tillukeste klotsidega ei suuda seal midagi teha. Ehk on kolvid kinni jäänud, see täiesti tüüpiline. Trumli kohta veel niipalju, et kui näiteks klots on must, siis võib pidurit vajutades või tõmmates ratta hetkega plokki lasta. Mina ei saanud ühe autoga enne ülevaatuselt läbi kui olin parempoolse piduri liivapaberiga suht palju üle käinud. Põhjus seisnes selles, et parempoolne pidur oli nii võimas (klots mingi haakuva pa*aga koos), et pink lülitas ennast välja. Liiga suured erinevused olid. Ei aidanud ka vasakpoolse piduri visuaalne kontroll, sest sellega oli kõik korras. Aga muidu jah, ketaspiduril kipuvad kolvid kinni jääma, eriti kui oled rahuliku sõidustiiliga, siis tagumised ei liigugi kui esimesed juba võtavad ja hakkad seisma jääma.

Võta support küljest ära, uuri klotside ja ketaste seisukorda. Asjad peavad olema siledad, sügavaid sooni ei tohiks sees olla. Klotsid peaksid olema ühtlaselt kulunud, mitte viltuseks. Kontrolli kolvi ümber olevat kummi tihendit. Peab olema terve, võid ka tihendi alla piiluda, et ega niiskus liiga pole tegema hakanud, sinna võid ka tiba õli panna, näiteks WD40. Siis soovitan kontrollida kolvi liikumist, kui kergelt ta liigub ja kas üldse liigub. Siis võiks kontrollida, neid pulkasi mille küljes support on. Suport liigub ka nende peal. Need tuleks puhastada ja uuesti määrida. Kõik mis peab liikuma, tuleb korralikult liikuma panna.
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#12

P Sept 09, 2007 23:43

ok katsun siis sinu soovituse j2rgi teha seda kohe ommikul. Aga kuuldavasti oled kh Viljandist p2rit et 2kki annaksid oma tel nr et kui midagi arusaamatuks j22b siis saan helistada sulle ja nõu küsida :facts:

Tänud
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#13

E Sept 10, 2007 8:27

900ng ja 9-3og tagumised kolvid ei jää peaaegu kunagi kinni. kinni jäävad/roostetavad klotsid kuna pidurdusjõud taha on suht väike. tuleb aegajalt lihtsalt natuke ekstreemsemalt pidurdada. samuti pole taga mingit liikuvat sadulat ega pulkasid.
tänu kinnijäävatele klotsidele roostetavad ka kettad kordi kiiremini kui esimesed.
kokku võttes tuleb lihtsalt tagumisi pidureid tihedamini hooldada( klotsid välja-puhastada-määrida-kokku tagasi).
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#14

E Sept 10, 2007 12:02

Ja veel asjakohane hoiatus, et ära sa kangiga kolbe tagasi suruma hakka, niimoodi pidi kergesti supporti ära lõhkuma.
Ning muidugi ei tee paha piduriõli regulaarne vahetus :)
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#15

E Sept 10, 2007 12:51

ka isand olaviv ajab tonnise ja ng pidurid segamini. kas just kangiga, aga heebli või suurema kruvikeerajaga tuleb kolvid sisse suruda. reeglina käivad kolvid kergelt nii et ära ei lõhu seal midagi.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#16

E Sept 10, 2007 14:34

kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#17

E Sept 10, 2007 14:38

kolbide sissesurumiseks sobib suurepäraselt pitskruvi.
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#18

E Sept 10, 2007 14:46

Igaljuhul Tänud kõigile. Asun siis asja kallale ja eks siis hiljem kuuleb mis juhtus mis katki jne.:angry:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

E Sept 10, 2007 14:48

Algselt postitas: NO FEAR
kolbide sissesurumiseks sobib suurepäraselt pitskruvi.


Kasutan täpselt sama tööriista.:thumb:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

E Sept 10, 2007 21:17

Algselt postitas: olaviv
kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.

Tonnisel,uuematel klassikutel,SS`l,paljudel Audidel,milledel sõidu-ja käsipidur kasutavad samu klotse ,neil ei tohi mingil juhul kolbi sisse suruda jõuga.Teistel sadulatel suru aga.
Mart
Postitusi: 58
Liitunud: P Aug 26, 2007 1:51
Asukoht:
Auto:

#21

E Sept 10, 2007 21:32

No nii. Igaljuhul v6tsin asja lahti ja katsusin uurida milles siis asi. V6iks öelda et piduriklotsid on suhteliselt l2bi. Avastasin ka et see kumm mis on kolvi ymber Vpoolne oli katki.Sai siis see kh 2ra vahetatud.
Aga viga ikkagi yles ei leidnud sest pidurdab ta ikka samamoodi. Samas kui nii v6tta siis ylevaatus on l2bitud ja auto seisma j22b nii et eks seda asja vaatab siis m6ni spets :cool:

Igaljuhul t2nud k6igile:thumb:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#22

T Sept 11, 2007 10:11

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: olaviv
kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.

Tonnisel,SS`l,paljudel Audidel,milledel sõidu-ja käsipidur kasutavad samu klotse ,neil ei tohi mingil juhul kolbi sisse suruda jõuga.Teistel sadulatel suru aga.


Jälle targem, suured tänud!
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#23

T Sept 11, 2007 10:16

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: olaviv
kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.

Tonnisel,SS`l,paljudel Audidel,milledel sõidu-ja käsipidur kasutavad samu klotse ,neil ei tohi mingil juhul kolbi sisse suruda jõuga.Teistel sadulatel suru aga.


Aga kui ma lasen lahti tuulutusnipli ning veel vooliku ja reguleerimiskruvi keeran välja? Kas siis ka ei või kergelt pitskruviga suruda?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#24

T Sept 11, 2007 12:31

OT Mondeol surub siis ühe vidina puruks ntx. Mehaanika.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

T Sept 11, 2007 12:41

Algselt postitas: NO FEAR
Aga kui ma lasen lahti tuulutusnipli ning veel vooliku ja reguleerimiskruvi keeran välja? Kas siis ka ei või kergelt pitskruviga suruda?


Nendel teistel markidel peab kolvi sisse keerama mitte suruma.
Vasta