SAAB 900 pidurid
Ei no vahe on kyll suur aga ylevaatusest l2ks l2bi ilusti.
Aga point ongi selles et tagumised jalgpidurid olid hulka halvemad kui k2sipiduril.Esmalt ise oma lolli aruga m6tlesin et klotsid aga siis ei oleks ka k2sipidur nii hea.Nii et usun et ise ma seda v2lja ei nuputa
Aga point ongi selles et tagumised jalgpidurid olid hulka halvemad kui k2sipiduril.Esmalt ise oma lolli aruga m6tlesin et klotsid aga siis ei oleks ka k2sipidur nii hea.Nii et usun et ise ma seda v2lja ei nuputa
Kas tagumised ei peagi vähem võtma (pole kursis, kas taga pole ka väiksemad klotsid?), pidurdusel kallutab masin ennast ette, taguots tõuseb üles, ja tagarataste blokeerimise vältimiseks peavadki nad vähem võtma. Võib see nõnda olla?
Algselt postitas: Mart
Ei usu et tagumised peaksid v2hem v6tma sest ylevaatuse onu ytles et napilt l2ks l2bi. Egas mul vict muud yle ei jää kui rattas alt ja vaadata mis seal on.
Napilt läks läbi sellepärast, et pidurdusjõudude erinevus tagasillal on sul täpselt piiripeal -30%, muidu pidurdusjõud on kõik suuremad kui norm minimaalselt lubab.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Trummel piduril on pidurdusjõud alati suurem, sest vaadake juba näiteks hõõrdepindade suuruste vahet. Tagumine ketaspidur oma tillukeste klotsidega ei suuda seal midagi teha. Ehk on kolvid kinni jäänud, see täiesti tüüpiline. Trumli kohta veel niipalju, et kui näiteks klots on must, siis võib pidurit vajutades või tõmmates ratta hetkega plokki lasta. Mina ei saanud ühe autoga enne ülevaatuselt läbi kui olin parempoolse piduri liivapaberiga suht palju üle käinud. Põhjus seisnes selles, et parempoolne pidur oli nii võimas (klots mingi haakuva pa*aga koos), et pink lülitas ennast välja. Liiga suured erinevused olid. Ei aidanud ka vasakpoolse piduri visuaalne kontroll, sest sellega oli kõik korras. Aga muidu jah, ketaspiduril kipuvad kolvid kinni jääma, eriti kui oled rahuliku sõidustiiliga, siis tagumised ei liigugi kui esimesed juba võtavad ja hakkad seisma jääma.
Võta support küljest ära, uuri klotside ja ketaste seisukorda. Asjad peavad olema siledad, sügavaid sooni ei tohiks sees olla. Klotsid peaksid olema ühtlaselt kulunud, mitte viltuseks. Kontrolli kolvi ümber olevat kummi tihendit. Peab olema terve, võid ka tihendi alla piiluda, et ega niiskus liiga pole tegema hakanud, sinna võid ka tiba õli panna, näiteks WD40. Siis soovitan kontrollida kolvi liikumist, kui kergelt ta liigub ja kas üldse liigub. Siis võiks kontrollida, neid pulkasi mille küljes support on. Suport liigub ka nende peal. Need tuleks puhastada ja uuesti määrida. Kõik mis peab liikuma, tuleb korralikult liikuma panna.
Võta support küljest ära, uuri klotside ja ketaste seisukorda. Asjad peavad olema siledad, sügavaid sooni ei tohiks sees olla. Klotsid peaksid olema ühtlaselt kulunud, mitte viltuseks. Kontrolli kolvi ümber olevat kummi tihendit. Peab olema terve, võid ka tihendi alla piiluda, et ega niiskus liiga pole tegema hakanud, sinna võid ka tiba õli panna, näiteks WD40. Siis soovitan kontrollida kolvi liikumist, kui kergelt ta liigub ja kas üldse liigub. Siis võiks kontrollida, neid pulkasi mille küljes support on. Suport liigub ka nende peal. Need tuleks puhastada ja uuesti määrida. Kõik mis peab liikuma, tuleb korralikult liikuma panna.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
900ng ja 9-3og tagumised kolvid ei jää peaaegu kunagi kinni. kinni jäävad/roostetavad klotsid kuna pidurdusjõud taha on suht väike. tuleb aegajalt lihtsalt natuke ekstreemsemalt pidurdada. samuti pole taga mingit liikuvat sadulat ega pulkasid.
tänu kinnijäävatele klotsidele roostetavad ka kettad kordi kiiremini kui esimesed.
kokku võttes tuleb lihtsalt tagumisi pidureid tihedamini hooldada( klotsid välja-puhastada-määrida-kokku tagasi).
tänu kinnijäävatele klotsidele roostetavad ka kettad kordi kiiremini kui esimesed.
kokku võttes tuleb lihtsalt tagumisi pidureid tihedamini hooldada( klotsid välja-puhastada-määrida-kokku tagasi).
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
ka isand olaviv ajab tonnise ja ng pidurid segamini. kas just kangiga, aga heebli või suurema kruvikeerajaga tuleb kolvid sisse suruda. reeglina käivad kolvid kergelt nii et ära ei lõhu seal midagi.
Algselt postitas: olaviv
kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.
Tonnisel,uuematel klassikutel,SS`l,paljudel Audidel,milledel sõidu-ja käsipidur kasutavad samu klotse ,neil ei tohi mingil juhul kolbi sisse suruda jõuga.Teistel sadulatel suru aga.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
No nii. Igaljuhul v6tsin asja lahti ja katsusin uurida milles siis asi. V6iks öelda et piduriklotsid on suhteliselt l2bi. Avastasin ka et see kumm mis on kolvi ymber Vpoolne oli katki.Sai siis see kh 2ra vahetatud.
Aga viga ikkagi yles ei leidnud sest pidurdab ta ikka samamoodi. Samas kui nii v6tta siis ylevaatus on l2bitud ja auto seisma j22b nii et eks seda asja vaatab siis m6ni spets :cool:
Igaljuhul t2nud k6igile:thumb:
Aga viga ikkagi yles ei leidnud sest pidurdab ta ikka samamoodi. Samas kui nii v6tta siis ylevaatus on l2bitud ja auto seisma j22b nii et eks seda asja vaatab siis m6ni spets :cool:
Igaljuhul t2nud k6igile:thumb:
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: olaviv
kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.
Tonnisel,SS`l,paljudel Audidel,milledel sõidu-ja käsipidur kasutavad samu klotse ,neil ei tohi mingil juhul kolbi sisse suruda jõuga.Teistel sadulatel suru aga.
Jälle targem, suured tänud!
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: olaviv
kas see on vaid tonnise pidurite iseärasus, et kangutada ei tohi? Ma olen siiani aru saanud, et eriti ühelgi margil ei tohi kolbe kangiga suruda ning mõned mudelid on õrnemad kui teised.
Tonnisel,SS`l,paljudel Audidel,milledel sõidu-ja käsipidur kasutavad samu klotse ,neil ei tohi mingil juhul kolbi sisse suruda jõuga.Teistel sadulatel suru aga.
Aga kui ma lasen lahti tuulutusnipli ning veel vooliku ja reguleerimiskruvi keeran välja? Kas siis ka ei või kergelt pitskruviga suruda?
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: NO FEAR
Aga kui ma lasen lahti tuulutusnipli ning veel vooliku ja reguleerimiskruvi keeran välja? Kas siis ka ei või kergelt pitskruviga suruda?
Nendel teistel markidel peab kolvi sisse keerama mitte suruma.