Probleem nimelt järgmine, sooja mootoriga suvalisel hetkel tühikäigul õlituli vigub(mootoriga samas tempos) Lisades gaasi kustub tuli. Viktoriga vestlesin ja heal juhul on andur kutu, halvemal juhul on midagi lahti õlisurvega. Ehk on kellegil mõni analoogne juhtum? Kahel korral on selline probleem ilmnenud, tänase vihmase ilmaga kui sai teiste taga sõidetud.
Masin siis 2,2TiD 92kW
tühikäigul õlituli vilgub
Puutunud täpselt sama probleemi(kirjelduse)ga kokku kahe erineva diisli puhul (mitte Saabid), kusjuures mootor töötas muidu ilusti, ilma igasuguste kolinate ja lisahäälteta. Mõlemal juhul aitas ajutiselt see, kui tõstsin natukene tühikäigupöördeid ja panin sisse õli, mis ei muutu kuumalt nii vedelaks (ehk siis 5W40 asemele 5W50, tuunitud diislil juba niisamagi kasulik kasutada suviti veidi viskoossemat õli, omal pikalt head kogemused Gulfi 20W60-ga, mis ei sobi muidugi enam talvel kasutada). Igal juhul sõitis üks neist nii oma 100K km, teise läbisõitu parema õliga ei mäleta (alla aasta). Mootori lahtikiskumisel oli mõlemal juhul oli probleemi põhjustajaks üks kulunud raamsaale...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mootor hakkab surema, kui 30 lõpuga õli vilgutama paneb; kui just muud viga ei ole.
pane uus õli 40 lõpuga.
pane uus õli 40 lõpuga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Väga uudishimulik küsimus, et kas sellel mootoril on 5W30 tõesti lubatud panna? Näiteks sõitsid seitsmekümnendatel küülikud talvel täpselt sama viskoossusklassi õlidega. Ja seda enam et turbo, peaks lisaks piisavale kvaliteediklassile ka kuumalt piisav viskoossus õlil olema. Minu soovitus oleks esmaspilgul pikemalt mõtlemata sinna mingi 5W50 (või isegi 60 lõpuga) õli sisse valada. Samas talv tulemas ja esimene number võiks olla ikka kas 0 või 5, mitte rohkem. Kvaliteediklassiga on kah alati "liialdada" lubatud oma rahakoti paksuse ulatuses :P
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
krss on sul 5W50 puhul ka oma lemmik või soovitad mõnda konkreetset toodet? Ma helistan VMi homme ja siis uurin järgi kas 5W30 on ikka mõistlik valik või areneb sellest midagi muud välja. Viimane kord manustasid 5,8L seda õli mulle, mille tulemusena oli õlitase 2cm üle max kriipsu. Siis võtsid vähemaks, muidugi raiusid naad, et ega sellest midagi ei juhtu ja mingit kahju see ei tee.
Erinevatele mootoritele "maitsevad" erinevad õlid. Ei ole kogemust, mis võiks "maitseda" 2.2TiD-le. Muidu olen Gulfi toodangu suur austaja, ka Castrolit ja Essot olen ostnud väikeste tünnikeste kaupa. Aga ei ole ühte ja ainsat, mida iga auto jaoks julgeks soovitada. Las teevad seda need kel kogemust.
Reduktsiooniklapp on tõesti kah loogiline seletus, just selle liikumise kinnijäämine, kus ei sulge täielikult. Ise olen näinud vaid seda, et jääbki avatuks, mitte "poolläbilaskvaks".
Reduktsiooniklapp on tõesti kah loogiline seletus, just selle liikumise kinnijäämine, kus ei sulge täielikult. Ise olen näinud vaid seda, et jääbki avatuks, mitte "poolläbilaskvaks".