Rihmad jooksid maha

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Ohmoon
Postitusi: 48
Liitunud: E Aug 21, 2006 14:40
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 09, 2008 7:51

Lihtsalt täna hommikul otsustasid rihmad maha joosta, sõitsin veel üks kilomeetri tööle ära ja siis vaatasin kapoti alla. Suur rihm (õiget nime ei tea) oli täitsa maas ja üks äär narmendas (nagu oleks rullikutevahele keeranud) ja väike rihm oli ka poolpiduselt ning narmendas sama moodi. Kas see rihmata sõitmine (~1km) võis kahjustada ka autot? Kusjuures rihmad ja rullikud olid alla aasta vanused:wall: Veel masendavam on see, et eile tulin just hooldusest:gun::gun:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

K Apr 09, 2008 7:53

Mis suur rihm ja väike rihm? Momeelest peakski seal 1 rihm olema - selle taga genekas, veepump, roolivõim ja kont.

Akutuli ei läinud põlema?

Ega see kilomeeter tõesti midagi ei teinud. Sellega ei jõua auto soojakski minna.

Üks pilt asetusest kah:
http://www.thesaabsite.com/900new/NG900beltsandpulleys.htm
Ohmoon
Postitusi: 48
Liitunud: E Aug 21, 2006 14:40
Asukoht:
Auto:

#3

K Apr 09, 2008 8:12

Vot siis, sikutasin seal ühte rihma otsa ja tundus, et all on teine veel:red: Kusjuures ise veel kunagi tellisin ka selle rihma, aga nüüd ei mäleta enam, kas üks või kaks:D Särje mälu.
Aga, mul üks "geniaalne" küsimus veel varuks. Kas on võimalik, et põrutades tuleb rihm maha (kui mootoripadjad läbi)?
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#4

K Apr 09, 2008 8:18

Tõenäoliselt kiilus mõni rullik kinni. Ei tahaks hästi uskuda, et põrutades maha tuleb...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

K Apr 09, 2008 9:07

see rihm on lihtsalt niiiii pikk, et aru ei saa, et tegemist 1 rihmaga.
vaata/kontrolli ylemist plastmassist rullikut.
taas soovitan kõik maha võtta ja ära määrida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ohmoon
Postitusi: 48
Liitunud: E Aug 21, 2006 14:40
Asukoht:
Auto:

#6

K Apr 09, 2008 9:18

Danke schon, sai juba uued rullid ja rihm tellitud. Aga ma pole autoremondis just kõva käpp ning pole ka aega ja kohta. Seega, Ivomets, mida ma peaksin laskma töömeestel seal määrida, kas uus rullik vajab ka määret? Ma ei tea isegi seda, kas seal rulliku taga mingi laager paistab või kuidas lood seal on?:freak:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

K Apr 09, 2008 9:24

muidu 3 rullikut. kõik pöörlevad laagrite peal.
laagritel saab katte maha võtta ja määret sisse panna.siis saab kindel olla, et peavad mingi aeg vastu;
tihti ka uutel laagritel määret peaagu pole, ettevaatust laagritel katte mahavõtmisega, sest see tuleb peale ka panna tagasi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#8

K Apr 09, 2008 9:27

Uued rullikud ei vaja üldiselt määret, laager on kinniselt rulliku sees. NG omanikel on kasulik teada, et saab paigaldada ka lühema Audi (6PK2460 või 077903137L) rihma ja jätta keskmine rullik üldse ära. Sääst 585.- eeku.

Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

K Apr 09, 2008 9:28

Kui sul juba uued rullikud ja rihmad on, siis ei hakka ükski töömees sul neid lahti kiskuma ja määret lisama... See jääb rohkem isetegijate rõõmuks. Töökojas paigladatakse sulle uued detailid ja esitatakse arve..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

K Apr 09, 2008 9:34

just, just-- uutes rullikutes ei ole vahel määret.

ja seda lyhema rihma asja ka ei soovita, siis jääb roolivõimu rullikule vähe rihma peale, ja kylmadega võib vilistama hakata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#11

K Apr 09, 2008 12:25

Endal on juhtunud selline asi(tõsi küll mitte SAAB-iga), et külmade ilmadega poevad kassid kapoti alla sooja ja kui auto käima keerad siis tõmbab kassi rihma vahelt läbi ja ongi rihm maas.Siis on tavaliselt kapotialune karvasem ka kui muidu peale seda.
madisklm
Postitusi: 25
Liitunud: K Mai 23, 2007 23:11
Asukoht:
Auto:

#12

K Apr 09, 2008 12:31

Algselt postitas: Martin460
Endal on juhtunud selline asi(tõsi küll mitte SAAB-iga), et külmade ilmadega poevad kassid kapoti alla sooja ja kui auto käima keerad siis tõmbab kassi rihma vahelt läbi ja ongi rihm maas.Siis on tavaliselt kapotialune karvasem ka kui muidu peale seda.



Mul juhtus kuu aega tagasi umbes selline asi, päris rihma vahele õnneks ei sattunud, aga rabistas seal küll kõvasti kui mootori käima panin ja kräunus pärast eemal trepi peal.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#13

K Apr 09, 2008 12:48

Algselt postitas: MadMan
Uued rullikud ei vaja üldiselt määret, laager on kinniselt rulliku sees. NG omanikel on kasulik teada, et saab paigaldada ka lühema Audi (6PK2460 või 077903137L) rihma ja jätta keskmine rullik üldse ära. Sääst mingi 700 eeku.

http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=137861

kui rihm 300-400kr maksab, siis mismoodi saab 700kr säästu?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

K Apr 09, 2008 13:26

Algselt postitas: tõh
kui rihm 300-400kr maksab, siis mismoodi saab 700kr säästu?

Rulliku pealt.
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=154608
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#15

K Apr 09, 2008 14:22

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: tõh
kui rihm 300-400kr maksab, siis mismoodi saab 700kr säästu?

Rulliku pealt.
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=154608

selge.

mul hakkas ka rihm (või hoopis mõni rullik/laager) vastikut sah-sah häält tegema. kas lisaks rihmale peab vahetama siis kõik rullikud ning kas neid müüaksegi ühekaupa? mitu neid olema peab üldse? mootorit näeb vasakult.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#16

K Apr 09, 2008 14:26

9-3 bensuka puhul üks rullik ja rihm.
Disla kohta ei tea.

Lisatud failid
Ohmoon
Postitusi: 48
Liitunud: E Aug 21, 2006 14:40
Asukoht:
Auto:

#17

R Apr 11, 2008 8:41

Kassiprobleem on muidugi hiiglama tõsine, tegelt süüdistaks kah naabri kassi, aga karvu ei olnud kapoti all:P
Aga määrimise kohapealt targem ikka, ma kaldun ka arvama, et osad uued rullikudki ebapiisava määrdega on, aga eks saab kindlaks teha, kui vanad maha võtta.
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#18

R Mai 23, 2008 14:38

Pinguti ratas viskab.
Kas seda ratast koos laagriga saab eraldi ka vahetada?
Kust seda leida võiks?
Võib peab koos pingutiga välja vahetama?

Tänud
kristjaan
Postitusi: 9
Liitunud: R Mai 23, 2008 9:54
Asukoht:
Auto:

#19

R Jaan 09, 2009 17:02

Kas keegi oskab öelda, mis plastmassrõngad (pigem küll jäänused neist) rulli taha pidama on jäänud, pärast rulli kinni kiilumist ja rihma maha jooksmist. Algseisu kahjuks ei mäleta. Saab 900 2.0 96kW 1997

Lisatud failid
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#20

R Jaan 09, 2009 17:56

Need on rulli tükid.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

L Jaan 10, 2009 6:52

Algselt postitas: MadMan
Uued rullikud ei vaja üldiselt määret, laager on kinniselt rulliku sees. NG omanikel on kasulik teada, et saab paigaldada ka lühema Audi (6PK2460 või 077903137L) rihma ja jätta keskmine rullik üldse ära. Sääst 585.- eeku.

T-7 mootorid tulidki vahepeal tehasest kahe rulliga,kuid selline säästurežiim põhjustas(põhjustab) mootoriprobleeme ja nüüd kohustatakse remondi-hoolduse käigus vahetama kõigile pika rihma/kolm rulli.
kristjaan
Postitusi: 9
Liitunud: R Mai 23, 2008 9:54
Asukoht:
Auto:

#22

N Jaan 29, 2009 10:11

Pärast rihma ja rullikute vahetust toimus nii mõndagi huvitavat:

kütusekulu suurenes umbes poole võrra, kui uskuda elektroonilisi numbreid;
kõik suuna- või ohutuled lähevad iseenesest tööle, plingivad ca 32 korda, peamiselt uksi või kapotti avades;
raadio küsib käivitumiseks koodi, mida ma loomulikult ei tea.

Rihmavahetuse ajal sai aku ka lahti ühendatud. Auto on 900 2,0 96kW 1997.

Mis võis kütusekulu põhjustada ja kuidas muudest veidrustest vabaneda?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

N Jaan 29, 2009 10:16

plinkimine (ilma kisata). Signa on peal ja pasunat ei ole. Ohutuled hakkavad ju vilkuma kui signa aktiveerub.

Kütusekulu näitamine ilmselt ka lihtsalt lolliks läinud.

Kui raadio koodi pole, siis pead esinduse poole pöörduma, nad saavad aidata sellega.

Põhimõtteliselt oleks sul ilmselt vaja mingit kohta, kus tech2 sappa ühendataks ja asja uuritaks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

N Jaan 29, 2009 10:21

Kütusekuluga võib ka kõik ok olla. Kui aku lahti ühendati, siis sid ju unustas keskmise ära ja hakkas uuesti arvutama ja kui paar lühikest otsa sõita, siis ongi uus keskmine kohe laes.
kristjaan
Postitusi: 9
Liitunud: R Mai 23, 2008 9:54
Asukoht:
Auto:

#25

P Veebr 01, 2009 15:37

Aitäh,

kiirustasin ja paanitsesin selle kütusenäiduga tõesti ülearu, kõik on ok. Signalisatsioon ilma pasunata on ilmselt jah aktiviseerunud, ühegi pulti ega midagi mul ei ole. Uste avamisele enam ei reageeri, nüüd ärkab ainult kapoti ja tagaluugi peale, aga see ei ole enam rihmateema.
Vasta