Mis asi on APC?

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#1

K Juun 11, 2008 21:58

Mis asi on APC - Automatic Performance Control?
Miks see hea on? Kas kõikidel Saabidel on see?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

K Juun 11, 2008 22:06

Air pressure control, kontrollib turbo rõhku, Alates 83a. peaks olema jah kõikidel.
EDIT: kõikidel turbo saabidel siis:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

K Juun 11, 2008 22:11

Siiski Automatic Pressure Control..:) Klassikutelt ja vanematelt tonnistelt pärit rõhuregulli süsteem. Mõningane hulk andureid - rõhu ja detonatsiooni omad - ning APC solenoid, mis tegutseb sarnaselt BPC klapile Trionic süsteemi puhul. Kogu eesmäk on rõhku stabiilselt kõrgemal hoida kui base boost on.

EDIT: vaata http://www.900aero.com/ (samast võib leida ka ühe turboX-i katsetamise video...;) ) ja sealt "tech" ja "APC theory".
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#4

K Juun 11, 2008 22:23

..ja kui veel täpsem olla:wise:
siis Automatic Performance Control..

Nii nimetati seda süsteemi, kui ta välja tuli.
Ploki küljes on teatavat laadi ''mikrofon'' mis kuuleb ära detonatsiooni ja piirab siis turbo rõhku.
Väga hea asi ja hoiab mootorit laiali laskmast.
Olen neid näinud ka kaasaegsetel mootoritel, näit. VW

..ja ei ole ta sugugi kõikidel turbomootoritel: 900S näiteks, ehk madalrõhuturbo, ei oma sellist asja. No ju siis pole kartust, et sellise rõhuga(0,45) laiali lendab..
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

K Juun 11, 2008 23:19

Algselt postitas: mart96


..ja ei ole ta sugugi kõikidel turbomootoritel: 900S näiteks, ehk madalrõhuturbo, ei oma sellist asja. No ju siis pole kartust, et sellise rõhuga(0,45) laiali lendab..


Ei tulnud see esimese hetkega meelde:red:
Igatahes nüüd jälle veidike targem, Koguaeg olen arvanud, et air pressure control.
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#6

N Juun 12, 2008 0:09

Lugesin kuskilt foorumist a'la "tweak the APC" tuli keerata F ja P. Kui mul on 900S siis ei ole seda asjandust...

EDIT:
See oligi vist 900AERO.COM lehelt kopeeritud, ehk siis "tuunimine" lihtsate vahenditega:

- Fill the tank with High octane fuel
- Drill holes in the sides of the airfilterbox, to let more air in.
- Remove the rear "grille" on the AMM towards the turbo, to get better flow through the AMM.
- Clean all tubing, to and from the Turbo.
- Clean the IC.
- Polish the intake
- Port the exhaust manifold
- Tweak the APC (turn F and P)
- Exchange the spare tire with a "tire in a can" (to reduce weight)
- Clean out any unnecessary tools in the trunk (to reduce weight)


Tekib jälle küsimus: mis asi on AMM ja IC. Äkki on kuskil mingi sõnaraamat? NG900 manual on ka olemas... aga see rootsikeelne.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

N Juun 12, 2008 7:06

AMM - Air Mass Meter (õhulugeja)
IC - Intercooler

Mingi "sõnaraamat" oli ka kuskil siin foorumis, aga ei viitsi otsida.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

N Juun 12, 2008 8:03

Taavi, sealne sait on pühendatud klassikute näppimisele. Seal ei ole sõnagi NG keeramisest. Sinul tuleks selliste tegemiste jaoks herr Sebastiani juurde minna, kes su auto ajusse uue softi kirjutab..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

N Juun 12, 2008 9:40

Seega pole sul ka AMM,ega ka APC`d eraldi kujul.
Mootorijuhtimissüsteem trionic hõlmaski algselt kolme(tri) süsteemi(ignition contr. boost contr. Injection contr.) asendamist ühe,st.trionicuga.
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#10

N Juun 12, 2008 11:26

aga see eest on sebastianil hea terav pliiats, millega saab sulle uue softi kirjutada :P
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

N Juun 12, 2008 12:27

- Fill the tank with High octane fuel
Kas 98 on piisavalt high octane? Kui oled seni sõitnud 76-ga, siis nüüd vala 98-t sisse :cool:

- Drill holes in the sides of the airfilterbox, to let more air in.
Mõte hea, natuke annab juurde. Vabamalt hingav filter lisab veelgi. Tõsi, ka abrassiivset tolmu (liiva jne.) pääseb mootorisse rohkem.

- Remove the rear "grille" on the AMM towards the turbo, to get better flow through the AMM.
Seda juppi sul ilmselt pole

- Clean all tubing, to and from the Turbo.
Et siis sisse- ja väljalase puhtaks? No kui see õnnestub siis miks mitte :)

- Clean the IC.
Pole seegi mitte kõige lihtsam. Pigem siis juba uus ja avaram IC

- Polish the intake
Mhh...kuidas sa seest teda poleerid? Või aitab ainult sellest, kui väljast läikima lööd :cool:

- Port the exhaust manifold
Pole ka vist kuigi lihtne

- Tweak the APC (turn F and P)
Sinul ilmselt seda APC juppi pole

- Exchange the spare tire with a "tire in a can" (to reduce weight)
Võtame siis tagaistmed ka välja, saab veelgi kergem :cool:

- Clean out any unnecessary tools in the trunk (to reduce weight)
...ja kui tee peale jääme, siis mõni möödasõitja ikka mutrivõtme laenab. Noh, mõnel on õnneks terve garaazh pagassis :cool:
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#12

N Juun 12, 2008 12:48

NG õhufiltri karpi tulev toru on peenem kui sealt väljuv toru. Ma kratsisin selle peenikese toru sealt välja ja panin 75mm plasttoru asemele. Põriseb nüüd veidi madalamalt vast, kW pole mõõtnud :P
AMM võre eemaldamine on minu arust veidi riskantne - kui väike ikkagi on tõenäosus, et läbi filtripaberi mingi teravam kolakas sisselaskekollektorisse lendab?
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#13

N Juun 12, 2008 13:09

Selle toru "modimine" on mul plaanis. Hetkel paar küsimust õhku jäänud...
1) kui pikk peaks jääma see toru airbox'ist välja?
2) kui pikk peaks jääma toru airbox'i sisse?
3) kas toru PEAB ulatuma udutule juurde... või võib see lühem ka olla.

sebastian'i pakkumine on mul juba olemas ;)

http://photo.platonoff.com/Auto/20050527.Saab_NG900_Airbox_Inlet_Pipe/
Siin on pandud lehter. Käisin Bauhof'is uurimas, leidsin sellise asja:

50mm->110mm. See oleks täitsa OK.

Lisatud failid
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#14

N Juun 12, 2008 13:21

:D

mis krdi point sellel oleks? :poke:

Sul on ju juhend olemas. Oluline on see, et toru oleks enamvähem sama jäme algusest lõpuni ja õhk saaks voolata võimalikult väheste takistustega.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#15

N Juun 12, 2008 13:22

Algselt postitas: sebastian
- Exchange the spare tire with a "tire in a can" (to reduce weight)
Võtame siis tagaistmed ka välja, saab veelgi kergem :cool:


Ja ära unusta, et kütusekulu tuleb täpselt välja arvutada ja panna paaki täpselt niipalju kütust, kui vaja läheb:D
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#16

N Juun 12, 2008 14:23

Algselt postitas: MadMan
:D

mis krdi point sellel oleks? :poke:

Sul on ju juhend olemas. Oluline on see, et toru oleks enamvähem sama jäme algusest lõpuni ja õhk saaks voolata võimalikult väheste takistustega.

Milllel?

Link mille ma postitasin... seal ei ole ju toru ühe jämedune otsast-lõpuni. Ericsaab'ist vaatasin, et ta oli laiema toru otsa pannud... et rohkem õhku ahmiks.
Minu postitatud pilt - sama põhimõte.

Kuidas Sa siis teinud oled?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Juun 12, 2008 14:59

Taavi, ära näe vaeva..:D Võta parem Sebastiani pakkumist tõsisemalt, see sanitaartehnikaga mängimine tundub kuidagi mõttetu. Seal piltidel jääb ju see paganama ühenduskoht torul ja airbox-il sama jämedaks, mis sellest siis kasu on, kui sa teise toru otsa jämedamaks ajad? Sama hästi võiksid ju toru lihtsalt ära saagida... teine toru ots ju siis "lõpmata lai".
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#18

P Juun 15, 2008 13:10

Nalja ka vahelduseks:D
Ongi kuidagi tõsiseks kiskunud.
Sent from my Monte Carlo using B236
Vasta