Viimasel ajal on olnud mitmeid kordi, kui ma ei sõida oma saabiga. Ja ühel korral, kui peale eelmist käivitamist oli möödunud u. nädal avastasin, et masin ei lähegi käima. Akult mõõtsin vaid 9V. Täkujuhtmed peale, sain käima. Laadimist korralikult (üle 14V). Kui ennem kulus selliseks tühjenemiseks nädal siis nüüd juba kõigest 3-4 päeva.
Siit siis küsimus: kuidas saaks kontrollida, kas kadu on põhjustatud lihtsalt akust, või on asi millegis muus? Nt. lühises plussklemm. Ei soovi lihtsalt osta teist akut ja siis avastada, et asi ei olnudki põhjustatud vananenu akust.
Samas, teine küsimus veel: kas on võimalik, et generaatoril olev pingeregulaator võib olla kuidagi seotud aku tühjenemisega? Mõni kuu tagasi avastasin, et suurema koormuse korral (nt. helivõimendi ja subwoofri koosmõjul) pinge kõigub. Kaugtuledega sõites oli täitsa märgata mõningast heledamaks-tumedamaks muutumist nii tuledes kui ka armatuurilambikestes.
Või on NG900-sel mõni konkreetne koht, kus võib otsida antud probleemi lahendust.
EDIT: Ja veel. Olen kuuldud jutte, et täkujuhtmete kasutamine nii enda sõiduki käivitamiseks, kui ka endalt voolu andmiseks teistele ei ole uuematel autodel väga hea variant kuna elektroonika pidavat segaseks minema. Kuidas on lood eelpool nimetatud autoga?
Vabandan taaskord oma kellegile võibolla arusaamatu/keerulise kõnepruugi pärast.
Mure akuga e. aku jookseb tühjaks
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ampermeetri paned vahele. Võtad akult + juhtme maha, paned ampermeetri ühe otsa vastu akut ja teise otsa vastu seda +juhet. Nii peaks näha olema
EDIT: Nobedate näppude vooru auhind läheb saab9-3le
EDIT: Nobedate näppude vooru auhind läheb saab9-3le
Lisaks veel niipalju, et tühjenemisvool seisval, signalisatsiooni all oleval autol, ei tohi olla üle 0,02 A.
Kui Sa avastad, et on rohkem, tuleb hakata kaitsmeid välja tirima ja testri näitu jälgima, kui tarbimine ära kaob, vaatad mis kaitse väljas on, ja selle järgi saad hakata tarbijat edasi otsima.
Kui Sa avastad, et on rohkem, tuleb hakata kaitsmeid välja tirima ja testri näitu jälgima, kui tarbimine ära kaob, vaatad mis kaitse väljas on, ja selle järgi saad hakata tarbijat edasi otsima.
Sain mõõdetud. Loodan, et õigesti. Kuna tegin seda esimest korda siis väike illustreeriv pilt kah juurde (selliste näitudega mõõtsin). Kas on õigesti tehtud?
Tulemuseks siis (ilma signata): 0.19
Võrdluseks oma teine sõiduk (VW-diisel): 0.06
Seega, kui skaala oli õige siis on mul suured kaod...
Käivitada tuli taaskord täkujuhtmetega ning sellel korral süttis armatuuris üks kollane tuleke "Chek Engine" ja see ei tahtnud kohe mitte kustuda. Kas nüüd on kindel teeninduse külastamine?
Ja veel. Ega ei ole ju kahjulik hoida sõidukit ilma akuta (maha tõstetud + klemmiga)?
Kuidas siis on lood täkkudega käivitamisega? On see kahjulik? Ilmselt on...
Lisatud failid
Tulemuseks siis (ilma signata): 0.19
Võrdluseks oma teine sõiduk (VW-diisel): 0.06
Seega, kui skaala oli õige siis on mul suured kaod...
Käivitada tuli taaskord täkujuhtmetega ning sellel korral süttis armatuuris üks kollane tuleke "Chek Engine" ja see ei tahtnud kohe mitte kustuda. Kas nüüd on kindel teeninduse külastamine?
Ja veel. Ega ei ole ju kahjulik hoida sõidukit ilma akuta (maha tõstetud + klemmiga)?
Kuidas siis on lood täkkudega käivitamisega? On see kahjulik? Ilmselt on...
Lisatud failid
1. Sellel autol siiski veel täkud halba ei tee,
2. CE saab lihtsalt vastuse, tuleb vaid läbi sõita techi omavast kohast 1 min mis ei koorma kedagi
3. Autole ei ole kahjulik seista ilma akuta, küll aga akule on kahjulik seista ilma kasutuseta
2. CE saab lihtsalt vastuse, tuleb vaid läbi sõita techi omavast kohast 1 min mis ei koorma kedagi
3. Autole ei ole kahjulik seista ilma akuta, küll aga akule on kahjulik seista ilma kasutuseta
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
ma pole muidugi Su testriga tuttav, kuid töö juures meie mõõdame 10A skaalal, seega kaks klõpsu allapoole. Testri pu nane juhe on küll õiges augus.
190 milli on küll päris suur voolukadu, millega peaks midagi ette võtma.
kas korda tegema, s.t. kao likvideerima, või kui see osutub võimatuks, siis ostma automaatse laadija, mis kogu aeg küljes oleks, kui auto seisab. see variant sobib muidugi vaid rohkem eramajade omanikele, kelle auto seisab hoovis.
190 milli on küll päris suur voolukadu, millega peaks midagi ette võtma.
kas korda tegema, s.t. kao likvideerima, või kui see osutub võimatuks, siis ostma automaatse laadija, mis kogu aeg küljes oleks, kui auto seisab. see variant sobib muidugi vaid rohkem eramajade omanikele, kelle auto seisab hoovis.
0,19A ehk 190mA on tõesti paljuvõitu, kuigi korralik aku taluks sellist voolu ca 10 ööpäeva.
Õigem, kui paned multimeetri 10A peale. Pildil on sul ta 20mA ehk 0,02A peal. Juhtmed on õigesti.
edit: morris jõudis ette
Õigem, kui paned multimeetri 10A peale. Pildil on sul ta 20mA ehk 0,02A peal. Juhtmed on õigesti.
edit: morris jõudis ette
Aitäh Eleri ja morris!
EDIT: ja sebastianile kah tänud
Eks ma üritan homme hakata kaitsmetega eksperimenteerima. Siinkohal veel küsimus. Ega mõne kaitsme välja tõmbamisest midagi nässu minna ei või?
Tunnen ennast umbes nii nagu sain äsja lasteaiast tuldud...
EDIT: ja sebastianile kah tänud
Eks ma üritan homme hakata kaitsmetega eksperimenteerima. Siinkohal veel küsimus. Ega mõne kaitsme välja tõmbamisest midagi nässu minna ei või?
Tunnen ennast umbes nii nagu sain äsja lasteaiast tuldud...
julgeks arvata, et ei juhtu midagi, muidugi sellised pisiasjad nagu maki kood, salvestatud raadiojaamade kadumine võib juhtuda, kuid see ei tohiks olla suur kahju, s.t. et on ikka ju taastatav
PS mõõta võib ka niimoodi, et võtad kaitsme välja ja otse testri juhtmed pistad kaitsme pessa.
normaalne on siis 0,00 ja mis üle selle, viitab tarbimisele vastavas el.ahelas.
PS mõõta võib ka niimoodi, et võtad kaitsme välja ja otse testri juhtmed pistad kaitsme pessa.
normaalne on siis 0,00 ja mis üle selle, viitab tarbimisele vastavas el.ahelas.
Sellele masinale ei tee kaismete eemaldamine-paigaldamine midagi hullu.Küll aga pead arvestama sellega,et elektroonikat sisse lülitades(kaitse sisse) tekib voolutõuge.Mõni moodul võib stardihetkel rohkem voolu tarbida,kui testris asuv kaitse kannatab.Kesklukustus/signa ja audisüsteemid kipuvad startima väga suure vooluga.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
See voolutarve kisub sinna väiksema u 3w pirni kanti. Kui täis/tühja akuga see mõõdetud on?
Järsku taandub ikkagi asi sellele nagu mul on juhtunud, et läksin pagassist taarakasti kõrvalt rulluiske välja kiskudes vastu pagassivalgustuse lülitit.
Kui kolmandal päeval starter enam nii reibas ei olnud, siis süda aimas halba ja lasin elu silme eest läbi. Kogu muu elu peale pagassivalgustuse peaks süüte väljakeeramisega kadunud olema. V a signa jms muidugi.
Kui ikka peale jääb, vajad ilmselt elektrikku, sest oma vahenditega sa lühist vaevalt leiad.
Järsku taandub ikkagi asi sellele nagu mul on juhtunud, et läksin pagassist taarakasti kõrvalt rulluiske välja kiskudes vastu pagassivalgustuse lülitit.
Kui kolmandal päeval starter enam nii reibas ei olnud, siis süda aimas halba ja lasin elu silme eest läbi. Kogu muu elu peale pagassivalgustuse peaks süüte väljakeeramisega kadunud olema. V a signa jms muidugi.
Kui ikka peale jääb, vajad ilmselt elektrikku, sest oma vahenditega sa lühist vaevalt leiad.
Algselt postitas: Motorhead
See voolutarve kisub sinna väiksema u 3w pirni kanti. Kui täis/tühja akuga see mõõdetud on?
Mõõtmiste ajal näitas aku u. 12.4V (oli tühi, lasin autol käia mingi 1h, seejärel suretasin välja ja u 10 min. pärast mõõtsin).
Aga kogu valgustus tundub ikka väljas olevana. Pagasis olev valgusti kustub ise ära ka sisselülitatud asendis olles, kui luuk sulgeda.
Ja veelkord küsin siis ega genekas olev pingeregulaator ei saa olla selle põhjuseks?
Proovigi ehk nii, et võtad kaitsmed kordamööda välja ja paned testri otsikud asemele. Iga kord mõõda u. 10 sekundit, sest voolutõuge nagu Trionic ütles, võib näidata hetkelist suuremat tarbimist.
Siis liida need kaitsmepesadest saadud voolunäidud kokku, eelnevalt kirjuta ka üles, kust mida tarbis.
Pingeregulaator ise vast mitte, aga mingi lühis genekas (põlend diood vm.) on küll kahtlane. See aga eeldab, et võtaksid genekasse mineva jämeda (punase?) juhtme lahti ja mõõdad selle ning geneka klemmi vahelt. Ei kujuta ette, kuidas sinna NG-l ligipääs on, aga tonnisel on küll paras porno.
Ehk jääb võimendi kuidagi tööle, või tarbib stand-by asendis liiga palju?
Siis liida need kaitsmepesadest saadud voolunäidud kokku, eelnevalt kirjuta ka üles, kust mida tarbis.
Pingeregulaator ise vast mitte, aga mingi lühis genekas (põlend diood vm.) on küll kahtlane. See aga eeldab, et võtaksid genekasse mineva jämeda (punase?) juhtme lahti ja mõõdad selle ning geneka klemmi vahelt. Ei kujuta ette, kuidas sinna NG-l ligipääs on, aga tonnisel on küll paras porno.
Ehk jääb võimendi kuidagi tööle, või tarbib stand-by asendis liiga palju?
Nõndaks. Sai mõõdetud siis täna kõik kaitsmealused läbi. Tulemuseks nr. 13 (Radio) u. 0.1A ja 23 (Burglar Alarm / Telephone) u. 0.03A seega 0.06A ikka kusagil õhus. See 0.1A kaob kohe ära kui makilt voolu tagant ära võtan. Mõtlesin aretada eraldi lüliti. AGA sellisel juhul kaovad kõik mälud ja setingud ära peale igat väljalülitamist. Ja midagi targemat enam pähe ei tule...
Tundub, et töölepingu lõpetas ka el. antenn
Tundub, et töölepingu lõpetas ka el. antenn
:wise:Algselt postitas: Trionic
Sellele masinale ei tee kaismete eemaldamine-paigaldamine midagi hullu.Küll aga pead arvestama sellega,et elektroonikat sisse lülitades(kaitse sisse) tekib voolutõuge.Mõni moodul võib stardihetkel rohkem voolu tarbida,kui testris asuv kaitse kannatab.Kesklukustus/signa ja audisüsteemid kipuvad startima väga suure vooluga.
Ahhaa! mõni mees õpib veel juurde siit teemast!
EDIT:Kesklukustus/signa ja audisüsteemid kipuvad startima väga suure vooluga.
naljakas typo muidu
Algselt postitas: VitautasAlgselt postitas: Motorhead
See voolutarve kisub sinna väiksema u 3w pirni kanti. Kui täis/tühja akuga see mõõdetud on?
Mõõtmiste ajal näitas aku u. 12.4V (oli tühi, lasin autol käia mingi 1h, seejärel suretasin välja ja u 10 min. pärast mõõtsin).
Aga kogu valgustus tundub ikka väljas olevana. Pagasis olev valgusti kustub ise ära ka sisselülitatud asendis olles, kui luuk sulgeda.
Ja veelkord küsin siis ega genekas olev pingeregulaator ei saa olla selle põhjuseks?
Selle jutu peale kisub vägisi sinna kanti, et aku on omadega p....s.
Oled sa aku ka akulaadijaga täis laadinud? Proovi korra ehk annab veel tulemusi. Aku juhtmed maha ja akulaadija järgi. Mõõda kohe peale laadimist (pingt) ja siis kusagil ööpäeva pärast jälle ilma koormust (autot) järgi panemata. Kui siis mingi vahe (märgatav) on aku tööiga ilmselt lõpukorral. Igapäevasel kasutamisel ilmselt kestab veel mõnda aega, kuid mitte kaua.
Meenus üks vana mure millele ammu ammu lahendus leitud. Aga ehk läheb kellelgil samasugusel "targal" nagu mina kunagi vaja. Igatahes oligi see jama lihtsalt vahetust vajavas akus. Nüüd korralik. Tiba kõrgemate näitudega, kui algselt peal ja ei mingit muret!
Veelkord tänud vastajatele
Veelkord tänud vastajatele
Mul tõmbas ka kahe päevaga aku tühjaks ,sest raadiol olid kollane ja punane juhe kokku ühendatud (süütevõtme välja võttes jäi raadio mängima ja pidin alati nupust eraldi sisse-välja lülitama.)Peale juhtmete reeglitepärast ühendamist probleemi käivitamisega pole olnud ka pärast kolme-nelja päeva seismist.
Algselt postitas: Vitautas
Meenus üks vana mure millele ammu ammu lahendus leitud. Aga ehk läheb kellelgil samasugusel "targal" nagu mina kunagi vaja. Igatahes oligi see jama lihtsalt vahetust vajavas akus. Nüüd korralik. Tiba kõrgemate näitudega, kui algselt peal ja ei mingit muret!
Veelkord tänud vastajatele
Minu arust väga hea et küsisid, sain kah targemaks aga see oli seoses millegi muuga. Nimelt ma mõõtsin kah mõndaega tagasi keskluku kaitsmest multimeetriga, et miks ta mul kogu aeg kaitset läbi põletab aga valesti mõõtsin. Nüüd oskan vähemalt õigesti mõõta
Samas kui mul on kesklukus 20A kaitse ja see mul pidevalt katki läheb, siis multimeetri 10A kaitse (kui seal on üldse kaitse?) peaks enne katki minema ja ma ei saagi vist mõõta. Või läheb multimeeter üldse katki?