Mure akuga e. aku jookseb tühjaks

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#1

N Veebr 26, 2009 20:36

Viimasel ajal on olnud mitmeid kordi, kui ma ei sõida oma saabiga. Ja ühel korral, kui peale eelmist käivitamist oli möödunud u. nädal avastasin, et masin ei lähegi käima. Akult mõõtsin vaid 9V. Täkujuhtmed peale, sain käima. Laadimist korralikult (üle 14V). Kui ennem kulus selliseks tühjenemiseks nädal siis nüüd juba kõigest 3-4 päeva.
Siit siis küsimus: kuidas saaks kontrollida, kas kadu on põhjustatud lihtsalt akust, või on asi millegis muus? Nt. lühises plussklemm. Ei soovi lihtsalt osta teist akut ja siis avastada, et asi ei olnudki põhjustatud vananenu akust.
Samas, teine küsimus veel: kas on võimalik, et generaatoril olev pingeregulaator võib olla kuidagi seotud aku tühjenemisega? Mõni kuu tagasi avastasin, et suurema koormuse korral (nt. helivõimendi ja subwoofri koosmõjul) pinge kõigub. Kaugtuledega sõites oli täitsa märgata mõningast heledamaks-tumedamaks muutumist nii tuledes kui ka armatuurilambikestes.

Või on NG900-sel mõni konkreetne koht, kus võib otsida antud probleemi lahendust.

EDIT: Ja veel. Olen kuuldud jutte, et täkujuhtmete kasutamine nii enda sõiduki käivitamiseks, kui ka endalt voolu andmiseks teistele ei ole uuematel autodel väga hea variant kuna elektroonika pidavat segaseks minema. Kuidas on lood eelpool nimetatud autoga?

Vabandan taaskord oma kellegile võibolla arusaamatu/keerulise kõnepruugi pärast.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#2

N Veebr 26, 2009 20:38

Mõõta testeriga ära, kui palju tarbib auto voolu, kui kõik asjad on kinni. Siis kohe näha, kas seistes tühjeneb või mitte.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#3

N Veebr 26, 2009 20:44

Algselt postitas: saab9-3
Mõõta testeriga ära, kui palju tarbib auto voolu, kui kõik asjad on kinni. Siis kohe näha, kas seistes tühjeneb või mitte.


Emm ja kuidas saaks seda mõõta? :red:
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#4

N Veebr 26, 2009 20:45

Võta väiteks + juhe lahti ja ühenda ampermeeter aku klemmi ja + juhtme vahele. Nüüd pane kõik uked lukku ja asjad kinni ja vaata, mida ampermeeter näitab.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

N Veebr 26, 2009 20:46

Ampermeetri paned vahele. Võtad akult + juhtme maha, paned ampermeetri ühe otsa vastu akut ja teise otsa vastu seda +juhet. Nii peaks näha olema :)

EDIT: Nobedate näppude vooru auhind läheb saab9-3le
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#6

N Veebr 26, 2009 20:56

Tänud siis Teile mõlemale.
Nii aga kas neid mõõtmisi tuleks teostada siis, kui aku täis? Või võib ka selle 9-8V ga teha?
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#7

N Veebr 26, 2009 20:59

Parem ikka, kui aku täis.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#8

N Veebr 26, 2009 21:04

Algselt postitas: saab9-3
Parem ikka, kui aku täis.


Selge. Siis ootan hommset õhtut. Kui mõõdetud saan siis kirjutan kindlasti. Eks veel tekkimas paaaaaaaaalju küsimusi :)
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#9

R Veebr 27, 2009 20:26

Lisaks veel niipalju, et tühjenemisvool seisval, signalisatsiooni all oleval autol, ei tohi olla üle 0,02 A.
Kui Sa avastad, et on rohkem, tuleb hakata kaitsmeid välja tirima ja testri näitu jälgima, kui tarbimine ära kaob, vaatad mis kaitse väljas on, ja selle järgi saad hakata tarbijat edasi otsima.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#10

R Veebr 27, 2009 22:06

Sain mõõdetud. Loodan, et õigesti. Kuna tegin seda esimest korda siis väike illustreeriv pilt kah juurde (selliste näitudega mõõtsin). Kas on õigesti tehtud?
Tulemuseks siis (ilma signata): 0.19
Võrdluseks oma teine sõiduk (VW-diisel): 0.06
Seega, kui skaala oli õige siis on mul suured kaod...

Käivitada tuli taaskord täkujuhtmetega ning sellel korral süttis armatuuris üks kollane tuleke "Chek Engine" ja see ei tahtnud kohe mitte kustuda. Kas nüüd on kindel teeninduse külastamine?

Ja veel. Ega ei ole ju kahjulik hoida sõidukit ilma akuta (maha tõstetud + klemmiga)?

Kuidas siis on lood täkkudega käivitamisega? On see kahjulik? Ilmselt on...

Lisatud failid
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#11

R Veebr 27, 2009 22:09

1. Sellel autol siiski veel täkud halba ei tee,
2. CE saab lihtsalt vastuse, tuleb vaid läbi sõita techi omavast kohast 1 min mis ei koorma kedagi
3. Autole ei ole kahjulik seista ilma akuta, küll aga akule on kahjulik seista ilma kasutuseta
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#12

R Veebr 27, 2009 22:36

ma pole muidugi Su testriga tuttav, kuid töö juures meie mõõdame 10A skaalal, seega kaks klõpsu allapoole. Testri pu nane juhe on küll õiges augus.
190 milli on küll päris suur voolukadu, millega peaks midagi ette võtma.
kas korda tegema, s.t. kao likvideerima, või kui see osutub võimatuks, siis ostma automaatse laadija, mis kogu aeg küljes oleks, kui auto seisab. see variant sobib muidugi vaid rohkem eramajade omanikele, kelle auto seisab hoovis.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#13

R Veebr 27, 2009 22:43

0,19A ehk 190mA on tõesti paljuvõitu, kuigi korralik aku taluks sellist voolu ca 10 ööpäeva.
Õigem, kui paned multimeetri 10A peale. Pildil on sul ta 20mA ehk 0,02A peal. Juhtmed on õigesti.

edit: morris jõudis ette :)
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#14

R Veebr 27, 2009 22:51

Aitäh Eleri ja morris!
EDIT: ja sebastianile kah tänud ;)
Eks ma üritan homme hakata kaitsmetega eksperimenteerima. Siinkohal veel küsimus. Ega mõne kaitsme välja tõmbamisest midagi nässu minna ei või?

Tunnen ennast umbes nii nagu sain äsja lasteaiast tuldud...:wall:
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#15

R Veebr 27, 2009 22:56

julgeks arvata, et ei juhtu midagi, muidugi sellised pisiasjad nagu maki kood, salvestatud raadiojaamade kadumine võib juhtuda, kuid see ei tohiks olla suur kahju, s.t. et on ikka ju taastatav

PS mõõta võib ka niimoodi, et võtad kaitsme välja ja otse testri juhtmed pistad kaitsme pessa.
normaalne on siis 0,00 ja mis üle selle, viitab tarbimisele vastavas el.ahelas.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

L Veebr 28, 2009 9:39

Sellele masinale ei tee kaismete eemaldamine-paigaldamine midagi hullu.Küll aga pead arvestama sellega,et elektroonikat sisse lülitades(kaitse sisse) tekib voolutõuge.Mõni moodul võib stardihetkel rohkem voolu tarbida,kui testris asuv kaitse kannatab.Kesklukustus/signa ja audisüsteemid kipuvad startima väga suure vooluga.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#17

L Veebr 28, 2009 10:06

See voolutarve kisub sinna väiksema u 3w pirni kanti. Kui täis/tühja akuga see mõõdetud on?
Järsku taandub ikkagi asi sellele nagu mul on juhtunud, et läksin pagassist taarakasti kõrvalt rulluiske välja kiskudes vastu pagassivalgustuse lülitit. ;)
Kui kolmandal päeval starter enam nii reibas ei olnud, siis süda aimas halba ja lasin elu silme eest läbi. Kogu muu elu peale pagassivalgustuse peaks süüte väljakeeramisega kadunud olema. V a signa jms muidugi.
Kui ikka peale jääb, vajad ilmselt elektrikku, sest oma vahenditega sa lühist vaevalt leiad.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#18

L Veebr 28, 2009 10:28

Algselt postitas: Motorhead
See voolutarve kisub sinna väiksema u 3w pirni kanti. Kui täis/tühja akuga see mõõdetud on?


Mõõtmiste ajal näitas aku u. 12.4V (oli tühi, lasin autol käia mingi 1h, seejärel suretasin välja ja u 10 min. pärast mõõtsin).

Aga kogu valgustus tundub ikka väljas olevana. Pagasis olev valgusti kustub ise ära ka sisselülitatud asendis olles, kui luuk sulgeda.

Ja veelkord küsin siis ega genekas olev pingeregulaator ei saa olla selle põhjuseks?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#19

L Veebr 28, 2009 11:15

Proovigi ehk nii, et võtad kaitsmed kordamööda välja ja paned testri otsikud asemele. Iga kord mõõda u. 10 sekundit, sest voolutõuge nagu Trionic ütles, võib näidata hetkelist suuremat tarbimist.
Siis liida need kaitsmepesadest saadud voolunäidud kokku, eelnevalt kirjuta ka üles, kust mida tarbis.

Pingeregulaator ise vast mitte, aga mingi lühis genekas (põlend diood vm.) on küll kahtlane. See aga eeldab, et võtaksid genekasse mineva jämeda (punase?) juhtme lahti ja mõõdad selle ning geneka klemmi vahelt. Ei kujuta ette, kuidas sinna NG-l ligipääs on, aga tonnisel on küll paras porno.

Ehk jääb võimendi kuidagi tööle, või tarbib stand-by asendis liiga palju?
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#20

P Mär 01, 2009 3:00

Nõndaks. Sai mõõdetud siis täna kõik kaitsmealused läbi. Tulemuseks nr. 13 (Radio) u. 0.1A ja 23 (Burglar Alarm / Telephone) u. 0.03A seega 0.06A ikka kusagil õhus. See 0.1A kaob kohe ära kui makilt voolu tagant ära võtan. Mõtlesin aretada eraldi lüliti. AGA sellisel juhul kaovad kõik mälud ja setingud ära peale igat väljalülitamist. Ja midagi targemat enam pähe ei tule...
Tundub, et töölepingu lõpetas ka el. antenn :D
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#21

P Mär 01, 2009 3:38

Algselt postitas: Trionic
Sellele masinale ei tee kaismete eemaldamine-paigaldamine midagi hullu.Küll aga pead arvestama sellega,et elektroonikat sisse lülitades(kaitse sisse) tekib voolutõuge.Mõni moodul võib stardihetkel rohkem voolu tarbida,kui testris asuv kaitse kannatab.Kesklukustus/signa ja audisüsteemid kipuvad startima väga suure vooluga.

:wise:
Ahhaa! mõni mees õpib veel juurde siit teemast!
EDIT:Kesklukustus/signa ja audisüsteemid kipuvad startima väga suure vooluga.
naljakas typo muidu
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#22

P Mär 01, 2009 6:53

Algselt postitas: Vitautas
Algselt postitas: Motorhead
See voolutarve kisub sinna väiksema u 3w pirni kanti. Kui täis/tühja akuga see mõõdetud on?


Mõõtmiste ajal näitas aku u. 12.4V (oli tühi, lasin autol käia mingi 1h, seejärel suretasin välja ja u 10 min. pärast mõõtsin).

Aga kogu valgustus tundub ikka väljas olevana. Pagasis olev valgusti kustub ise ära ka sisselülitatud asendis olles, kui luuk sulgeda.

Ja veelkord küsin siis ega genekas olev pingeregulaator ei saa olla selle põhjuseks?


Selle jutu peale kisub vägisi sinna kanti, et aku on omadega p....s.

Oled sa aku ka akulaadijaga täis laadinud? Proovi korra ehk annab veel tulemusi. Aku juhtmed maha ja akulaadija järgi. Mõõda kohe peale laadimist (pingt) ja siis kusagil ööpäeva pärast jälle ilma koormust (autot) järgi panemata. Kui siis mingi vahe (märgatav) on aku tööiga ilmselt lõpukorral. Igapäevasel kasutamisel ilmselt kestab veel mõnda aega, kuid mitte kaua.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#23

T Juun 30, 2009 17:31

Meenus üks vana mure millele ammu ammu lahendus leitud. Aga ehk läheb kellelgil samasugusel "targal" nagu mina kunagi vaja. Igatahes oligi see jama lihtsalt vahetust vajavas akus. Nüüd korralik. Tiba kõrgemate näitudega, kui algselt peal ja ei mingit muret!

Veelkord tänud vastajatele :)
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#24

K Juul 01, 2009 16:18

Mul tõmbas ka kahe päevaga aku tühjaks ,sest raadiol olid kollane ja punane juhe kokku ühendatud (süütevõtme välja võttes jäi raadio mängima ja pidin alati nupust eraldi sisse-välja lülitama.)Peale juhtmete reeglitepärast ühendamist probleemi käivitamisega pole olnud ka pärast kolme-nelja päeva seismist.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#25

K Juul 01, 2009 19:25

Algselt postitas: Vitautas
Meenus üks vana mure millele ammu ammu lahendus leitud. Aga ehk läheb kellelgil samasugusel "targal" nagu mina kunagi vaja. Igatahes oligi see jama lihtsalt vahetust vajavas akus. Nüüd korralik. Tiba kõrgemate näitudega, kui algselt peal ja ei mingit muret!

Veelkord tänud vastajatele :)


Minu arust väga hea et küsisid, sain kah targemaks aga see oli seoses millegi muuga. Nimelt ma mõõtsin kah mõndaega tagasi keskluku kaitsmest multimeetriga, et miks ta mul kogu aeg kaitset läbi põletab aga valesti mõõtsin. Nüüd oskan vähemalt õigesti mõõta :)
Samas kui mul on kesklukus 20A kaitse ja see mul pidevalt katki läheb, siis multimeetri 10A kaitse (kui seal on üldse kaitse?) peaks enne katki minema ja ma ei saagi vist mõõta. Või läheb multimeeter üldse katki?
Vasta