spidomeetri adekvaatsus
Mind vaevab üks mure.
Kui Tartu poole sõita, siis teele jääb üks tabloo, mis näitab saabi liikumise kiirust. 900NG puhul jääb see kiirus, minu spidomeetri näidule ca 7-8 kmh alla. 90-ne kiirus justkui klapib. Kummid on mõlemal 185-65-R15.
Ma olen kuskilt kuulnud, et Saksa autodel (Audidel näiteks) on see spidomeetri näit nimelt pisut üles aetud, et juhi enesetunnet tõsta. Kas see jutt tõele vastab, tõesti ei tea. Aga kas ka Saabide puhul nii on toimitud, äkki keegi teab. Et võibolla võiks tegelikult pisut kiiremini sõita.
Rääkisin ära, hakkas kergem.
Kui Tartu poole sõita, siis teele jääb üks tabloo, mis näitab saabi liikumise kiirust. 900NG puhul jääb see kiirus, minu spidomeetri näidule ca 7-8 kmh alla. 90-ne kiirus justkui klapib. Kummid on mõlemal 185-65-R15.
Ma olen kuskilt kuulnud, et Saksa autodel (Audidel näiteks) on see spidomeetri näit nimelt pisut üles aetud, et juhi enesetunnet tõsta. Kas see jutt tõele vastab, tõesti ei tea. Aga kas ka Saabide puhul nii on toimitud, äkki keegi teab. Et võibolla võiks tegelikult pisut kiiremini sõita.
Rääkisin ära, hakkas kergem.
Enamusel autodest on sisse projekteeritud spidomeetri viga. (Miks? Ei tea) Näiteks TM'i autotestides on see isegi tabelina välja toodud. vaata siit http://www.hot.ee/spidomeeter/kalkulaator.htm lehelt, kuidas mõjub vale rehvi kasutamine spidomeetrile.
Minu 9k'l on spidomeeter isegi üllatavalt täpne. Mõni aeg tagasi käisin värske saabiomanikuna sõbrale autot näitamas ja sõitsin kogemata 120ga radarisse (mitte et ma liiklushuligaan oleks). Nii spidomeeter kui politseinike käsutuses olev tööriist näitasid sama numbrit.
Minu 9k'l on spidomeeter isegi üllatavalt täpne. Mõni aeg tagasi käisin värske saabiomanikuna sõbrale autot näitamas ja sõitsin kogemata 120ga radarisse (mitte et ma liiklushuligaan oleks). Nii spidomeeter kui politseinike käsutuses olev tööriist näitasid sama numbrit.
Algselt postitas: IFF
See näidik/tabloo seal näitabki 6 km/h vähem kui tegelt reaaline kiirus peaks olema.
Ahsoo, mul langeb talvekummiga (tehase antud mõõdust veidi kõrgem) selle tablooga täpselt kokku ja suvekummiga nii 3-4km/h vähem. Aga ma olen seni ikka kimanud arvestusega, et "nagunii spido näitab rohkem, kui tegelik ". Peaks siis huvi pärast millegi täpsemaga üle vaatama.
Tech2 spidoregullimisest olen mina ka lugenud, aga 9-5 kohta, ei tea, kas see NG900 kohta kehtib?
Olen märganud küll, et paljude autode tootjad kalibreerivad spidokad nii, et reaalne kiirus jääb kuskil 3-4 km/h allapoole,
kui kasutad tehase poolt soovitatud rehvide mõõtu.
Mu enda SAABi ja Toyota spidokad, sõltuvalt kiirusest, näitavad umbes 2-4 km/h rohkem. (Tuttav politseinik mõõtis värskelt kalibreeritud radariga.)
Aga see on kõik relatiivne, sest kui tahad mõõtevigu välja arvutada, siis see tuleb umbes ±10 km/h.
kui kasutad tehase poolt soovitatud rehvide mõõtu.
Mu enda SAABi ja Toyota spidokad, sõltuvalt kiirusest, näitavad umbes 2-4 km/h rohkem. (Tuttav politseinik mõõtis värskelt kalibreeritud radariga.)
Aga see on kõik relatiivne, sest kui tahad mõõtevigu välja arvutada, siis see tuleb umbes ±10 km/h.
See kõik on tehtud, et saaksid seadusega lubatud kiirusest kiiremini sõita :head:
Arvesta spidoka viga 5 km/h pluss lisaks mendid eriti ei hooli, kui ületad kiirust samuti 5 km/h. Nii saadki, et linnas lubatud kiirus SINU spidoka järgi on hoopis 60 km/h (Njah, tallinnas arvestatakse küll mõlemaks veaks 10km/h, ehk linnakiirus on siin 70 km/h)
terv, teager
Arvesta spidoka viga 5 km/h pluss lisaks mendid eriti ei hooli, kui ületad kiirust samuti 5 km/h. Nii saadki, et linnas lubatud kiirus SINU spidoka järgi on hoopis 60 km/h (Njah, tallinnas arvestatakse küll mõlemaks veaks 10km/h, ehk linnakiirus on siin 70 km/h)
terv, teager
Minu cd'l näitab ta miskipärast suht täpselt. Nii lecoqimeeter tln-trt maanteel, kui "kodustatud" politseiniku radar näitasid siis, kui spidomeeter näitas 110kmh 109't.
Rehvid on 195/65R15, mis vist ka tehase poolt ettenähtud mõõt.
Rehvid on 195/65R15, mis vist ka tehase poolt ettenähtud mõõt.
Mul ka kuidagi kahtlaselt täpne. Tartu mnt. tabloo numbrid 100 ja salongis sama rida. Rehvid ees 205/55R15.
9000CC spidokas näitas samade rehvidega samal kiirusel 5...7km/h rohkem.
900-l olid ees enamasti 205/50R15 ja selle näidik valetas u.10km/h juurde.
Kah nagu 10-jagu kiiremini uhatud, et "küllap näitab rohkem"...nüüd enam väga ei julgegi.
9000CC spidokas näitas samade rehvidega samal kiirusel 5...7km/h rohkem.
900-l olid ees enamasti 205/50R15 ja selle näidik valetas u.10km/h juurde.
Kah nagu 10-jagu kiiremini uhatud, et "küllap näitab rohkem"...nüüd enam väga ei julgegi.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mul 185/65/15 kummiga classic näitab alecoqimeetriga samu numbreid.
Mingid jutud käisid, et sel aastal hakatakse ka automaatseid kaameraid-trahvikirjutajaid üles panema. Kui tõene see on ei tea, info pärineb natuke ebaadekvaatsest allikast. Pole viitsinud uurida kah, ma leian, et nii kiire mul ka ei ole, et peaks kole palju kiirust ületama. Inimesed kes väidavad, et kihutavad, sest neil on kiire, ei oska lihtsalt oma aega planeerida.
Mingid jutud käisid, et sel aastal hakatakse ka automaatseid kaameraid-trahvikirjutajaid üles panema. Kui tõene see on ei tea, info pärineb natuke ebaadekvaatsest allikast. Pole viitsinud uurida kah, ma leian, et nii kiire mul ka ei ole, et peaks kole palju kiirust ületama. Inimesed kes väidavad, et kihutavad, sest neil on kiire, ei oska lihtsalt oma aega planeerida.
See nn automaatne kaamera-trahvikirjutaja projekt on täitsa reaalne ning esimene isend pannakse/pandi ülesse testimiseks Kanamale. Ilmselt kenasti silla külge Pärnu mnt. kasutajate rõõmuks.
Iga ratas veab and then some!
NSR, et spidomeeter on enamiku autode puhul teadlikult nii ehitatud, et 5-10% tegelikust kiirusest vähem näitaks, samuti on tehnonõuetes, et spidomeeter ei tohi mingist asendist tegelikust suuremat kiirust näidata, mis pisut kinnitab seda kuna autotootja teeb tõenäoliselt vea kindlamale poolele;)
Algselt postitas: napoleon
NSR, et spidomeeter on enamiku autode puhul teadlikult nii ehitatud, et 5-10% tegelikust kiirusest vähem näitaks, samuti on tehnonõuetes, et spidomeeter ei tohi mingist asendist tegelikust suuremat kiirust näidata, mis pisut kinnitab seda kuna autotootja teeb tõenäoliselt vea kindlamale poolele;)
Vastupidi ikka vist. Et tegelikust kiirusest väiksemat ikka ei tohi näidata et juht enda teadmata reegleid ei rikuks. Tegelikust suuremat kiirust tohib ikka näidata. Siis juht sõidab 90-ga ise õndsas tedmises et 100 on sees. :drive:
Algselt postitas: Garu
Vastupidi ikka vist. Et tegelikust kiirusest väiksemat ikka ei tohi näidata et juht enda teadmata reegleid ei rikuks. Tegelikust suuremat kiirust tohib ikka näidata. Siis juht sõidab 90-ga ise õndsas tedmises et 100 on sees. :drive:
Täpselt nii, kuidagi läksid sõnad sassi kuna tavaliselt öeldakse "mitte rohkem kui".
Tuttavad politseinikud väitsid, et spido näit on ikkagi reaalkiirusest suurem. Ongi nii ülesehitatud, et kiiruse kasvades hakkab spidomeeter järjest enam valetama. Olen ka ise selles veendunud.
Sai veel arutletud, et kui auto valel kiirusel peatada, siis autojuhi jutt mingist väikesest kiirusest tundub kuidagi koomiline.
Sai veel arutletud, et kui auto valel kiirusel peatada, siis autojuhi jutt mingist väikesest kiirusest tundub kuidagi koomiline.