9-3 vedrustus ja juhitavus

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#1

R Aug 05, 2005 11:44

Kui ma muidu olen oma kevadel soetatud masinaga igati rahul siis veidi nurisemist oleks vedrustuse aadressil.

Maanteel just muhklikul asfaldil tuleb rooliga parasjagu vaeva näha et autot otse hoida. Masin õõtsub ja rool on maantee jaoks kergevõitu. Kui on sile tee või isegi muidu sile aga mõningate aukudega tee siis on kõik hästi. Just maantekiirusel ja lainetaval teel läheb asi hulluks. Ka kurvis võiks juhitavus täpsem olla.

Kas selline käitumine on antud mudelile iseloomulik või viitab see näit amortide väsimisele? Kui Vikingis palusin auto põhjalikult üle kontrollida siis ei öeldud vedrustuse kohta midagi. Ma ei ütleks et mu sõidustiil just rallisõitjate omale sarnaneb, ennem sinna vanaema poole.
Olen ka varem kuulnud nurinat just vanema 9-3 juhitavuse kohta. Samas pidavat see juttude järgi olema parem kui NG900-l. Kas tollel on tõesti siis veel hullem :freak:

Veebis pakutakse veermikule igasugu upgrade juppe. Millistest kõige rohkem kasu võiks olla?

Pakutakse näiteks näiteks jämedamaid antirollbare (ei tea eestikeelset nimetust).

Koni kollased reguleeritavad amordikad tundub olevat üks tavalisemaid upgrade

Pakutakse ka kõvemaid vedrusid aga kõik need teevad autot ka madalamaks. Asi mida ma eriti teha ei tahaks. Vahest vaja ka metsavaheteel hakkama saada.

Ja siis veel peoga igasugu rooliklambreid pukse jms.

http://www.abbottracing.com/2003/tuning/9-3/9-3_chassis.htm

Ei saa muidugi märkamata jätta et see kõik käib korralikult rahakoti pihta. Millest alustada kui tahan võimalikult vähese rahaga võimalikult paremat effekti?
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#2

R Aug 05, 2005 11:50

antirollbar peaks stabilisaatorvarras olema. Aga selline õõtsumine viitab pigem amortide väsimisele. mine lase kontrollida kuskil. kindel pole aga turu tn carstopis peaks vist see amordikontrollimise stend olemas olema.
Nimevahetus vl -> Veiko
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#3

R Aug 05, 2005 12:05

Samas käega kõigutamise peale õõtsuma ei jää. Selle käsitsi kõigutamisega peavad amordid vist juba päris seebid õõtsuma jääks?

Kui selgub et on vaja vahetada siis milliseid soovitate alla panna. Kas originaalid või koni omad?

autoosad.ee pakub ka sellist asja nagu AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA mis selle vahe on tavalisega? Mida ta ise reguleerib ja kuidas ta seda teeb? autoosad.ee näitab üldse ainult tootjamaad (jaapan) aga tootjat mitte.
Edit: Ei pannud kohe tähele. Jaapani all on link mis viitab KYB lehele.
Parmalei
Postitusi: 3
Liitunud: T Juul 19, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#4

R Aug 05, 2005 12:41

NG900ga võib lainetaval teel merehaigeks jääda, solgutab nii, et süda läigib. Minu upgrade oli jäigemad ja madalamad vedrud ette ning vähemalt laeva tunne kadus ära.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

R Aug 05, 2005 12:43

omad kogemused 900 ng (1994 a.) ga sõitmisel ( 3000 km)viitavad ka ääretult viletsale veermiku kinnitusele ja pehmetele kummipuksidele nii ees, kui ka tagasillas.
nii halba kogemust pole yhegi vanema saabiga olnud ka ja 9000 ga ka mitte.
kuigi kõik tehnoylevaatuse tingimused olid kõik täidetud ja kõik tipp topp..
aga siiski kõik kummipuksid tunduvad kuidagi eriti pehmed ja lotud.
veidi sai paremaks, kui stabilisaatorivarda puksidele pinget peale sai keeratud.
muidugi juhitavusele mõjub ka see, et auto siiski kyllalt kõrge.
ja kruusapeal ääretult kerge kylglibisemisse minema.
vedrustus tundub ka liiga pehme ja kere läheb kergesti kreeni.kuigi kummid normaalsed 195/65.

kurat amordid tunduvad kyll head, kuigi ees ylemised laagrid natuke ehk klõksuvad . viga ikka neispehmetes puksides.
arvan, et hea tulemuse saaks kui alumise sharniiriga õõtshoova kinnituse puks tugevamast kummist jäigem teha ja teise õõtshoova ehk bumerangi tagumine puks samuti kõvemast kummist teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#6

R Aug 05, 2005 13:31

minu omal (NG900) siukest asja tähele pole pannud, et midagi õõtsuks või tekitaks merehaigust. pigem vastupidi, kõik on kuidagi kindel ja stabilne, eriti kui kiirused hakkavad suuremaks minema kui 100 km/h. :evil: rool on maanteekiirusel igati hea, tundub isegi jäigem kui linnas. Samas on mul ka strutbar (tea, kas see on sinu 9-3'l). Vahe vist ka selles, et mul on jäigem kere, kuna tagumisi uksi pole. Samas on rööpad selle auto jaoks ikka väga ebameeldivad ja rattad veavad ikka täiesti nii kuidas ise heaks arvavad (rehvid ka muidugi 205/55-16).

Muide, VM vahetas mul mingid puksid, mis külmaga kriuksuma hakkasid ja millest olevat mingi määre välja voolanud ja kui need ära vahetati (63.- tk) läks rool ka kuidagi täpsemaks. Kindlasti kontrolli ka esisilla jooksusid... nii igaks petteks ;)
sheik
Postitusi: 79
Liitunud: P Juul 04, 2004 17:27
Asukoht:
Auto:

#7

R Aug 05, 2005 15:03

...Kõige kindlam on lasta veermiku seisukord töökojas ära kontrollida...aga ole valmis, et kõik on korras ja nii see Saab sõitma peabki seni kuni ka kõrvalteed korda hakkavad saama...või sõidad ehk kiirustel kui rool tõesti väga kergeks muutub ;)

Minu ng900 vedrustus oli küll pigem suhteliselt jäik > võibolla Turbo-mudelil siis sportlikum vedrustus...igatahes õõtsumist ei esinenud, kuid halva teekatte korral ikka raputas ja loksutas. Rool tundus võimenduselt linnakiirusel ja manööverdades raske, maanteel piisav. Täpsuselt või reageerimiskiiruselt on parema roolisüsteemiga autosid...Sõidukogemus=Chipy kogemustega 100%!

Teoretiseerides: Iseenesest peetakse Saabi sõiduomadusi "omapärasteks-saabilikeks" - ajakirjandusest silma jäänud hinnang ning enda kogemus.

Minu kui mitte-mehaaniku arvamuse kohaselt mõjutab mudelite ng900 ja 9-3 puhul sõiduomadusi muuhulgas ka natuke isemoodi proportsioonid: rööbe ja kere suhteliselt kitsad, samas kere ise ja ülendid pikad > kurvi läbimisel auto ülejuhitav, ka õõtsuv ja trajektoor "nurgeline". Samuti on palju külje- ehk purjepinda, mis tähendab tuulte tugevat mõju auto sõiduomadustele > vajadus otsejooksu pidevalt korrigeerida...

Saab Heil!
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#8

R Aug 05, 2005 18:44

Ei oska öelda jah, kas vahe võib olla jäigemas keres või madalama profiiliga rehvides (minul 205/50/16), aga tõesti ei saa kuidagi öelda, et mu NG900´ga õõtsuv laevatunne tekiks, pigem ikka raputab, kui tüüpiline Eesti linnatänav ette satub.

Hullemates vagudes tõesti kisub, kurvis läheb liialt kreeni ka, kiiremini kohalt võttes hakkab rooli kakkuma ka siledal teel. Kui juba hoog sees, siis võib "käed lahti" sõita - järsul kiirendusel ja pidurdusel läheb ilusti otse.

Kuna kompuutrinohikule omaselt on mul ebaproportsionaalselt arenenud käsivarrelihased, siis rooli pole raskeks arvanud.

Olen sõitnud 205/55 talverehvidega, vanade 205/50 suvekatega ja uute 205/50 suverehvidega ja neil on ikka omavahel võrreldes tuntavaid erinevusi käitumises. Näiteks praeguste GY Eagle F1´ga ei tundu see kurvis kreeni minek enam üldse nii häiriv. Sõit veidi kõrgemate talvekatega (eriti plusskraadidega) tundus küll vahel kuidagi ebakonkreetne ja sinna-tänna hõljuv.

Vast tuleb sellesse vedrustusega rahulolu valemisse veel rehvivalik ka lisada?

Muidu oleks ka ise huvitatud, mida võiks NG900 vedrustuses esimesena ette võtta - kõigepealt tahaks seda kurvis kaldumist vähendada, aga raputamist samas enam ei taha :)

Konil muide pidavat tulema välja ka uus, "kuldne", seeria, mis olevat võimeline pakkuma nii mugavust kui sportlikkust?
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#9

L Aug 06, 2005 14:08

Minu omaga siledal teel võib ka käed lahti sõita. Aga just sellisel muhklikul teel hakkab vedrutama ja ka nö teed otsima. Kuigi mul pole mingeid niidirulle all vaid ainult tehasemõõtu rehvid plekkvelgedel. Kui tee on serva poole kaldus tuleb ka rooli teisele poole suht jõuga vastu hoida.

Muidugi oleks kõige kindlam variant kõik veermiku tuuningjupid külge kruttida mida üldse pakutakse. Sellega võib aga vaeseks jääda. Parema meelega alustaks asjadest mis kõige tõenäolisemalt suuremat effekti annavad. Võibolla saabub rahuldav tulemus enne kui kõik läbi proovitud.

Ivomets arvas et pehmed kummipuksid on süüdi. Müüakse mingeid plastikust pukse (polybushes). Ehk alustaks sealt? Kas neid ka kohalikud kaupmehed (Troost, Viking) müüvad või ainult veebipoed?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

L Aug 06, 2005 17:35

Kui vedrud-amordid-tugilaagrid uued panna ja muu puksimajandus korras on,ei tekki seal mingit ujumist,ega muud ebameeldivat juhitavusprobleemi.
Lihtsalt s...tt saksa konstrui.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

L Aug 06, 2005 17:47

Uretaanpuksid on alati abiks,endalgi mõned VT küljes.Need on praktiliselt "igavesed".TULEB AINULT ETTEVAATLIK OLLA MOOTORIPUKSIDE/PATJADEGA. Viimaste puhul tulevad vibratsiooniprobleemid päevakorda.Tonnise uretaan-õõtsapuksid muutsid roolimise ja teelpüsivuse ÜLIHEAKS,samas tekkis vastik ülejuhitavus,aga selle vastu aitab alati rehvirõhkudega mängimine.
Kahjuks pole leidnud auku,kust uretaane Saabile kiiresti kätte saaks,tuleb ju nende paigaldamisel kasutada orig.pukside korpuseid.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#12

L Aug 06, 2005 17:55

Aga milliseid neist kõige mõttekam vahetada oleks?

Pilt
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#13

L Aug 06, 2005 18:03

Powerflexi kodukas näitab et neil on eestis kaks müüjat:

European Distributors - Estonia:

US-PARTS BALTI AS
Akadeemia tee 19,
EE0026 Tallinn
Estonia

tel: (+372) 6503319
fax: (+372) 6503323
email: us.parts@mail.ee
contact: Andrus Reponen

Volta Auto
Mustamäe tee 18
Tallinn 10617
Estonia

tel: +372 6684444
fax: +372 6684440
email: info@voltaauto.ee
web: Volta Auto
contact: Imre Marmor
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

L Aug 06, 2005 18:47

Sillas tasub vahetada kõik võimalik,Voltas on tellimiseaeg 1,5 kuud.Mujal ei tea.Powerflex tundub MapTun`i andmetel üks juhtiv olema.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#15

R Mär 28, 2008 2:34

Täisring (ainult sillad, mitte mootori- ja käigukastipadjad) Powerflexi uretaanpukse NG900/9-3 läheb Elkpartsi hindade järgi koos saatekuludega maksma 512$, ilmselt saab kohalikult edasimüüjalt mõnevõrra odavamalt. Arvestades pukside vastupidavust ja suuremast jäikusest tingitult märkimisväärselt (?) paranenud juhitavust, on vist tegemist investeeringuga, mis ennast pikemas perspektiivis igati ära tasub?

Kas uretaanpukside puhul tuleks arvestada ka mingite negatiivsete kõrvalmõjudega?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

R Mär 28, 2008 4:52

Negatiivne on,et vahel,kui need "kägisema" hakkavad,tuleb nad osandada ja vaskmäärdega jälle üle möglada.Positiivne selle juures: seda tuleb teha harvem,kui stock. pukse vahetama peaks.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

R Mär 28, 2008 8:22

Küsige neid PF pukse US-Partsust. Paar päeva toomiseks ja käes nad ongi. Hind tuleb enam-vähem samasse auku elkpartsu jms kohtadega, võibolla pisut odavam. Mina sain tellitud ka meili teel, kui andsin vajalikud koodid ette. Keegi kod. Lauri suhtles minuga. Väga viks ja viisakas oli asi.

Väljamaa saitidest tasub pakkumised üle vaadata kõik olemasolevad puksidele, sest võib juhtuda, et PF näiteks ei tee kõiki vajaminemvad, nagu see tonnise puhul on. Siis tuleb Superflexist lisa võtta näiteks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#18

R Mär 28, 2008 10:09

ES-Tuning ka abx. Tarnivad kiirelt, hinnad mõistlikud, pakuvad igasugu high-end tuuningukraami ja teevad vajadusel ka ise (kollektorid, sumpad). Puksidest on neil saadaval ka Energy Suspension polüuretaanid, kuid Saabide jaoks ei hakanud hetkel midagi silma.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#19

R Mär 28, 2008 15:11

Nagu ma erinevaid teemasid lapates aru sain, kulub 9-3 puhul olemasolevate pukside vahetamiseks uretaanide vastu Trionicul ja teistel Troosti meistritel ca 10-15 töötundi? Kui see korrutada Troosti hinnakirjas sisalduva numbriga, saame tulemuseks üsna aukartustäratava numbri... Mitte et ma üritaks kuidagi kahtluse alla seada Troosti Saabi-remontimise pädevust, aga see number tundus päris ehmatav. Ehk on see põhjendatud (isiklikud kogemused veel puuduvad), kuna odavam töökoda suudaks ehk midagi nässu keerata või teeks sama tööd oskamatuse tõttu oluliselt kauem või lausa mõlemat korraga. Teistes töökodades ei ole spetsialistid muidgi ka kõik eranditult juuraharidusega ;)

Trionic, kas uretaanpukside määrimiseks kasutatakse mingisugust spetsiaalset vaskmääret, või sobib tavaline, näiteks Valvoline'i poolt toodetud, vaskmääre? See on küsitud huvi pärast, kuna kodus põlve otsas seda protseduuri nagunii ei teosta.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#20

R Mär 28, 2008 15:14

Määre tuleb puksidega kaasa.
Sent from my Monte Carlo using B236
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#21

R Mär 28, 2008 15:17

Algselt postitas: kasparius
Määre tuleb puksidega kaasa.

Selge. Aga seda jagub siiski vaid esmakordseks määrimiseks. Kriuksuma hakates tuleb millegagi teha järelmäärimine.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

R Mär 28, 2008 15:27

Ma kujutan, ette, et selles töös ei ole mitte midagi sellist, millega ka mõni teine autoremondikoht hakkama ei saaks. Peaasi, et neil on kogemust, tahtmist ja eriti mõistust. Sillatöö ei ole vast selline raketiteadus, kui näiteks mootorid vms.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#23

R Mär 28, 2008 17:02

Algselt postitas: djstallion
Algselt postitas: kasparius
Määre tuleb puksidega kaasa.

Selge. Aga seda jagub siiski vaid esmakordseks määrimiseks. Kriuksuma hakates tuleb millegagi teha järelmäärimine.


Kui tellid komplekti, siis kõik asjad on eraldi pakitud ja igas pakkis on üks kandossikujuline määrepakkike.
Ühest-kahest piisab terve komplekti määrimiseks, ülejäänud siis küsi vahetuskohast tagasi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

E Mär 31, 2008 6:48

Algselt postitas: djstallion
Nagu ma erinevaid teemasid lapates aru sain, kulub 9-3 puhul olemasolevate pukside vahetamiseks uretaanide vastu Trionicul ja teistel Troosti meistritel ca 10-15 töötundi? Kui see korrutada Troosti hinnakirjas sisalduva numbriga, saame tulemuseks üsna aukartustäratava numbri... Mitte et ma üritaks kuidagi kahtluse alla seada Troosti Saabi-remontimise pädevust, aga see number tundus päris ehmatav. Ehk on see põhjendatud (isiklikud kogemused veel puuduvad), kuna odavam töökoda suudaks ehk midagi nässu keerata või teeks sama tööd oskamatuse tõttu oluliselt kauem või lausa mõlemat korraga. Teistes töökodades ei ole spetsialistid muidgi ka kõik eranditult juuraharidusega ;)

Trionic, kas uretaanpukside määrimiseks kasutatakse mingisugust spetsiaalset vaskmääret, või sobib tavaline, näiteks Valvoline'i poolt toodetud, vaskmääre? See on küsitud huvi pärast, kuna kodus põlve otsas seda protseduuri nagunii ei teosta.

Oled kontekstist suvaliselt töötunnid välja kiskunud:wtf: .
NG`l ei kulu eriti aega,enam-vähem sama palju,kui kummipukside puhul.
Aeganõudev on 9-5 ja tonnine,eriti esimene(õõtsapukside korpuste eraldamine).
Sobib tavaline vaskmääre(mitte aerosool).
Kodus põlve otsas saab väga edukalt hakkama selle tööga NG puhul.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

E Mär 31, 2008 6:50

Algselt postitas: Executive
Algselt postitas: djstallion
Algselt postitas: kasparius
Määre tuleb puksidega kaasa.

Selge. Aga seda jagub siiski vaid esmakordseks määrimiseks. Kriuksuma hakates tuleb millegagi teha järelmäärimine.


Kui tellid komplekti, siis kõik asjad on eraldi pakitud ja igas pakkis on üks kandossikujuline määrepakkike.
Ühest-kahest piisab terve komplekti määrimiseks, ülejäänud siis küsi vahetuskohast tagasi.

Kaasasolevast määrdest ei piisa kunagi.Kui nii vähe paned,hakkavad varsti puksid kriuksuma.
Vasta