9-3 keeldub käivitumast

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Fukiku
Postitusi: 19
Liitunud: R Mär 25, 2005 10:55
Asukoht:
Auto:

#1

T Mai 31, 2011 17:15

Minu 9-3 trikitab viimasel ajal käivitumisega, ehk siis aegajalt ainult talle endale teadaolevatel põhjustel keeldub käivitumast.

Mittekäivitumine seisneb selles, et starter ei hakka võtme keeramise peale mootorit ringi vedama - ei ürita ka mitte. Armatuuris lähevad samas kõik asjad põlema nii nagu peab ja kõik tundub tip-top olevat. Mõningase ootamise järel on samas olukord alati ise lahenenud, elik auto käivitub probleemideta.

Seni tundub oma talupojamõistusele, et tegemist on mingi elektrisüsteemi probleemiga, mis sõltub kuidagiviisi mootori temperatuurist. Kõik korrad, kui masin streigib, on olnud olukorras, kus on sõidetud, tehtud peatus ja pärast peatust enam masin uuesti ei käivitu. Täna näiteks kulgesin 4km kodust hambaarstile, tund ja veerand hiljem astusin kliinikust välja ja auto ei käivitunud - lugesin 15 minutit raamatut ja proovisin iga natukese aja tagant, kuni masin jälle otsustas koostööd tegema hakata. Hommikuti külm auto läheb samas alati paugust käima.

On's keegi ehk sarnase murega kokku puutunud ja kas on ehk midagi võimalik ise parandada siinjuures või tuleb sammud Audaceri poole seada?
AAA
Postitusi: 272
Liitunud: N Dets 09, 2010 10:50
Asukoht:
Auto:

#2

T Mai 31, 2011 18:33

Ma arvan, et starter ise on õhtul. Kas mitte käivitumise ajal mingit "plõksumist" on kuulda?
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#3

T Mai 31, 2011 18:45

Kunagi möödunud sajandil tegi mu Opel Kadett sarnaseid trikke. Kui asi juba väga häirivaks muutus, lasin asja uurida - selgus, et mingid klemmid ei andnud korralikult ühendust ja tahtsid puhastamist. Teemaväliselt tunnen huvi, mis raamatut Sa lugesid. Tundub hea raamat olevat.
SAAB on tegusõna!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

K Juun 01, 2011 8:33

Kas auto on man. või aut.kastiga? Esimesel juhul võimalused: starter(või selle relee,kui on selline),süütelukk. Aut. puhul lisandub käiguasendi andur.
Fukiku
Postitusi: 19
Liitunud: R Mär 25, 2005 10:55
Asukoht:
Auto:

#5

K Juun 01, 2011 16:33

Ma arvan, et starter ise on õhtul. Kas mitte käivitumise ajal mingit "plõksumist" on kuulda?
Kas see plõksumine peaks tulema sellest, et starter üritab ringi käia, aga ei saa hakkama või mis laadi plõksumist silmas pead? Ei mäleta, et oleks seni kuulnud, aga kui järgmine kord auto streigile läheb, siis katsun kuulata-uurida.

Kunagi möödunud sajandil tegi mu Opel Kadett sarnaseid trikke. Kui asi juba väga häirivaks muutus, lasin asja uurida - selgus, et mingid klemmid ei andnud korralikult ühendust ja tahtsid puhastamist. Teemaväliselt tunnen huvi, mis raamatut Sa lugesid. Tundub hea raamat olevat.
Ei olnud suurt midagi huvitav raamat - üritasin neli kuud tagasi pooleli jäänud erialasest piiblist õiget kohta leida, kus jätkata. :P

Kas auto on man. või aut.kastiga? Esimesel juhul võimalused: starter(või selle relee,kui on selline),süütelukk. Aut. puhul lisandub käiguasendi andur.
Masin on automaatkastiga, aga ega see mind vist kodusel defekteerimisel väga edasi ei aita.

Eile õhtal lappasin Haynes'i ka natuke starteri kohapealt. Seal toodud näpunäidetest hakkas silma, et kui võtit keerates tuled tuhmuvad, siis on viga pigem starteris ja kui ei tuhmu, siis kuskil eespool juhtmestikus ning starter voolu ei saagi. Mälu järgi pakuks, et tulede tuhmumist ette ei tulnud, aga taaskord - peab täpsemalt veenduma selles, kui järgmine kord streigipäev tuleb. Huvitav on ikkagi asja juures see, et olukord on seni ilma sekkumiseta mingil hetkel lahenenud u. 10-30 minuti jooksul.

Igatepidi tundub vist, et lihtsam on auto ekspertide manu viia ja loota, et nad kotermanni välja ajavad.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#6

K Juun 01, 2011 16:35


Aut. puhul lisandub käiguasendi andur.


Liiguta P pealt N peale kui streigib. Mul 9-5 puhul aitas. Asendiandur vajas puhastamist.
Fukiku
Postitusi: 19
Liitunud: R Mär 25, 2005 10:55
Asukoht:
Auto:

#7

K Juun 01, 2011 16:38


Aut. puhul lisandub käiguasendi andur.


Liiguta P pealt N peale kui streigib. Mul 9-5 puhul aitas. Asendiandur vajas puhastamist.
Hm, kui ma nüüd mõtlema hakkan - viimased paar korda, kui ise olen trikitanud temaga, siis ma seda nippi enam proovinud ei ole. Kui aga naine esimest korda teele jäi pärast raudteeülesõidul ootamist, siis talle ma telefonitsi soovitasin seda, aga tol korral see ei aidanud - olukord lahenes ka ootamisega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

K Juun 01, 2011 21:31

Kui "plõksub" kuuldavalt tõmberelee,kuid starter ringi ei vea,on ilmselgelt "peetis" tõmberelee,või on mootor "kinni jooksnud".Niisama igasuguste releede klõbinaid starteri lülitamisel võib kas eirata,või kui antud masinal on olemas ka st. juhtrelee ja see "plõksub",kuid starter ei reageeri lülitamisel, on vigased harjad või nendega seonduv.
Vasta