Saab 9-5'ed?!
Tere! Olen hiljuti enda jaoks avastanud Saabi,ja auto (täpsemalt 9-5) on mind niivõrd köitnud,et kindla peale ka lähima kuu aja jooksul endale see ära osta. Küsimus aga selline lihtsamat-viisi saabi fanaatikute jaoks.. Vabandan ka ette kui kuskil on selline teema juba üleval,kuid ise ma siit foorumist selle kohta infot ei leidnud. Küsimus: Mida tähendavad 9-5'e mudeli tähised SE; LPT; Griffin jms.?
Need peaks olema varustusastmed. LPT pole üldse mudeli tähis, vaid tähistab millist turbot isend omab(madalsurve). Griffin on V6 3.0 bensukas, üldiselt vist kõikide lisadega, mis tootmisaastal Saabile saada oli. SE oli neist vist kõige tavalisem. Lisaks on veel olemas Arc, Vector, Linear, Aero, seda viimast soovitaks
Ei jõua hetkel väga pikalt lahti kirjutama hakata, teadjamad saavad täiendada.
Ei jõua hetkel väga pikalt lahti kirjutama hakata, teadjamad saavad täiendada.
kui 9-5 97. aastal müügile tuli, siis kõige plangum vairant oli ilma tähiseta. S, mida on vist väga väha liikvel, ja SE oli juba erinevate lisadega ning täispauk varustusega oli Griffin. AERO tuli 99ndal aastal. Arc, Linear ning Vector asendasid SE ja Griffini tähistuse koos esimese faceliftiga. Griffin võeti hilmjuti taas kasutusele.
keretüübist ei olene tähistus üldse va. esimesed 9-5 Griffinid, mis olid vist ainult sedaanid.
keretüübist ei olene tähistus üldse va. esimesed 9-5 Griffinid, mis olid vist ainult sedaanid.
Algselt postitas: eston21
keretüübist ei olene tähistus üldse va. esimesed 9-5 Griffinid, mis olid vist ainult sedaanid.
See sellest, et 98 aasta oili esimene mudeliaasta ning tootavalikus ainult sedaan. 99 tuli lisaks ka universaal ja siis sai loomulikult ka Griffinit universaalina.
terv, teager
LPT on lühend low pressure turbo-st
Tänud kõigile!:)..kuid selline küsimus ka saabifännidele:D..et kindlasti loete enda jaoks parimaks autoks Saabi,kuid kas ka reaalselt on Saab 9-5 võrreldav autotega nagu Audi A6(alates 1998) ja BMW 5-seeria(alates 1997)..panen just rõhku mugavusele,et on nende autodega võrreldev või koguni üle?
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Kui mugavuse all mõelda peale sõidumugavuse ka mugavusvarustust, siis reeglina saab sama raha eest ikka parema varustusega Saabi kui Audi või BMW.
Viiese Bemmuga ma sõitnud pole, aga A6 kõrval- või tagaistmel sõites on tunne selline, et sõidumugavus on Saabis parem.
Viiese Bemmuga ma sõitnud pole, aga A6 kõrval- või tagaistmel sõites on tunne selline, et sõidumugavus on Saabis parem.
Miks me ei võrdle?Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Me ei võrdle Saabi teiste markidega. Saab on Saab.
Subjektiivselt ja emotsionaalselt võttes on Saab muidugi parim.
Objektiivselt:
Sõidumugavuselt ja juhitavuselt on 5.seeria(E39) mäekõrguselt teistest üle. Tagavedu on tagavedu.
Aga.
Eestist KORRALIKKU E39 leida on pea võimatu. Reeglina väsinud ja puuduliku varustusega. See on siis kuni 100000.- maksvate autode hulgast valides.
A6 jätaks ma üldse välja. Samamoodi esivedu nagu Saabil, olematud mootorid ja varustustasemed ei kannata ka kriitikat. Lisaks ka suhteliselt kitsas. Näiteks veermikuremont OLULISELT kallim kui 9-5-l.
Kokkuvõtteks.
Sama raha eest on Saabis rohkem autot kui BMW-s. Reeglina alati nahksisu, kliimaseade, el.istmed jne. Ja ei ole see ülalpidamine ka nii kulukas kui arvatakse. Ära ainult jumalaeest osta kogu raha eest mis sul on. Vähemalt 25% jäta ostujärgseks remondiks.
Kui suudad pea külmaks jätta ja turul pakutavatest kõige korralikuma välja valida ning ülejäänud raha eest esmased vead likvideerida(mootoriketid, turbo, veermik) siis jätkub sõidurõõmu aastateks.
Saab tahab lihtsalt keskmisest HOOLIKAMAT PEREMEEST:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
E-39 miinuspoolele,võrreldes 9-5`ga võib lugeda ka olematu jalaruumi tagaistmel.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
to Iisak...ära unusta ikka,et a6 on saada ka Quattro ehk nelikvedu variandis,mootoreid on ka tegelikult laias valikus..ei ütleks küll,et kõik nendest ei kannata kriitikat. Varustustasemelt ei jää ka ka Audi kindlasti Saabile eriti alla,ainuke asi vb mida nii vanalt Audilt eriti ei leia on istmete vent. Lõpetuseks tulebki öelda nii nagu ka siin mõni eeskõneleja on juba on öelnud..hinnatase on ikkagi väga erinev samas varustuses ja võrreldatavate mootorite puhul(tehnilisest olukorrast olenemata isegi!!:wise:
Algselt postitas: Sonic
to Iisak...ära unusta ikka,et a6 on saada ka Quattro ehk nelikvedu variandis,mootoreid on ka tegelikult laias valikus..ei ütleks küll,et kõik nendest ei kannata kriitikat. Varustustasemelt ei jää ka ka Audi kindlasti Saabile eriti alla,ainuke asi vb mida nii vanalt Audilt eriti ei leia on istmete vent. Lõpetuseks tulebki öelda nii nagu ka siin mõni eeskõneleja on juba on öelnud..hinnatase on ikkagi väga erinev samas varustuses ja võrreldatavate mootorite puhul(tehnilisest olukorrast olenemata isegi!!:wise:
Jutt oli sarnasest hinnaklassist.Tippvarustuses A on juba oluliselt kallim.9-5 puhul varustusaste eriti hinda ei mõjuta,kuna ka plank masin omab enam mugavusvarustust,kui enamikel markidel tipus pakutakse.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Olgem ausad eks ikka a6 ole omajagu magavam ja kvaliteetsem (va. istmed) seest, kui 9-5.
A6-el juppe rohkem saada ja puuduvad imelikud tüüpvead.
Nelivedu Eesti tingimustes ja eriti talvel äärmiselt positiivne lisa isegi linnatänavate lumeplägas sumbates.
e39 on saabist peajagu igas asjas üle (va istmed) - mugavust ja sõiduomadusi ei ole mõtet saabiga võrrelda. enda 97a e39 ei võta teel ühtegi auku välja ning 180 km/h sõites ei vingu talt kusagil tuul sisse ning sõiduomadustelt jätab mulje nagu kiirus oleks 120 km/h. 3 aastat eesti teedel räsitud e39-sal pole salongis ühtegi naginat ega pole ka pidanud midagi suurt ega kallist tal välja vahetama.
Kunagi üks inglasest professor rääkis, et kui läks passati pealt 9-5 peale üle siis oli öös sõita nagu lust - erinevalt passatist valgustasid sel tuled kaugemale, kui esimene nümbrimärk. Pannes enda 2002a 9-5 ja 97a e39 ( 2003a esituled) kõrvuti jääb valgustuses saab bmw-le kõvasti alla (pirnid samad).
9-5 suureks eeliseks a6 ja e39 ees on omapärane ja minu meelest stiilne välimus (sedagi ainult vectoril ja aerol) ning neid pole tänavapildis väga palju.
Ise ei kahetse saabi soetamist ning kui peaks uuesti sama raha eest 9-5, a6 ja e39 valima, siis valiks suure tõenäosusega ikka saabi, kuid seda puht visuaalsetel ja vaimsetel kaalutlustel jättes külma südamega kõrvale füüsilised ja praktilised omadused.
A6-el juppe rohkem saada ja puuduvad imelikud tüüpvead.
Nelivedu Eesti tingimustes ja eriti talvel äärmiselt positiivne lisa isegi linnatänavate lumeplägas sumbates.
e39 on saabist peajagu igas asjas üle (va istmed) - mugavust ja sõiduomadusi ei ole mõtet saabiga võrrelda. enda 97a e39 ei võta teel ühtegi auku välja ning 180 km/h sõites ei vingu talt kusagil tuul sisse ning sõiduomadustelt jätab mulje nagu kiirus oleks 120 km/h. 3 aastat eesti teedel räsitud e39-sal pole salongis ühtegi naginat ega pole ka pidanud midagi suurt ega kallist tal välja vahetama.
Kunagi üks inglasest professor rääkis, et kui läks passati pealt 9-5 peale üle siis oli öös sõita nagu lust - erinevalt passatist valgustasid sel tuled kaugemale, kui esimene nümbrimärk. Pannes enda 2002a 9-5 ja 97a e39 ( 2003a esituled) kõrvuti jääb valgustuses saab bmw-le kõvasti alla (pirnid samad).
9-5 suureks eeliseks a6 ja e39 ees on omapärane ja minu meelest stiilne välimus (sedagi ainult vectoril ja aerol) ning neid pole tänavapildis väga palju.
Ise ei kahetse saabi soetamist ning kui peaks uuesti sama raha eest 9-5, a6 ja e39 valima, siis valiks suure tõenäosusega ikka saabi, kuid seda puht visuaalsetel ja vaimsetel kaalutlustel jättes külma südamega kõrvale füüsilised ja praktilised omadused.
Kas Saabile vendiga korvistmeid üldse pakutakse? Mina isiklikult valiks enne korvistmed, kui vendiga istmed sest korvide mugavust saab kasutada aastaläbi aga istmete venti olen kasutanud vaid eriti hulludel suvepäevadel e. mingi 5-10 päeva aastas. Ega Saabi tavaistmetele ju ka miskit erilist pole ette heita, lihtsalt kohati, kui peret peal pole, tahaks kurvides rohkem külgtuge .Algselt postitas: Sonic
...Varustustasemelt ei jää ka ka Audi kindlasti Saabile eriti alla,ainuke asi vb mida nii vanalt Audilt eriti ei leia on istmete vent...
Algselt postitas: Rauno
Pannes enda 2002a 9-5 ja 97a e39 ( 2003a esituled) kõrvuti jääb valgustuses saab bmw-le kõvasti alla (pirnid samad).
Rrreally? Esimese põlvkonna 9-5 kaugtuled olid pikka aega TM-i testide rekordiomanikud, jättes seljataha kõik sakslased. Mõni aasta hiljem 2002 faceliftil mõõdeti tiba vähem, aga sellegipoolest sai 9-5 tulede eest max. punktid. Viskaks lingi ka, kui aega oleks... Ja mis mugavusse puutub, siis nuriseda võiks müra ja vibratsiooni üle, teistes omadustes ei näe kuskil mahajäämust. Arvatavasti ikka konkreetsetes isendites asi kinni.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson