Kliima puhub paremkurvis külma?

Vasta
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#1

Oskab keegi arvata, mis viga võiks olla?
Nimelt seatud kliima puhuma 21 kraadist õhku, kuid paremkurvis hakkab puhuma külma õhku, peale kurvist väljumist paari sekundi jooksul hakkab taas õige temperatuuriga õhku tulema.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14349
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Mingit klappi liigutav hoob katki ja kurvis loksub klapp valesse asendisse. See võiks kalibreerimise juures isegi viga näidata äkki?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

suvel ise tundsin oma masinas, et kurvitades läks masinas jahedamaks. arvan, et see võis olla külmade-soojade õhuvoolude liikumine lihtsalt.. põrandalt tuli külm üles..
Kasutaja avatar
ErQ
Postitusi: 385
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht: Nõva
Auto: 6GT

#4

See on huvitav tähelepanek. Olen isegi seda tundnud ja mitmes erinevas automargis sõites. Püüdsin isegi mingit füüsikalist seletust leida netiavarustest, leidsin ka, aga ei mäleta enam :)
erx112
Postitusi: 141
Liitunud: T Dets 30, 2008 9:16
Asukoht:
Auto:

#5

Minul küll kliimat pole, kuid sarnast õhu liikumist kurvis olen tähele pannud küll, eriti kui autot eriti saunaks olen proovinud kütta :D
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

Kas põhjus ei või olla väga lihtne - autos ei ole temperatuur ühtlane ja paremkurvis liigub lihtsalt jahe õhk juhi poole. Ehk alustuseks peab kindlaks tegema, kas kliima puhub jahedamat õhku või läheb olemine lihtsalt jahedamaks.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#7

Tuleb auto saunaks kütta, puhur välja ja kurvi lennata. Kui siis ka sellist asja tunned, saad kliima välistada. Tõenäoliselt liigub kurvis põrdandal olev külm õhk mööda ust üles. Inerts mõjub ju õhule ka, nagu siin enne juba mainiti;)
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#8

Veakoodid kliimal olid vist juhipool 8 ja kõrval 19.

Mina hästi seda õhuvoolude liikumist uskuda ei tahaks.

Vb peaks katsetuse mõttes proovima tõesti kuumas autos ilma kliimata kurvi minemist.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14349
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

8 - Left blend door loose
19 - heater circulation pump open/short

Ehk siis see 8 on ikka väga sedamoodi, et üks klapp laperdab niisama seal.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#10

Algselt postitas: Cyber
8 - Left blend door loose
19 - heater circulation pump open/short

Ehk siis see 8 on ikka väga sedamoodi, et üks klapp laperdab niisama seal.


Jah, aga huvitav, et muul ajal töötab kõik kenasti, muidu peaks klapp jäämagi sellesse asendisse nagu ta kurvis loksub. Loodan, et ma nüüd seda ära ei sõnunud.

Aga SAAB'i puhul pole vist mõtet loogikast lähtuda :red:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14349
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

vabalt liikuv klapp liigub ikka sinna asendisse, kuhu gravitatsioon ja tsentrifugaaljõud ta liigutavad. Kurves avatakse, sirgel kukub kinni tagasi, mis seal ebaloogilist on?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta