9-5 vanake teeb suitsukatet

pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#1

Tere

nonii, vist andis nüüd siis miskit lõpuks saba mu 98a 9-5.

Hommikul sai tehtud mõned kiiremad möödumised ja ühelt hetkel hakkas käike vahetades viskama tagane meeletut sinakat õlivine just sel hetkel kui kiirendada ja siis käiku vahetades mootoril koormus tagant ära läheb.

Loogika ütleb, et vist läks turbo- vaikselt sõites ja kohapeal seistas ajab lihtsalt õrna sinist tagant välja.

Kogemusi, ettepanekuid, soovitusi? Masin jäi seisma Tallinnasse hetkel, nädala lõpus naasen kodumaale ja vast oskaks keegi soovitada kas üritan temaga nõiteks ukerdada Audacerisse ja on lootust või peaks mõtlema romula peale. Masinal ees 255k ja aastaid ka omajagu aga hea mugav auto on:)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

Turbovahetus ei võta ju eriti kaua aega meil :eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#3

Kuna ma jõudsin keset ööd tagasi Eestisse ja polnud nagu varianti muud kui üritada selle lagunenud turboga kuidagi koju sõita siis nii sai ka tehtud.

Kuna tehnikaga päris kobakäpp ei ole sai siis juba huvi pärast too Garrett eile ise maha pealt võetud et näha mis temaga juhtus. Mis selgus oli muidugi, et mingist võiksest lekkest polnud seal juttu- turbiini loks oli ca sentimeeter ja labad korpuses ära käinud

Nüüd siis plaan Ebayst tore uus keskplokk millega kogu lagunenud osa asendada ja uuesti kokku. Eks ma pärast räägin kas on mõtet sellist pühapäevaremonti" teha turbole.

NB: keegi oskab öelda kust saaks uued jahutusvedeliku torud koos vähemalt turbo poolsete stutsidega soetada? Vabatahtlikult need turbo küljest lahti ei tulnud, poldi keere oli nii pehme, et keeras lihtsalt üle.

http://www.ebay.com/itm/GT17-GT1752-452 ... 0a&vxp=mtr
Myke
Postitusi: 713
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#4

Kuna ma jõudsin keset ööd tagasi Eestisse ja polnud nagu varianti muud kui üritada selle lagunenud turboga kuidagi koju sõita siis nii sai ka tehtud.

Kuna tehnikaga päris kobakäpp ei ole sai siis juba huvi pärast too Garrett eile ise maha pealt võetud et näha mis temaga juhtus. Mis selgus oli muidugi, et mingist võiksest lekkest polnud seal juttu- turbiini loks oli ca sentimeeter ja labad korpuses ära käinud

Nüüd siis plaan Ebayst tore uus keskplokk millega kogu lagunenud osa asendada ja uuesti kokku. Eks ma pärast räägin kas on mõtet sellist pühapäevaremonti" teha turbole.

NB: keegi oskab öelda kust saaks uued jahutusvedeliku torud koos vähemalt turbo poolsete stutsidega soetada? Vabatahtlikult need turbo küljest lahti ei tulnud, poldi keere oli nii pehme, et keeras lihtsalt üle.

http://www.ebay.com/itm/GT17-GT1752-452 ... 0a&vxp=mtr

Mõtle nüüd peaga kui labad korpusse jälje jätnud ,kuhu jääb siis turbo rõhk:fight:
Kui tahad veel odavamalt teha osta rem kompl:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Repair-Ki ... 77&vxp=mtr
Või osta norm hinnaga turbo http://www.ebay.de/itm/TURBOLADER-Saab- ... 4d06697fc3
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#5

Remont komplektiga pole pmst midagi teha. Võib ju laagrid ümber lapata, aga ega sealt head nahka ilma tasakaalustamata tule.
Korpustega ei tohiks suurt midagi juhtuda.
Turbo rõhk jääb selle taha, et kas on mõni laba lausa uttu tõmmanud, või on kõverad, või on pilud suureks kulutanud vastu korpust tänu kulunud aksiaallaagritele.
Et sedapidi tundub mõistlik küll. Vanad korpused puhastada korralikult, UUS kassett sisse ja tuld :gun:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7623
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Ootan huviga jõudmist teemani "Teeme ise turbo!"
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#7

Mida te undate? Mehe enda auto, tehnikast ilmselt jagab, las ehitab. Kõigil kes ISE midagi püüavad teha võetakse kohe pea maha või?

Varsti peab tule pirni vahetuseks ka kohalike saabimeistrite juurde ronima sest "ainult nii on õige". Nõme suhtumine.

Mina ise turbot remontida ei oska ja vahetama ka ise ei kipu - seega lähen ja viin oma raha töökotta. Mees tahab ise teha - las teeb. :wall:
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#8

Olen põnevuse mõttes proovinud turbot juppideks võtta. Täielik PITA.
PALJU peab kuuma andma millegagi et võll lahti saada korpuse küljest.
Sent from my Monte Carlo using B236
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#9

Kuna ma jõudsin keset ööd tagasi Eestisse ja polnud nagu varianti muud kui üritada selle lagunenud turboga kuidagi koju sõita siis nii sai ka tehtud.

Kuna tehnikaga päris kobakäpp ei ole sai siis juba huvi pärast too Garrett eile ise maha pealt võetud et näha mis temaga juhtus. Mis selgus oli muidugi, et mingist võiksest lekkest polnud seal juttu- turbiini loks oli ca sentimeeter ja labad korpuses ära käinud

Nüüd siis plaan Ebayst tore uus keskplokk millega kogu lagunenud osa asendada ja uuesti kokku. Eks ma pärast räägin kas on mõtet sellist pühapäevaremonti" teha turbole.

NB: keegi oskab öelda kust saaks uued jahutusvedeliku torud koos vähemalt turbo poolsete stutsidega soetada? Vabatahtlikult need turbo küljest lahti ei tulnud, poldi keere oli nii pehme, et keeras lihtsalt üle.

http://www.ebay.com/itm/GT17-GT1752-452 ... 0a&vxp=mtr

Iseenesest seal on ju ilusti õeldud, et on balantseeritud ja garantii on 1 aasta. Iseenesest pole ju raske nii külmakoja kui ka kuumakoja eemaldus ja uuele peale panemine. Nii et jõudu tööle :)
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#10

Kuna ma jõudsin keset ööd tagasi Eestisse ja polnud nagu varianti muud kui üritada selle lagunenud turboga kuidagi koju sõita siis nii sai ka tehtud.

Kuna tehnikaga päris kobakäpp ei ole sai siis juba huvi pärast too Garrett eile ise maha pealt võetud et näha mis temaga juhtus. Mis selgus oli muidugi, et mingist võiksest lekkest polnud seal juttu- turbiini loks oli ca sentimeeter ja labad korpuses ära käinud

Nüüd siis plaan Ebayst tore uus keskplokk millega kogu lagunenud osa asendada ja uuesti kokku. Eks ma pärast räägin kas on mõtet sellist pühapäevaremonti" teha turbole.

NB: keegi oskab öelda kust saaks uued jahutusvedeliku torud koos vähemalt turbo poolsete stutsidega soetada? Vabatahtlikult need turbo küljest lahti ei tulnud, poldi keere oli nii pehme, et keeras lihtsalt üle.

http://www.ebay.com/itm/GT17-GT1752-452 ... 0a&vxp=mtr

Iseenesest seal on ju ilusti õeldud, et on balantseeritud ja garantii on 1 aasta. Iseenesest pole ju raske nii külmakoja kui ka kuumakoja eemaldus ja uuele peale panemine. Nii et jõudu tööle :)



Jah... Kõik on tore, aga kui sinna lisada ka veel tihendite ja poltide komplekt (ca 40 eur) siis on juba peaaegu uue turbo hind mis oli ebays 230 eur. koos
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#11

Tore näha furoori mis tekib kui keegi ise midagi remontima kukub. Sedasi võib igale threadile panna automaatvastuse, et oma probleemiga pöörduge lähimasse Saabi esindusse.:D

Hei, oleks tegemist 2014 aasta autoga ma isegi ei mõtleks midagi näppima hakata ja otsiks koha mis sada sama marki päevast päeva lammutab ja teab kuidas ja mismoodi aga asjal on sportlik huvi ka ikka juures. Pealegi Pärnus ei ole anyhow ühtegi saabile spetsialiseerunud remondikohta, olen täiesti võimeline tegelema sellise lihtsatoiminguga nagu turbo eemaldamisega ja tegemist on eelmise aastatuhande autoga seega suht poogen kui see ei õnnestu- kaotan mõned tunnid aega.

Mis puutub nendesse hiina turbokassettidesse- ma usun et mingi hiinas asuv firma mis neid suures koguses toodab otsast lõpuni suudab need ka tasakaalustada paremini kui mingi turbovillem siin Eestis.
Internetis ringi brausides siin Läti turbode remondile spetsialiseerunud firma e-poes näevad GT puhuritele pakutavad varuosad küll üks-ühele samasugused välja kui Ebays ainult hind on 4x kallim. Sinisilmne on see kes läheb ja osatab kusagilt aftermarket varuosi va orginaal ja eeldab et need kõik ühest suurest Hiinast ei tule- küsimos on pigem lõbi mitme vahendaja sa need ostad.

Kes kohalikus garantiist tahab rääkida siis minge mõne auto varuosaga garantiid nõudma- saate kohe teada, et ei sõitnud õigel teel, õige kütuse ja õige õhurõhuga.
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#12

Tore näha furoori mis tekib kui keegi ise midagi remontima kukub. Sedasi võib igale threadile panna automaatvastuse, et oma probleemiga pöörduge lähimasse Saabi esindusse.:D

Hei, oleks tegemist 2014 aasta autoga ma isegi ei mõtleks midagi näppima hakata ja otsiks koha mis sada sama marki päevast päeva lammutab ja teab kuidas ja mismoodi aga asjal on sportlik huvi ka ikka juures. Pealegi Pärnus ei ole anyhow ühtegi saabile spetsialiseerunud remondikohta, olen täiesti võimeline tegelema sellise lihtsatoiminguga nagu turbo eemaldamisega ja tegemist on eelmise aastatuhande autoga seega suht poogen kui see ei õnnestu- kaotan mõned tunnid aega.

Mis puutub nendesse hiina turbokassettidesse- ma usun et mingi hiinas asuv firma mis neid suures koguses toodab otsast lõpuni suudab need ka tasakaalustada paremini kui mingi turbovillem siin Eestis.
Internetis ringi brausides siin Läti turbode remondile spetsialiseerunud firma e-poes näevad GT puhuritele pakutavad varuosad küll üks-ühele samasugused välja kui Ebays ainult hind on 4x kallim. Sinisilmne on see kes läheb ja osatab kusagilt aftermarket varuosi va orginaal ja eeldab et need kõik ühest suurest Hiinast ei tule- küsimos on pigem lõbi mitme vahendaja sa need ostad.

Kes kohalikus garantiist tahab rääkida siis minge mõne auto varuosaga garantiid nõudma- saate kohe teada, et ei sõitnud õigel teel, õige kütuse ja õige õhurõhuga.





:thumb: õige
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#13

Jääb veel loota, et maksuamet või toll oma kätt vahele ei aja :)
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#14

Jääb veel loota, et maksuamet või toll oma kätt vahele ei aja :)

Kui tellida kaup Hiinast e. väljastpoolt Euroopa Liitu siis lähebki kaubale otsa käibemaks ja mõnede kaupade puhul lisaks veel tollimaks.(Käibemaks tuleb tasuda üle 21,98 väärtusega euro paki vastuvõtmisel. Üle 150 euro väärtusega saadetiste puhul lisandub ka tollimaks.)
Võimalusel tuleks siis püüda turbo tellida Saksast,Suurbritanniast või mõnest muust EU riigist.

pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#15

Kuramuse coolant torud seal GT küljes- neid sai aint relakaga lahti :gun:

Meanwhile Ebays on saksast saada TD04HL-15T hea hinnaga- nüüd kus torusid ka peab vahetama hakkama võiks ju variandiks minna - torud asjad saab saab hüdroskandjas ka muidugi lasta pressid sobivate otstega armeeritud teflonvoolikust.
MangustGrupp
Postitusi: 347
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#16

endal hiljjuti sama värk oli, panin TD04HL-15T(170 dollarid) alla. ostetud ebays, samas torukomplekt mingi 65 dollarid oli =)
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#17

Eks ikka jah, kui on võimalus ja leiad mitsu vurri sisi juba see. Ise sain 250€ vurr, torud/voolikud ja ka BPC klapp koos vaakumvolladega.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#18

Ebay odavatel TD04HL-15T -tel enamasti ei ole Mitsubishiga peale eeskuju mingit pistmist. Parimal juhul on nende tootjaks Mitsushibi või muud taolist.
Eelnevaga ei väida miskit nende konkreetsete vurride kohta, lihtsalt ei maksa sinna lõksu langeda, mille peale pilusilmad mängivad. Adibas != Adidas, kuigi mõlemad on Hiinas tehtud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

Tee ära see töö. Mõtetu teisi kuulata.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#20

Jah, pigista silmad kinni ja looda parimat, mis neid teisi ikka kuulata :cool:

Mina isiklikult pistaks selle hiina sisu vanasse korpusesse ja küll ta käib. Kui ei kesta 20 aastat, no siis kestab 5 ikka. Vana auto jaoks piisavalt ja kui käed otsas, siis väike nokitsemine ainult puhas rõõm.

Aga ei ole ka mõtet endale asja ilusamaks luuletada kui see tegelikult on. Hiinast saab vahel asju odavalt, aga Hiinast saab enamasti siiski odavaid asju. Hiinast saab vahel ka asju, mis on odavamad, aga kvaliteetsemad kui need, mille pealt nad maha on viksitud, aga enamasti on neil siiski kvaliteet hinnaga kooskõlas.
Kui riske teadvustad, siis ei ole kellelgi teisel midagi kobiseda vaja, aga "sain sotiga ebayst tutika mitsu" tekitab küll ainult kaastunnet...
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#21

Nonii- vana turbo on maha kistud ja asendatud . Kuna uus turbo keskosa alles on vast kusagil hiinamaal siis ei oska öelda kui edukas oleks olnud tollaga asja lappimine aga iseenesest on mul kastitäis turbojuppe millest saab sisi veel ühe elus isendi ehitada.

Mida ma targemaks sain:

1) Niipalju, et kogu see vedelike torustik turbole on idiootselt disainutud- aga noh ega see turbo kiirvahetuste jaoks pole mõeldud ka seega vast ei tasu vinguda aga igatahes peab suht käsipidi mootoris olema, et seda vurri kätte saada või peale panna.

2) Ära kunagi ürita kinnitada ventilaatorimoodulit radika külge pikema poldiga kui oli orginaal- suutsin nagu augurauaga tekitada radikasse augu ja radika maha katkumine on jälle hulk lammutamist.

3) Kui suuta ära murda jahutussärgi temp-andur võid tükk aega imestada miks temperatuurinäidik ei tõuse.:angry:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

Lihtsalt mainin,et ise Saabi remontides tasuks alati eelnevalt läbi LUGEDA WIS manuaalist vastavad teemad. Siis pole tarvis radikat, ega selle vent.koda näppida turbovahetusel. Samuti ei tundu siis see torustiku disain idiootne, ega pole ka mingit põhjust temp. andurile vägivaldselt läheneda.

Tähtis on tööjärjekord. Ruumi on seal enam, kui piisavalt, et turbo ettenähtud 1,5-2 tunniga ära vahetada ilma muid agregaate puutumata. Lisaks ei tohi unustada operatsioone, mis kindlasti enne käivitamist peavad olema teostatud, vastasel juhul või turbo eluiga lõppeda esimestel töösekunditel.
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#23

Mis need operatsioonid oleks, mida teostada enne käivitamist? Lihtsalt kollanokalt puht uudishimust see küsimus :)

Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

Mis need operatsioonid oleks, mida teostada enne käivitamist? Lihtsalt kollanokalt puht uudishimust see küsimus :)
Turbo õlikanalid tuleb ära täita enne, kui asi kokku keerata.
See teema sai ka kunagi tehtud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Myke
Postitusi: 713
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#25

Mis need operatsioonid oleks, mida teostada enne käivitamist? Lihtsalt kollanokalt puht uudishimust see küsimus :)
Turbo õlikanalid tuleb ära täita enne, kui asi kokku keerata.
See teema sai ka kunagi tehtud.

Kannuga võib ju tilgakese valada aga tähtsam on esmane käivitus teha ilma küttepumbata:eureka:ehk siis vurada õlirõhk üles ja eemalda ka süüteküünlad säästad starterit
Vasta