9-5l pöörded kõiguvad

Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#1

Tundub, et taas oleks vaja mõtteid koguda..

Endiselt tegemist 98 2.3t isendiga. Hakkasid paar päeva tagasi pöörded kõikuma. Kui sõita ja sidur ära lahutada, kukuvad pöörded hetkeks nii alla, et mootor sureb peaaegu välja. Maanteel sõites ja vaba peale lastes üks kord juhtuski nii..
Koha peal seistes just kõiguvad, kuskil 4-500 pöörde ulatuses. Lihtsalt tikusvad üles-alla ja siis mingi hetk ühtlustuvad, kui kauem seista.
Veel tuli koos selle kõikumisega, midagi sellist, et kui madalatelt pööretelt kõrgemate käikudega kiirendama hakata, siis alguses nagu puterdab, just kui ei saa kohe midagi piiavalt kätte.. Pärast seda, sõiduga kõik okei. Tõmme endiselt sama, midagi nagu puudu ei ole. SIDilt on näha, et mReg ja mAir mõlemad kõiguvad koos pööretega.

Oma tarkusest hetkel käisin üle kõik õhuvooliku ja nende vahelised klapid, puhastasin õhulugeja ja segusiibri. Paistab kõik olevat nii nagu peab..

Tänud!
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#2

Mul oli sarnane teema ja remonti läks drosselklapp.
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#3

Mõnigasest sarnasest sümptomist küll teise automargiga aga veaks oli lambda.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#4

Mis see lambda näit SIDil olema peaks kui linnas stabiilselt 50ga sõita?
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#5

Kui ma õigesti aru saan, siis lambda peaks korras olema, kui näidud käivad üles-alla?

Huvitav on see, et eile probleemi ei olnud. Täna on aga taas olemas.. Kas tõesti tuleb vaadata throttle body/drossel klapi poole?

Ega see ei või olla midagi suuremat mehaanilist viga? Ma olen nüüd palju seal kapoti all elanud ja olen märganud, et ülemises otsas on külma mootoriga õrn tiksumine/klõbin sees. Kui mootor soojaks läheb, kaob hääl ära. Vähemalt tundub nii nagu kaoks.

Ega ma kõige leebemalt ei sõida ka alati ja autol omajagu vanust ja kilomeetreid selja taga.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#6

Väike update vahepeal. Sõitisin 40-50 kilti maanteed, viisakalt püsikaga 97 juures, paar 70 ala ja natukene 50 ala. Inimese moodi. Tuli SIDile üks error, tulesid kuskil ei põle ja aMul on ikka väga mööda. Kui enne kõike seda jama, oli aMul kuskil -500 kuni -700, siis nüüd tikusb seal -2k ümbruses.. Hetkel kõikumist ei ole.
9-5LPT
Postitusi: 1241
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#7

Kui ma õigesti aru saan, siis lambda peaks korras olema, kui näidud käivad üles-alla?

Huvitav on see, et eile probleemi ei olnud. Täna on aga taas olemas.. Kas tõesti tuleb vaadata throttle body/drossel klapi poole?

Ega see ei või olla midagi suuremat mehaanilist viga? Ma olen nüüd palju seal kapoti all elanud ja olen märganud, et ülemises otsas on külma mootoriga õrn tiksumine/klõbin sees. Kui mootor soojaks läheb, kaob hääl ära. Vähemalt tundub nii nagu kaoks.

Ega ma kõige leebemalt ei sõida ka alati ja autol omajagu vanust ja kilomeetreid selja taga.

Mu saab tegi sellist klõbina nalja enne seda kui kett kõrisema hakkas. Ülevalt vasakult poolt tiksub?
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#8

See klõbin, tiksumine, klõbisemine või mis iganes tundus tõesti kett olevat.

Aga eile arenes siis asi nii kaugele, et läks põlema check engine. Kuna üks väga tore inimene oli õhtul kohe nõus aitama, siis sai Tech 2ga ka veakood kindlaks tehtud.



Väiksed voolikud/klapid olid kõik üle vaadatud. Õhtul märkasin, et juhipoolne intercooleri toru oli veits nagu nihkunud, pani selle vanale kohale tagasi ja pingutasin üle. Kahjuks maja ees uurides teist poolt ei näinud. Aga võiks nagu süsteem tihe olla. Täna taas pöörded kõiguvad ja segu vale.. Kütusekulus erilist muutust ei ole. Paistab olevat viisakas, nagu kogu aeg olnud. Eile pärast tule kustutamist pöörded ei kõikunud, ainult vajusid liiga madalale.

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Aga kui Tech`ga juba vaatasite, miks te siis "live data" abil vigast lüli kindlaks ei teinud? Kõik info on ju "puust ja punane".
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#10

Tuleb tõdeda, et selle peale kohe nagu ei tulnudki eile. Eks see ole võhiklikkus.. Äkki õnnestub uuesti proovida.
9-5LPT
Postitusi: 1241
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#11

See klõbin, tiksumine, klõbisemine või mis iganes tundus tõesti kett

No seljuhul soovin õnne, mul eskaleerus see klõbin üpris kiirelt korralikuks kärinaks kui rohkem gaasi andsid, väga ühtlasel sõidul polnud hullu. Õnneks saab selle Tartus ilusti korda teha, kui arvad et oleks aeg, siis anna märku, soovitan ühte remonditöökohta, kui sul endal just mõnda tuttavat kuskil pole kes asja tunneb :). Kuskohas tech2 külge lasid panna?
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#12

Võib-olla lihtsalt selle hetkelise probleemiga hakkavad mulle igast hääled väga pahad tunduma.

Ei tea, kas nädalavahetusel Tallinnas leiaks kedagi, kes aitaks lahata seda muret kui enne abi ei saa?
Myke
Postitusi: 713
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#13

Võib-olla lihtsalt selle hetkelise probleemiga hakkavad mulle igast hääled väga pahad tunduma.

Ei tea, kas nädalavahetusel Tallinnas leiaks kedagi, kes aitaks lahata seda muret kui enne abi ei saa?

Kett ilusti kõrvaga tuvastatav kui juba tiks tühikäigul siis tegu kepsuga.
Niiet varu kannatust ja raha 1000------...........
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

kulge onomatopoeedid. Veel paar postitust ja tuleb välja, see tiks on tegelikult siduriketas, mis tagumises summitipütis loksub. Lahendas kõigepealt kõikuvad pöõrded ja siis tegeleks tiksuga, mis võib vabalt ka lihtsalt tõukur olla...:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
9-5LPT
Postitusi: 1241
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#15

Ma küll ei tea mis see "onomatopeed" on, aga keti kõrinat on küll väga tuntavalt ära kuulda..sul vbl loksub jah midagi kuskil sumbuti pütis. Pole öelnudki, et need pöördete kõikumised kuidagi selle tiksuga seotud on, aga mu saabil on ikka kombeks mitu viga korraga ilmutada :).
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#16

Ma võisin selle tiksumisega tühikäigul üle ka pakkuda või lihtsalt valesti sõnastada. Jätame selle nii nagu on hetkel ja tegeleme selle kõikumisega edasi.

Täna sai uuesti Tech 2 küljes käidud. Kuna väga vilunud näitudes polnud, siis sai pildid tehtud. Veakood sama ja näidud enne koodi kustutamist:




Lisatud failid
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#17

Throttle body ja tulemüüri vahelist kummivoolikut kontrollisid? See on piisavalt jäme, et purunemise korra paneks pöörded kõikuma.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#18

Throttle body ja tulemüüri vahelist kummivoolikut kontrollisid? See on piisavalt jäme, et purunemise korra paneks pöörded kõikuma.

See, mis sinna klapikesse läheb, mis tulemüüri küljes või mingi muu voolik?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#19

Throttle body tagant läheb kaarega vasakule rattakoopa juurde, kui seisad auto ninas.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#20

Throttle body tagant läheb kaarega vasakule rattakoopa juurde, kui seisad auto ninas.

Selle käisin üle ja see oli korras. Samuti ka kõik teised õhu-/vaakumvoolikud, mis silma jäid. Kahjuks ei saa ma hetkel sama öelda intercooleri kohta. Juhipoolne ots tundub tihe olevat, teist poolt aga ei tea.

Mis olukorra see piltidel olev info luua võiks?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#21

Sul on õhuleke lubatust 10X suurem.
Seega alusta sisselaske survestamisest ja lekke otsimisest.
Kuskohas sa küll diagnostikas käid :wall:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

Juba esimene pilt näitab kas metsikut õhuleket, või vigast õhumõõturit
22%- sellega mõni mootor juba enam vabatahtlikult ei käi.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#23

Ma ei käi kellegi juures diagnostikal. Vaid kodaniku juures, kellel on aparaat kodus olemas ja kes asjaga professionaalselt üldse ei tegele. Mõtlesin, et see on selge juba...

Tore, nüüd ma vähemalt sain viisakat infot, kus ja mida otsida. Esimesel võimalusen kaevun kapoti all kohtadesse, mida maja taga akna all uurida ei saa.

Õhulugeja on kuni 2010 kõigil 9-5 ühesugune?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

Ei ole ühesugune.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#25

98 aasta 9-5 ja facelifti omal võiks ühesugune olla?
Vasta