Eelmisel hooajal sai kasutatud samasid velgi, samade rehvidega ja mingeid probleeme ei olnud.
Nüüd sai valuvelg plekki vastu ära vahetatud ja oh häda, velg käib kraaps kraaps vastu supporti.
Mida teha?
Suvel vahetasin ära kettad ja klotsid.
Velg käib vastu supporti
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.
Kas ainult üks ratas klõpsib vastu?Pakun, et keevituskoht pisut kõrgem ja käib vastu.Või on velg nii kõver, et ulatub mingi koht vastu käima.Plekkvelje puhul ju raskused löödavad, need ei tohiks suppordini ulatuda.
Tahan lennata ...
võib-olla loll idee, aga natukene supordid relakaga maha lihvida, natukene, aga ma ei soovitaks, no see oleks äkki lihtsam võimalus, võis siis panna kulunud klotsid, et supord sissepoole tagasi saada, igaljuhul need veljed ei sobi.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.
Kõveruse all ei pea ma silmas vasemale-paremale viskamist, vaid just ülesse-alla.Nagu ma aru sain on tegemist 15" veljega, ehk siis velje ja supporti vahel on vaid millimeeter kuni poolteist.Seljuhul piisabki ainult väikesest veljeviskamisest.Velg on muidu seest sile?Pole mingit kõrgemat randikest või muhku.Kui ratta alt ära võtad siis peaks näha olema mis koht vastu toksib.Pane kolks suurema haamriga ja tee muhust lohk.
Tahan lennata ...
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Samad veljed ainult teisedEelmisel hooajal sai kasutatud samasid velgi, samade rehvidega ja mingeid probleeme ei olnud.
Nüüd sai valuvelg plekki vastu ära vahetatud ja oh häda,.
Millise diameetrida veljed? Ega Aero või Hirsch pole?
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.
See vist ikka ei ole väga oluline mis veljed need on Aero või Hirsch või Vector.
Kui ikka üks neljast käib vastu on viga selles veljes mis vastu käib.
Sa võid proovida ka seda, et nö. meelitad rattapoldid kinni.
Poldikoonus ei poe ilusti velje koonusesse ja ratas jääb natukene viltu alla.Piisab väga vähesest.
Keere rattapolte vaikselt risti koomale kuni kõik on kinni ja alles siis pinguta.
Ei taha targutada, vaid probleemile lahendust leida
Kui ikka üks neljast käib vastu on viga selles veljes mis vastu käib.
Sa võid proovida ka seda, et nö. meelitad rattapoldid kinni.
Poldikoonus ei poe ilusti velje koonusesse ja ratas jääb natukene viltu alla.Piisab väga vähesest.
Keere rattapolte vaikselt risti koomale kuni kõik on kinni ja alles siis pinguta.
Ei taha targutada, vaid probleemile lahendust leida
Tahan lennata ...
Nagu Pets juba nimetas, on põhjus selles, et uued klotsid (ja ka kettad!) on paksemad, ilmselt pole kõnealused veljed originaalid. Ma olen samas jamas olnud - peale esimest klotsi-kettavahetust ei käinud ükski ratas all ringi . Kõige õigem oleks originaalveljed alla panna ja unustatud.
Kui sa seda ei taha teha siis hädalahendusena mõõdad ära, mitu mm on velge väljapoole vaja ja lased treialil sobiva paksusega distantskettad teha, et velg väljapoole tuua. Ajutise lahendusena kõlbavad ka sobivas mõõdus seibid aga nendega on ratta allapanek ebamugav - pead seibid mingi viskoosse tatiga paigale fikseerima kuniks poldid sees.
Tõenäoliselt ei suuda vaheketta/seibide tõttu ka keskava enam velge tsentreerida ja tekib vibra. Sel juhul on lisaks vaheketastele vaja tsentreerivaid, kolmnurkse profiiliga rõngaid, millega tood velje keskavale vajaliku koonuspinna väljapoole, vaheketta paksuse võrra.
Kui need veljed just perekonnareliikvia ei ole siis mina teistkorda seda enam küll ei tahaks, sebiks originaalid alla ja unustatud.
Kui sa seda ei taha teha siis hädalahendusena mõõdad ära, mitu mm on velge väljapoole vaja ja lased treialil sobiva paksusega distantskettad teha, et velg väljapoole tuua. Ajutise lahendusena kõlbavad ka sobivas mõõdus seibid aga nendega on ratta allapanek ebamugav - pead seibid mingi viskoosse tatiga paigale fikseerima kuniks poldid sees.
Tõenäoliselt ei suuda vaheketta/seibide tõttu ka keskava enam velge tsentreerida ja tekib vibra. Sel juhul on lisaks vaheketastele vaja tsentreerivaid, kolmnurkse profiiliga rõngaid, millega tood velje keskavale vajaliku koonuspinna väljapoole, vaheketta paksuse võrra.
Kui need veljed just perekonnareliikvia ei ole siis mina teistkorda seda enam küll ei tahaks, sebiks originaalid alla ja unustatud.
Kõrvalt on hea targutada aga mina sinu asemel võtaksin need veljed alt ära ja paneks alla kas õige mõõduga 15-tollised või siis suurendaks diameetrit 16-tollini!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
D116 mõtles, et kas auto pole sul mitte Aero või Vector mudel, sest Aero ja osadele Vector mudelitele ei ole 15 tollist velge ette nähtud. Ei mahu hästi alla.See vist ikka ei ole väga oluline mis veljed need on Aero või Hirsch või Vector.
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.
Tunnistan süüd, ei süvenenud vist piisavalt :)Klotsivahetuse kohapealt samuti.D116 mõtles, et kas auto pole sul mitte Aero või Vector mudel, sest Aero ja osadele Vector mudelitele ei ole 15 tollist velge ette nähtud. Ei mahu hästi alla.See vist ikka ei ole väga oluline mis veljed need on Aero või Hirsch või Vector.
Tahan lennata ...