Lihtsalt konstruktsioon on nii lollikindel.
Samas wastgate actuator on täitsa teema. Veidi seletan.
Selle selle jublaka silindris on kummimembraan ja vedru. Vedru annab eelpinge (ca 2,5mm) wastgete vardale ja see hoiab suletuna turbo küljes olevat wastegate klappi.
Kui üldse ei hoiaks, oleks mootor põhimõtteliselt vabalthingav ja ülerõhk 0 baari. BPC aga reguleerib C-voolikust (turbost) tulevat õhku ja ja paiskab osa sellest W-voolikusse (wastegate'i) ja osa R-voolikusse.
See kõik toimub sagedusega umbes 30-50Hz (korda sekundis).
Mida rohkem sunnib soft BPC-d W kaudu õhku liikuma, seda madalam ülerõhk kokkuvõttes saavutatakse (sest wastegate'i sisenev rõhk ületab vedru surve).
Mida rohkem aga R-voolikusse (ehk siis lihtsalt BPC klapist välja), seda kõrgem rõhk.
Kui wastegate vedru on aga liiga nõrk, avaneb klapp oluliselt varem ja nii see turborõhk ei saagi tõusta.
Ehk oskab keegi oma kogemuste põhjal öelda ka MY00 9-5 wastegate actuator võib juba vilets olla. Vähemalt viimase otsa 9000 (MY97-98) on see üsna levinud viga olnud., vanematest rääkimata.
Herr saabispets Trionic, anna ka tuld, mida kogemus näitab
![Cool :cool:](./images/smilies/icon_cool.gif)
edit: veel tahtsin täpsustada, et turboseier armatuuris näitab alati mReq väärtust, ehk siis seda, mis on softi rõhuks kirjutatud.
Reaalset ülerõhku näitab aga pdif (pressure difference) SID-l. See on ka vastavuses auto reaalselt tarbitava õhuga mAir.
Nii et 9-5 tuuningul ei tarvitse stock turbokell õiget infot anda.