9-5 piduri probleem ??
-
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
nädalane seismine tekitab kohina, kõikidel ratastel. See kaob mõne pidurdusega ära.
Pulseerimine ei ole normaalne
Eks siis peaks ratta(d) maha kruvima ja vaatama mis seal pulseerib
Pulseerimine ei ole normaalne
Eks siis peaks ratta(d) maha kruvima ja vaatama mis seal pulseerib
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kogemus minult, väljast vaadates olid kettad ilusad, ratta eemaldamisel ja siis silmaga viskumise kontrollimisel ei saanud ka midagi aru. Ketta eemaldamisel avastasin aga sisspoole tekkinud kõrgema roostekihi, nii öelda üks sektor oli üles paisunud ja see tekitas pidurdamisel värinat.
Minu Saab 9-5 selline jama, tunnen ka võdistamist eriti kui pidurdada, kuna ülevaatusel ja sillastendis väideti, et veermik ja puksid korras ja erinevate velgede+rehvidega sama teema siis tundus suht loogiline, et esimesed pidurikettad vajaksid vahetust. Ostsin uued kettad vahetamisel tundusid ka all olevad kettad ilusad, klotsid ühtlaselt kulunud, piduri süsteem liikus ilusti jne. Aga ikkagi vahetasin uute ketaste vastu välja. Aga kahjuks see võdistamist ei muutnud. Olen kindel, et eelmised kettad veel korralikud. Kui kellelgi kogemusi või teadmisi mis võdistamist põhjustada võib siis andke teada.
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
Asi ehk juba eelpool mainitud ABS-i rõngas. Lähevad rooste ja hambad murduvad.RJ85 kirjutas: ↑E Jaan 29, 2018 0:11 Minu Saab 9-5 selline jama, tunnen ka võdistamist eriti kui pidurdada, kuna ülevaatusel ja sillastendis väideti, et veermik ja puksid korras ja erinevate velgede+rehvidega sama teema siis tundus suht loogiline, et esimesed pidurikettad vajaksid vahetust. Ostsin uued kettad vahetamisel tundusid ka all olevad kettad ilusad, klotsid ühtlaselt kulunud, piduri süsteem liikus ilusti jne. Aga ikkagi vahetasin uute ketaste vastu välja. Aga kahjuks see võdistamist ei muutnud. Olen kindel, et eelmised kettad veel korralikud. Kui kellelgi kogemusi või teadmisi mis võdistamist põhjustada võib siis andke teada.
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
Kui huupi ei taha lahti võtma hakata siis tasub diagnostika külge panna. Minul näitas ilusti ABS anduri graafikul ära, et ühel pool rõngal hammas katki.
Aga see võdistamine on tunda rohkem nagu roolis või auto keres, pidurdamisel see nagu võimenduks pigem. Aga kui niisama sõita on ka võistamist tunda. Kahtlustasin algul esisilla pukse, aga ülevaatusel ja sillastendis öeldi, et korras kõik. Kus juures sillastendis olen 2 korda käinud. Esimesel korral käisin kui sai vahetatud taga- ja esisillas kõik vajalikud puksid. Teist korda käisin hiljem teises stendis kui avastasin, et vasakul esimesel rehvi oli sisemise küljel traadid väljas ja soovitati sillastendi minna. Kui absi võrus viga oleks peaks armatuuris absi tuli ka märku andma vast?germpz kirjutas: ↑E Jaan 29, 2018 0:19Asi ehk juba eelpool mainitud ABS-i rõngas. Lähevad rooste ja hambad murduvad.RJ85 kirjutas: ↑E Jaan 29, 2018 0:11 Minu Saab 9-5 selline jama, tunnen ka võdistamist eriti kui pidurdada, kuna ülevaatusel ja sillastendis väideti, et veermik ja puksid korras ja erinevate velgede+rehvidega sama teema siis tundus suht loogiline, et esimesed pidurikettad vajaksid vahetust. Ostsin uued kettad vahetamisel tundusid ka all olevad kettad ilusad, klotsid ühtlaselt kulunud, piduri süsteem liikus ilusti jne. Aga ikkagi vahetasin uute ketaste vastu välja. Aga kahjuks see võdistamist ei muutnud. Olen kindel, et eelmised kettad veel korralikud. Kui kellelgi kogemusi või teadmisi mis võdistamist põhjustada võib siis andke teada.
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
Kui huupi ei taha lahti võtma hakata siis tasub diagnostika külge panna. Minul näitas ilusti ABS anduri graafikul ära, et ühel pool rõngal hammas katki.
Pidurikettaid ees vahetades piduri osad liikusid kõik ilusti mis liikuma pidid, klotsid ka ühtlaselt kulunud, nii välimised kui ka sisemised. Nüüd lasin kontrollida, et kas veljed sirged, olid sirged. Kokkuvõttes ikka on tunda roolis õrna värinat mis suureneb pidurdades (normaalselt rahulikult pidurdades) 90-0 ja 50-0 nagu pole tunda. Ja vahepeal vaikselt sõites konarlikul teel on kuulda natuke kolinat (klõbinat). Tundub, et kõik toimub vasakul ees, aga erinevad spetsialistid, ülevaatusel ja sillastendis, väidavad, et veermik on korras. Mis toimub?
Kas rehv ise ei või vigane olla (näit.muster ei jookse otse).Sügisel oli tuttaval probleem uue rehviga ja tal vahetati see teise uue vastu,ei mäleta enam täpset põhjust miks, aga annab see teadmise,et ka uuel rehvil võib esineda vigu.
Saan harva sõita SAABIGA.
See võimalus ka, aga... Aga miks on vasakul kuulda kolinat/klõbinat vahepeal konarlikul teel kui sillas kõik korras?
Jap, kettaid vahetades ei paistnud seal midagi kahtlast, kõik liikusid nagu peab. Ja pidurikettad ees said ilmaaegu vahetatud kuna muutus polnud ja vanad nägid ka head välja. Õrna värinat tunneb ka niisama sõites pidurdades see suureneb. Saan sõidud tehtud, aga lihtsalt natuke närvi ajab, et ei tea mis kuradima jama see on.
kolinat võib vabalt põhjustada kont ,ehk varras ,mis ühendab stabilisaatori varrast amortisaatoriga (üsna levinud ehituslikest eripäradest).See ei puutu kokku lahku-,kokku-,ette- ja tahajooksuga, e.silla reguleerimisega.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Nii, käisin nüüd õli vahetamas, rääkisin ka seal seda muret, et vahepeal on kuulda kolinat (klõbinat) ja väristab(võdistab), mis pidurdades suureneb. Neid sümptomeid olen eelnevalt kurtnud ülevaatusel kui ka sillastendis. Väidetavalt kõik korras. Kontrolli käigus selgus, et esimese õõtshoova tag. puksid puru, tagumised stabika puksid lõtkuga ja pooltelje vahelaager häälega (kusjuures, seda vahelaager häält hakkasin ise kuulma peale kontrolli). Eile sai viidud sinna tegemisele lootes, et see ongi lahendus. Tehti ära kõik peale vahelaagri (kuna see tuleb esmaspäevaks). Koju sõites muudatusi ei tundnud, sama seis mis ennem. Nüüd põhi küsimuseni. Kas pooltelje vahelaager võibki seda värinat(võdistamist) põhjustada? Et kas pääsen esmaspäeval sellest jamast?
Vahelaager tavaliselt midagi peale lärmi ei põhjusta. Vibratsiooniallikaks on tavaliselt telje sisemise liigendi koda (ebaühtlane kulumine).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Väidetavalt see veovõlli vahelaager olevat häält teinud ja soovitati ära vahetada, kuigi ise ei kuulnud küll eelnevalt midagi, aga peale diagnoosi nagu oleks kuulda mingit häält, mis võiks meenutada laagri häält, lasin ära vahetada aga hääl mida kuulma hakkasin jäi alles. Teeninduses ei osatud öelda mis see olla võiks.
Aga värina juurde tulles. Kui algul teeninduses diagnoositi põhjuseks esimeste õõthoova tagumised puksid, mis olevad mõlemad katki (kuigi need esisillas kõige uuemad ja umbes 8000km tagasi sillastendis ja ka ülevaatusel öeldu järgi kõik puksid korras) siis peale vahetamist mingeid muudatusi polnud. Pakuti, et tagumised pidurikettad (esimesed on uued). Kuna jala ja käsipiduril erinevad klotsid ja pidurdamis tegevus siis varem käsipiduriga tagumiste ketaste testi ei teinud, aga nüüd tegin siiski ja avastasin, et sõidu ajal käsipidurit tõmmates tekibki värinat auto keresse. Saan aru, et kui ketas kõver ja jalaga pidurdades tekib värin, käsipiduril trummel, see ei tohiks mõjutada. Või võib?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 850
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Taga käsipidur võib küll tekitada värinat, mul on juhtunud ka seda, et talvel miski seal külmub ära ja jääb peale (kui käsipidurit olen kasutanud) e. siis klotsid hakkavad tõmblema seal. Ja tagumisi rattaid lahti keerates pole ka hea, kui käsipidur peal. Ka nii olen selle väristamise kätte saanud. Igatahes mul tüütas see jebimine seal ära (käsipiduri klotsid ja kettad olid seal sünnist saati), vahetasin kogu käsipiduri krempli ära (ka pidurikettad) ja nüüd juba pikalt mureta.
Kui SAAB on jäänud märgade ketastega kasvöi kuuks ajaks seisma siis nagu S9K mainis tekkib piduriketta-klotsi kokkupuutepinnale körgem roostelaik. See iseenesest nii lihtsalt maha ei kulu. Söites vöbin kergem ja pidurdades vöimendub. Ja enamjuhul see rooste just ketta siseküljel mida silmaga ei näe ja aitab ainult -kettad maha ja treipingis sirgeks. Muidugi ühe SAAB i puhul oli ka kogemus kus esimesi pidurikettaid vahetades oli mingi soditükk jäänud ketta ja laagrirummu vahele mis pöhjustas ketta "viskamist". Kuid ka uued pidurikettad saab köveraks kui neid "sisse ei söida".