9-5 käigukasti jama
www.varuosakeskus.ee
Ilmselt on mõistikum ja odavam uus kasutatud kast panna. Kuigi sellega kaasneb teatud risk.
Ilmselt on mõistikum ja odavam uus kasutatud kast panna. Kuigi sellega kaasneb teatud risk.
Noh , et tüüpviga 5 käigu hammasratastega kuulen küll esimest korda. Pigem on probleemiks kulunud käiguvahetushoovastik ja raske jalg (kärsitus) mis käigukasti löhub. Maptun parts ist ostsin aasta tagasi 5 käigulise käigukasti remondikomplekti. Kui paukku mootoris juurde keeratakse siis kusagil 550 -600 nm vöib löhkuda 3. käigu hammasratta.
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... sarja.html
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... sarja.html
-
- Postitusi: 213
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
Mis sul selle kasti täpne mudel on? Ma olen 9-5 asjus väga rumal, aga Wiki pakkus et võiks olla FM55B - nende kasutatud sisusid on mul 2tk ja ehk leiab sealt ühe korras sünkrorõnga.
Mul lõi samamoodi 2003a 9-5 hirschil 5nda möödasõidul välja ja nukad siledad. Vahetasime veikov-ga ära hammakad , kasti polnud mõtet vahetama hakata.
Küsi ainm käest, ehk leidub, aga varu kood ja difri ülekandearv ka endale enne kui helistad.
Küsi ainm käest, ehk leidub, aga varu kood ja difri ülekandearv ka endale enne kui helistad.
Kogenud Aeronaut.
Ok tänud:)
Ma enda lollusega võtsin kasti ikka maha, töökäigus tegin veel nalja et nagunii on probleem otsakaane taga, pärast vandusin ise ennnast:D Aga vähemalt sai sisu õppitud ja üks laager oli ka läbi. Üks kogenud spetsialiseerunud käigukasti remontija deoorja on et otsakaane taga jäävad õlivaevusesse hammasratad:)
Ma enda lollusega võtsin kasti ikka maha, töökäigus tegin veel nalja et nagunii on probleem otsakaane taga, pärast vandusin ise ennnast:D Aga vähemalt sai sisu õppitud ja üks laager oli ka läbi. Üks kogenud spetsialiseerunud käigukasti remontija deoorja on et otsakaane taga jäävad õlivaevusesse hammasratad:)
Kui antud foorumis ringi vaadata siis ühtegi probleemi manuaalkastiga 9-5 ei tähelda, võibolla see ,, tüüpviga,, siit kaarega mööda käinud. Probleeme on tekkinud käiguhoovastiku kulumisega, mitte käigukasti sisemusega.
Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
Endal on ka 9-5 kastiga arvatavasti sünkronisaatori mure olnud. Avaldus küll teise käigu sisse minemises. Käiguhoovastikuga on rohkem muret olnud.
Oluliselt odavam peaks olema kasutatud kast paigaldada kui vigast lappida. Kui just töö tasuta kätte ei tule.
Oluliselt odavam peaks olema kasutatud kast paigaldada kui vigast lappida. Kui just töö tasuta kätte ei tule.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Nii se ju ongi , et kulunud hoovastik ei liiguta käiguvahetusvölli piisavalt ja kes käike sisse"raiuvad" löhuvadki selle töttu sünkronisaatorid ja hammasrattad. Kui ostad kasutatud käigukasti mis seisab riiulil vöi garaazhinurgas ei ole vöimalik kuidagi kontrollida selle toimivust. Asjatundja juures remonditud käigukast aga omab nii garantiid kui ka töenäoliselt toimib nagu peab. Ei ole see käigukasti vahetus ka mingi pooletunni töö , et lihtsalt ehku peale minna.
Pole lausa pisiasjadeni SAAB 9-5 manuaalkäigukasti uurinud kuid käigukasti öli vahetamise hetkel valasin öli sisse külje peal olevast avast. Kuidas sealt saab 200 gr rohkem öli sisse valada jääb selgusetuks. Nii manuaal- kui automaatkäigukastide puhul vöib kasutada nn "eluaegset" käigukastiöli kuid paraku jääb see elamisaeg suhteliselt lühikeseks. Üldiselt on käigukastiöli sellises hinnaklassis, et 50 - 60 kkm läbisöidu järel selle vahetuse töttu pankrotti jääma vist ei pea. Ja nagu mootoriölide puhul on ka käigukastiölide kvaliteet vastavalt tootjale erinev. Völgades elav kooner valab turbomootorisse Odin Nolli tooteid ja kes autot pommikindlana toimimas tahab hoida kulutab ehk paarkümmend eur samale toimingule rohkem.
Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.
Mida see lause võiks tähendada?
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
tundub, et propageeritakse puhtalt mehaanilises jõuülekandes õli vahetama.
aga ses osas ei ole mõtet nn teist koolkonda ümber kasvatama hakata - see on usk ja usku pole vaja peale suruda:
- on inimesed, kes agarasti manuaalkastides (ja difrites) õli vahetavad ning tehast rumalaks peavad
- on teised inimesed, kes ei saa aru, miks peaks määrdeaine omadused mitte-ekstreemtingimustel kinnises süsteemis muutuma ning tehaseinsenerid (mitte ainult Saab vaid ka kõik muud) lollid olema. Nemad lihtsalt sõidavad ega vaheta asju, mida pole ette nähtud vahetada. Nad teavad, et metallisodi korjab magnet-õlipunn kokku ja sünkropuru, mida see ei korja, on pehmest materjalist
...ning mõlemad grupid on loodetavasti selles ühel meelel, et nt veovõllide liigendite määre on eluaegne - st vähemalt seda määret keegi ei vaheta, kuna see "vananeks" vms
aga ses osas ei ole mõtet nn teist koolkonda ümber kasvatama hakata - see on usk ja usku pole vaja peale suruda:
- on inimesed, kes agarasti manuaalkastides (ja difrites) õli vahetavad ning tehast rumalaks peavad
- on teised inimesed, kes ei saa aru, miks peaks määrdeaine omadused mitte-ekstreemtingimustel kinnises süsteemis muutuma ning tehaseinsenerid (mitte ainult Saab vaid ka kõik muud) lollid olema. Nemad lihtsalt sõidavad ega vaheta asju, mida pole ette nähtud vahetada. Nad teavad, et metallisodi korjab magnet-õlipunn kokku ja sünkropuru, mida see ei korja, on pehmest materjalist
...ning mõlemad grupid on loodetavasti selles ühel meelel, et nt veovõllide liigendite määre on eluaegne - st vähemalt seda määret keegi ei vaheta, kuna see "vananeks" vms
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas