2.0T 110kw check engine !!!

Vasta
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#1

Sooviks nõu mida teha ?
Lugu järgmine : Eelnevalt oli probleem ainult aeglaselt allakukkuvate pööretega . Kuid täna hakkasid muret tegema tühikäigu pöörded . Nimelt peale ühtlast sõitu kukuvad pöörded vahepeal alla ning paaril korral suri auto välja .
Vahepeal süttis check engine tuli peale akujuhtme mahavõtmist läks kustu .
Võtsin maha drosseli puhastasin suruõhu ja brakecleaneriga ära , vahetasin drosselist minevad vaakum voolikud välja uute vastu . Tulemus sama .
Mida veel võiks ise kontrollida või katsetada enne töökotta minekut ?
Ja kas diagnosti tehes näitab ära kui DI kassett või drossel on vigased ?
9-5LPT
Postitusi: 1240
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#2

Veakoodi näitavad need suvalised junnid ära kindlasti, endal oli ka eile just drosseliga probleeme, p1230 on selle veakood. Ehk siis juhe sappa ja googelda koodi, need odavad hiina jullad ei pruugi õiget diagnoosi mäârata.
Kogenud Aeronaut. :drive:
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#3

Vaatan lähen mingipäev käin kusagi töökojas ära ja siis paistab mis edasi ...
Igaljuhul jama lugu
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#4

Kõlab DI kasseti moodi 🤔
Anna teada kuidas läks.
Everyday Regular SAAB guy!
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#5

Kui osta uus DI või Drossel siis kas need peaks ostma mingi koodi järgi või siis lihtsalt sama aasta arvu ja mootori järgi ?
9-5LPT
Postitusi: 1240
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#6

Di on värvi järgi, seal erinevust pole..
Kogenud Aeronaut. :drive:
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#7

Hetkel seal must vist isegi algupärane siis tuleb uus ka must osta saan aru ?
9-5LPT
Postitusi: 1240
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#8

-Mattis- kirjutas: N Mai 23, 2019 8:51 Hetkel seal must vist isegi algupärane siis tuleb uus ka must osta saan aru ?
Saad õigesti aru, neid ainult musta ja punast leidubki, uuematel siis must kassett.
Kogenud Aeronaut. :drive:
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#9

Mul 98 a lõpp
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Tegelikult toodeti vähesel määral ka siniseid. Neid kasutati ainult testimasinatel.
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#11

Diagnost tehtud :facts: ja sain tulemuseks veakoodi P1658 (bypass klapi viga )
Nüüd siis järgmine küsimus targematele .
mis pistik jookseb sinna klapi alla ? Ja Mida see teeb ?
Kuna klappi endasse peale kahe vaakumi midagi ei jookse .
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1890
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#12

Pistik las olla ühendatud, kontrolli üle. Otsi lahtist vaakumvoolikut ja ühenda see sinna bypassi külge tagasi. Tõenäoliselt jääb see volla ikka lahti hüppama. Vaja uut vollat ja ühendustorud vaja mustusest puhastada. Bypassi juhtsolenoidi äheb kolm voolikut. Üks drosselklapist, üks bypass klapist endast ja kolmas jookseb soojendusekolmikusse. Googelda Saab 9-5 bypass hack ja saab ühest kasutust vidinast lahti. Peale seda võiks mõne käivitusega CEL kustuda või aku kuhe mõneks minutiks maha. Lisaks peaks kontrollima ka bypass klapi diafragmat vaakumi pidamise osas. Kui bypass klapi vaakumi voolikust meda-puhuda, siis ei tohiks midagi läbi tulla.
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#13

Ei käi sinna rohkem ühtegi voolikut. Kehvasti seletasin lihtsalt.
Kõik nii nagu peab olema üks peenem taha tulemüüri juurde , üks tuleb turbojiurest ja kolmas läheb sinna jämedasse torusse mis coolerist drosselisse läheb. Vaakum voolikud kõik eile üle kontrollitud ja visuaalselt viletsad välja vahetatud uute vastu .
Veakood kustutati ära ja check engine ei põle enam.
Viimati muutis -Mattis-, R Mai 24, 2019 20:17, muudetud 1 kord kokku.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1890
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#14

Turbost ei tohiks ühtki vaakumit tulla.
Diagramm https://images.app.goo.gl/CkkHQiDjzB9JsGBr9
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#15

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... et=1&w=800

Jep päris turbost ei tule vaid sealt juurest
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#16

Täna jälle sama seis ...
Veakoodi googeldades sain Turbocharger Bypass Valve Open Circuit / Short To Ground
Homme vaatan kõik ühendused ja vaakum klapid üle .
Ehk saan targemaks .
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 492
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#17

Selle vea puhul ei ole asi üldse vaakumis. Probleem on solenoidi ELEKTRILISES ühenduses( pistik lahti, juhe katki, solenoid ise läbi).
-Mattis-
Postitusi: 73
Liitunud: N Mai 18, 2017 22:00
Asukoht: Ida-Virumaa
Auto: saab 9-5 SE 2.0 T 110kw

#18

Jep see sama vaakum klapp mis on tulemüüri küljes ... selle pistik oli kuidagi lahti tulnud.
Nüüd tundub kõik ok olevat,toimib nii nagu vaja .
Seega võib selle teema lõppenuks lugeda.
Tänud kõigile kes viitsisid kaasamõelda .
Vasta