Äkki keegi õpetaks, kuidas seda on kõige õigem teha. Mul tulevad vahetades justkui mingid nõksud sisse, äkki teen midagi valesti? Manual on mul kahjuks rootsikeelne:poke:
Tänud ette asjalike vastuste eest
Automaatkasti manuaalvõimaluse kasutamine
heheh, see automaatkasti manuaalvõimalus on autole soovituste andmine
Ehk siis mida mina olen avastand on see, et kui nuppu annad, siis öeldakse autole: kuule, ole meheks, kui viitsid, siis äkki proovid millaski kolmanda peale vahetada a?
Ja siis auto vahetab. Siis kui ise õigeks peab Samas, trikid on täpselt sellised, et auto ise vahetab nende käikude piires, mis sa talle ette annad. Ehk siis kui on sees 1. käik, siis ei vaheta, vaid löriseb sellega, 2. käik, siis lapib 1-2 vahel, kui 3. käik siis 1-3. Üle kolme mul manuaalmodes vahetada kahjuks ei anna Või siis pole ma piisavalt suure kiirusega sõitnud.
Ehk siis mida mina olen avastand on see, et kui nuppu annad, siis öeldakse autole: kuule, ole meheks, kui viitsid, siis äkki proovid millaski kolmanda peale vahetada a?
Ja siis auto vahetab. Siis kui ise õigeks peab Samas, trikid on täpselt sellised, et auto ise vahetab nende käikude piires, mis sa talle ette annad. Ehk siis kui on sees 1. käik, siis ei vaheta, vaid löriseb sellega, 2. käik, siis lapib 1-2 vahel, kui 3. käik siis 1-3. Üle kolme mul manuaalmodes vahetada kahjuks ei anna Või siis pole ma piisavalt suure kiirusega sõitnud.
Ma vahetasin rootsikeelse manuali VM-s inglisekeelse vastuAlgselt postitas: waldoS
Äkki keegi õpetaks, kuidas seda on kõige õigem teha. Mul tulevad vahetades justkui mingid nõksud sisse, äkki teen midagi valesti? Manual on mul kahjuks rootsikeelne:poke:
Tänud ette asjalike vastuste eest
Aga manuaaliga sõitmine ei tule ikka kõige paremini välja.
Kui manuaal, siis tahaks ikka kangi väänata, nii nagu manuaalkäiguvahetusega käib...
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 492
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
ega seal väga valesti pole midagi teha. harjutamise asi.
miku: vaata, siin on nüüd oluline vahe 2002 ja 2003 vahel. kuigi käigukast on sama, siis juhtimine erinev. 2002 nn manuaalne käiguvahetus puudub, 2003 alates olemas( rooli peal nupud ja puha):drive:
miku: vaata, siin on nüüd oluline vahe 2002 ja 2003 vahel. kuigi käigukast on sama, siis juhtimine erinev. 2002 nn manuaalne käiguvahetus puudub, 2003 alates olemas( rooli peal nupud ja puha):drive:
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
valesti ei saa vahetada, kuna niikuinii elektroonika jälgib tegevust. Kui pöörded lähevad liiga madalaks või kõrgeks, vahetatakse nii või teisiti käik ära.
Tundub et manuaalrežiimi puhul ei lasta kastil läbi libiseda. Gaasiga mängimine on seetõttu tunda nagu päris manuaalkasti puhul. Käiguvahetusedki koormusest ja pööretest sõltuvalt jõnksulisemad.
OT: Aga lõunaeesti teedel, kus tõusud langused vaheldusid iga paarikümne meetri tagant, oli manuaalselt väga palju mõnusam-sujuvam sõita kui täisautomaadiga.
Tundub et manuaalrežiimi puhul ei lasta kastil läbi libiseda. Gaasiga mängimine on seetõttu tunda nagu päris manuaalkasti puhul. Käiguvahetusedki koormusest ja pööretest sõltuvalt jõnksulisemad.
OT: Aga lõunaeesti teedel, kus tõusud langused vaheldusid iga paarikümne meetri tagant, oli manuaalselt väga palju mõnusam-sujuvam sõita kui täisautomaadiga.
Täpselt, kui kiirus näiteks käigu kohta liiga aeglaseks muutub, siis vahetab kast 1 käigu alla ka manuaalrezhiimis. Aga see nupuga vahetus näiteks kiirendamisel vist palju kaasa ei aita. Viivitus on kohati mingi sekund! Seega maksimaalset kiirendust üritades seda kõige optimaalsemat käiguvahetushetke ikka ära ei taba. Või siis oled nii proff, et arvestad oma tegevusse juba selle viivituse sisse Kas on ehk mingit trikki, et seda viivitust vähendada? Gaasiga mängida/käiguvahetuseks korraks gaas lahti lasta?
Muide, kas keegi teab, kas tehaseandmetes manuaali 0-100 on antud "päris" manuaalkasti või sen-tronic manuaalrezhiimi põhjal?
Muide, kas keegi teab, kas tehaseandmetes manuaali 0-100 on antud "päris" manuaalkasti või sen-tronic manuaalrezhiimi põhjal?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Ikka manuaal päris manuaaliga. Ajavahed suured.Algselt postitas: Skybound
Täpselt, kui kiirus näiteks käigu kohta liiga aeglaseks muutub, siis vahetab kast 1 käigu alla ka manuaalrezhiimis. Aga see nupuga vahetus näiteks kiirendamisel vist palju kaasa ei aita. Viivitus on kohati mingi sekund! Seega maksimaalset kiirendust üritades seda kõige optimaalsemat käiguvahetushetke ikka ära ei taba. Või siis oled nii proff, et arvestad oma tegevusse juba selle viivituse sisse Kas on ehk mingit trikki, et seda viivitust vähendada? Gaasiga mängida/käiguvahetuseks korraks gaas lahti lasta?
Muide, kas keegi teab, kas tehaseandmetes manuaali 0-100 on antud "päris" manuaalkasti või sen-tronic manuaalrezhiimi põhjal?
Sent from my Monte Carlo using B236
Algselt postitas: MaxPower
võib olla kui proovida sport reziimil, ehk siis on mingit kasu...
Tulin samale mõttele, kui roolilt käike vahetama hakkasin.... kuid kahjuks minu sõiduk ei andnud võimalust "sport"`i sisse lülitada sel ajal.
"Sundkäigud" on mõeldud raskuste vedamiseks (järelhaagised/vagunid ülesmäge). Kui kasutad kolmandat sundkäiku, siis võid liikuma hakkamiseks kohe Kolmanda käigu sisse panna ja masin vahetab esimesest kuni kolmandani käike automaatselt ise. Loomulikult ära proovi suurel kiirusel madalat käiku sisse suruda, igal sundkäigul on piir, millest masin kiiremini enam ei lähe.
no leppige siis kokku, et räägime autmaatkasti käikude vahetamist MANUAL rezhiimil, kus käikude lülitamine toimub roolilt (nuppude abil).
Vanematel aut kastidel polegi manuaalset käiguvahetust. Sundkäigud on samamoodi mingid rezhiimid nagu on R(everse) või D(rive) või W(inter) ehk on erinevad rezhiimid, kuidas käike vahetatakse (ilma inimese sekkumiseta). Sellega võib vanemate aut kastide teema lõpetatuks lugeda.
Edasi teeks äkki selgeks kas manualse vahetamisega on võimalik sisselülitada ka sport rezhiimi ja kas see paneb ka käike kiiremini sisse?
Vanematel aut kastidel polegi manuaalset käiguvahetust. Sundkäigud on samamoodi mingid rezhiimid nagu on R(everse) või D(rive) või W(inter) ehk on erinevad rezhiimid, kuidas käike vahetatakse (ilma inimese sekkumiseta). Sellega võib vanemate aut kastide teema lõpetatuks lugeda.
Edasi teeks äkki selgeks kas manualse vahetamisega on võimalik sisselülitada ka sport rezhiimi ja kas see paneb ka käike kiiremini sisse?
Manuaalse käiguvahetamise puhul tuleb silmas pidada ka seda (kehtib ennekõike juhtudel kui varem on kasutatud manuaalkasti) et automaadil käsitsi käike vahetades ei ole gaasipedaali vabastamine vajalik. Kui gaas lahti lasta ning samal ajal käiku kas üles või alla vahetada siis võib sedasi automaatkasti ikka suhteliselt pikalt mõtlema panna.
Mulle tundub, et Sport'iga reageerib ka gaasipedaal õrnema vajutuse korral erksamini ja kindlasti reguleerib elektroonika ka midagi muud (äkki keerab segu rikkamaks?). Aga see juba OT.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Algselt postitas: t8
ega seal väga valesti pole midagi teha. harjutamise asi.
miku: vaata, siin on nüüd oluline vahe 2002 ja 2003 vahel. kuigi käigukast on sama, siis juhtimine erinev. 2002 nn manuaalne käiguvahetus puudub, 2003 alates olemas( rooli peal nupud ja puha):drive:
Eeem... mul on ka rooli peal nupud ja puha ja vahetavad... a täpselt nii, nagu ma eelmises postituses kirjeldasin
EDIT: Ilmselt külvab siin see segadust, et profiilis kirjas auto tootmise aasta, mudeliaasta peaks olema 2003 (vähemalt herr Trionic on nii väit)
Vaatasin manualist ka järgi. See roolilt klõpsimine ongi raskuste vedamiseks, a la haagissuvilaga mäkke või miskit. Et ei hakkaks käikudega rapsima. Sõitmiseks ta mõeldud ei ole. Kes tahab klõpsida ja mudida kangi sõidu ajal, peab soetama manuaalkastiga masina
Algselt postitas: miku
Vaatasin manualist ka järgi. See roolilt klõpsimine ongi raskuste vedamiseks, a la haagissuvilaga mäkke või miskit. Et ei hakkaks käikudega rapsima. Sõitmiseks ta mõeldud ei ole. Kes tahab klõpsida ja mudida kangi sõidu ajal, peab soetama manuaalkastiga masina
Noh nüüd läheb küll jutt natuke rappa: jah, see aitab sul rakuste vedamisel vähendada kasti omapäi toimetamist (kuigi nagu eelnevalt mainitud siis alla vahetab ikka ise ära) aga jutt, et see on AINULT raskuste vedamiseks ja "sõitmiseks" mõeldud ei ole on küll
Mismõttes see SAAB'i Sentronic siis peaks erinema Audi Tiptronic'ust või teiste markide krt-teab-mis-tronicustest? Täpselt samasugune käsitsi vahetamist võimaldav automaatkast.
Algselt postitas: KaidoV
Mismõttes see SAAB'i Sentronic siis peaks erinema Audi Tiptronic'ust või teiste markide krt-teab-mis-tronicustest? Täpselt samasugune käsitsi vahetamist võimaldav automaatkast.
Kas teiste markide *-tronicutel on ka sama suur viivitus sees? Ma usun, et nt. uusimatel bemmidel (kus vahetus käigukangiga nõksutades), on see miinimumini viidud, ise proovinud pole. Olen seda -M+ kasutanud ainult teatud kiirustel kulgedes, kui ei taha, et kast isepäi alla/üles vahetama hakkab, kui selleks erilist mõtet pole. "Sportimiseks" sellel režiimil vist erilist väärtust pole
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
bemmil steptronic vahetab küll ilma viivituseta ja laseb natuke aega punases tiksuda, enne kui ise käigu üles vahetab(aga samas vahetab enne piirajat), samas kiirendades õigel ajal kangiga + liigutust tehes tuleb küll ilus, aga väikese viivega vahetus.
Täiesti juhuslikult ja isiklikult on parim mulje nendest *tronicutest jäänud chrysleri autostickiga - sellega vehkides vahetab konkreetselt üles- ja alla ja laseb mootoril ka piirajas olla mitte ei vaheta ise ära. Viive tundus ka väiksem olevat kui bemmil näiteks. Saabi oma olen ainult kõrvaltistmelt "tunnetanud" (9-5 uus aero) ja minu meelest üleüldse on see minek kuidagi nutune tal seal tavakiirustel, klõpsi nuppe või tee mida tahad.. 150+ on juba iseasi, aga ...
või noh, mida traktorist asjadest teab:D
Täiesti juhuslikult ja isiklikult on parim mulje nendest *tronicutest jäänud chrysleri autostickiga - sellega vehkides vahetab konkreetselt üles- ja alla ja laseb mootoril ka piirajas olla mitte ei vaheta ise ära. Viive tundus ka väiksem olevat kui bemmil näiteks. Saabi oma olen ainult kõrvaltistmelt "tunnetanud" (9-5 uus aero) ja minu meelest üleüldse on see minek kuidagi nutune tal seal tavakiirustel, klõpsi nuppe või tee mida tahad.. 150+ on juba iseasi, aga ...
või noh, mida traktorist asjadest teab:D
See *tronic tähendab automaatkastil käsitsi käikudevahetamise võimalust. Audil siis tiptronic, BMWl steptronic, Alfal hoopiski Selespeed, Chrysleril autostick, Saabil Sensotronic? (Või on see ainult see NG900'l, kus manuaalkasti küljes on ilma sidurita käigu vahetamise võimalus?). Ehk siis heal lapsel mitu nime
No Audi tiptronic (automaatkast ise käigu valimise võimalusega) ja Alfa Selespeed (manuaalkast, mille puhul sidurdamise ja reaalse käigu lülitamise teeb ära elektroonika koostöös hüdraulikaga) on oma loomult täiesti erinevad asjad. Esimese variandi puhul pole kunagi aru saanud sellest ise käikude lappamise võimalusest (välja arvatud vahest ajaviiteks pidurdades olen käiku alla lapanud ja mootoriga pidurdanud - reaalselt täiesti mõttetu, lihtsalt saab jala asemel kätt liigutada). Alfal Selespeed, Maseratil Cambiocorsa, Ferraril F1 jne. puhul on lihtsalt pandud manuaalkastil käike vahetama automatika, mis saab sellega tunduvalt kiiremini hakkama kui inimene. Ka F1's kasutatakse seda lahendust.