Automaatkasti manuaalvõimaluse kasutamine

waldoS
Postitusi: 134
Liitunud: L Mai 20, 2006 9:30
Asukoht:
Auto:

#1

Äkki keegi õpetaks, kuidas seda on kõige õigem teha. Mul tulevad vahetades justkui mingid nõksud sisse, äkki teen midagi valesti? Manual on mul kahjuks rootsikeelne:poke:

Tänud ette asjalike vastuste eest
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#2

heheh, see automaatkasti manuaalvõimalus on autole soovituste andmine :)

Ehk siis mida mina olen avastand on see, et kui nuppu annad, siis öeldakse autole: kuule, ole meheks, kui viitsid, siis äkki proovid millaski kolmanda peale vahetada a? :cool:

Ja siis auto vahetab. Siis kui ise õigeks peab :) Samas, trikid on täpselt sellised, et auto ise vahetab nende käikude piires, mis sa talle ette annad. Ehk siis kui on sees 1. käik, siis ei vaheta, vaid löriseb sellega, 2. käik, siis lapib 1-2 vahel, kui 3. käik siis 1-3. Üle kolme mul manuaalmodes vahetada kahjuks ei anna :( Või siis pole ma piisavalt suure kiirusega sõitnud.
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: waldoS
Äkki keegi õpetaks, kuidas seda on kõige õigem teha. Mul tulevad vahetades justkui mingid nõksud sisse, äkki teen midagi valesti? Manual on mul kahjuks rootsikeelne:poke:

Tänud ette asjalike vastuste eest
Ma vahetasin rootsikeelse manuali VM-s inglisekeelse vastu :P
Aga manuaaliga sõitmine ei tule ikka kõige paremini välja.
Kui manuaal, siis tahaks ikka kangi väänata, nii nagu manuaalkäiguvahetusega käib... :freak:
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 492
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#4

ega seal väga valesti pole midagi teha. harjutamise asi.

miku: vaata, siin on nüüd oluline vahe 2002 ja 2003 vahel. kuigi käigukast on sama, siis juhtimine erinev. 2002 nn manuaalne käiguvahetus puudub, 2003 alates olemas( rooli peal nupud ja puha):drive:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

valesti ei saa vahetada, kuna niikuinii elektroonika jälgib tegevust. Kui pöörded lähevad liiga madalaks või kõrgeks, vahetatakse nii või teisiti käik ära.
Tundub et manuaalrežiimi puhul ei lasta kastil läbi libiseda. Gaasiga mängimine on seetõttu tunda nagu päris manuaalkasti puhul. Käiguvahetusedki koormusest ja pööretest sõltuvalt jõnksulisemad.
OT: Aga lõunaeesti teedel, kus tõusud langused vaheldusid iga paarikümne meetri tagant, oli manuaalselt väga palju mõnusam-sujuvam sõita kui täisautomaadiga.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#6

Täpselt, kui kiirus näiteks käigu kohta liiga aeglaseks muutub, siis vahetab kast 1 käigu alla ka manuaalrezhiimis. Aga see nupuga vahetus näiteks kiirendamisel vist palju kaasa ei aita. Viivitus on kohati mingi sekund! Seega maksimaalset kiirendust üritades seda kõige optimaalsemat käiguvahetushetke ikka ära ei taba. Või siis oled nii proff, et arvestad oma tegevusse juba selle viivituse sisse :P Kas on ehk mingit trikki, et seda viivitust vähendada? Gaasiga mängida/käiguvahetuseks korraks gaas lahti lasta?

Muide, kas keegi teab, kas tehaseandmetes manuaali 0-100 on antud "päris" manuaalkasti või sen-tronic manuaalrezhiimi põhjal?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
waldoS
Postitusi: 134
Liitunud: L Mai 20, 2006 9:30
Asukoht:
Auto:

#7

Ma jah ei saanud aru sellest allavahetamise põhimõttest, nüüd aga taipan, et tegelikult tegi auto seda minu eest.

Huvitav, kas siis punasesse ei lasegi pöördeid minna, kui elektroonika kuri silm peal on?

Peab katsetama...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#8

Algselt postitas: Skybound
Täpselt, kui kiirus näiteks käigu kohta liiga aeglaseks muutub, siis vahetab kast 1 käigu alla ka manuaalrezhiimis. Aga see nupuga vahetus näiteks kiirendamisel vist palju kaasa ei aita. Viivitus on kohati mingi sekund! Seega maksimaalset kiirendust üritades seda kõige optimaalsemat käiguvahetushetke ikka ära ei taba. Või siis oled nii proff, et arvestad oma tegevusse juba selle viivituse sisse :P Kas on ehk mingit trikki, et seda viivitust vähendada? Gaasiga mängida/käiguvahetuseks korraks gaas lahti lasta?

Muide, kas keegi teab, kas tehaseandmetes manuaali 0-100 on antud "päris" manuaalkasti või sen-tronic manuaalrezhiimi põhjal?
Ikka manuaal päris manuaaliga. Ajavahed suured.
Sent from my Monte Carlo using B236
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#9

olen ise ka paar korda seda "manuaal" varianti proovinud ja ütleks et ei leia selles midagi head...viivitus on ikka väga pikk enne kui käiku vahetab! võib olla kui proovida sport reziimil, ehk siis on mingit kasu...
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: MaxPower
võib olla kui proovida sport reziimil, ehk siis on mingit kasu...

Tulin samale mõttele, kui roolilt käike vahetama hakkasin.... kuid kahjuks minu sõiduk ei andnud võimalust "sport"`i sisse lülitada sel ajal.
Timmu
Postitusi: 23
Liitunud: R Apr 27, 2007 0:23
Asukoht:
Auto:

#11

"Sundkäigud" on mõeldud raskuste vedamiseks (järelhaagised/vagunid ülesmäge). Kui kasutad kolmandat sundkäiku, siis võid liikuma hakkamiseks kohe Kolmanda käigu sisse panna ja masin vahetab esimesest kuni kolmandani käike automaatselt ise. Loomulikult ära proovi suurel kiirusel madalat käiku sisse suruda, igal sundkäigul on piir, millest masin kiiremini enam ei lähe.
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#12

no leppige siis kokku, et räägime autmaatkasti käikude vahetamist MANUAL rezhiimil, kus käikude lülitamine toimub roolilt (nuppude abil).
Vanematel aut kastidel polegi manuaalset käiguvahetust. Sundkäigud on samamoodi mingid rezhiimid nagu on R(everse) või D(rive) või W(inter) ehk on erinevad rezhiimid, kuidas käike vahetatakse (ilma inimese sekkumiseta). Sellega võib vanemate aut kastide teema lõpetatuks lugeda.
Edasi teeks äkki selgeks kas manualse vahetamisega on võimalik sisselülitada ka sport rezhiimi ja kas see paneb ka käike kiiremini sisse?
bankdoc
Postitusi: 59
Liitunud: N Juun 09, 2005 22:44
Asukoht:
Auto:

#13

Manuaalse käiguvahetamise puhul tuleb silmas pidada ka seda (kehtib ennekõike juhtudel kui varem on kasutatud manuaalkasti) et automaadil käsitsi käike vahetades ei ole gaasipedaali vabastamine vajalik. Kui gaas lahti lasta ning samal ajal käiku kas üles või alla vahetada siis võib sedasi automaatkasti ikka suhteliselt pikalt mõtlema panna.
Timmu
Postitusi: 23
Liitunud: R Apr 27, 2007 0:23
Asukoht:
Auto:

#14

Kas "sport"-režiim pole mitte lihtsalt hilisem käiguvahetus? Masin vahetab käiku kõrgematel pööretel.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#15

Mulle tundub, et Sport'iga reageerib ka gaasipedaal õrnema vajutuse korral erksamini ja kindlasti reguleerib elektroonika ka midagi muud (äkki keerab segu rikkamaks?). Aga see juba OT.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#16

Algselt postitas: t8
ega seal väga valesti pole midagi teha. harjutamise asi.

miku: vaata, siin on nüüd oluline vahe 2002 ja 2003 vahel. kuigi käigukast on sama, siis juhtimine erinev. 2002 nn manuaalne käiguvahetus puudub, 2003 alates olemas( rooli peal nupud ja puha):drive:

Eeem... mul on ka rooli peal nupud ja puha ja vahetavad... a täpselt nii, nagu ma eelmises postituses kirjeldasin :)

EDIT: Ilmselt külvab siin see segadust, et profiilis kirjas auto tootmise aasta, mudeliaasta peaks olema 2003 (vähemalt herr Trionic on nii väit)
waldoS
Postitusi: 134
Liitunud: L Mai 20, 2006 9:30
Asukoht:
Auto:

#17

Nädalavahetusel proovisin nii ja naa, eks see roolilt plõksimine ikka rohkem mänguasi on, tundub siiski, et kõige paremini läheb edasi "D" peal, kui "S" on ka sisse lülitatud.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#18

Vaatasin manualist ka järgi. See roolilt klõpsimine ongi raskuste vedamiseks, a la haagissuvilaga mäkke või miskit. Et ei hakkaks käikudega rapsima. Sõitmiseks ta mõeldud ei ole. Kes tahab klõpsida ja mudida kangi sõidu ajal, peab soetama manuaalkastiga masina :)
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: miku
Vaatasin manualist ka järgi. See roolilt klõpsimine ongi raskuste vedamiseks, a la haagissuvilaga mäkke või miskit. Et ei hakkaks käikudega rapsima. Sõitmiseks ta mõeldud ei ole. Kes tahab klõpsida ja mudida kangi sõidu ajal, peab soetama manuaalkastiga masina :)

Noh nüüd läheb küll jutt natuke rappa: jah, see aitab sul rakuste vedamisel vähendada kasti omapäi toimetamist (kuigi nagu eelnevalt mainitud siis alla vahetab ikka ise ära) aga jutt, et see on AINULT raskuste vedamiseks ja "sõitmiseks" mõeldud ei ole on küll :bs:

Mismõttes see SAAB'i Sentronic siis peaks erinema Audi Tiptronic'ust või teiste markide krt-teab-mis-tronicustest? Täpselt samasugune käsitsi vahetamist võimaldav automaatkast.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#20

Algselt postitas: KaidoV
Mismõttes see SAAB'i Sentronic siis peaks erinema Audi Tiptronic'ust või teiste markide krt-teab-mis-tronicustest? Täpselt samasugune käsitsi vahetamist võimaldav automaatkast.

Kas teiste markide *-tronicutel on ka sama suur viivitus sees? Ma usun, et nt. uusimatel bemmidel (kus vahetus käigukangiga nõksutades), on see miinimumini viidud, ise proovinud pole. Olen seda -M+ kasutanud ainult teatud kiirustel kulgedes, kui ei taha, et kast isepäi alla/üles vahetama hakkab, kui selleks erilist mõtet pole. "Sportimiseks" sellel režiimil vist erilist väärtust pole :)
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#21

bemmil steptronic vahetab küll ilma viivituseta ja laseb natuke aega punases tiksuda, enne kui ise käigu üles vahetab(aga samas vahetab enne piirajat), samas kiirendades õigel ajal kangiga + liigutust tehes tuleb küll ilus, aga väikese viivega vahetus.
Täiesti juhuslikult ja isiklikult on parim mulje nendest *tronicutest jäänud chrysleri autostickiga - sellega vehkides vahetab konkreetselt üles- ja alla ja laseb mootoril ka piirajas olla mitte ei vaheta ise ära. Viive tundus ka väiksem olevat kui bemmil näiteks. Saabi oma olen ainult kõrvaltistmelt "tunnetanud" (9-5 uus aero) ja minu meelest üleüldse on see minek kuidagi nutune tal seal tavakiirustel, klõpsi nuppe või tee mida tahad.. 150+ on juba iseasi, aga ...

või noh, mida traktorist asjadest teab:D
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#22

Palun selgitage mulle, palju neid tronicud on ja mis vahe neil on:
TIPTRONIC, STEPTRONIC...
Sry, väga algeline küsimus :red:
Jürgen

#23

Audi, bmw, mersu kasutavad vist neid nimesi? Effekt peaks sama olema?
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#24

See *tronic tähendab automaatkastil käsitsi käikudevahetamise võimalust. Audil siis tiptronic, BMWl steptronic, Alfal hoopiski Selespeed, Chrysleril autostick, Saabil Sensotronic? (Või on see ainult see NG900'l, kus manuaalkasti küljes on ilma sidurita käigu vahetamise võimalus?). Ehk siis heal lapsel mitu nime :)
xz
Postitusi: 33
Liitunud: E Okt 11, 2004 16:51
Asukoht:
Auto:

#25

No Audi tiptronic (automaatkast ise käigu valimise võimalusega) ja Alfa Selespeed (manuaalkast, mille puhul sidurdamise ja reaalse käigu lülitamise teeb ära elektroonika koostöös hüdraulikaga) on oma loomult täiesti erinevad asjad. Esimese variandi puhul pole kunagi aru saanud sellest ise käikude lappamise võimalusest (välja arvatud vahest ajaviiteks pidurdades olen käiku alla lapanud ja mootoriga pidurdanud - reaalselt täiesti mõttetu, lihtsalt saab jala asemel kätt liigutada). Alfal Selespeed, Maseratil Cambiocorsa, Ferraril F1 jne. puhul on lihtsalt pandud manuaalkastil käike vahetama automatika, mis saab sellega tunduvalt kiiremini hakkama kui inimene. Ka F1's kasutatakse seda lahendust.
Vasta