Juhtus masinaga selline lugu siis.
Masinaks on Saab 9-5, 2.0 (LPT), 98.a.
Sõitis siiani laitmatult kuid, laupäeval jäi enne Põltsamaa risti seisma. Lihtsalt suri sõidupealt välja ja oligi kõik. Uuest süütest käima panna proovides selgus et aku oli täiesti tühi. Mitte ühte piuksu kah ei tenud. Kutsusin sõbra appi. Proovisime krokodillidega akult akule voolu anda kuid, see ebaõnnestus. Korraks lõi auto tööle kuid suri kohe välja.
Kuna väljas oli juba pime siis vedas sleppis enda juurde.
Järgmine hommik panime aku laadima ja lasime pea päeva laadida. peale mida läks masin ilusti tööle ja töötas ühtlaselt. Hakates sõbra juurest tartusse tagasi sõitma saime Põltsamaa ristist vaevalt kilomeetri sõita kui masin suri uuesti välja ja aku oli tühi nagu oleks see tühjaks imetud.
See järel kutsusin uuesti sõbra tal oli õnneks üks uus aku üle ja ta võttis selle kaasa. Panime peale kuid masin ei teinud midagi. Tuled ja näidikud läksid tööle kuid, süüdet taha ei võtnud.
See on kõige täpsem kirjeldus mis ma anda suudan.
Tean ka seda et, kirjelduse järgi vea ennustamine on keeruline kuid äkki on kellelgi mingeid mõtteid mida võiks kontrollima hakata.
Kaitsmed on kõik ülekontrollitud.
Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.
-
- Postitusi: 144
- Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
- Asukoht: Põlva
- Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.
Aku klemmid ja juhtmed kontrollisin üle samuti ka geneka rihma. Kõik paistavad korras olema. Laadisin natuke akut ja katsetasin kuid ei miskit vahe oli lihtsalt selles et enne ei teinud miskit siis nüüd hakkas süüde hästi kiiresti plõksima.
Esimenea asi mis mõttese tuli, et generaator ei lae.
Aku laadisid küll täis, aga sõidu ajal on koormus sellele üsna suur. Esituled, süütesüsteem, võibolla mingid soojendused (tagaaken, peeglid..), ventilaatorid jne. Kõik need võtavad ikka omajagu.
Hullem, kui aku esialgsest mahutavusest (~65Ah) on võibolla ainult pool järel. Ainuüksi käivitamise moment (starter imeb kohutavalt, kuigi suht vähese aja) teeb akule oma karuteene, kui kohe pärast seda genekas ei lae.
Panid sõbra aku ja ei teinud midagi. Usutavasti on ka starteri tõberelee paksult tahmane ja ei anna piisavat kontakti, et starterimootorit ringi vedada.
Tõsi, starteris võib ka mitmeid muid vigasid olla. Kulunud harjad, kulunud puksid jne.
Keerad süüdet, käib klõps starteris, aga ringi ei vea? Kui nii, siis tõmberelee läheb tööle (ei võta palju voolu) ja armatuuris ei lähe tuled seetõttu 'nõrgemaks', aga starteri mähist taha ei haagi.
Aku laadisid küll täis, aga sõidu ajal on koormus sellele üsna suur. Esituled, süütesüsteem, võibolla mingid soojendused (tagaaken, peeglid..), ventilaatorid jne. Kõik need võtavad ikka omajagu.
Hullem, kui aku esialgsest mahutavusest (~65Ah) on võibolla ainult pool järel. Ainuüksi käivitamise moment (starter imeb kohutavalt, kuigi suht vähese aja) teeb akule oma karuteene, kui kohe pärast seda genekas ei lae.
Panid sõbra aku ja ei teinud midagi. Usutavasti on ka starteri tõberelee paksult tahmane ja ei anna piisavat kontakti, et starterimootorit ringi vedada.
Tõsi, starteris võib ka mitmeid muid vigasid olla. Kulunud harjad, kulunud puksid jne.
Keerad süüdet, käib klõps starteris, aga ringi ei vea? Kui nii, siis tõmberelee läheb tööle (ei võta palju voolu) ja armatuuris ei lähe tuled seetõttu 'nõrgemaks', aga starteri mähist taha ei haagi.
no tüüpilne genekas...harjad ei pruugi kulunud olla...ilmselt kollektori rõngad alla igasuguse normi kulunud..samas ei välista ka starteri halba olukorda,kuna tundub et ka uue akuga ei tule eluvaimu sisse..ka massi puudulikus ( massihari starteris) jne jne jne
no pusige nats ja kui tõesti hakkab oma põhitööd segama,,üritame ise abiks olla...
saaks jõuluks ikka koju
no pusige nats ja kui tõesti hakkab oma põhitööd segama,,üritame ise abiks olla...
saaks jõuluks ikka koju
kui koos,siis koos..eks suuremat sorti töö ootab ees,,no tüüpiline 9-5 taas siis, oleme valmis abi pakkuma
kui tõsine saale hääl.pole tihti mõtet enne kardinaalselt lammutada kui uus riiulist võtta, kui raamsaale "ringi visanud" on asi selge..väntvõllile raami kohalt remontmõõtu ei pakuta..aga hoia kursis,,huvitab, mis siis 9-5`l taas juhtus..kas tegemist tüüpilise juhtumiga
peaasi, et oma ala asjatundjad masinal kallal
peaasi, et oma ala asjatundjad masinal kallal
ei saa isegi..
võibolla läks teema üle sujuvalt ühelt teisele:P
üldiselt ei tasu elu liiga tõsiselt võtta ju ja eks kõik ole seotud...juhtub ikka, et naabrimees tuleb korraks läbi...tikku küsima ja paari tunni pärast lajatab kirve selga
võibolla läks teema üle sujuvalt ühelt teisele:P
üldiselt ei tasu elu liiga tõsiselt võtta ju ja eks kõik ole seotud...juhtub ikka, et naabrimees tuleb korraks läbi...tikku küsima ja paari tunni pärast lajatab kirve selga
Ei olegi mingit seost.
Mulle tundub,et mootor jooksis nii kinni,et starter ei jõudnud enam vedada.
Sealt ka kiire järeldus,et äkki on aku tühi...
Aga võibolla ka mitte:drink:
Mulle tundub,et mootor jooksis nii kinni,et starter ei jõudnud enam vedada.
Sealt ka kiire järeldus,et äkki on aku tühi...
Aga võibolla ka mitte:drink:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iisak üritab ka seoseid leida:P
ebamaine lugu tõepoolest
ebamaine lugu tõepoolest
-
- Postitusi: 144
- Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
- Asukoht: Põlva
- Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.
Iisaku oletus on õige . Mootor jooksis kinni ja kuna aku kah oli poolpidune siis sai kohe esimese asjana seda kahtlustatud kuna peale laadimist läks auto uuesti käima (mootor oli maha jahtunud). Sain auto eile kätte ja sõidab. Katsun mingi hetk kirjutada ka mis selle jama põhjustas ja mis vahetati.
einoh, mootor ei jookse ju paugust ja hetkega kokku, tavaline mootori kokkujooksmise sümptom on see, et kõigepealt ei jõua 5-ndaga vedada, siis 4-ndaga jne, kaasneb ka selline tõsine kuumenemine... või on tänapäeval asjad teistmoodi, et paugust nagu kännu taha jääb kinni???