Tervist, mure järgmine, et tühja akuga sai masin krokodillidega tööle pandud ning peale seda lõi check engine tule põlema ja enam ära see ei kustu - millest selline anomaalia, varem pole seda kunagi juhtunud, kui olen krokodille kasutanud.
Autoks siis 2002a 9-5 2.2tid.
Tänud ette
Mure - Peale krokodille check engine?
kui krokodillidega käivitada siis ei tohi otse voolu anda vaid tulex teist akut laadida-st klemmid külge ja teine auto käima jätta ja peale ca 10 min laadimist klemmid eemaldada ja proovida . Muidu võib midagi läbi kärsatada -räägin omast kogemusest.........
Aga, kui miski oleks läbi kärsanud siis annaks see ka ju tunda, aga hetkel on kõik ok peale selle et check engine põleb.
Olekski nii pidanud tegema nagu sa mainisid, aga kiiruga ei tulnud pähe, et saab nii nõrguke selliste asjade suhtes on.
Olekski nii pidanud tegema nagu sa mainisid, aga kiiruga ei tulnud pähe, et saab nii nõrguke selliste asjade suhtes on.
-
- Postitusi: 347
- Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
- Asukoht:
- Auto:
oige jutt, ei tohi kaivitada, tuleb vaid LAADIDA. samuti ei soovita keegile anda krokodilledega kaivitada, laheb generaator katki..vaid LAADIDA !
Aga muidui - osta hea aku ja ei ole probleemi, see vark on vaid ziguli, volga, vana fordi ja muu jaoks )
Aga muidui - osta hea aku ja ei ole probleemi, see vark on vaid ziguli, volga, vana fordi ja muu jaoks )
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kust krt, te võtate seda, et käivitada teise aku pealt ei tohi?!
manualis pildid ja jutt ka olemas, et tohib ja kuidas juhtmed panna jne...
ja kui masin ei käivitu, mingil muul põhjusel, kui tyhi aku, siis võib ykskõik mis masina liigse starteri käiamisega psse keerata.
aga proovi massi juhe mingika ajaks maha võtta ja tagasi hiljem panna. äkki kustub.
manualis pildid ja jutt ka olemas, et tohib ja kuidas juhtmed panna jne...
ja kui masin ei käivitu, mingil muul põhjusel, kui tyhi aku, siis võib ykskõik mis masina liigse starteri käiamisega psse keerata.
aga proovi massi juhe mingika ajaks maha võtta ja tagasi hiljem panna. äkki kustub.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tänud vastuste eest.
Mis puudutab uutesse autodesse ja krokodillidesse, siis olen oma 2000a BMW-d ja 2000a jeepi ilusti krokodega käima saanud ilma, et oleks minegid jamasid.
Aga mis puutub saabi, siis täna hommikuks oli check engine tuli kustunud, ilmselt mõjus öö talle hästi.
Seda massi maha võtmist mingiks ajaks proovisin eile, aga tuli põles ikka edasi, eks pean edaspidi selle auto puhul rakendama seda ennem käivitamist krokode maha võtmise meetodit juhul, kui ka uus aku jamama peaks hakkama.
(see on juba teine aku, mida olen sellel masinal ühe nädala jooksul juhtmetaga käivitama pidanud - loodan, et viga ikka akus, mitte genekas või mingis lühises)
Mis puudutab uutesse autodesse ja krokodillidesse, siis olen oma 2000a BMW-d ja 2000a jeepi ilusti krokodega käima saanud ilma, et oleks minegid jamasid.
Aga mis puutub saabi, siis täna hommikuks oli check engine tuli kustunud, ilmselt mõjus öö talle hästi.
Seda massi maha võtmist mingiks ajaks proovisin eile, aga tuli põles ikka edasi, eks pean edaspidi selle auto puhul rakendama seda ennem käivitamist krokode maha võtmise meetodit juhul, kui ka uus aku jamama peaks hakkama.
(see on juba teine aku, mida olen sellel masinal ühe nädala jooksul juhtmetaga käivitama pidanud - loodan, et viga ikka akus, mitte genekas või mingis lühises)
kõigepealt laskma laadida ja siis, juhtmeid lahti ühendamata/teise auto mootorit välja lülitamata käivatada tühja akuga auto.Algselt postitas: Cyber
9-5-l oli tõesti juhendis kirjas, et võib. Aga tegelikult oli seal küll jutt, et peab ühendama ja laskma laadida jms..
Algselt postitas: tõhkõigepealt laskma laadida ja siis, juhtmeid lahti ühendamata/teise auto mootorit välja lülitamata käivatada tühja akuga auto.Algselt postitas: Cyber
9-5-l oli tõesti juhendis kirjas, et võib. Aga tegelikult oli seal küll jutt, et peab ühendama ja laskma laadida jms..
Kardan kah, et lahtiühendades ei taha tühja akuga masin just väga meelsasti käivituda.
einoh, sesmõttes, et cyber justkui kahtles juhendit lugedes, kas ikka võib särakat anda.Algselt postitas: RaunoAlgselt postitas: tõhkõigepealt laskma laadida ja siis, juhtmeid lahti ühendamata/teise auto mootorit välja lülitamata käivatada tühja akuga auto.Algselt postitas: Cyber
9-5-l oli tõesti juhendis kirjas, et võib. Aga tegelikult oli seal küll jutt, et peab ühendama ja laskma laadida jms..
Kardan kah, et lahtiühendades ei taha tühja akuga masin just väga meelsasti käivituda.
-
- Postitusi: 347
- Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
- Asukoht:
- Auto:
tegelikult, kui teine auto surnud akudega hakkab kaivitama, siis tuleb ulekormus GENERAATORILE, viimane voib surmaks saada... tavaliselt saavad diodid labi polema, lihtsalt enda kogemused, ning soovitused remontikojast. nii et kui ei soovi endale probleemi arge kaivitage keegi ) Kui muidu Teil on lai rahakott voi palju aega, kingige uus aku :DDD
Jah, kui auto käib. Kui abi andev auto käivitamise hetkel seisma jätta, pole seda probleemi.Algselt postitas: MangustGrupp
tegelikult, kui teine auto surnud akudega hakkab kaivitama, siis tuleb ulekormus GENERAATORILE, viimane voib surmaks saada... tavaliselt saavad diodid labi polema, lihtsalt enda kogemused,
-
- Postitusi: 347
- Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: suurJah, kui auto käib. Kui abi andev auto käivitamise hetkel seisma jätta, pole seda probleemi.Algselt postitas: MangustGrupp
tegelikult, kui teine auto surnud akudega hakkab kaivitama, siis tuleb ulekormus GENERAATORILE, viimane voib surmaks saada... tavaliselt saavad diodid labi polema, lihtsalt enda kogemused,
Kunagi olin koolis, ning öeldi niimodi et kui ühendada näiteks 2 akud siis nende võimsus jagatakse nende vahele, ei mäleta täpne formula kuidas oli, aga point on sama =) Kas peale seda ei saa olla et mõlemad ei lähe käima?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
no mida te jamate ja jaurate!?
niimoodi huupi lahmides tekibki lõpuks mingi segane-sogane arvamus, millest keegi ei saa enam aru, et kuidas ja miks jne.... ja tulemuseks mõned surnud saabid.
inglisekeelne manual on ju olemas. lugege läbi ja tehke täpselt nii nagu seal kirjas.
minupoolsed mõtted:
1. kui abivajajal autol on aku päris tühi, siis loomulikult ei aita teise aku pealt kohe käivitumine, sest tekib väga suur pingelang seepärast vajalik mõningane laadimine.
2. aitaval autol peab mootor töötama, et generaator saaks ka abiks olla vajaliku voolu andmisel. Korras gene hoiab ise pinged- voolud paigas ja ei tapa maha kedagi ega midagi.
3. juhtmed peavad olema hästi yhendatud
4. ja põhiviga mida tehakse, mis võib hävitustööd teha, on pikalt starteri andmine. Ka selle kohta on omad piirid, kaua võib anda starterit ja kaua siis vahet peab hoidma.
edit:
muidugi juhtmed peavad olema väga korraliku juhtme ehk elektrijuhi ehk traadi ristlõikega;
need säästukas ja ka autopoodides myydavad jämedad paistvad juhtmed on tegelikult ylipeenikese traadiga, mis kuidagi moodi ei kõlba akupealt tuleva suure voolu ylekandmiseks. + muidugi krokodillid sama jutt.
niimoodi huupi lahmides tekibki lõpuks mingi segane-sogane arvamus, millest keegi ei saa enam aru, et kuidas ja miks jne.... ja tulemuseks mõned surnud saabid.
inglisekeelne manual on ju olemas. lugege läbi ja tehke täpselt nii nagu seal kirjas.
minupoolsed mõtted:
1. kui abivajajal autol on aku päris tühi, siis loomulikult ei aita teise aku pealt kohe käivitumine, sest tekib väga suur pingelang seepärast vajalik mõningane laadimine.
2. aitaval autol peab mootor töötama, et generaator saaks ka abiks olla vajaliku voolu andmisel. Korras gene hoiab ise pinged- voolud paigas ja ei tapa maha kedagi ega midagi.
3. juhtmed peavad olema hästi yhendatud
4. ja põhiviga mida tehakse, mis võib hävitustööd teha, on pikalt starteri andmine. Ka selle kohta on omad piirid, kaua võib anda starterit ja kaua siis vahet peab hoidma.
edit:
muidugi juhtmed peavad olema väga korraliku juhtme ehk elektrijuhi ehk traadi ristlõikega;
need säästukas ja ka autopoodides myydavad jämedad paistvad juhtmed on tegelikult ylipeenikese traadiga, mis kuidagi moodi ei kõlba akupealt tuleva suure voolu ylekandmiseks. + muidugi krokodillid sama jutt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ivometsa jutule lisaks veel see, et kui krokodille peale pannakse, siis tuleb seda teha võimalikult kindlate ja korrektsete liigutustega. Juhtmetega piki klemme 'säristamine' ongi reeglina see kurja juur, mis võib mida iganes läbi kärsatada.
2. aitaval autol peab mootor töötama, et generaator saaks ka abiks olla vajaliku voolu andmisel. Korras gene hoiab ise pinged- voolud paigas ja ei tapa maha kedagi ega midagi.
Nii kohe kindalsti ei tohi teha. Kui genekas on disainitud nii et alaldusdioodid on varuga arvestatud ei juhtu midagi aga kunagi seda ei tea. Käivitatava auto starter on generaatori jaoks praktiliselt lühis. Lisaks sellele võidakse akut mitte laadida otse genekast vaid läbi mõne selleks mõeldud ECU.
Ei ole ma ka siiamaani aru saanud, miks soovitatakse doonorautol mootor käima panna. Tundub kuidagi ebaloogiline. Nõus gsaab'ga, et see on doonori generaatorile sama hea kui lühis. Starter tarbib voolu (ehkki lühiajaliselt ja kui üldse on kust seda voolu võtta) vähemalt kaks korda rohkem, kui generaator on võimeline välja andma.
Vanematel autodel kohe kindlasti ei lubatud doonorit käivitada.
Ideeliselt peaks käivitatava auto aku toimima mingi "puhvrina", aga kui aku tühi, siis pole ju kasu sellestki.
Dioodidega on jälle nii ja naa. Generaator ei anna ka lühise puhul rohkem voolu välja, kui milleks ta ette nähtud on (tavaliselt 90...120A) ja dioodid arvestatud üldjuhul sellised, mis selle voolu ka vastu peavad. Aga nad töötavad selle lühikese aja jooksul oma taluvuse piiri peal.
Aga noh, kui manuaal soovitab, siis järelikult on nii..
Vanematel autodel kohe kindlasti ei lubatud doonorit käivitada.
Ideeliselt peaks käivitatava auto aku toimima mingi "puhvrina", aga kui aku tühi, siis pole ju kasu sellestki.
Dioodidega on jälle nii ja naa. Generaator ei anna ka lühise puhul rohkem voolu välja, kui milleks ta ette nähtud on (tavaliselt 90...120A) ja dioodid arvestatud üldjuhul sellised, mis selle voolu ka vastu peavad. Aga nad töötavad selle lühikese aja jooksul oma taluvuse piiri peal.
Aga noh, kui manuaal soovitab, siis järelikult on nii..
Doonor pannakse käima loogilisel põhjusel - et pinge doonori akuklemmidel oleks suurem kui tühjalt seistes, seega annab 'kaugele' juhtme teise otsa kus tühi aku ja käivitatav masin, rohkem voolu/võimsust mis kergendab käivitust. Pingelang krokode juhtmetes on oluline tegur ja suurte voolude puhul madalal pingel omab olulist mõju. Mõjutab kaablite kvaliteet, klemmide ühendus jne. Mina isegi olen tavatsenud pöörded lükata 4 tuhande peale doonoril ja siis proovinud surnud akuga masinal süüdet proovida. Kõik ikka selleks, et maksimaalne pinge käivitatava auto aku klemmidele jõuaks.
See õige jah, et tuleb päris tühja akut enne laadida. Sai üks õhtu ühe talvel garaazis seisnud fordiga jauratud pikalt nii käima tõmbamise kui krokode variant ei toiminud - aku laadima ja järgmine hommik krõps käima. Olin ise Saabiga doonor, judinad võtab siinne jutt üle veidi, aga kõik toimib ja mingit gene maha põlemist küll ei usu. Järsult suurt voolu annab ikka aku mitte generaator, mis on ka käivitatavale autole lähemal füüsiliselt juhtmete küljes.
Muusikaga või muu tarbimisega äsja aku tühjaks kulutatud auto saab nii käima tõmmates (aint manuaal kastiga masinad ofc) kui krokodillidega enamasti ilusti käima.
See õige jah, et tuleb päris tühja akut enne laadida. Sai üks õhtu ühe talvel garaazis seisnud fordiga jauratud pikalt nii käima tõmbamise kui krokode variant ei toiminud - aku laadima ja järgmine hommik krõps käima. Olin ise Saabiga doonor, judinad võtab siinne jutt üle veidi, aga kõik toimib ja mingit gene maha põlemist küll ei usu. Järsult suurt voolu annab ikka aku mitte generaator, mis on ka käivitatavale autole lähemal füüsiliselt juhtmete küljes.
Muusikaga või muu tarbimisega äsja aku tühjaks kulutatud auto saab nii käima tõmmates (aint manuaal kastiga masinad ofc) kui krokodillidega enamasti ilusti käima.