Kütusekulust
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
- Asukoht:
- Auto:
Nüüd kindlasti enamus mõtleb, et mida ta siin lahmib, teemad olemas - otsigu. Aga ei leidnud ühtset vastust palju on tehasest kütusekuluks märgitud Saab 9-5 2.3 125kw (ei ole turbot) aasta ´99. Kuidagi näitab kesmiseks vähem , kui nüüd viimasel ajal reaalselt kulunud on... või ongi see külmade ilmade vigur ? Pole üldse raske jalaga olnud ja reaalne on 14-15L linnasõidul.
125kW on LPT ehk siis ikkagi turbo kuid "vähe puhuv turbo":)
sõidan kah juba ca. kuu samasugusega ja 100% linnasõidu puhul on kulu 12 ringis nii kompuutri härgi kui ka tegelikult, 14-15 on tsipa palju kui inimese moodi sõidad, seega külasta mõnda diagnostika kohta...
sõidan kah juba ca. kuu samasugusega ja 100% linnasõidu puhul on kulu 12 ringis nii kompuutri härgi kui ka tegelikult, 14-15 on tsipa palju kui inimese moodi sõidad, seega külasta mõnda diagnostika kohta...
Pole olemas ilma turbota 9-5`t.Ja neid kütusekuluteemasid on tõesti mitmeid,Algselt postitas: andreas1982
Nüüd kindlasti enamus mõtleb, et mida ta siin lahmib, teemad olemas - otsigu. Aga ei leidnud ühtset vastust palju on tehasest kütusekuluks märgitud Saab 9-5 2.3 125kw (ei ole turbot) aasta ´99. Kuidagi näitab kesmiseks vähem , kui nüüd viimasel ajal reaalselt kulunud on... või ongi see külmade ilmade vigur ? Pole üldse raske jalaga olnud ja reaalne on 14-15L linnasõidul.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
See kütusekulu teema on kuidagi liiiiiiiga hulluks aetud. Kui on vaja sõita, siis Sa (vahet pole kes) lihtsalt sõidad. Ei olnud kütuse hinnas vahet ja pole ka kulus vahet. Kui ikkagi ökonoomsuse peal väljas siis peab kas jala käima hakkama või mingi punni ostma.
S9K@pissed off
Aga ilusat hommikut!
S9K@pissed off
Aga ilusat hommikut!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
2,3 man sedaan 13,6 7,2 9,6
2,3 man wagon 13,6 7,1 9,6
2,3 aut sedaan 14,8 7,7 10,3
2,3 aut wagon 14,9 7,7 10,4
linn, maantee, keskmine.
2,3 man wagon 13,6 7,1 9,6
2,3 aut sedaan 14,8 7,7 10,3
2,3 aut wagon 14,9 7,7 10,4
linn, maantee, keskmine.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
2,3 man sedaan 13,6 7,2 9,6
2,3 man wagon 13,6 7,1 9,6
2,3 aut sedaan 14,8 7,7 10,3
2,3 aut wagon 14,9 7,7 10,4
linn, maantee, keskmine.
Talviste ehk külmade ja/või lumiste ilmadega natuke juurde veel...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui pikk on su igapäevane trass? hommikul 10km ja õhtul sama, siis ei jõua mootor soojakski korralikult minna ja kütusekulule mõjuba suhteliselt hävitavalt... see 14-15 võib täitsa reaalne olla. Täna näitas mul auto näiteks -6 kraadi,
Algselt postitas: andreas1982
Nüüd kindlasti enamus mõtleb, et mida ta siin lahmib, teemad olemas - otsigu. Aga ei leidnud ühtset vastust palju on tehasest kütusekuluks märgitud Saab 9-5 2.3 125kw (ei ole turbot) aasta ´99. Kuidagi näitab kesmiseks vähem , kui nüüd viimasel ajal reaalselt kulunud on... või ongi see külmade ilmade vigur ? Pole üldse raske jalaga olnud ja reaalne on 14-15L linnasõidul.
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
- Asukoht:
- Auto:
Ega ma ei virisegi, sõitusid ei jätnud ära kütuse kõrghinna perioodil ja ei kavatse ka nüüd ära jätta. Lihtsalt hakkas huvitama ja kuna SaabiAnti juures ka öeldi ,et see on küll veidi liiga kõrge, siis otsustasingi veidi uurida alustuseks siit. Kui Selgust saab Anti juures siis saab lahndust. Aga siis ikkagi on "väike puhuv turbo" ..
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Saab 9-3 manuaal aastast 1999 ütleb, et kui välistemperatuur langeb 20 kraadi, siis kulu esimesel 5-6 km suureneb 50%.
Näitena oli toodud, et kui +20 kraadi on kulu 10 l/100km, siis 0 kraadi juures 15 l/199kmja -20 suisa 20 l/100 km. Aga jah, see kehtib külma mootori kohta esimestel kilomeetritel. Pikemaid otsi sõites peaks numbrid veidi meeldivamad olema.
Näiteks enda 9-3 automaat 113 kW võtab 0 kraadi juures esimestel kilomeetritel 17,5 l/100 km kanti.
Näitena oli toodud, et kui +20 kraadi on kulu 10 l/100km, siis 0 kraadi juures 15 l/199kmja -20 suisa 20 l/100 km. Aga jah, see kehtib külma mootori kohta esimestel kilomeetritel. Pikemaid otsi sõites peaks numbrid veidi meeldivamad olema.
Näiteks enda 9-3 automaat 113 kW võtab 0 kraadi juures esimestel kilomeetritel 17,5 l/100 km kanti.
Mootori soojendamine kohapeal on mootoritootjate poolt üpris taunitud tegevus.Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: illAlgselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
Sõites saavutab mootor oluliselt kiiremini töötemperatuuri.
Lisaks sellele on kohapeal käiamine mõtetu. Ei liigu aga kütust kulub.
-
- Postitusi: 347
- Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
- Asukoht:
- Auto:
endal 2.0lpt+bsr stage 2, keskmiselt 10.2L/100km; ca 30km päevas =) ca 158kW on..
Algselt postitas: TrionicMootori soojendamine kohapeal on mootoritootjate poolt üpris taunitud tegevus.Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
kindlasti ei mõelnud ma külma mootoriga lapatsi andmist kohapeal, kuid kas taunitud on ka seismine tühikäigul 3-4 minutit enne sõitmise alustamist? talvel soojeneb mootor juba ju autolt lume rookimise ajal piisavalt.
Algselt postitas: eston21Algselt postitas: TrionicMootori soojendamine kohapeal on mootoritootjate poolt üpris taunitud tegevus.Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
kindlasti ei mõelnud ma külma mootoriga lapatsi andmist kohapeal, kuid kas taunitud on ka seismine tühikäigul 3-4 minutit enne sõitmise alustamist? talvel soojeneb mootor juba ju autolt lume rookimise ajal piisavalt.
Ei tea..... Mul küll ta nii ruttu ei soojene tühikäigul kui miinus õues on. Pärast 5 min rookimist saab veel 10 minti sõita kah nii et temp.näidik tugevalt alla poole. Peale kütusekulu on ju ka mootori "kulumine", mida kauem pole mootor norm. töötemperatuuri saavutanud, seda kauem ta ka kulub. Pole kunagi proovinudki, kui kaua -5C juures mootor tühikäigul normaalse temp. saavutab, peaks võtma kordi kauem. Seega koheselt liikumahakkamine tundub mõttekam. 9-5 manual ütleb et:
Drive away as soon as the oil warning light has been extinguished to enable the engine to attain its normal temperature as quickly as possible.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
No näiteks R4 9-5 kolvid kuluvad küll ja mitte vähe Sellest siin foorumis varemgi juttu olnud. Iseasi, kuivõrd suur osa sellest kolvijamast just külma mootori tõttu tekkinud on, aga ega ka 21.sajandi modrad siis kulumisvabad ole. Külmstart kulutab mootorit, kuna õli ei oma veel normaalseid määrimisomadusi. Kuigi jah, tühikäigul tekkinud "kulumist" ei saa vast võrreldagi sellega, mis külmast peast kõrgete pöörete andmisega tekitatakse.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
mingi 75% kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal.. Protsent võis isegi suurem olla..
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mootori kulumine, hmmmm. Tuletame meelde, et tegu pole nõukogude aegsete masinatega, mis intensiivselt kulusid.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: SAABNINETHOUSANDAlgselt postitas: illAlgselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
Sõites saavutab mootor oluliselt kiiremini töötemperatuuri.
Lisaks sellele on kohapeal käiamine mõtetu. Ei liigu aga kütust kulub.
Mis mölised, kütust kulub nagunii, sõidad või ei sõida.
Aga talvel võiks ikka inimesed seni kaua oma masinaid soojendada, et vähemalt väljavaade normaalne oleks, kui pead auto lumehangest võtma. Tihtilugu tuleb selliseid vahvaid allveelaevasid tänava peal vastu, millel kaks punnis silma kuskilt läki-läki alt välja vahivad. Ei näe nad korralikult ette, veel vähem kõrvale ega taha. Suht ohtlikud liikluses-proovin eemale hoida "sellistest". Minu autode tavaline käitamine talvisel perioodil on vähemalt 5 min. Siis aega veel toas jope selga panna ja kohvi lõpuni juua ja siis asun auto lumest puhastama. Jääd ma küll akna pealt siis enam kraapima ei pea.
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
- Asukoht:
- Auto:
Pigem lähtuks siis autotootja soovitusest, mitte väga kaua kulutada kohapeal seismisega, kui siis mõni minut. Ja õnneks meil polegi nii vingeid külmasid, et peaks metsikult pead vaevama selle rookimise ja sulatamisega. Ja ilmselt on niipalju erinevad autosid nagu ka erinevad inimesi