Salongifilter i / Salongifiltri vahetus juhend.

overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#1

T Jaan 03, 2012 9:29

Kuna siis saarel firmad eriti Saabidega ei tegele, tuleb palju ise nokitseda. Raske on leida juhendeid siit foorumist, muudaks seda pisut. Lihtsalt tölgin originaallehelt teksti: http://photo.platonoff.com/Auto/20060901.Saab_9-5_Cabin_Filter/

Kaasreisija poolel
Salongi filter asub armatuuri all soojendus- ja ventilatsiooni üksuses. Juurdepääsuluuk asub kunde/kaassöitja pool:




Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#2

T Jaan 03, 2012 9:35

Vaipkattega kaas
Alusta vaipkattega kaane eemaldamisest kindalaeka all. Seda hoiavad kinni kolm plastmassist tüüblit - vajutades tüübli keskel olevat tihvti sisse natukse, vabaneb tüübel pingest ning sa saad selle eemaldada:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#3

T Jaan 03, 2012 9:39

Armatuurialune kate
Keera lahti Torx tüüpi kruvid piki armatuurialust katet ning eemalda kate seejärel, pörandavalgustuslambil tuleb juhtmed ka lahti anda:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#4

T Jaan 03, 2012 9:41

Kindalaeka alumised kruvid
Keera lahti kolm Torx tüüpi kruvi mis hoiavad kindalaegast alt kinni armatuuri küljes:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#5

T Jaan 03, 2012 9:43

Kindalaeka ülemised kruvid
Ava kindalaegas ning keera lahti veel kolm Torx tüüpi kruvi mis hoiavad kindalaegast ülalt osast kinni armatuuri küljes:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#6

T Jaan 03, 2012 9:45

Ventilatsiooni voolik
Tömba kindalaegas välja armatuurist, ühenda lahti lambi juhtmed ning ventilatsiooni voolik:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#7

T Jaan 03, 2012 9:47

Filtri kaas
Filtri kate on kinni 7-e kruviga, mida saab keerata kas Phillips tüüpi kruvikeeraja vöi 7 mm kuuskantpadruniga:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#8

T Jaan 03, 2012 9:50

Vana Filter
Tömba vana filter välja ja puhasta filtrikamber:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#9

T Jaan 03, 2012 9:52

Uus VS vana
Pildilt on näha, miks tuleb salongifilter öigeaegselt vahetada, läbi selle käib öhk mida sisse hingame autos:



Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#10

T Jaan 03, 2012 9:55

Uus filter
Uus filter tuleb paigaldada horisontaalselt, väljaulatuv serv käib ülal suunaga ettepoole. Klaapuv riba jääb pealepoole:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#11

T Jaan 03, 2012 9:57

Ülemine tihend
Paigaldage ülemine vahtplastist tihend ennem, veenduge, et selle sees olevad sisselöiked läheksid kenasti ümber vastavate torude filtrikorpuse üleval:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#12

T Jaan 03, 2012 10:01

Paigaldatud
Tömmake ää kaitsekile kleepuvalt ribalt filtri pääl (see kleepub vahtplastist tihendi külge) ning libistage/lükake filter sisse. Ülejäänud asjad paigaldage tagasi vastupidises järjekorras lahtivötmisele:


Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#13

T Jaan 03, 2012 10:03

Tegelt ootan huviga kommentaare seda tööd teinud meestelt, et kuidas seda filtrit sinna sisse libistatakse, kui vahtplast ülal paikas ning kleepuval ribal kaitselint maha vöetud?
Arrogance diminishes wisdom !
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

T Jaan 03, 2012 10:04

Filtri kaas
Filtri kate on kinni 7-e kruviga, mida saab keerata kas Phillips tüüpi kruvikeeraja vöi 7 mm kuuskantpadruniga:

Tegelikult on 6 mm padruniga.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#15

T Jaan 03, 2012 10:07

Tegelt ootan huviga kommentaare seda tööd teinud meestelt, et kuidas seda filtrit sinna sisse libistatakse, kui vahtplast ülal paikas ning kleepuval ribal kaitselint maha vöetud?

Selle kleepriba kleebid porolooni külge ja paigaldad porolooni ahju.
Enne lükkad välja need 2 pulka mis porolooni sees. Need on ahjus olevate torude kohad. Siis ajad käe koos porolooniga ahju ja kleebid ahju lakke nii,et torude ümber jääks see porolooni riba.
Täpsemalt ei oska kahjuks selgitada :(
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#16

T Jaan 03, 2012 11:12

Kasulik teave, peab kevadel ära tegema :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Karmo
Postitusi: 29
Liitunud: E Juun 27, 2011 19:14
Asukoht:
Auto:

#17

T Jaan 03, 2012 12:34

Väga hea, plaanin ka lähiajal ette võtta selle :cool:
Umm
Postitusi: 18
Liitunud: N Veebr 02, 2012 17:59
Asukoht:
Auto:

#18

K Okt 03, 2012 13:46

Respect härrased ja tänud heade juhendite eest! Plaan just lähiajal see elukas välja vahetada. Sai just pead murtud kuhu Saabi insenerid filtri susanud on. Kojamehevarsi veel onneks lahti kitkuma ei hakanud:-)
Ice
Postitusi: 30
Liitunud: R Juun 23, 2006 14:10
Asukoht:
Auto:

#19

K Okt 03, 2012 18:22

Eelmine nädal tegin sama asja ära. Ajaliselt kaua ei võtnud, kuid vandumist oli küllalt. Ei tulnud see filter nii lihtsalt midagi välja ega läinud sisse. Kuigi, kõik on tehtav! :)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

N Okt 04, 2012 0:56

kindalaeka mahavõttu ei leidnud ma tarviliku olevat ning asi sujus kenasti. Selle tegevuse võiks IMHO analoogsetel "AC"ga masinatel (mis on ju vist pea kõik) rahus vahele jätta. Või siis pigem ütleme: "eemalda, kui vajalikuks pead".
Ice
Postitusi: 30
Liitunud: R Juun 23, 2006 14:10
Asukoht:
Auto:

#21

N Okt 04, 2012 8:17

Ära võtad, siis on ruumi oluliselt rohkem seal toimetamiseks. See paar kruvi lahti võtta pole väga raske.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#22

N Okt 18, 2012 16:14

Tegelt ootan huviga kommentaare seda tööd teinud meestelt, et kuidas seda filtrit sinna sisse libistatakse, kui vahtplast ülal paikas ning kleepuval ribal kaitselint maha vöetud?

Selle kleepriba kleebid porolooni külge ja paigaldad porolooni ahju.
Enne lükkad välja need 2 pulka mis porolooni sees. Need on ahjus olevate torude kohad. Siis ajad käe koos porolooniga ahju ja kleebid ahju lakke nii,et torude ümber jääks see porolooni riba.
Täpsemalt ei oska kahjuks selgitada :(


Miski segadus on jah nende filtritega, mul sama probleem mis kolleeg Overspeedil.
Iisaku õpetust ei saanud rakendada, kuna pärast kile eemaldamist jäi õnnetule harrastusautomobilistile pihku kleepuva ülaäärega filter.:wall: mitte poroloon.Ehk on miskid väärakad filtrid liikvel?
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

R Okt 19, 2012 12:26

Poroloon käib ikka filtrist eraldi.
IS-D
Postitusi: 166
Liitunud: R Aug 24, 2007 13:57
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

R Okt 19, 2012 15:35

Sama asja läbi teinuna võin öelda, et suht võimatu seda sinna korralikult tagasi saada. Lõpuks hakkas filter raami küljest lagunema ka, seega ei teagi, mis seisus ta sinna sisse lõpuks suratud sai. See krdi kleepuv riba ei lase nagu libistada korralikult... ühesõnaga palju vandumist oli tol päeval.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

R Okt 19, 2012 15:53

Mingit kleepuvat riba ei kasutata muidu,kui ilma AC/ACC`ta üliharuldaste masinate puhul. AC torud hoiavad porolooni paigal ja õige filter läheb oma pessa ilma mingi surumiseta.
Vasta