2. leht 3-st

Saabi saaled

Postitatud: T Mai 01, 2012 9:00
Postitas ivomets
oh, selle 15000 km ga ei tohiks sinna sõela ette midagi koguneda.


kle aga lase rõhk ära mõõta...
vahest annab andur ka saba...
kuigi sa kirjutad, et tõukurid tiksuvad

aga huvitav oleks teada küll, et mis siis sai...

Saabi saaled

Postitatud: T Mai 01, 2012 9:59
Postitas Trionic
Saabi õlipump on tehtud "raskest rauast".On teine ülisuure kapasiteediga ja väga "lollikindel". Küll aga saab p...e keerata alumiiniumpinnad,millede vahel pump asetseb- näiteks ebapiisav õlikogus,umbes -võttur, ülipikad õlivahetusvälbad. Määrimisomadused minetanud õli aitab kaasa ka alumiiniumist reduktsioonklapi deformeerumisele,mistõttu tekivad rõhuprobleemid.

Aga sellised "pärlid"-"Ja kuidas kepsusaaled mõjutavad õlirõhku???"
Nende jaoks peaks tegema eraldi teema.Nukker,kui keegi selliste tegelaste "geniaalsusi" tõe pähe võtab.

Saabi saaled

Postitatud: T Mai 01, 2012 11:25
Postitas D116


Aga sellised "pärlid"-"Ja kuidas kepsusaaled mõjutavad õlirõhku???"
Nende jaoks peaks tegema eraldi teema.Nukker,kui keegi selliste tegekaste "geniaalsusi" tõe pähe võtab.


Mõjutavad aga väga väga väga vähe, natukene rohkem mõjutavad raamsaaled aga kah suht vähe. Õlipump ikka annab rõhku.
B202 mootoril kui saaled tegid ringi ja mootor hakkas hirmsasti kolisema, sellega veel sõitsin kojuni ~ 10km ei olnud mingeid probleeme õlirõhuga. Teiste autodega (Audi, Opeli V6-sama mootor praktiliselt nagu SAABil ei ole ta midagi lollikindel kah lendablaialli nagu teised mootorid) kus saaled tegid ringe ei olnud samuti mingeid probleeme rõhuga.

Pilt kah, raamsaaledel isegi mingeid avasid/auke ei ole nagu raamsaaledel.

Lisatud failid

Saabi saaled

Postitatud: T Mai 01, 2012 19:28
Postitas crowman
njah..........
Kepsusaaledel ei peagi olema auke...väntvõllil on.Ei näe nagu suurt põhjust miks peaks kepsusaaledel olema õlitus kanal,mida sealt õlitada kolvirõngaid või...

Saabi saaled

Postitatud: T Mai 01, 2012 19:36
Postitas ivomets

raamsaaledel isegi mingeid avasid/auke ei ole nagu raamsaaledel.


:?

Saabi saaled

Postitatud: P Mai 13, 2012 9:13
Postitas warum
sain siis lahtivõetud ja puhastatud sõel ja karteri põhi, kahjuks oli seal ka bronksi puru, mitte väga palju aga oli, palju oli hoopis slakki ja hermeetiku tükke, hetkel nagu probleemi pole aga pikka iga ei ole, nii arvas meie spetsialist trionic kui talle helistasin, ei oskagi midagi lisada juurde, varsti saab juppe minukäest osta vist.

Saabi saaled

Postitatud: P Mai 13, 2012 16:05
Postitas Trionic
Alati ei pea kõige halvemini minema.

Saabi saaled

Postitatud: P Mai 13, 2012 17:26
Postitas saabu
Kunagi tegin teema,et 2500 pöördel tekib imelik klõbin. Pakuti rullikuid ja pinguteid,sai vahetatud,klõbin ikka.Pool aastat sõitsin teadmatuses kuni klõbin läks päris hulluks ja õlirõhk kadus peaaegu(tuli põles tühikäigul).Õnneks oli vaja sihtkohta mõni km sõita.Selgus,et keegi ei ole teadnud vist kumba pidi kepsupukid sisse panna ja oli pannud kaks valepidi,mille tulemusena saale tükkideks.Panin kasutatud saaled,kuna sõita oli vaja.Kestnud on aasta, aga õige padruni puudusel sai vahetatud ainult katkine saale.Pikk jutt,aga see näiteks,et saale mõjutab otseselt õlirõhku.

Saabi saaled

Postitatud: P Mai 13, 2012 21:02
Postitas warum
Kunagi tegin teema,et 2500 pöördel tekib imelik klõbin. Pakuti rullikuid ja pinguteid,sai vahetatud,klõbin ikka.Pool aastat sõitsin teadmatuses kuni klõbin läks päris hulluks ja õlirõhk kadus peaaegu(tuli põles tühikäigul).Õnneks oli vaja sihtkohta mõni km sõita.Selgus,et keegi ei ole teadnud vist kumba pidi kepsupukid sisse panna ja oli pannud kaks valepidi,mille tulemusena saale tükkideks.Panin kasutatud saaled,kuna sõita oli vaja.Kestnud on aasta, aga õige padruni puudusel sai vahetatud ainult katkine saale.Pikk jutt,aga see näiteks,et saale mõjutab otseselt õlirõhku.
otseselt õliruhu probleemi hetkel pole, nüüd aga hakkan mõtlema et oleks pidanud vist saale ka ülevaatama, aga raami omad, need on vahetamatta, aga sinna minul aega ei ole ka ja ei oska ka

Saabi saaled

Postitatud: P Nov 25, 2012 16:55
Postitas cool_d
On kellegil andmeid kas raam saalesid kah remont mõõus pakkuda on?

Saabi saaled

Postitatud: P Nov 25, 2012 19:29
Postitas Trionic
Ametlikult ei pakuta.Tuleb tonnise omadest teha.

Saabi saaled

Postitatud: P Nov 25, 2012 20:41
Postitas cool_d
Ametlikult ei pakuta.Tuleb tonnise omadest teha.


Mis mõttes teha? Ehk mis seal muutma peab?

Saabi saaled

Postitatud: P Nov 25, 2012 22:43
Postitas jupid
mitte midagi ei pea ümber tegema. helist aSaabi varuosasid müüvasse ettevõttesse ja ütle et sul on vaja 9000 rem mõõdus raamsaalesid ning asi ants.

Saabi saaled

Postitatud: L Dets 08, 2012 14:36
Postitas cool_d
Ük huvitav küsimus. Nimelt kas kepsu alumise osa kokkupuute pind ei peagi töödeldud olema? Võtsin enda oma lahti ja alumise silma kokkupuute pind ei ole töödeldud vaid nagu valujääk vm. Segne värk. Ostsin ühe uue kepsu ja sellel ilusti kõik sile. KAs peab siis nüüd kõik kepsud ära vahetama?

Saabi saaled

Postitatud: L Dets 08, 2012 16:47
Postitas mardikas
kui ma nüüd õieti kepsu küsimusest aru saan siis tänapäeva tehnoloogia on suurema sobivuse saamiseks selline , et alumise poole ühendus tekitatakse silma pooleks murdmise teel. Vanasti oli jah kepsu pind lihvitud. Ja ei pea seal midagi teisi vahetama. Mina isiklikult kougiks teised kepsud kolvid välja ja lihtsalt kontrolliks nende kogukaalud ära. Kui vaja siis ajaks nad võrdsesse kaalu (kas siis raua mahaviilimise või tina juurdepaneku teel)

Saabi saaled

Postitatud: L Dets 08, 2012 17:15
Postitas cool_d
Selge. Aga on kellegil veel soovitusi mida kontrollida või teha kokkupanekul. Jutus siis nii, et 1 kepsusaale tõmbas ringi ja 2 raamsaalet lihtsalt sulasid vända külge kinni. Tänaseks väntvõllil kõik kaelad lihvitud ja uued saaled olemas, kuid millest võib vända kastipoolne külg kuivale jääda? Esimesed 2 raami olid ilusad ja mida kasti poole seda hullemaks läks.

Saabi saaled

Postitatud: P Dets 09, 2012 7:25
Postitas Trionic
Umbes õlivõttur - õlipump jääb kavitatsiooni.
Umbes õlikanal.
Õlirõhk ja pumba tootlikkus.
Õlirõhk väheneb mõne vigase bal.võlli(de) saale põhjusena.
jne.

Murtud- ja tavalise kepsu kaaluvahe võib ulatuda kümnetesse grammidesse.Isiklik rekord on 23g.
Kaaluma pead komplekte- keps/komplektne kolb. Tehas lubab kuni 8g. kaaluvahet,mis minu meelest on liiga palju.

Re: Saabi saaled

Postitatud: E Jaan 15, 2018 9:20
Postitas 13piisab
kas mõlemaid saalesid annab vahetada ilma väntvõlli mootorist eemaldamata?
kas raamsaalesid tuleks vahetada ükshaaval (st vaid üks pukk korraga lahti keeratud) või pigem kõiki (järjest) lahti päästes?
(WIS laadisin alla ja ehk on seal jutud olemas, aga selle käsitsema õppimine paistab olevat eraldi ettevõtmine :) )

(kolisin "mootori alumise otsa teema" Lugejate autode alt siia nime poolest sobivamasse teemasse)

Re: Saabi saaled

Postitatud: E Jaan 15, 2018 17:00
Postitas entson
Mina lasin poltide pinged maha ja pärast kõrval asuvatel rohkemgi ja siis ükshaaval,keskmisel on pikilõtku seib,jäta meelde kumba pidi on.Võtad mingi kruvikamoodi asja ,paned õige otsa vastu ja kui liikuma ei hakka siis koputa õrnalt takka,pärast tõuka lehtkaliibri otsaga ,samal ajal väljuvat otsa mingi teravama asjaga surudes ja võlli peal libistades, kuni terve saale on allpool ja siis küljelt midagi vahele ja kukubki ära.Tagasi pannes kasutasin tömbi otsaga kruvikat,et saalet otsapihta koputades ära ei lõhuks. Jama on rohkem esimesega,kui raam on küljes.edu.

Re: Saabi saaled

Postitatud: N Jaan 25, 2018 11:47
Postitas 13piisab
Aitäh.
Lehtkaliibrid on jah hea abivahend :)
Pikilõtku seibid jäid kenasti oma kohale. VM viitas, et nende vahetamiseks pole üldiselt ka tarvidust.
1. ja 5. puki ülemised (plokipoolsed) ei tahtnud irduda. Kuna probleem on keskmistega, siis jätan need vahetamata. Dilemma - kas alumised vahetada või mitte? Panin hakatuseks uued, aga kas ei hakka teoreetiliselt nende servad rohkem tööd tegema, kui vanad ning kas see on probleem?

Õlirõhu kadumise algpõhjus on muidugi kah veel leidmata. Saalet ringi ei tõmmanud, aga keskmine oli kole - kas on ikka loogiline, et külmkäivitusel saalele sellise koormuse annab, et seni ok-lt toimetanud mootori õlirõhk on ühtäkki kadunud?

muidu suur kett on mul kah üpris lõtv ja saan teda väntvõlli poolt alt kruvikeerajaga lausa ploki / otsakaaneni venitada. Kas see viitab ketikomplekti vahetusvajadusele või on pinguti hüdrauliline?
kui see pilt on õige asi, siis pinguti on ilmselt vasakus servas paistev hüdrauliline asi?
https://m.eeuroparts.com/Parts/48476/Ti ... -93184480/

Re: Saabi saaled

Postitatud: N Jaan 25, 2018 12:02
Postitas Piktor
Pilt

Pilt minu Saabi pikilõtku seibist...

Re: Saabi saaled

Postitatud: N Jaan 25, 2018 12:27
Postitas saabu14jr
Tolle eeuropartsi pildi peal ei tundu mootoriketi pingutit olevat. Seal on kujutatud balanssketi pinguti. Mul ühel tonnise mootoril polnud veninud balanssketti kuulda üldse. Aga otsakaanel oli suutnud õlipumba juurde jäljed sisse süüa. Õnneks mitte täiesti läbi. Kuskil netiavarustes jäi hiljuti silma üks pilt 9-5 otsakaanest millele oli balansskett otsakaanes õlivõtturist pumpa mineva kanali läbi hammustanud.

Re: Saabi saaled

Postitatud: N Jaan 25, 2018 16:17
Postitas 13piisab
Piktor kirjutas:
N Jaan 25, 2018 12:02
Pilt minu Saabi pikilõtku seibist...
kas see pole mitte juba kellegi poolt tagurpidi sisse pandud? Pildil näha sooned, mis peaks jääma ju ploki poole ehk siis sealtpoolt ei tohiks saale kuluda. Või olid Sul pikilõtkusaaled ringi käinud?

Re: Saabi saaled

Postitatud: N Jaan 25, 2018 17:47
Postitas Piktor
kõik oli õigesti, lihtsalt näide, et võiks kontrollida pikilõtku seibe...

Re: Saabi saaled

Postitatud: N Jaan 25, 2018 19:25
Postitas entson
Sooned on liikuvate osade õlitamiseks.Jaotusketi pinguti asub kaanes ,jääb geneka poole ja läheneb väljastpoolt.Mind vaevab rohkem see raksakas ,mis eelnes enne lõppu ja hääl ,mis on pärast lõppu.(lõpu all mõtlen viimaseid sõidetud kilomeetreid).Kas kõik kettide lülid omavad algset kooslust?. Õlipump lahti ,siis on selle olukord näha ja ka see ,et poleks lisaauke tekkinud ,möödaminnes reduktsiooniklapp ja lõpuks otsakaas. Pöidlad pihku!