Kiirendus....

kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 15, 2013 20:06

selline küsimus...äkki targemad oskavad aidata ja miskit soovitada.

Nimelt tegu 2 eri 9-5ga ühel 2,3 mootor,ning aut.kast,ning teisel 2.0 ning aut kast...
Mõlematel mootoritel tõstetud võimsust enam-vähem ühepalju;2.0-il vast nm.isegi natuke rohkem kui 2,3-l

Probleemiks see,et kui 2.0 kiirendab,siis teeb seda väga võimsalt,seevastu 2,3 ei hakka kiirendama kui turbo rakendub,vaid paneb esirattad tühja viskama ja seda ni 1-2-3 käiguga...niiet kiirendusest ei saa juttugi olla.....
Kumbagil masinal ei ole veojõukontrolli,ning reaalselt on 2.0-il võimsust rohkemgi.
Mainin veel ära,et mõlemal olid sama marki-suurust väga korralikud rehvid...
Kuna üks projekt jällegi käsil,siis ei taha,et korduks sama mis 2,3-el

D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

T Jaan 15, 2013 20:42

Esiveoline ei kõlba 1/4 miili kiirendusteks.
Parema pidamise saavutamiseks tee veermik ka korda: polüuretaan puksid, head amordid, sturt bar ja madaldus vedrud.

Talvel, lörtsis mingi kerge 1.6 võib kohapealt kiiremini ära minna kui raske ja võimas esiveoline.
__In Boost We Trust__
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#3

T Jaan 15, 2013 20:48

Masinad siiski mõeldud linnaliiklusse,Mõlemal masinal olid puksid ja amordid väga heas korras,ning 2,3-el oli all madaldusvedru...

warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#4

T Jaan 15, 2013 20:53

no 2.3 on ju võimsam kui 2,0...mingi vahe ju peabki olema kiirendades, kui 2,0 suudab nede rehvidega viimast võtta siis võimsam mootor olgu kui palju nõrgem siis veojud käib ikka üle, ise arvan ,et kui vahe on kw väike ,siis peabki nii olema
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#5

T Jaan 15, 2013 21:09

Põhimõtteliselt on jutus iva sees,kuid antud juhul oli 2.0-il nm rohkem....kw suht samasse auku.

Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#6

T Jaan 15, 2013 21:29

erinevus tuleb ehk käigukastide ylekandes
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 809
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

T Jaan 15, 2013 21:34

Millal ja kus need proovisõidud on tehtud?
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#8

T Jaan 15, 2013 21:35

Kusjuures sai ühe teise 2.0 ga seda võrreldud,ning kiirus ja mootoripöörded tundusid samad olevat(polnud muidugi täppisuuring)

kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#9

T Jaan 15, 2013 21:37

Proovisõidud on tehtud suvisel ajal ja pärnu linna lähistel.

I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 809
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 15, 2013 21:49

See 2 auto võrdlemine ei ole teaduslik töö. Vaevalt autod veermiku ja rehvide poolest identsed on. Kuid kui automaatkastiga rattad libisema tõmbab siis ei kiirenda kindlasti. Kiirendus on ju parim kui veojõud on täpselt haardumise piiril mitte üle selle.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

T Jaan 15, 2013 21:51

iis teeb seda väga võimsalt,seevastu 2,3 ei hakka kiirendama kui turbo rakendub,vaid paneb esirattad tühja viskama ja seda ni 1-2-3 käiguga...niiet kiirendusest ei saa juttugi olla....

Sellest loen välja, et antud 2,3-liitrine on viletsama pidamisega või siis lihtsalt raskem. Kas pole äkki masina pagass mingit liigset kola täis?
Endal oli millalgi suur kõlarikast taga, oma 30 kilo. Eks leidus seal muudki vajalikku või üleliigset nänni. Peatnäha väikesed asjad võivad kokku kaaluda siiski üsna mehiselt.
Polegi nagu miskit, kui nii mõelda, aga kiirendus langes siiski tuntavalt. Rattad viskasid tühja pea iga foori tagant startides.
Loogiline ka: esivedu, raskus surub tagumise otsa alla ja esirattad peavad kõike seda kola järgi tirima..
Tagaveolisel poleks see nii tuntav, sest vedav sild lihtsalt surutakse paremini pidama.
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#12

T Jaan 15, 2013 21:57

suur kõlarikast oli hoopis 2liitrisel:D....

Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#13

T Jaan 15, 2013 22:01

Tundub, et too 2.3 pidi mingi kohapealt konts järelikult olema. Enda autol ikka annab 2. käiku kuiva ilmaga ringi saada, oletatavalt veidi rohkema jõuga. Olid mõlemad autod ühesuguste kastidega (automaat/manuaal)?
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#14

T Jaan 15, 2013 22:19

Mõlemad olid automaadid,ning jah mõlemad mootorid olid saanud vähe ergutust...2-ne niipalju kui automaatkastile soovituslikuks loetakse ehk siis 400nm(kw ei mäleta)2,3 veidi vähem....

werc
Postitusi: 29
Liitunud: T Dets 04, 2012 11:24
Asukoht:
Auto:

#15

K Jaan 16, 2013 8:52

Tee veel 1 katse: sõida 80-ga ühtlase hooga maanteel, gaas põhja - stopper käima, kiirenda selliselt näiteks kuni 120-ni, siis stopper seisma. Mõlema autoga samas kohas samamoodi - vaata, palju ajaerinevus tuleb, siis saad ka mingi reaalse pildi oma pöördemomendist.
KW ja NM saad teada ainult stendis, see nn "aju järgiaitamine" on rohkem selline ... kuidas nüüd viisakalt öelda... - ma ei saa aru, miks te oma autosid sellega tapate? Saab 9-5 ei ole just väga selline kiirenduse auto ka minu arusaamist mööda...

Äkki on kaheliitrisel mingi difriblokk sees?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

K Jaan 16, 2013 14:39


KW ja NM saad teada ainult stendis, see nn "aju järgiaitamine" on rohkem selline ... kuidas nüüd viisakalt öelda... - ma ei saa aru, miks te oma autosid sellega tapate?

No ütle siis vähemviisakalt, elame ehk üle :cool:

Vastupidi, tapetakse autosid (õigemini mootoreid), kui tehakse turbode, pihustite jne kallal igasugu upgrade, ega aju järgi ei aidata.

Eeldan, et see "järgi aitamine" antud juhul on ikka asjatundjate poolt tehtud. Niisama ECU-s sorkida ei maksa..
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#17

K Jaan 16, 2013 19:14

Loomulikult on aju upgrade tehtud proffide poolt...turbo-pihustid downpipe jne.on enda garaasis vahetatud,kus sammuti olemas mehed kes teavad mis teevad.
Kahjuks enam katsetusi teha ei saa,kuna pole enam kumbagi autot minu valduses....
Stendis ei käinud kuid 2 liitrisel oli pärast upgrade-t pehmelt öeldes väga võimas vahe sees(võrreldes orginaaliga)
2,3-el suutsin ainult tekitada esirehvide meeletu kulumise ja ei midagi muud.

Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#18

K Jaan 16, 2013 19:47


2,3-el suutsin ainult tekitada esirehvide meeletu kulumise ja ei midagi muud.


Käsipidurit kontrollisid :?

:D
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#19

K Jaan 16, 2013 20:10

krt see blokkdiffri mõte on huvitav...aga kas orginaalis seda mõnele 2-liitrisele paigaldati üldse?

Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#20

K Jaan 16, 2013 20:49

Ei
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#21

K Jaan 16, 2013 21:01

Kas võib olla reaalne,et kuna 2sel oli mitsu turbo(2,3-el orginaal)siis oli lihtsalt lag suurem ja turbo andis täislaksu sellevõrra hiljem,ning ülekanne ei võimaldanud enam rehve tühja lööma panna?

Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#22

K Jaan 16, 2013 21:02

krt see blokkdiffri mõte on huvitav...aga kas orginaalis seda mõnele 2-liitrisele paigaldati üldse?



Ei ... aga atm kaste on küll erinevaid maa ja ilm

Eriti huvitav on üks manuaal mis seal pakutakse :)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#23

K Jaan 16, 2013 21:14

Aga mis sest enam, kui autod pole sinu valduseski enam. Eks seal võis neid põhjuseid palju olla- alustades sellest, et ühe rehvid olid vanadusest kõvaks läinud lõpetades sellega, et softis oli midagi paigast ära. Üldiselt on 9-5-l 3. ja 4. käiguga ratast suhteliselt raske ringi lasta.
Regular Saab Guy
kermo54
Postitusi: 74
Liitunud: T Apr 04, 2006 17:25
Asukoht:
Auto:

#24

K Jaan 16, 2013 21:26

Loe teema uuesti läbi,,siis saad oma väitele vastuväite...ning ka vastuse küsimusele,et miks seda teada tahan!

warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#25

K Jaan 16, 2013 21:51

lõpuks jääb ikka tunne, et see 2.0 oli ikka kõvasti nõrgemate kw kui 2,3...muidu poleks sellist asja juhtunud, ei rehvide ei muude oletuste asjas, lihtsalt keris hästi minema kohalt kuna hingest kinni nii öelda ja sellest piisas..kui 2.3 ilma veojõkontrollita pühkis kumme et liikuma saada.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Vasta