9-5 teeb imelikke asju?
Hakkab vaikselt villand saama selle 9-5 igasugu vigadest. Viimase kuu jooksul vahetatud, veepump, rihm, pidurivõimendi, küünlad, õli, õlifilter, bensufilter, peaotäis vaakumvoolikuid, puhastatud, sõelda (polnud midagi puhastada, ülivahetused korrektset teostatud).
Aga ikka mingi kala kimbutab. Nimelt tahab masin maanteel jõnksutada. Algul siis pidasin vaakumi lekkeks, kuna pidurivõimendi susises korralikult aga nüüd see korda tehtud! Jõnkustamise hetkedel lüüb nagu turbokella üles. Jääb ikka nagu selline mulje, et turbo rõhke langeb ja siis mingil hetkel jälle ärkab. Gaasi vajutades mõtleb ca 2 sek siis alles reageerib? Tundub olevat nagu õhuleke aga äkki on keegi sellise asjaga ennam kokku puutunud ja oskab suuna kätte näidata mida veel kontrollida?
Aga ikka mingi kala kimbutab. Nimelt tahab masin maanteel jõnksutada. Algul siis pidasin vaakumi lekkeks, kuna pidurivõimendi susises korralikult aga nüüd see korda tehtud! Jõnkustamise hetkedel lüüb nagu turbokella üles. Jääb ikka nagu selline mulje, et turbo rõhke langeb ja siis mingil hetkel jälle ärkab. Gaasi vajutades mõtleb ca 2 sek siis alles reageerib? Tundub olevat nagu õhuleke aga äkki on keegi sellise asjaga ennam kokku puutunud ja oskab suuna kätte näidata mida veel kontrollida?
Di on vahetatud 80 000 tagasi turbo ca 100 tuha. 1000 km tagasi sai karteripõhi alt võetud, sõelad olid puhtad, uus õli ja fiter ka loomulikult. Kigisema hakkas ka roolivõimendi kui rattad põhja keerata, samuti tuli mootorile juurde kummaline klõbina sarnane asi külma mootoriga ja pumba undamise hääl, juhtus see kõik peale veepumba ja rihma vahetust. Hakkab jääma selline mulje, et peale igat järjekordset remonti on autol äkki 4 lisaviga küljes? Või on asjale mingi loogilisem seletus? Äkki jäeti teeninduses midagi tegemata või tööde käigus vigastatid mõnda muud detaili?
Alustaks siiski sellest gaasi jõnksutamise ja viivitamise asjast ja siis liiguks vaikselt edasi järgmiste probleemide juurde. :wall:
Alustaks siiski sellest gaasi jõnksutamise ja viivitamise asjast ja siis liiguks vaikselt edasi järgmiste probleemide juurde. :wall:
Meenus veel, et kogu selle aja vältel alates sellest kui mootorituluke põlema süttis on ka käivitamine kuidagi kummaliselt pikk. Võibolla see peab nii olema, aga eelnevatel masinatel millega liigelnud olen ei olnud vaja mootorit paarkorda ringi ajada enne kui käima venitas ennast... :)
PS: Pidurivõimendi vahetuse käigus leidsin kapotialt ka mingi kummalise lahtiselt tolgendava vooliku, mis tuli otsapidi kastist. Kas saa ei peaks kusagile ühendatud olema või ongi tema koht lahtiselt piduritorude vahel?
Loodan et nüüd said kõik võimalikud asjad kirja ja küsitud... :)
PS: Pidurivõimendi vahetuse käigus leidsin kapotialt ka mingi kummalise lahtiselt tolgendava vooliku, mis tuli otsapidi kastist. Kas saa ei peaks kusagile ühendatud olema või ongi tema koht lahtiselt piduritorude vahel?
Loodan et nüüd said kõik võimalikud asjad kirja ja küsitud... :)
Käin iga päev sõidus 60+60 km ja see hakkab juba natuke piinarikkaks muutuma... Pidevalt jõnkustab kohati juba päris julmalt. Kus kandis see klapp asub? Kas see on seal vasakul nurgas umbes roolivõimendi kohal. 3 vaakumvoolikut tuleb sealt välja? Kus juures miski imelik susin tundub seal olevat aga võibolla teeb seda häält hoopis rihm.
Vastamistega on asi natuke kesine, mul vist jälle ainulaadne probleem... :D
Lisaks siis ajsa täpsustamiseks, et kiirendades masin ei puterda, vabakäigupeal ka töötab ja pöörded ei kõigu. Jõnksud viskab sisse ainult maanteel ühtlasel kiirusel sõites. Pööretevahemikus 1000-1500 vähem ja 1500-2000 natuke aktiivsemalt ja järsemalt!
Tahaks siiski loota selle bpc klapi või selle ümbruses asuvate õhu/ vaakum voolikute peale. Samast nurgast vahetati ju ka veepump ja rihm ja selle tüü tarbeks liigutati kronsa otsast ka roolivõimendiump mis hiljem rattaid põhja keerates vilisema hakkas. Võimalik, et seal maadeldes ja väntsutades vigastati kas klappi või voolikuid.
Lisaks siis ajsa täpsustamiseks, et kiirendades masin ei puterda, vabakäigupeal ka töötab ja pöörded ei kõigu. Jõnksud viskab sisse ainult maanteel ühtlasel kiirusel sõites. Pööretevahemikus 1000-1500 vähem ja 1500-2000 natuke aktiivsemalt ja järsemalt!
Tahaks siiski loota selle bpc klapi või selle ümbruses asuvate õhu/ vaakum voolikute peale. Samast nurgast vahetati ju ka veepump ja rihm ja selle tüü tarbeks liigutati kronsa otsast ka roolivõimendiump mis hiljem rattaid põhja keerates vilisema hakkas. Võimalik, et seal maadeldes ja väntsutades vigastati kas klappi või voolikuid.
turbo ülerõhuklapp bpc näiteks mootori jõnksutamine, väntvõlli asendi andur pika käivitamisel või kehv aku.
Ülerõhuklapp, ehk "wastegate" ei saa põhjuseks olla. BPC pole seni veel kellelgi rikki läinud.
Oletamine ei vii kuhugi. Pole ju raske autole arvutit külge panna.
Kasti tuulutustoru jäta heaga rahule. Ja otsi õhuleket. Valed/vigased süüteküünlad, vigane DI kassett, vigane by-pass klapp, vigane EVAP süsteem jne. jne.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
1000-1500 pööret sõitsin eile täiesti kogemata sest tee oli jääs ja kulgesin maanteel 70 km/h. Muidu sõidan ikka 90 ja siis püürded kusagil 1700-1800. Tegemist automaat kastiga ja pole nagu võimalus eriti miskit peale kiiruse valida, kui just ei lülita sund 4 käiku sisse siis jääb viies panemata muidugi.
Nii aga nyyd asjast. Käisin siis arvutiga ringi sõitmas, ja nagu kiuste ei tahtnud viga ennast näidata. Kuid siiski siiski, peale 25 diagnostikuga koos sõidetud km tegi lõpuks ühe armetu jõnksaka ja masin registreeris hetkeks vaakumi languse. Oletatavasti siis ikkagi miskine klapp mida saadaval olnud tehnikaga muidugi tuvastada ei saanud. Tuleb siis oodata niikaua kui täitsa ära kustub või siis tulla mandrimaale kontrolli.
Nii aga nyyd asjast. Käisin siis arvutiga ringi sõitmas, ja nagu kiuste ei tahtnud viga ennast näidata. Kuid siiski siiski, peale 25 diagnostikuga koos sõidetud km tegi lõpuks ühe armetu jõnksaka ja masin registreeris hetkeks vaakumi languse. Oletatavasti siis ikkagi miskine klapp mida saadaval olnud tehnikaga muidugi tuvastada ei saanud. Tuleb siis oodata niikaua kui täitsa ära kustub või siis tulla mandrimaale kontrolli.
mul oli BPC klap rikkis lausa pooleks läks, auto jõnksutas niimodi et lööb kepsu pooleks, peale vahetust asi oli korras.turbo ülerõhuklapp bpc näiteks mootori jõnksutamine, väntvõlli asendi andur pika käivitamisel või kehv aku.
Ülerõhuklapp, ehk "wastegate" ei saa põhjuseks olla. BPC pole seni veel kellelgi rikki läinud.
Oletamine ei vii kuhugi. Pole ju raske autole arvutit külge panna.
Kasti tuulutustoru jäta heaga rahule. Ja otsi õhuleket. Valed/vigased süüteküünlad, vigane DI kassett, vigane by-pass klapp, vigane EVAP süsteem jne. jne.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Loogiline, et kui klapp on mehaaniliselt puruks, siis saab mootor lisaõhku. Päris vabatahtlikult need pooleks ei lähe.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kuidas see jõnksutamine välja nägi? Mul ka kohati lööb lausa kolksuga. Aga ainult maanteel ühtlasel kiirusel sõite,s tundub mulle vähemalt. Linnas nagu ei saa väga aru. Meil muidugi väike linn ka... ega pikalt ei saa ühe kiirusega sõita, linn saab otsa... :D
Ja kuidas siis muidu kui ikka uus viga ka jälle küljes... tuleb hakata seda Saabindust vaikselt huumoriga võtma. Hetkel siis tundub et läbi on termostaat, sest maantel masinat kuigi soojaks ei saa ja siis veel temperatuuri andur vist ka lisaks... :D
Ja kuidas siis muidu kui ikka uus viga ka jälle küljes... tuleb hakata seda Saabindust vaikselt huumoriga võtma. Hetkel siis tundub et läbi on termostaat, sest maantel masinat kuigi soojaks ei saa ja siis veel temperatuuri andur vist ka lisaks... :D
mul oli BPC klap rikkis lausa pooleks läks, auto jõnksutas niimodi et lööb kepsu pooleks, peale vahetust asi oli korras.turbo ülerõhuklapp bpc näiteks mootori jõnksutamine, väntvõlli asendi andur pika käivitamisel või kehv aku.
Ülerõhuklapp, ehk "wastegate" ei saa põhjuseks olla. BPC pole seni veel kellelgi rikki läinud.
Oletamine ei vii kuhugi. Pole ju raske autole arvutit külge panna.
Kasti tuulutustoru jäta heaga rahule. Ja otsi õhuleket. Valed/vigased süüteküünlad, vigane DI kassett, vigane by-pass klapp, vigane EVAP süsteem jne. jne.
jõnksutamine tekkis kui üritasin nati kiiremini startida või mööda sõitu teha, nats üle poole gaasi kui järsemalt vajutasin jõnksutas.Kuidas see jõnksutamine välja nägi? Mul ka kohati lööb lausa kolksuga. Aga ainult maanteel ühtlasel kiirusel sõite,s tundub mulle vähemalt. Linnas nagu ei saa väga aru. Meil muidugi väike linn ka... ega pikalt ei saa ühe kiirusega sõita, linn saab otsa... :D
Ja kuidas siis muidu kui ikka uus viga ka jälle küljes... tuleb hakata seda Saabindust vaikselt huumoriga võtma. Hetkel siis tundub et läbi on termostaat, sest maantel masinat kuigi soojaks ei saa ja siis veel temperatuuri andur vist ka lisaks... :D
mul oli BPC klap rikkis lausa pooleks läks, auto jõnksutas niimodi et lööb kepsu pooleks, peale vahetust asi oli korras.turbo ülerõhuklapp bpc näiteks mootori jõnksutamine, väntvõlli asendi andur pika käivitamisel või kehv aku.
Ülerõhuklapp, ehk "wastegate" ei saa põhjuseks olla. BPC pole seni veel kellelgi rikki läinud.
Oletamine ei vii kuhugi. Pole ju raske autole arvutit külge panna.
Kasti tuulutustoru jäta heaga rahule. Ja otsi õhuleket. Valed/vigased süüteküünlad, vigane DI kassett, vigane by-pass klapp, vigane EVAP süsteem jne. jne.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
vii diagnostikasse, muidu jääbki jõnksutama
Kohalik diagnost tehtud, näitas vaid vaakumi kõikumist mingil suvalisel hetkel. Tuleb mingi hetk pikem matk ette võtta mandrimaale, ehk seal miski seade oskab rohkem infot anda.
Kas on võimalik, et termostaadi ja temperatuurianduriga võiks asi olla näiteks seotud? Mis hinnaklassis need Saabile üldse on ja kus kohast kõige mõistlikum tellida?
vii diagnostikasse, muidu jääbki jõnksutama
Kohalik diagnost tehtud, näitas vaid vaakumi kõikumist mingil suvalisel hetkel. Tuleb mingi hetk pikem matk ette võtta mandrimaale, ehk seal miski seade oskab rohkem infot anda.
Kas on võimalik, et termostaadi ja temperatuurianduriga võiks asi olla näiteks seotud? Mis hinnaklassis need Saabile üldse on ja kus kohast kõige mõistlikum tellida?
Diagnostikat teeb mitte seade, vaid PÄDEV spetsialist :wise:
(neid on Eestis mitte üle nelja)
Saabiremontijate teemas on 6 firmat ... hea küll, neist ühe kohta on erinevaid hinnanguid aga see ongi saarest eriti kaugel. Ülejäänud viie firma peale tuleb vast ikka natuke rohkem pädevust kokku kui vaid 4 inimest.:beer:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Ikka on kokku mõni üksik kelle käest siis teised (pädevad) käivad nõu küsimas.
Küsiks siis pigem selliselt, kas antud jõnksutamine aegajalt võib mingil hetkel ka teepeale jätta ? Tahaks autot ikka niikaua rahuli8kult kasutada kuni aega leian mõnda pädevamasse kohta diagnosti minna, mis võib juhtuda alles 1 kuu pärast näiteks!