Mootoris kolin peale kiirendamist

Vasta
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#1

N Apr 25, 2013 22:13

Peale kiirendamist lõi mootorisse miski koleda käriseva hääle sisse. Hääl oli väga vali. Selline tunne, et kohe pekstakse kolvid kuskilt seinast läbi. Selline tihe ja räme ragistamine:)
Kui kapoti lahti kakkusin, siis kostus see mootori vasemast poolest (seisan auto ees, näoga auto poole) ning ülemisest osast ehk DI alt kohe. Sai masin kohe seisma pandud. Kuna oli vaja edasi sõita, sai masin käivitatud uuesti mõne sekundi pärast ja hääl oli kadunud. Rohkem seda ka ei esinenud.
Teisel päeval sai loomkatset korratud ning peale kiirendamist kohe jälle see jõle müra mootoris. Masin seisma ning uuel käivitusel kõik jälle vaikne.
Mootori kap.remont tehtud ca 30 000km tagasi, uus DI ca 10 000km tagasi.

Kas tasub üldse sõita sellise asjaga või parem kohe kiirabi kutsuda? Vaiksel sõidul (ilma äkilise vajutamiseta) on kõik endiselt ilus ja korras. Müraga ei kaasne ei ühtegi tulukese põlema süttimist, ei vibratsiooni ega pöörete muutust.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

R Apr 26, 2013 7:23

Pakkun(dgn. on raske panna netti kaudu): Saaled teevad ringe.
Kehvasti tehtud mootori remont, või valesti sissesõidetud.
Kui tead kus tehti mootori remonti pöördu sinna, las vaatavad.
__In Boost We Trust__
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#3

R Apr 26, 2013 11:13

Sissesõidu kohta tean täpselt, et see sai enam kui eeskujulikult tehtud ja kilomeetreid kuhjaga veel pealegi.
Või pigem vaataks kuhugi teise kohta ja laseks vaadata, mis siis õieti tehtud on :D
Siiani veel meeles, kuidas sai peale mootori remonti saabijumalate juurde tagasi pöördutud, õlilekkega mootori turbo poolsest küljest ning kommentaariks vea kohta sain, et polt polnud õige pingega kinni keeratud:)
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#4

R Apr 26, 2013 14:35

Mis seis õliga on ? Kui mootor kuivale sõita, siis pole seal remontijatel erilist süüd. Sama seis näiteks kolvi purunemisel, mis on puhtalt mehaaniline sõlm ning selle purunemist on võimatu ette näha.
Võimsust pole kunagi piisavalt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

R Apr 26, 2013 14:55

Kolvi purunemisel edasi ei sõidaks:)
__In Boost We Trust__
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#6

K Mai 01, 2013 0:27

Õli valan juba ammu ca 1 - 2L juurde iga 10000km kohta. See pidada ju normaalne olema Saabide puhul :D Seega õlitase on pideva jälgimise all ning mootoris suht värske Mobil1 alati seetõttu sees:)
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#7

K Mai 01, 2013 0:43

Iga 10000 järel 1-2 lisaks? Mul selline maksimaalne vahetusvälp :)
Räägivad, et normide vahe välba jooksul on täitsa normaalne...
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#8

K Mai 01, 2013 1:00

Nojah, kui v6taks 2 ja + liitrit siis oleks Sul juba m6tekas iga 10k tagant ainult 6lifiltrit vahetada :P
Kas Mobil on nii eriline et kannatab yle 10k pidada?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#9

K Mai 01, 2013 1:53

Minu seisukoht on alati olnud, et pole vahet mis õli- 10 tonni on ikka lagi :D Kasutasin ka pikalt 5-50 Mobili õli...
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#10

K Mai 01, 2013 2:05

Õli valan juba ammu ca 1 - 2L juurde iga 10000km kohta. See pidada ju normaalne olema Saabide puhul...


Korras üheksaviie mootor sööb ainult bensiini :wise:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

K Mai 01, 2013 7:46

Õli valan juba ammu ca 1 - 2L juurde iga 10000km kohta. See pidada ju normaalne olema Saabide puhul...


Korras üheksaviie mootor sööb ainult bensiini :wise:


See võib ju niimoodi olla aga saabi enda ametlik manuaal anab bensiinimootori normaalseks õlikuluks kuni 0,8 L /1000 km peale. ( tuhande km . peale).
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#12

K Mai 01, 2013 11:33

Et siis 10 tuh.km peale 8 liitrit:mad:
Mis mootori manuaal sul selline on?
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#13

K Mai 01, 2013 11:57

Sellist normi annavad enamus auto tootjad. Aga 10000 km kohta liiter õli ei ole veel ohumärk.
Aga jah, mõistlik sõita 10k välpasid kui tegemist lühikeste otsadega, max 15 k km välbad kui sõita pidevalt pikki otsi.
Õli viskoosusel pole tava elus olulist vahet. Kallimad racing õlid on mõeldud ikkagi ülisuurte koormuste ja kuumuste jaoks. Saabi mootori A ja O on ikkagi õigeaegne õlivahetus.
Sa ei maininud mida tähendab sinu jaoks kap remont. Mõnikord arvatakse, et kap remont on näiteks lihtsalt saalede vahetus.
Kui antud mootoril oli õlikulu ca 2-3 liitrit 10000 km jooksul, siis saale vahetus kindlasti õlikulu ei vähenda. Õlikulu tekib reeglina erinevate tihendite, simmerite, turbo ja kolvigrupi vananenud seisukorrast (õli lekib kas välja või siis põlemiskambrisse ja põleb lihtsalt ära).
Mis aga sinu mootoriga juhtus, selle võiksid ikkagi juba selgeks teha. Vii ta ükskõik millisesse saabi remondi töökotta ja tee asi selgeks.
Võimsust pole kunagi piisavalt
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 01, 2013 17:32

Mulle jääb arusaam, et seletasin vist natuke vildakalt. Mul on 10 000km õlivahetuse välp ning üle pole lasknud. Pigem teinekord vaja enne pikemat otsa varem vahetada õli. Selle 10 000km jooksul pean juurde valama 1 - 2 L. Kuna mootorisse läheb korraga töökojas 4L kanister + teisest ka veel ca 1L, siis arvestuslikult vahetan välja kohati pea 40% õlist. See, et ma mainisin Mobil1 nime, ei tähenda midagi muud, kui et kasutan õli ja oleks olnud lihtsam kirjutada vist lihtsalt ÕLI.
Kap remont tähendas seda, et kuna oli vaja ketiga seotud tööd ära teha, siis tehti mootori juures kõik ära, mis tegemist vajas. Arve oli vist ca 25K EEK tookord.
Ennetades küsimusi, siis see masin teeb suhteliselt lühikesi otsi linna vahel. Sellest ka kilomeetrite vähene kogunemine. Mõni kuu sõidab 11000 km ja teine kuu seisab niisama ja tiksub 0 km:)
Õli ei leki. Õrn sine ja hais on summutist ammu juba tulnud. Viga pole leitud. Kord öeldi, et turbol pikkilõtk väike sees aga peale seda korda pole kordagi öeldud, et oleks. Ka mitte siis, kui lasen spetsiaalselt turbot üle vaadata.

Aeg töökotta on kinni ammu juba. Kahjuks kevadeti on järjekorrad pikad aga seni vaja ka autoga sõita. Eks sõidab vaikselt edasi ning töökojas laseb pedaali põrandasse :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

K Mai 01, 2013 18:12

Tsitaat:
"Sellist normi annavad enamus auto tootjad. Aga 10000 km kohta liiter õli ei ole veel ohumärk. "
Järgmine:
"Korras üheksaviie mootor sööb ainult bensiini :wise:

Mõlemad väited on tõesed.

Autotootja norm on loogiline taganemisetee, et vältida hilisemaid juriidilisi probleeme, samas pole ükski täiesti korras Sabbi mootor kunagi õliõgimisega silma paistnud. B205/235 puhul see "müstiline-" ja kiire õlikadu mingitel suvalistel momentidel, kui nt. hommikul oli õli normis ja õhtuks 2.l. kadunud ning peale lisamist ei kadunud jällegi 7000 km. jooksul midagi.

Seni on sellise müstika põhjustaks olnud (minu arvates)
klapikambrikaanes oleva tuulutuse õlipüüdisekambri äravoolutorude (2tk.) ummistumine. Suurelt- ja pidevalt koormatud mootoritega seda ei juhtu tihti, sest saast imetakse torudest aeg- ajalt minema. Pidev ökosõit muudab selle torudes oleva olluse vaigutaoliseks pasaks, mis lõpuks algatab selle igipõlise "pöördumatu protsessi" (pidev ülerõhk karteris), mis lõpetab nende kahe mootorivariandi eksistentsi.

Turbo võlli pikilõtku mittetuvastamine võib olla petlik, seoses sellesama eelpoolkirjeldet pasaga, mis ilusasti kõik lõtkud ära "varjab".
Vasta