Kas 9-5-le võib 60Ah akut panna?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
küsimus kas 9-5-le võib 60Ah akut panna?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
-
- Pealik
- Postitusi: 4258
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Ei soovitaks nii väikest käivitusvoolu...
Ma vahetasin vana aku (62Ah, 480A) välja Exide Excell (74Ah, 680A) vastu. Talvel veab paremini ja mahutavus on ka tunduvalt suurem.
Järgmist vaataksin ilmselt juba 80Ah andmetega :)
Autoks 9-5 Aero 03.
Ma vahetasin vana aku (62Ah, 480A) välja Exide Excell (74Ah, 680A) vastu. Talvel veab paremini ja mahutavus on ka tunduvalt suurem.
Järgmist vaataksin ilmselt juba 80Ah andmetega :)
Autoks 9-5 Aero 03.
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
see oleks tegelikult ajutiselt... kuni korraliku saab. küsin pigem sellepärast et ega ta seda 60ah akut tuksi ei keera, ülelaadimisega vms?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
küsimus kas 9-5-le võib 60Ah akut panna?
muidugi; eriti suvel. talvel võib vana aku puhul jääda käivitusvool liiga väikeseks ja sellest võivad mingid anomaaliad tekkida
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Päris üheselt ei saa neid asju võtta. Kui ikka sõita pidevalt lühikesi otsi, siis pole eriti mõtet suurt akut kaasas solgutada, kuna suur aku vajab pikemat või intensiivsemat laadimist. Mina isiklikult soovitaks ikkagi optimaalset akut. 80Ah on igapäeva kasutuseks täiesti ebapraktiline valik. Sry VVS :)
Võimsust pole kunagi piisavalt
Hetkevool on olulisem, kui mahtuvus. Karburaatormootoril oli see, et käiasid 5 mintsa, et elu sisse saada. Pritsuga on nii, et kui nelja-viie tiiruga ei lähe, siis ei lähegi.
Lisaks siis jah see laadimise teema. Linnasõitudega jääb poolvinna.
Ehk siis. Otsi selline aku, mis on suuteline kohe ja palju välja andma, 60Ah mahtuvus on rohkem, kui küll.
Lisaks siis jah see laadimise teema. Linnasõitudega jääb poolvinna.
Ehk siis. Otsi selline aku, mis on suuteline kohe ja palju välja andma, 60Ah mahtuvus on rohkem, kui küll.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
kaasasolnud raamat ütleb '60 või 70' Ah. ma saan aru et enamusel on 9-5-l peal ikka üle 70Ah akud... kas näiteks talvel, palju tarbijaid taga, 60Ah ei jää lahjaks? käivitusvoolu on 600A, akuks Exide Premium. või peaks siiski 70-se või veel suurema mahtuvusega panema?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
60Ah ja 80Ah vahe on selles, et saad 10 minuti asemel 13 minutit starterit ringi käiata, enne kui aru saad et see mootor ikka käima ei lähe.
Mis puudutab laadimist, siis laadida on vaja ikka niipalju kui starter enne pealt ära on rüübanud. Kui suur on aku kogumahtuvus, ei puutu üldse asjasse.
Mis puudutab laadimist, siis laadida on vaja ikka niipalju kui starter enne pealt ära on rüübanud. Kui suur on aku kogumahtuvus, ei puutu üldse asjasse.
Kel huvi akude parameetrite vastu, siis netist leiab piisavalt vastuseid. Välja tuues aku põhiomadused, võiks öelda:
1. Esmatähtis, eriti meie kliimas on aku külmkäivituse amprid (CCA või EN). Põhimõtteliselt testitakse seda nii, et 30 sekundi jooksul peab aku suutma säilitada talle ettenähtud käivitus omadusi. VVSi algne 480A käivitusvool on tõesti väike. Tänapäeval müüakse näiteks 64Ah akusid käivitusvooluga 640A.
2. Aku mahtuvus ampertundides ehk siis see näitaja peaks tagama 20 tunni jooksul vähemalt 10,5 voldise pinge. Siit tuleb ka Ah mõiste (20 tundi x näiteks 4 A = 80 Ah aku).
1. Esmatähtis, eriti meie kliimas on aku külmkäivituse amprid (CCA või EN). Põhimõtteliselt testitakse seda nii, et 30 sekundi jooksul peab aku suutma säilitada talle ettenähtud käivitus omadusi. VVSi algne 480A käivitusvool on tõesti väike. Tänapäeval müüakse näiteks 64Ah akusid käivitusvooluga 640A.
2. Aku mahtuvus ampertundides ehk siis see näitaja peaks tagama 20 tunni jooksul vähemalt 10,5 voldise pinge. Siit tuleb ka Ah mõiste (20 tundi x näiteks 4 A = 80 Ah aku).
Võimsust pole kunagi piisavalt