Kas 9-5-le võib 60Ah akut panna?

Vasta
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 80
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#1

T Mai 28, 2013 15:47

küsimus kas 9-5-le võib 60Ah akut panna?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#2

T Mai 28, 2013 16:08

Ei soovitaks nii väikest käivitusvoolu...

Ma vahetasin vana aku (62Ah, 480A) välja Exide Excell (74Ah, 680A) vastu. Talvel veab paremini ja mahutavus on ka tunduvalt suurem.
Järgmist vaataksin ilmselt juba 80Ah andmetega :)

Autoks 9-5 Aero 03.
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 80
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#3

T Mai 28, 2013 16:49

see oleks tegelikult ajutiselt... kuni korraliku saab. küsin pigem sellepärast et ega ta seda 60ah akut tuksi ei keera, ülelaadimisega vms?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Mai 28, 2013 16:51

küsimus kas 9-5-le võib 60Ah akut panna?


muidugi; eriti suvel. talvel võib vana aku puhul jääda käivitusvool liiga väikeseks ja sellest võivad mingid anomaaliad tekkida
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#5

T Mai 28, 2013 23:24

Päris üheselt ei saa neid asju võtta. Kui ikka sõita pidevalt lühikesi otsi, siis pole eriti mõtet suurt akut kaasas solgutada, kuna suur aku vajab pikemat või intensiivsemat laadimist. Mina isiklikult soovitaks ikkagi optimaalset akut. 80Ah on igapäeva kasutuseks täiesti ebapraktiline valik. Sry VVS :)
Võimsust pole kunagi piisavalt
vvs
Pealik
Postitusi: 4257
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#6

K Mai 29, 2013 0:16

Mis andmetega akut tehas ette näeb? Kas on ka vahet aero ja tavalise auto vahel?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#7

K Mai 29, 2013 8:10

Hetkevool on olulisem, kui mahtuvus. Karburaatormootoril oli see, et käiasid 5 mintsa, et elu sisse saada. Pritsuga on nii, et kui nelja-viie tiiruga ei lähe, siis ei lähegi.
Lisaks siis jah see laadimise teema. Linnasõitudega jääb poolvinna.

Ehk siis. Otsi selline aku, mis on suuteline kohe ja palju välja andma, 60Ah mahtuvus on rohkem, kui küll.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#8

K Mai 29, 2013 9:19

Pilt

aerol ja tavalisel 9-5 pole elektri osas vahet. Ainuke vahe on tarbijate kogustes ( Kas ja kui palju lisavarustust peal on).
Võimsust pole kunagi piisavalt
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 80
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#9

K Mai 29, 2013 11:48

kaasasolnud raamat ütleb '60 või 70' Ah. ma saan aru et enamusel on 9-5-l peal ikka üle 70Ah akud... kas näiteks talvel, palju tarbijaid taga, 60Ah ei jää lahjaks? käivitusvoolu on 600A, akuks Exide Premium. või peaks siiski 70-se või veel suurema mahtuvusega panema?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#10

K Mai 29, 2013 12:17

60Ah ja 80Ah vahe on selles, et saad 10 minuti asemel 13 minutit starterit ringi käiata, enne kui aru saad et see mootor ikka käima ei lähe.

Mis puudutab laadimist, siis laadida on vaja ikka niipalju kui starter enne pealt ära on rüübanud. Kui suur on aku kogumahtuvus, ei puutu üldse asjasse.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#11

K Mai 29, 2013 12:48

Kel huvi akude parameetrite vastu, siis netist leiab piisavalt vastuseid. Välja tuues aku põhiomadused, võiks öelda:
1. Esmatähtis, eriti meie kliimas on aku külmkäivituse amprid (CCA või EN). Põhimõtteliselt testitakse seda nii, et 30 sekundi jooksul peab aku suutma säilitada talle ettenähtud käivitus omadusi. VVSi algne 480A käivitusvool on tõesti väike. Tänapäeval müüakse näiteks 64Ah akusid käivitusvooluga 640A.
2. Aku mahtuvus ampertundides ehk siis see näitaja peaks tagama 20 tunni jooksul vähemalt 10,5 voldise pinge. Siit tuleb ka Ah mõiste (20 tundi x näiteks 4 A = 80 Ah aku).
Võimsust pole kunagi piisavalt
Vasta