hommikul ei käivitu esimesest korrast...

mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#1

K Okt 02, 2013 18:48

probleem esile tulnd viimaselajal, hommikul ei käivitu ilusti esimesest korrast vaid puterdab lihtsalt ja siis teisel käivitamisel käivitub ilusti nagu midagi poleks viga... milles võiks olla probleem... süütekasett?
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#2

K Okt 02, 2013 19:28

Aku elukäiku oled kontrollinud?
Everyday Regular SAAB guy!
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#3

N Okt 03, 2013 11:12

Meie aerol samad sümptomid. Millalgi suvel-kevadel sai küünlad ära vahetatud ja viga kadus. Nüüd ca 5000 km hiljem jälle sama lugu. Aku on aastast 1997 :red:
IS-D
Postitusi: 166
Liitunud: R Aug 24, 2007 13:57
Asukoht: Tallinn
Auto:

#4

N Okt 03, 2013 12:12

Huvitav, täpselt sama sümptom hakanud alates augustist ja mitte igakordselt vaid ainult külmkäivitades, kui on ühe öö seisnud. Ei ole regulaarne. Ise kahtlustan, et viga ehk Neste kütuses või selles, kui paak suht tühjaks sõidetud, ehk mingi veekondens kuskile kandund? Aku on täitsa tiptop. Küünalde iga veel otsa pole saanud, kuid päris kaua ketrab külmana käima. Ehk bensupumba mingid esmased sümptomid?
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#5

N Okt 03, 2013 21:41

mul ka aku täitsa uus ja ka küünlad pole vanad...
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#6

N Okt 03, 2013 21:47

mul ka aku täitsa uus ja ka küünlad pole vanad...
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 80
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#7

R Okt 04, 2013 0:52

???
mul ka sama sümptom :), jahedamate hommikute SAABudes iga kord esimese matsuga käima ei lähe. küünlad on ca 7500 tagasi vahetatud, aku praktiliselt uus. mis konsiilium ütleb?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#8

R Okt 04, 2013 7:38

proovige enne käivitamist 2-3 korda süüde sisse sekundiks. suht levinud, et kütus vajub liiast ära.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#9

R Okt 04, 2013 8:17

On selle vastu rohtu?
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#10

R Okt 04, 2013 10:29

Mina avastasin nüüd esimeste jahedate hommikutega ka sama sümptomi (ei tahaks öelda probleemi, sest tundub, et seda ta ei ole), et koheselt starterit andes plärtsatab korra ja siis sureb kohe ära. Nüüd olen käitunud koguaeg nii, et istun sisse, panen süüte sisse, seejärel rahulikult turvavöö peale ning alles siis starterit. Nigu diislil :freak:.. Kuid, nii veab alati kohe esimesest korrast käima. Pump jõuab kütuse üles lüüa ja plärtsatab kohe käima.

mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#11

R Okt 04, 2013 11:31

aga milles siis probleem on? kas pump hakkab läbi minema või miks see asi avaldus nüüd sügisel?
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#12

R Okt 04, 2013 12:32

Võimalik pumba, pumba peal oleva kuulklapi (stutsi) või kütuse rõhu regulaatori väsimus.
Võimsust pole kunagi piisavalt
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#13

R Okt 04, 2013 13:11

kas saab kuidagi kontrollida ka neid asju?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

R Okt 04, 2013 14:29

Ebakvaliteetne küttus lühendab küünalde eluiga. Küünlad ei ole SAABile nii kallid, et nendest võtta kõik mis annab e. 30-50k km.
Enne käivitamist toimub "checking" seda peaks ära ootama kuni näitab OK.
__In Boost We Trust__
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#15

R Okt 04, 2013 14:33

ja süüte mitmekordsest sissekeeramisest enne käivitamist kasu ei ole..ikka puterdab esimesel korral ja sureb välja,ning teisel käivitamisel läheb poolest pöördest käima nagu midagi poleks viga..

mis tanklate kütust kasutada ?
saabi küünlad kusjuures päris kallid võrreldes teiste "tavaliste" küünaldega minuarust:)
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#16

E Okt 07, 2013 10:51

Minul koguaeg Neste 95.

D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#17

E Okt 07, 2013 12:44

~4€ tk, kas see on kallis?
__In Boost We Trust__
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

E Okt 07, 2013 12:54

~4€ tk, kas see on kallis?
Aerol käivad pisut teised küünlad, kui tavaline bcpr6/7es. PFR6H-10 platinum küünlad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#19

E Okt 07, 2013 16:17

ja süüte mitmekordsest sissekeeramisest enne käivitamist kasu ei ole..ikka puterdab esimesel korral ja sureb välja,ning teisel käivitamisel läheb poolest pöördest käima nagu midagi poleks viga...

Minu kogemus ütleb, et paljalt süüte keeramisest ei olegi kasu. Aitab see, kui keerad süüte sisse, ootad paar sek, siis annad hetkeks starterit (pool sekundit) ja mõni hetk hiljem käivitad nagu tavaliselt. Käivitub kohe.

Kui ma õigesti mäletan siis NGK Platinumid maksid 18 rubla tükk. Kõige odavam just ei ole.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

E Okt 07, 2013 17:57


Võimalik pumba, pumba peal oleva kuulklapi (stutsi) või kütuse rõhu regulaatori väsimus.

kas saab kuidagi kontrollida ka neid asju?

kütuselatil asuvast ventiilist. Ventiili "naga" vajutates peab kütust purtsuma.
puhtteoreetiliselt saab kütus+surve latist ka teisele poole jalga lasta - mootori poole (läbi pihustite) ;)
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#21

E Okt 07, 2013 18:49

ja süüte mitmekordsest sissekeeramisest enne käivitamist kasu ei ole..ikka puterdab esimesel korral ja sureb välja,ning teisel käivitamisel läheb poolest pöördest käima nagu midagi poleks viga...

Minu kogemus ütleb, et paljalt süüte keeramisest ei olegi kasu. Aitab see, kui keerad süüte sisse, ootad paar sek, siis annad hetkeks starterit (pool sekundit) ja mõni hetk hiljem käivitad nagu tavaliselt. Käivitub kohe.

Kui ma õigesti mäletan siis NGK Platinumid maksid 18 rubla tükk. Kõige odavam just ei ole.


Aga need kestavad ka pea 2 korda kaueb.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#22

E Okt 07, 2013 21:13

ja süüte mitmekordsest sissekeeramisest enne käivitamist kasu ei ole..ikka puterdab esimesel korral ja sureb välja,ning teisel käivitamisel läheb poolest pöördest käima nagu midagi poleks viga...

Minu kogemus ütleb, et paljalt süüte keeramisest ei olegi kasu. Aitab see, kui keerad süüte sisse, ootad paar sek, siis annad hetkeks starterit (pool sekundit) ja mõni hetk hiljem käivitad nagu tavaliselt. Käivitub kohe.

Kui ma õigesti mäletan siis NGK Platinumid maksid 18 rubla tükk. Kõige odavam just ei ole.


Aga need kestavad ka pea 2 korda kaueb.

Just nii.
Ei pea kasutada neid Platinum küünlaid. 9k Aerol ei olnud Platinum ette määratud, aga tavalisele vabahingavale 2.0 katalogist on Platinum , mis on palju kallimad. Erinevus ühes tähes, mis tähistab Platinum e. materjaali mis on lisatud. Ma panin tavalisi mõlemalle ja töötasid normaalselt. Vahetada tuleb jah tihedamalt, 10k km max.
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#23

E Okt 07, 2013 21:18

haa, Mazda 3 2.0 '06 olid iriidiumküünlad. Maksid hästi, aga vahetama pidi nii 120k km tagant.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#24

K Okt 09, 2013 11:40

Viimased hommikud on olnud soojemad - +12 jne. Auto on käivitunud normaalselt, ei puterda.

Kaaskurtjad - kas auto õli põletab? Meie omal kulub 10 tkm peale 1,5-2L. Põhiliselt on roolis proua, üle 2500 p/min ei lase. Ma ei tea, kuidas see kombo küünaldele sobib.

Mootori otsakaan on tehasekooste ehk siis ideaalselt kuiv ei ole. Asfaldile küll tilkagi ei jõua.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#25

K Okt 09, 2013 12:20

1,5-2L väga palju. Visuaalselt mootor kuiv?
__In Boost We Trust__
Vasta