Saab 9-5 Aero jõudlus
Tere!!
Olen siis selle foorumi uus liige.
Pöördun siia foorumisse kohe murega.
Mure laps on siis Saab 9-5 Aero (2003a) 184kw.
Ostsin auto endale enne suve ja nüüd enne talve, oli võimalik käia ka düno stendis.
Tulemus ei olnud midagi rõõmustavat. Mootorist sain kätte 163kw.
Tegin viis tõmmet ja need kõik olid täiesti erinevad.
Selle käigus ei näidanud mootori juhtplokk ühtegi viga.
Aga avastasin, et rõhku tuli millegi pärast ainult 0,9 bar peale ( tegelikult peaks olema 1,1 minu teada või ma eksin ?).
Ei korranud siin teemat, vaatasin üle ka vanemad teemad, postitused ja leidsin sealt vaakumvoolikute probleemi.
Kindlasti võtan selle ette ja vahetan voolikud välja.
Mure nr2: Täiskoorumsel
Accelerator pedal position avaneb ainult 78%, kas peabki nii vähe avanema või milles probleem? on kellelgi sellist asja olnud. (Minu teada avaneb drossel tava autodel 90-100%.)
Olen siis selle foorumi uus liige.
Pöördun siia foorumisse kohe murega.
Mure laps on siis Saab 9-5 Aero (2003a) 184kw.
Ostsin auto endale enne suve ja nüüd enne talve, oli võimalik käia ka düno stendis.
Tulemus ei olnud midagi rõõmustavat. Mootorist sain kätte 163kw.
Tegin viis tõmmet ja need kõik olid täiesti erinevad.
Selle käigus ei näidanud mootori juhtplokk ühtegi viga.
Aga avastasin, et rõhku tuli millegi pärast ainult 0,9 bar peale ( tegelikult peaks olema 1,1 minu teada või ma eksin ?).
Ei korranud siin teemat, vaatasin üle ka vanemad teemad, postitused ja leidsin sealt vaakumvoolikute probleemi.
Kindlasti võtan selle ette ja vahetan voolikud välja.
Mure nr2: Täiskoorumsel
Accelerator pedal position avaneb ainult 78%, kas peabki nii vähe avanema või milles probleem? on kellelgi sellist asja olnud. (Minu teada avaneb drossel tava autodel 90-100%.)
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Väga hea tulemus stokk mootorist.
EDIT: ei ole ka tegelt mootorist, lugesin valesti.
Tulemus ei ole ka halb.
Palju rattast?
Minumeelest pole sellel buustil üldse midagi viga. ca 0.9 on hea originaalis.
EDIT: ei ole ka tegelt mootorist, lugesin valesti.
Tulemus ei ole ka halb.
Palju rattast?
Minumeelest pole sellel buustil üldse midagi viga. ca 0.9 on hea originaalis.
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Pedaal peaks ikka 100% põhjas olema. Vaata tross throttle body juurest üle... Äkki tahab pisut sättimist
Ütleme nii et pilt ei ole väga ilus. Panen kohe varsti graafiku pildi siis näete, et midagi valesti.
Trosselt näppuga põhja ajades sunnib anduri seda tagasi,(Samal ajal hoidis üks inimene pedaali põhjas.)
Kütusesegu ei tundunud ka kõige parem.
Trosselt näppuga põhja ajades sunnib anduri seda tagasi,(Samal ajal hoidis üks inimene pedaali põhjas.)
Kütusesegu ei tundunud ka kõige parem.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Vaata, et trossil alguses ''tühja lõtku'' sees ei ole. Peab olema täpselt parasjagu pingul. Sry .. paremini ei oska seletada. Midagi sundida ja kangutada pole vaja :)
Edit:
Võta see 22% mis 100'st puudu, lisa transmissioonikaod ja ongi stock masina tulemus (teoorias) käes :)
Edit:
Võta see 22% mis 100'st puudu, lisa transmissioonikaod ja ongi stock masina tulemus (teoorias) käes :)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kui veidi offtopicut arendada, siis 10a vanal autol selline võimsusekadu suht tavapärane.
Selles osas on huvitav vaatamine Fifth Geari hiljutine osa http://www.youtube.com/watch?v=WQN-0zvZNbY
Klipist saab ka nippe kuidas võimsust taastada :)
Hämmastav on eriti just kütuselisandi tekitatud mõju.
Selles osas on huvitav vaatamine Fifth Geari hiljutine osa http://www.youtube.com/watch?v=WQN-0zvZNbY
Klipist saab ka nippe kuidas võimsust taastada :)
Hämmastav on eriti just kütuselisandi tekitatud mõju.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Võimsusekadu, muidugi loomulik, aga graafikult näha, et midagi valesti, kuna kõik viis tõmmet täiesti erinevad. Nad peaksid enamasti ikka ühte auku jääma, mitte nii erinevad olema.
Trosseli asja võtan nv ette ja vaatan üle.
Ma arvan, et kõige suurema mure tekitavad vaakumvoolikud, sest esimesel momendil, kui pedaali põhja vajutasin tuli rõhku 0,5 ja hoidis pikalt,(kuigi pöörded olid juba vastavad et peaks juba maksimaalse rõhu andma) 4000 pealt visakas alles 0,9.
Trosseli asja võtan nv ette ja vaatan üle.
Ma arvan, et kõige suurema mure tekitavad vaakumvoolikud, sest esimesel momendil, kui pedaali põhja vajutasin tuli rõhku 0,5 ja hoidis pikalt,(kuigi pöörded olid juba vastavad et peaks juba maksimaalse rõhu andma) 4000 pealt visakas alles 0,9.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
juba kaks inimest on siin lahkelt võimsuse kadumisele kui loomulikule nähtusele viidanud. Mina ei saa aru, miks see loomulik on ja kuhu ta kaob. Äkki seletate? :)
eeldame, et auto on korras (st riketeta ja moto tiksub kenasti) ning ei ole pliibensiin (mis oli siinmail normiks 20+a tagasi) väljalaskeklappe kinni kittinud või kehva õli tõttu nukkvõll harjavarreks muutunud. Neid asju on kuni 20..30a vanade autode puhul täitsa normaalne eeldada.
teemasse kah: üks lihtsamaid max võimsuse vähendajaid nn täispritse motode puhul on vale nukafaas. St hammasrihm(ad) vales faasis. Mul on kord olnud. Oopli nukkade märkide õigsust tasub enne rihma mahavõttu kontrollida - pärast märgi järgi "pigem õigesti" olev asi ei ole seda alati tegelikkuses :)
eeldame, et auto on korras (st riketeta ja moto tiksub kenasti) ning ei ole pliibensiin (mis oli siinmail normiks 20+a tagasi) väljalaskeklappe kinni kittinud või kehva õli tõttu nukkvõll harjavarreks muutunud. Neid asju on kuni 20..30a vanade autode puhul täitsa normaalne eeldada.
teemasse kah: üks lihtsamaid max võimsuse vähendajaid nn täispritse motode puhul on vale nukafaas. St hammasrihm(ad) vales faasis. Mul on kord olnud. Oopli nukkade märkide õigsust tasub enne rihma mahavõttu kontrollida - pärast märgi järgi "pigem õigesti" olev asi ei ole seda alati tegelikkuses :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14286
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Aga ongi ju nii, et liiga palju autoomanikke on liiga laisad, et käia piisavalt tihti hoolduses (ärgu teemaalgataja isiklikult võtku, ma vihjan rohkem auto uuena ostnud omanikele). Me võime siin ju trummi taguda ja ennast kiita, aga kõik see, mis enne meid oli, sellest ei tea me ju suurt midagi. Ja ongi meie arvates riketeta ja tiksub kah kõrva järgi ilusti, aga näe... reaalsus on teine.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Väänet said 350, täitsa ok.
Mis seisus auto on? Kuna mahlad ja filtrid vahetasid (õhufilter väga tähtis sellel üritusel). Mus seisundis summuti eriti KAT?
Mis küttust valad paaki, Aero tahab ikka 98!
Rõhk kõigub - vigane APC võib olla.
Mis seisus auto on? Kuna mahlad ja filtrid vahetasid (õhufilter väga tähtis sellel üritusel). Mus seisundis summuti eriti KAT?
Mis küttust valad paaki, Aero tahab ikka 98!
Rõhk kõigub - vigane APC võib olla.
__In Boost We Trust__
juba kaks inimest on siin lahkelt võimsuse kadumisele kui loomulikule nähtusele viidanud. Mina ei saa aru, miks see loomulik on ja kuhu ta kaob. Äkki seletate? :)
Ongi loomulik nähtus. Mida vanem auto, seda hullem tavaliselt.
Võimsus kaob enamasti mingi "vaakumlekke" pärast. Neis peenikestes voolikutes, kus tavaliselt vaakum, on gaasi andes just sama surve mida me nimetame boost'ks.
See ei ole vabalthingav mootor, kus igast praost võib õhku sisse tulla-välja minna. Kogu ülerõhk mida turbokompressor arendab, peab minema sisselaskesse.
BPC (APC) klapp on see, mis seda rõhku reguleerib ja vajadusel laseb ülejäägi minema. Kõik on arvel, aju teab täpselt palju õhku peab olema ja palju tarvis atmosfääri paisata.
Ja mitte ainult vaakumvoolikud...rõhulekkeid võib mujalgi olla. Näiteks mõni klapike, mis peaks ainult ühtpidi läbi laskma, laseb rõõmsalt mõlematpidi. Või siis ühtpidi hästi, aga teistpidi kah "natuke".
Näiliselt väike asi, aga turborõhk kohe väiksem..
Mõni kummitihend sisselaskes (turbo ja mootori vahel) - ei tihenda enam suurt midagi. Või mingis jämedas voolikus on pisike pragu..
Õhufilter ja katalüsaator - kui need umbes, siis ka ei tule seda mis tulema peaks.
BPC (APC) klapp - aja jooksul hakkab valesti reguleerima. Laseb minema rohem rõhku, kui aju talle ütleb.
Õhumõõtja - kui pole just rikkis, siis tahmunud, ja informeerib aju sissetulevast õhukogusest valesti.
DI kassett - kui tekitab vanadusest liialt misfire'd, langeb automaatselt ka rõhk.
Ja nii edasi...
Ühesõnaga viga võib olla paljudes kohtades, aga tavaliselt minimaalsed rõhulekked või lihtsalt pisike rõhulangus on mitme väiksema vea koosmõju. (remontijad parandagu, kui teisiti arvavad).
Seepärast öeldaksegi, et kui 10a vanuse stock seisundis autoga dünos õiged numbrid saad, siis on kas düno haigestunud või toimunud tõeline ime.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Vanad silikoon voolikud pragunevad nii ära, et sina silmaga neid ei näe, niisama vaadates on korras, kui aga rõhk taha tuleb, siis on pragusi täis. Lisaks oma paigaldatud voolikud võivad tekitada boosti kõikumisi sellega, et vooliku seinad on õhukesed ja hakkavad kokku/lahku käima (kui on paigaldatud mingi lurts voolik).
Võimsusekadu, muidugi loomulik, aga graafikult näha, et midagi valesti, kuna kõik viis tõmmet täiesti erinevad. Nad peaksid enamasti ikka ühte auku jääma, mitte nii erinevad olema.
Trosseli asja võtan nv ette ja vaatan üle.
Ma arvan, et kõige suurema mure tekitavad vaakumvoolikud, sest esimesel momendil, kui pedaali põhja vajutasin tuli rõhku 0,5 ja hoidis pikalt,(kuigi pöörded olid juba vastavad et peaks juba maksimaalse rõhu andma) 4000 pealt visakas alles 0,9.
Mul sarnane mure.
Kui kolmandaga pedaal põhja vajutada lööb sekundiks rõhu 1 bari peale, siis kukub 0.6 peale ja kuskil 4300rpm pealt läheb 0.8 peale. Jõudnud olen nii kaugele, et edasi peab selle vea otsimisega tegelema mõni Saabi spetsialist. Ennem proovin veel vahetada kütusefiltri ja kontrollida ega summuti kapitaalselt umbes ei ole.
- kasutan 98 kütust
- vaakumvoolikud kõik uued silikoonist
- EVAP süsteemi klapid kontrollitud
- õhufilter uus
- rõhulekketest teostatud
- veakoode ei ole
Ma arvan, et kõige suurema mure tekitavad vaakumvoolikud, sest esimesel momendil, kui pedaali põhja vajutasin tuli rõhku 0,5 ja hoidis pikalt,(kuigi pöörded olid juba vastavad et peaks juba maksimaalse rõhu andma) 4000 pealt visakas alles 0,9.
Arvesta ka sellega, et dünos mõõtes turbo hilinebki natuke, ei jõua lihtsalt pööretele järgi. Ma ei tea, mis pöörde juurest sul see max rõhk tulema peaks aga väike hilinemine on normaalne.
"To me Saab is a sleeper rocketship, to other people Saab is like a hipster mobile."
Ühesõnaga nagu ma aru saan, tuleb auto hind veel omakorda sisse taguda, et saada võimsust kätte, mis seal olema peaks.:) No tavaliselt 10 aastat vanadel autodel nii suuri kadusid pole, aga vb turbode puhul see loomulik. Eks ma vahetan need voolikud ja vaatan mis edasi saab.
Ise sõidan 95-98 kuidas kunagi.
Õli ja filtri vahetasin 4000 km tagasi ära.
Õhufiltrit pole vahetanud, aga kui ostsin, siis kiskusin filtri lahti ja oli pm uus seal.
Kat on korras, kuna kontrollisime ülevaatusel seda ja näitas samasid norme nagu uuel autol.
Ise sõidan 95-98 kuidas kunagi.
Õli ja filtri vahetasin 4000 km tagasi ära.
Õhufiltrit pole vahetanud, aga kui ostsin, siis kiskusin filtri lahti ja oli pm uus seal.
Kat on korras, kuna kontrollisime ülevaatusel seda ja näitas samasid norme nagu uuel autol.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Ühesõnaga nagu ma aru saan, tuleb auto hind veel omakorda sisse taguda, et saada võimsust kätte, mis seal olema peaks.:)
Eesti teid arvestades on see 160+kw mis kätte said ju ka tegelikult enam kui küll kui kavatsed autot ikka tavaliikluses kasutada. Kui soovid kiirendusvõistlustel osaleda, siis tasub küll neid kw taga ajada...muus osas mõtle, kas rahakulutusel on mõtet? Kui vaakumvoolikute lekked on, siis need tasuks loomulikult likvideerida.
Ausalt öelda oma Aero puhul nii mõnigi kord möödasõitu tehes olen mõelnud, et kas peab ikka nii lauaga selga see turbo laks tulema, et võiks kohati isegi vähe mõõdukamalt auto kiirendada ja oleks rööpas teel roolis vähem võimlemist :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Skyline, Peab! Kui kellelegi ei meeldi, võib ju mõne vabalthingava "võrriga" ka sõita :D
Täitsa nõus!
Peab harjuma autoga ja gaasi pedaaliga, siis ei tule ka jarsult laks.
Võimsust KUNAGI pole palju!
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Võimalik et kah tõde, ma enda autoga sõitnud vaid veidi üle 2000 km. Sujuvad möödasõidud tahavad veel õppimist kuna eelmine auto oli pea poole lahjem, aga libedaga tuleb see kiirelt selgeks õppida :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)