9-5 ja turbot säästev sõiduviis

tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 14, 2006 22:26

Nii, sai täna käidud autol mahlasid vahetamas ja Trionicu sõnul varsti varsti turbovahetus ees - ajab juba õli vaikselt välja. Plaanin panna Aero oma, aga enne seda tahaks teada, mismoodi peaks autoga sõitma, et see õnnetu Garreti vurr ka kestaks?
Praegu siis sõidetud nii, et külma mootoriga üle 2K pöördeid ei lase, kui töötemperatuur aga saavutatud, siis eriti kerge jalaga ma ei ole. Ehk siis mootor peaks koormust saama küll. Sõidu lõpus jahutan ilusti turbot tühikäigul (nii 30-45 sekki peale rahulikku sõitu ja 1,5 min peale maanteesõitu. Peale tugevamat tallamist ka rohkem).
Ja peale kõike seda hellust ja hoolt, mida olen tollele vurrile jaganud, läheb tema seisukord 2,5 kuu pärast oluliselt hullemaks :wall: Olen nüüd kuidagi valesti midagi teinud või midagi tegemata jätnud või millegagi liialdanud? Annab keegi targem mulle hüva nõu?
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#2

T Mär 14, 2006 22:52

Turbo eluiga peaks sõltuma ka õli kvaliteedist ja selle vahetamise tihedusest. (või ma eksin? )
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14290
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

T Mär 14, 2006 22:59

Eks siin ole ennegi mainitud, et garret kestab, kui talle kõvasti tööd anda..:) Siis ei lähe see vigane karterituulutus umbe..:) Aga kui juba lekib, ega siis pole enam suurt miskit teha. Ilmselt on see kahju tehtud juba enne sind (sain ma õieti aru, et selle auto omanik oled 2.5 kuud??). Sul jääb üle vaid see klimp alla neelata.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

T Mär 14, 2006 23:05

Vot jah, seda ei tea, mis õli eelmine omanik (eelmised omanikud) kasutanud olid ja kui tihti seda vahetasid. Igatahes oli eelmisel omanikul ette näidata arve, kus oli õli äsja vahetatud. Ma vahetasin nüüd igaks juhuks uuesti (5000 kilomeetrit sõidetud), ja sisse läks Castroli täissünt.
Muidugi ei tea, mis eelnevalt tehtud.
Aga ikkagi, kohe peale ostmist vurr nii hull polnud, minu käes on asi hullemaks läinud. Kas võib ka nii olla, et eelnevalt turbo juba ära rikutud ja nüüd juba sellisesse seisu jõutud, kus enam mingi asi ei aita, kanna ta eest niipalju hoolt kui tahad?
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

T Mär 14, 2006 23:08

Algselt postitas: Cyber
Eks siin ole ennegi mainitud, et garret kestab, kui talle kõvasti tööd anda..:) Siis ei lähe see vigane karterituulutus umbe..:) Aga kui juba lekib, ega siis pole enam suurt miskit teha. Ilmselt on see kahju tehtud juba enne sind (sain ma õieti aru, et selle auto omanik oled 2.5 kuud??). Sul jääb üle vaid see klimp alla neelata.


Eks ma vaimselt valmistusin turbovahetuseks juba varakult ette. See klimp on juba neelatud, aga lootsin, et nii ruttu see kätte ei jõua...
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

K Mär 15, 2006 7:54

Sa tripp oled kõik õieti teinud ja selle saabitehase näpuka(kahjuks kalli)vastu
pole seni toimivat lahendust.Aitab,kui mootor täielikult korda teha(ketid-lekked jne) mitsu vurr,pidevalt jälgida tuulutussüsteemi ja usinalt piitsa anda.See lekkiv õli õhutorudest teeb kurja hoopis drosselklapile,mille kummitihendid õli ära hävitab,mistõttu throttle rivist välja läheb.Tilkuv õli ei tähenda tingimata peatselt surevat vurri,aga eks see ootab ees kõiki vurriomanikke.
arxrei
Postitusi: 62
Liitunud: P Veebr 06, 2005 2:02
Asukoht:
Auto:

#7

K Mär 15, 2006 13:05


Plaanin panna Aero oma



Sa tripp oled kõik õieti teinud ja selle saabitehase näpuka(kahjuks kalli)vastu


Huvitab samuti turbo vahetus.
Tegelikult läheb mu auto ja just mootor siin lähiajal VMi hooldusesse ehk seal likvideeritakse see, mis mootori projekteerimise vea alla käib. Sellest on siin foorumis enne juttu olnud. Miks ja milleks on minu ja VMi kokkulepe, kuid hoopis huvitab mind siis turbo. Nimelt soovitasid nad ka turbo vahetuse. Siit siis küsimus just Mitsu turbo kohta. Olen aru saanud, et just seda soovitatakse, kuid on jäänud veidi segaseks, mis lisaks tuleb juurde osta. VM kirjeldas, kuid nad olid kidakeelsed, sest pakkusid ikka Garreti turbot. Kui plaanin panna Mitsu turbo, siis mis jupid tuleb lisaks soetada ning milliste kulutustega ma pean arvestama?
Tänud ette infost.
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#8

K Mär 15, 2006 20:46

Mitsu turbo vahetuseks on vaja osta uued õlitorud 2tk ja veetoru 1tk, mis on teiste nurkade all väänatud ja väiksema poldi auguga kui Garretti torud. Lisaks on vaja osta 3 või oli see 4 uut banjopolti (paremat sõna ei oska kahjuks öelda) ning soovitavalt ka uus metallist tihend turbo ja väljalastetoru vahele (kui millegagi puusse panin, siis loodan et Trionic parandab mind :red: )

Aga nagu Trionic ütles, ükski turbo, ka Mitsu oma, ei pea vastu, kui autot korralikult ei hoolda ning vigast mootorisüsteemi pidevalt ei abista. Olen ise hetkel situatsiooni ees, kus pean tegema mootoriremondi (klapisääretihendite vahetuse ja võibolla ka kolvirõngaste vahetuse), sest olenemata vahetatud turbost (praegu Mitsu) ja pidevalt jälgitud/puhastatud karterituulutusest, JOOB auto õli nagu vana parm :wall:

Soovitan kõigil 9-5 omanikel mõelda pikalt ennem turbovahetuse aktsiooni, kas ei tasuks teha koheselt nii keti, turbo kui ka mootoriosade vahetust. Sest sellisel juhul saate hakkama ühekordselt suure väljaminekuga versus plekkida iga natukese aja tagant kõvasti raha mootorisse, mis kellegi seniilse Svenssoni vale projekteerimise tõttu peetis on.
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#9

K Mär 15, 2006 20:48

Ja lisaks veel, hetkel on Rootsis vilets seis ostetavatest turbodest - info asjasthuvitatuile :freak:
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#10

N Mär 16, 2006 11:06

See oli küll üllatus, et pedaali sõkkudes tomib tuulutus paremini.
Aga külma mootoriga? Ma ei taha mõeldagi külma mootorit ja üle 2000 RPM sõitmist.
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#11

N Mär 16, 2006 11:18

Algselt postitas: veldur
See oli küll üllatus, et pedaali sõkkudes tomib tuulutus paremini.
Aga külma mootoriga? Ma ei taha mõeldagi külma mootorit ja üle 2000 RPM sõitmist.


Külma mootoriga ei tasu eriti tallama hakata. Siin võiks tuua võrdluse sportlasega: kui ikka sooja tegemata lähed maailmarekordit üritama, siis rebestad kindlasti mõne lihase ära.
Aga sooja mootoriga teeb koormuse andmine mootorile ainult head. Pidevalt vaikselt töristades ladestub tahm silidritele/kolvidele, sellest tulenevalt jahutus halveneb. Koormuse andmisega põletad selle tahma aga ära (Itaalia stiilis mootoriremont :P) Talda andes aurab ka kondensvesi õlist kiiremini välja. Üldse toimib õlitus paremini, kuna õlisurve suurem, jne, jne.
Kaasaegsed mootorid ikka tahavad aegajalt natukene sõtkumist saada.
Proovi ära, pärast minek oluliselt parem :headbang:
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
arxrei
Postitusi: 62
Liitunud: P Veebr 06, 2005 2:02
Asukoht:
Auto:

#12

N Mär 16, 2006 21:08

Tänud smargusele, kuid jätkuvalt huvitab see va rahaline ressurss, mida kulutama pean.
Kas on kellegil kogemusi oma vurri vahetusel?
Lisaks veel siin sai arutatud, et kas peab mootori maha kiskuma, et vahetus teha või saab selle vahetusega ka suuremaid lammutsi tegemata hakkama?
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#13

N Mär 16, 2006 21:31

smargus, kui sa autole uut aju soovid, siis võin sulle soovitada oma venda, kes ehitab ise megasquirt baasil autoajusid. Teeb väga head tööd.
romza
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

N Mär 16, 2006 21:48

Algselt postitas: arxrei
Tänud smargusele, kuid jätkuvalt huvitab see va rahaline ressurss, mida kulutama pean.
Kas on kellegil kogemusi oma vurri vahetusel?
Lisaks veel siin sai arutatud, et kas peab mootori maha kiskuma, et vahetus teha või saab selle vahetusega ka suuremaid lammutsi tegemata hakkama?


vurri vahetus võtab ca 2-3h. ja midagi lammutama ei pea.Lisaks kogu karterituulutussüsteemi kontroll-hooldus-remont.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

N Veebr 08, 2007 20:13

täna sai siis kah yhele 9-5 le karterituulutus hr. Trionikul parendatud lasta.
vajadus selleks oli tõepoolest silmaga näha ja ninaga tunda, mida varem kasutusel olnud autodel pole tähendanud.
no muidugi sellel masinal kapoti alla polnud keegi juba ammmmu vaatanud , veelvähem midagi teinud.
aga ega poleks olnud vajagi, sest kõik funkas täiega, kui vaid see karterituulutus ei oleks vaikselt mulle märku andnud.

tõenäoliselt syydi ikka pikad õlivahetusvälbad ja sellest tekkinud mustus- paska täis õli mis ummistab kõiksugu torusid ja klappe. yks oli lausa umbes, mida sorkima-puhastama ei hakandki, vaid tutikas jubinas läks tutikate voolikutega vahele.:thumb:
yhesõnaga sain sotti, et SEE vana systeem ei õigusta ennast
täielikult!
ega ennem nii väga seda ei uskunud aga nyyd tehti puust ja punasest ette ja jääb vaid nõustuda. :red:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#16

N Veebr 08, 2007 20:49

Ega sina Ivomets juhuslikult polnud see, kes ühe 9-5 universaaliga 14 paiku Troostauto väravast sisse sõitis?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

N Veebr 08, 2007 22:14

Algselt postitas: vmaster
Ega sina Ivomets juhuslikult polnud see, kes ühe 9-5 universaaliga 14 paiku Troostauto väravast sisse sõitis?

ei olnud juhuslikult ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IS-D
Postitusi: 166
Liitunud: R Aug 24, 2007 13:57
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

T Aug 28, 2007 1:53

1.Selline küsimus siis teema jätkuks, et mil moodi saab nagu teada, kas karteri tuulutust puhastada ja millal puhastada, et seda korras hoida? Kas kiti paigaldamine kõrvaldab antud probleemi? Seda jälgida siis korraliste hoolduste raames?
2. Siis veel, et olen kuulnud, et peale sõitmist ei maksa turbomootorit kohe välja lülida, et veidi enne käia lasta, kas see vastab turbo elueapikendamise seisukohast tõele?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

T Aug 28, 2007 2:28

1. Kui ise ei oska tuvastada, et kas on vaja puhastada siis laseks spetsialistil lihtsalt kontrollida. Kiti paigaldamine on siiani kõigil probleemi kõrvaldanud (minu teada).
2. See kehtib peamiselt siis kui oled tulnud nii öelda kiiremalt sõidult. Siis oleks soovitatav seda jahutada.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#20

T Aug 28, 2007 8:17

Soovitav oleks turbot peale igat sõitu jahutada. Kuigi jah, tõsi ta on, et linnasõidul turbo väga koormust ei saa. Maanteekiirustel (isegi rahulikult kulgedes) on turbol koormus peal.
Mäletan väga hästi, kuidas üritasin vedrutatud WG-ga oma lpt-masinaga maanteel cutoffe vältida - ütleks et pea võimatu. See aga viitab turbo koormusele juba üsna tasasel sõidul.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14290
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

T Aug 28, 2007 8:34

Selle jahutamise tarbeks on head käsitsi avatavad hooviväravad..:D Sõidad, värava taha, ronid välja, longid väravani, avad selle, longid tagasi, veeretad auto sisuliselt tühikäigul hoovi..:) terve minut jahutust!
Aga üldiselt, kui ikka just väga piitsa ei anna, siis ei juhtu selle vurriga ka eriti miskit. Niisama kulgedes ei jõua asi veel boostinigi, mis koormusest me seal räägime..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#22

T Aug 28, 2007 10:20

Aga siiski on vastuseta küsimus, et kuidas algaja saaks oma autol seda karterituulutuse korrasolekut kontrollida? Mul on küll tuulutuskit peal ja õli vahetan maksimaalselt 10k tagant, aga kas saan kuidagi ise veel asja kontrollida, et võimalike probleeme ennetada?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14290
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

T Aug 28, 2007 10:24

Kui voolikud juba ligased on, siis on seal miskit umbes. Kena kuiv pilt võiks näidata, et seal miskit viltu pole (noh, seda ei tasu vist arvestada, et õli ei ole..:D ).
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#24

L Sept 15, 2007 15:51

Algselt postitas: Trionic
...ja selle saabitehase näpuka(kahjuks kalli)vastu
pole seni toimivat lahendust...


Kas see "saabitehase näpukas" puudutab vaid 9-5 omanikke või tasub muret tunda ka 9-3 puhul? (eriti huvitab 2003-2004 aero ja tavaline 2,0t)
P.S. Saabi turbovahetus ei ole vist ju väga ekstreemne väljaminek arvestades teiste tootjate turbokomplektide hindu ja Saabi üldist (kõrget) varuosade hinnataset (?)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

L Sept 15, 2007 20:57

Kõik sarnased mootorid,nii 9-3,kui 9-5 küljes olevad.B205,235 oma modifikatsioonidega.
Turbod 12-18kiloeeku tk.+ vahetus ja vedelikud/tihendid.
Vasta