Veesärgis rõhk?

Vasta
Softporn
Postitusi: 27
Liitunud: R Okt 18, 2013 22:39
Asukoht:
Auto:

#1

L Aug 09, 2014 0:15

Probleem siis selline, äkki keegi oskab nõu anda, sai siis tehtud 2.3t mootorile suuremahuline remont, kõik ok, minek parem kui varem küttekulu isegi väiksem, aga kippus nagu veesärki rõhku lööma, sai siis proovid uusi plokikaanepolte üle pingutada, sai nad ilusti öige jõuga paika pandud aga siiski olid kollektori poolsed poldid nagu vähe lödvad, pingutasin üle, kontrollisin veel, et termostaat öietpidi oleks, köik ok, nüüd ~ 500 km söidetud, tihti ikka koguaeg kontrollisin ega uuesti rõhku sees ole ja paisupaagist välja ei hakka ajama vedelikku kui korgi maja keeran. Täna sai siis natukene rohkem antud ja seismajättes kontrollides paiaupaagikorki maha keerates tahtis nati nagu välja jälle pressida, tuli siis korra veel söita ja uuesti kontrollides köik ok jälle, tundub ka nagu ülemine veetoru oleks tühi vöi ma lihtsalt ei saa aru kui seal vesi sees, on ehk kellelgi kokkupuudet sellise probleemiga, kas tegi uuele plokikaanetihendile liiga nüüd, kaan köik said enne lihvitud kenasti? Veetempil on seier kogueg keskel olnud.
napoleon
Postitusi: 1492
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#2

L Aug 09, 2014 0:32

Veesärgis peabki kerge rõhk sees olema, see peaks isegi paisupaagi korgi peal kirjas olema, et sooja mootoriga ei tasu näppida ;) Põhjust muretsemiseks on siis, kui see vedelik sõidu ajal kuskilt välja pressima hakkab. Aga kui kahtled, siis esimese asjana vaheta paisupaagi kork ära.
Softporn
Postitusi: 27
Liitunud: R Okt 18, 2013 22:39
Asukoht:
Auto:

#3

L Aug 09, 2014 0:40

Ahah, pm korgil on mingitsorti ventiil sees mis siis pahinal köik välja laseb kui tösine röhk sees on, aga huvitav on just see, et manuaal ei maininud uute plokikaanepoltide ülepingutamist aga kuumapooleomad olid mida kannatas täitsa peale pingutada, vörreldes sisselaske poolsetega, köik said manuali järgi kinni pandud ühtemoodi, kontrollisin ka, et õlis poleks vett ja küünlaid, et vesi poleks neid pesnud. ? Muret tekitab just see, et ta tahab seda vett sealt välja pressida just nüüd kui sai turbo kergelt helendama lastud. Muidu oli peale pingutust ligi viisad km muretu.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#4

L Aug 09, 2014 10:32

Korgi ventiili ülesanne ongi üleliigne rõhk välja lasta.
Jutust jääb arusaamatuks, kust ja millal ta tahab vett välja pressida?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7088
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

L Aug 09, 2014 14:17

Klapp Saabi korgis rakendub rõhul 1,4 bar.
Kuuma mootoriga korki näppides langeb jahutussüsteemis rõhk, sellega kaasnevalt ka keemistemperatuur. seega on oht plokikaas kõveraks keeta.
ARZT
Postitusi: 507
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#6

P Aug 10, 2014 13:27

Iseenesest kui rõhk veesärgis liiga suur on, siis lööb lõdviku lõhki. Omast kogemusest räägin. Plokikaanetihend oli katki...
Softporn
Postitusi: 27
Liitunud: R Okt 18, 2013 22:39
Asukoht:
Auto:

#7

P Aug 10, 2014 13:34

Vett tahtis välja ajada enne kaanepoltide pingutamist, peale söitu ja nüüd, kui poldid pingutatud ka korra kui sai vahe rohkem masinale peale antud. Enne oli lausa näha, et peale söitu on paisupaak jubepalju vett täis läinud, örnalt lahti keerates hakkas kohe valja ajama. Kas kellelgi on veel uute kaanepoltidega ka tulnud ette, et vaja üle pingutada, enne oli see röhk ikka suurem sest peale söitu oli paisupaak vett ääreni täis pressitud ja torudes oli kerge korin ja ilmselgelt olid kolektori poolsed podid lõdvad kergelt. Kuna mootor läbis suure remondi siis kindlusemöttes üritan kõik endale selgeks teha, ei taha enam seda summat ja aega sinna hetkel uuesti alla panna. :D
napoleon
Postitusi: 1492
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

P Aug 10, 2014 15:40

Kas tegid selle remondi ise või lasid teha? Kui lasid teha, siis peaks tööl ju mingi garantii olema ja tasuks minna tagasi sinna kus teha lasid.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#9

P Aug 10, 2014 17:50

Nagu Trionic ja napoleongi ütlesid, ära keera kuumalt paisupaagi korki lahti, isegi natuke mitte. Sellega kindlustad sa raudselt selle, et saad uusi summasid ja aega mootoriremondi alla panna. Las olla kuumalt paisupaak täis, jahtub maha, vaata siis uuesti taset.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7412
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

P Aug 10, 2014 17:52

Mõned asjad tuleb endale selgeks teha:

1. jah. süsteemis see peabki olema rõhk! Nagu trionic kirjutas kuni 1,5 bar.

2.Kui jah. süsteemis jah. vedelikku külmalt üle max. määra, siis ongi normaalne, et ajab vedelikku välja, sest see lihtsalt ei mahu siis ära.

3. peale seda kui jah. süsteem on olnud tühi, läheb natukene aega, et süsteemist väljuks õhk.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Softporn
Postitusi: 27
Liitunud: R Okt 18, 2013 22:39
Asukoht:
Auto:

#11

P Aug 10, 2014 19:41

Suured tänud täpsustamisel, pm tundub, et kõik on korras siis :) , remondi tegin ise seega pole kellegi muu turja karata kui enda, aga paistab, et seekord läks köik hästi, lekked puuduvad ja mootor kiirem kui varem. Äkki oskab keegi veel plokikaanepoltide teemat kommenteerida, siis oleks süda rahul ja võiks selle minupoolest lukku panna. :D
Vasta