Tulede poleerimine....
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: N Juun 30, 2011 14:07
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Sportage, Peugeot 4007, Kawasaki
- Kontakt:
Tere,
Kuna väga paljud on tundnud huvi kuidas ja millega ja miks jne sai tehtud siis kirjutan ka moraali antud asja kohta.
*Vajaminevad asjad!!!
1.Vesi
2. Vesipaber karedusega 800-2500.
3. Lambavillast poleerketas+tald
4. Pöördeid reguleeritav relakas, poleerimise masin.
5.Teip ise kasutasin nn. isoleeri.
6. Poleerimise pasta.
7. Kannatust ja närvi....
*Töökäik.
1. Teipimine tulede ümbert.
2. Alustasin siis sellest et puhastasin korralikult klaasid puhtaks prahist, liivast ja muust mustusest. Tulede lihvimist alustasin 800-se vesipaberiga kuna minul olid klaasid ikka väga kehvas seisus tänu sellele et keegi tark oli neid üritanud puhastada lahustise või muu kemikaalse ainega mis oli sööbinud plastiku sisse.Kkui tuled on lihtsalt pealt tuhmunud siis võib alustada ka 1500 või 2000 paberiga. Ja lõpetada 2500-ga.
Mina lõpetasin enda tulede lihvimise 2000-se paberiga mis tundus suht peene nagu paber olema siis hiljem selgus et imepisikesed kriipsud on ikkagi sees olemas kuigi mind ennast ei sega. Seega soovitan viimase lihvimise teha 2500-ga. Muidugi ärge unustage kasutada ka vett.
3. Järgmiseks poleerimine pastaga. Kuna endal puudus vajalik relakas ja poleerimise masin siis kasutasin selleks akutrelli mille pöörded sobisid väga eduliselt. Poleerimine pastaga toimus täpselt seni kuni olid kriimud kadunud ja klaas läikis.
Muidugi antud asjaga on vaja kannatust ja närvi kuna aega kulub et saada normaalset tulemust minul kulus ühele tulele 2h kokku.
Vajalik kaup mis kasutasin.
http://www.autokeemia.ee/tarvikud/valge-pehme-villaketas-loikamiseks-77mm.html
http://www.autokeemia.ee/tarvikud/77-mm-poleerimistalla-pehmendusketas.html
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/puhastusained-48/tulede-poleerimiskomplekt
Kuna väga paljud on tundnud huvi kuidas ja millega ja miks jne sai tehtud siis kirjutan ka moraali antud asja kohta.
*Vajaminevad asjad!!!
1.Vesi
2. Vesipaber karedusega 800-2500.
3. Lambavillast poleerketas+tald
4. Pöördeid reguleeritav relakas, poleerimise masin.
5.Teip ise kasutasin nn. isoleeri.
6. Poleerimise pasta.
7. Kannatust ja närvi....
*Töökäik.
1. Teipimine tulede ümbert.
2. Alustasin siis sellest et puhastasin korralikult klaasid puhtaks prahist, liivast ja muust mustusest. Tulede lihvimist alustasin 800-se vesipaberiga kuna minul olid klaasid ikka väga kehvas seisus tänu sellele et keegi tark oli neid üritanud puhastada lahustise või muu kemikaalse ainega mis oli sööbinud plastiku sisse.Kkui tuled on lihtsalt pealt tuhmunud siis võib alustada ka 1500 või 2000 paberiga. Ja lõpetada 2500-ga.
Mina lõpetasin enda tulede lihvimise 2000-se paberiga mis tundus suht peene nagu paber olema siis hiljem selgus et imepisikesed kriipsud on ikkagi sees olemas kuigi mind ennast ei sega. Seega soovitan viimase lihvimise teha 2500-ga. Muidugi ärge unustage kasutada ka vett.
3. Järgmiseks poleerimine pastaga. Kuna endal puudus vajalik relakas ja poleerimise masin siis kasutasin selleks akutrelli mille pöörded sobisid väga eduliselt. Poleerimine pastaga toimus täpselt seni kuni olid kriimud kadunud ja klaas läikis.
Muidugi antud asjaga on vaja kannatust ja närvi kuna aega kulub et saada normaalset tulemust minul kulus ühele tulele 2h kokku.
Vajalik kaup mis kasutasin.
http://www.autokeemia.ee/tarvikud/valge-pehme-villaketas-loikamiseks-77mm.html
http://www.autokeemia.ee/tarvikud/77-mm-poleerimistalla-pehmendusketas.html
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/puhastusained-48/tulede-poleerimiskomplekt
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: N Juun 30, 2011 14:07
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Sportage, Peugeot 4007, Kawasaki
- Kontakt:
Niih teema võib panna lukku kuna pakkumisi ei tulnud siis otsustasin et ajan ise oma jäsemed käima ja tegin asja ära. Ühele laternale läks umbes 2h.
Mina jäin asjaga rahule.
Ennem
http://drive.google.com/file/d/0B6tU-k8Ka-PrVTRVcWMzbVFOeGM/edit?usp=sharing
Pärast:
http://drive.google.com/file/d/0B6tU-k8Ka-PrLWJCSVBiMHhUV0U/edit?usp=sharing
Mina jäin asjaga rahule.
Ennem
http://drive.google.com/file/d/0B6tU-k8Ka-PrVTRVcWMzbVFOeGM/edit?usp=sharing
Pärast:
http://drive.google.com/file/d/0B6tU-k8Ka-PrLWJCSVBiMHhUV0U/edit?usp=sharing
Tulede poleerimine Tartu linnas!
Kuidas saada kauakesteva läikega tulemus ?
Nagu ka autode keretöödega, sõltub lõpptulemus väga palju eeltööst ja auto eripärast, sama on ka tulede poleerimisega, Lõpptulemus sõltub lihvimise kvaliteedist, et kui siledaks(loe: kriimuvabaks) on pind (tuli) tehtud ja iga plastik on omamoodi erinev, ja nõuab erinevat töötlemist.
Kauakestva tulemuse säilitab vaid siis, kui tuli on lihvitud täiesti peegel siledaks(kuni 6000 lihvpaberini), ja alles siis poleeritakse, kahe pastaga, ning kõike seda tulemust tuleb alati kaitsta, selleks on spetsiaalne Vaha!
Miks on tulede poleerimine vajalik?
Kui tuled on kriimulised, udused, tuhmunud või muutunud kollaseks, siis vòite kindel olla, et autotulede täielik potensiaal pole kasutusel, kuna ebaperfektsused tuleklaasil murravad valgust ja vähendavad valgustugevust. Ja koostöös sügisilmade, ning pikenenud pimeda ajaga, on hädavajalik, et tuled oleks perfektses seisus!
Küsi pakkumist ka enda autole, teeme tuled korda!!
Garage66
Tartu, Teguri 45D
+372 5457 4915
https://www.facebook.com/garaaz66/posts/1804953783061253
Kuidas saada kauakesteva läikega tulemus ?
Nagu ka autode keretöödega, sõltub lõpptulemus väga palju eeltööst ja auto eripärast, sama on ka tulede poleerimisega, Lõpptulemus sõltub lihvimise kvaliteedist, et kui siledaks(loe: kriimuvabaks) on pind (tuli) tehtud ja iga plastik on omamoodi erinev, ja nõuab erinevat töötlemist.
Kauakestva tulemuse säilitab vaid siis, kui tuli on lihvitud täiesti peegel siledaks(kuni 6000 lihvpaberini), ja alles siis poleeritakse, kahe pastaga, ning kõike seda tulemust tuleb alati kaitsta, selleks on spetsiaalne Vaha!
Miks on tulede poleerimine vajalik?
Kui tuled on kriimulised, udused, tuhmunud või muutunud kollaseks, siis vòite kindel olla, et autotulede täielik potensiaal pole kasutusel, kuna ebaperfektsused tuleklaasil murravad valgust ja vähendavad valgustugevust. Ja koostöös sügisilmade, ning pikenenud pimeda ajaga, on hädavajalik, et tuled oleks perfektses seisus!
Küsi pakkumist ka enda autole, teeme tuled korda!!
Garage66
Tartu, Teguri 45D
+372 5457 4915
https://www.facebook.com/garaaz66/posts/1804953783061253
Huvitav, kui kaua see vaha ka peal püsib? Minu autol väidetavalt lakiti, peale poleeri. Esimene aasta oli hea, teise aasta teises pooles seis selline nagu polekski poleeritud.
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: R Sept 08, 2006 14:41
- Asukoht: Rakvere
- Auto:
kas tõesti on võimalik ilma lakita need nii kirkkaks saada. minu laternad olid enne lakki nagu piima täis. kiireks paranduseks piisabki tglt korralikust pesust ja tavalisest autolakist.
Kas on kellelgi kogemust ka MY 2006 SAAB 9-5 esitulede taastamise kohta? Oma MY 2002 SAAB 9-5 palusin ühel Tallinnas , Mustamäel asuval ettevöttel selle töö teha kuid kulutatud raha ja töötulemuse kestvus parimas suhtes ei ole. Ühel esitulel on lakk poolenisti maha koorunud ja ülevaatuspunktis oli seetöttu veidi ütlemist. Kuna siin teemas ka juba vajalike materjalide nimekiri ja mul palgatööst paus siis vöin ka ise käed veidi tolmuseks teha. MY 2002 SAAB i reflektoriga ja H7 pirnidega halogeenlatern on muidugi lihtsam variant. Kui peegeldi puhas siis kindlasti plastiku poleerimine ja lakkimine aitab pildi selgemaks saada. Kuidas aga MY 2006 luup - esilaternate puhul toimida? Kuigi sai paigaldatud Philips Extreme Vision H7 pirnid on esilaternate valgusjöud vörreldes MY 2002 auto reflektoresituledega ikka olematu. Mingit meeletut tuhmumist ma muidugi nn. "välisklaasil" ei märka kuid kas vöib probleemiks olla luubi enda tuhmumine? Ja kui nii , siis kas selle luubi ja/vöi "välisklaasi" läbipaistvust on vöimalik taastada?
MY 2009 9-5 l on xenonid (lähituli/kaugtuli) + H7 kaugtuli ja valgust piisavalt iga ilmaga. Möningatel MY 2006 9-5 l aga on GM insinööride möttevälgatuse ajendil mingid H7 + H7 versioon külge kruvitud. Valgustatud teelöikudel ei häda aga pimedas ja vihmasajuga maanteedel roni vöi mootorikatte peale käsitsi kobama mis eespool toimub. Philips H7 Extreme Vision pirnid parandasid ainult veidi nähtavust. Muidugi auto eelmine omanik oli pirne vahetades ära kaotanud mölemad pirni kinnitusklambrid ja pesukäsnaga püüdnud pirni pesasse fikseerida. Tulemuseks oli väike tulekahju vasakpoolses esilaternas ja parem esilatern oli sammukese kaugusel samast jamast, Selle pesukäsna pölemise tagajärg ongi vististi tuhmunud läätsed/peegeldi.Originaalist vöimsamat pirni küll juhtunu pöhjal ei soovitaks. See H7 pistik on samuti ikaldus paljudel autodel ja pöleb ära ka tavapirni korral ajahamba möjudes. Pole seda esilaternat jöudnud "aatomiteks" lammutada ja ei tea kas see ongi vöimalik.
Seepärast küsisingi nöu , et kas kellelgi on neid läätsesid/"tuleklaasi" önnestunud korrastada.
Seepärast küsisingi nöu , et kas kellelgi on neid läätsesid/"tuleklaasi" önnestunud korrastada.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Ärge palun lakkige neid tulesid... Niipalju käib inimesi, kellel on kuskil pollitud ja lakitud. Laske 3M kaitsekile panna peale, või lihtsalt kasutage vaha tulede peal!
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Viimane pollimine läks peale tavaline klaasivaha 3 kihti ja iga kvartal uuendada. Lakk hakkab soojas pragunema, kile läheb kollaseks, aga seda on hea vahetada.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Minul 9-5 selline kogemus, et varasemalt sai iga aasta 1000 ja 2000 liivapaberiga tule klaas üle käidud (nb! mul halogeenid) ja siis miski poleerpastaga + vesi.
Aga viimasel korral avastasin, et klaasi saab täiuslikult siledaks poleerpastat lapil vm. tasapisi veega lahjendades töö käigus. Nüüd 2 aastat juba muretu ja kestab veel.
Aga viimasel korral avastasin, et klaasi saab täiuslikult siledaks poleerpastat lapil vm. tasapisi veega lahjendades töö käigus. Nüüd 2 aastat juba muretu ja kestab veel.
Tänu selle vahatamise nöuande eest. Tegelikult neil alates MY 2006 OG 9-5 ei ole sellist "tuleklaasi" tuhmumist kui MY 2002 - 2005 isenditel. Proovin kas lihtsalt läbipesemine mingi pesuainega ja vahakiht selle plastiku läbipaistvust parandab. Kui aga luup on kahjustada saanud siis ... . Volvo FH12 l pidi peale H7 pirni purunemist kogu esilaterna uue vastu vahetama , kuna luup oli pirni poolt siiruviiruline.