9-5 termostaat rikkis või midagi muud? UPDATE
Selline müsteerium siis, et eelmine talv sai vahetatud termostaatit, sest masin jahtus sõites maha. Peale vahetust toimus kõik nagu ok, saavutas normaal temperatuuri ja kõik oli hästi, aind maru kaua läks soojaks, aga pidasin seda suure mootori juures normaalseks.
Nüüd aga paar päeva tagasi kui suuremad miinused olid, hakkas sama jant jälle pihta - tühikäigul soojeneda lasta, saavutab ilusti normaaltemperatuuri aga nii kui sõitma hakata, hakkab masin jahtuma ja näidik langeb lausa selle sinise piirini.
Mis viga? Kas võib olla siis hoopis vigane sensor või on jälle termostaat omadega läbi?
Nüüd aga paar päeva tagasi kui suuremad miinused olid, hakkas sama jant jälle pihta - tühikäigul soojeneda lasta, saavutab ilusti normaaltemperatuuri aga nii kui sõitma hakata, hakkab masin jahtuma ja näidik langeb lausa selle sinise piirini.
Mis viga? Kas võib olla siis hoopis vigane sensor või on jälle termostaat omadega läbi?
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
Ei pruugi olla termostaat- endal sama lugu 9-5el. Talvel läheb jube aeglaselt soojaks ja linnasõidul surema külmaga temperatuuriseierit nö keskele ei saagi.
Uurinud siit sealt, lasin termostaadi ära vahetada- Ei aidanud.
Võtsin ise lahti ja kontrollisin termostaadi avanemispunkti ära- täpselt 88c.
Tolle 9-5e, mootor või salongiradikas lihtsalt ei ole soojenduse koha pealt õnnestunud vist. Paned hommikul teise masina kõrval tiksuma -20c, 10 min teine puhub salongis tulikuuma õhku juba Saab hakkab alles aknasse esimest augukest sulatama temp näitur totaalselt nullis. Kusagile mujale tal seda sooja ju ka panna ei ole kui mootoriploki soojendamisse kui kohapeal seisab.
Uurinud siit sealt, lasin termostaadi ära vahetada- Ei aidanud.
Võtsin ise lahti ja kontrollisin termostaadi avanemispunkti ära- täpselt 88c.
Tolle 9-5e, mootor või salongiradikas lihtsalt ei ole soojenduse koha pealt õnnestunud vist. Paned hommikul teise masina kõrval tiksuma -20c, 10 min teine puhub salongis tulikuuma õhku juba Saab hakkab alles aknasse esimest augukest sulatama temp näitur totaalselt nullis. Kusagile mujale tal seda sooja ju ka panna ei ole kui mootoriploki soojendamisse kui kohapeal seisab.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
elu on näidanu nagu ka S9K kirjutab, et termostaadid mida müüakse on saatanast ja tahavad vahetust tihdamalt, kui 20 aastat tagasi.
see ei maksa ju midagi ja tunniga vahetatud nigu niuhti!
see ei maksa ju midagi ja tunniga vahetatud nigu niuhti!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
Noh võibolla mõnel on termostaat aga nagu märgitud- ma olen täppistermomeetriga uue termostaadi(d) üle mõõtnud ja sama jama.
Minuarust on Saab lihtsalt põhjamaade jaoks lahja soojendusega aga nagu öeldud oleneb millega võrrelda- mõni ilma kerota diisel ei lähegi soojaks talvel.
Aga võrdlus on võrdlus- paned 2 masinat kõrvuti hommikul soojenema -20c, ja lükkad saabil kliima HI peale või aknasulatusse ja teisel keerad julmalt põhja nupu Hyunday sulab ca 3x kiiremini ülesse ja saab sooajaks/aknad puhtaks.
Minuarust on Saab lihtsalt põhjamaade jaoks lahja soojendusega aga nagu öeldud oleneb millega võrrelda- mõni ilma kerota diisel ei lähegi soojaks talvel.
Aga võrdlus on võrdlus- paned 2 masinat kõrvuti hommikul soojenema -20c, ja lükkad saabil kliima HI peale või aknasulatusse ja teisel keerad julmalt põhja nupu Hyunday sulab ca 3x kiiremini ülesse ja saab sooajaks/aknad puhtaks.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Maja ees? 12 või 13 leht/silmus võti. Madal vann. Lased maha jahtuda, et käsi ei kõrvetaks, katsud radika ülemist lõdvikut, et ega see surve all pole, eemaldad ettevaatlikult paisupaagilt punni, keerad termostaadi korpuse lahti, eemaldad vana, puhastad termostaadi pesa pinnad, paigaldad uue, keerad korpuse tagasi. Paned kas uue või vana jahutusvedeliku tagasi. Ilmselt vana võiks läbi kasvõi mingi lihtsama filtri valada, et sodi eemaldada. Auto käima, vajadusel lisad vedelikku. Midagi sellist. Võti ise maksab mingi viiekas äkki.
:D
:D
Ma kuulen esimest korda, et keegi kurdab Saab 9-5 soojenduse üle. Minuarust just üks kõige kiiremini soojenevaid autosid...
Kui ma endale 9-5 ostsin siis arvasin ka ,et no vähemalt talvel saab mõnus olema,et põhjamaa auto ,läheb kenasti soojaks jne, aga ei midagi.Mul läheb mootor ilusti soojaks ja hoiab temperatuuri aga salongis on sooja üsna nirult.Jälgides foorumit siis olen aru saanud,et soojaga on talvel paljudel saabiomanikel probleeme,seega pole siin imestada midagi.Võin täpselt samasuguse võrdluse tuua mitme teise autoga,mis puhuvad salongi kuuma õhku ,samas Saabil võid sooja nupud põhja keerata aga suurt soojust sealt külma ilmaga kätte ei saa.
Just. Ise tehes peaks kõige lühem järjekord olema :cool:. Kui sa töökodasid silmas pidasid siis pead ikka ise ühendust võtma ja aja kokku leppima.
Mina ka kiidan - 9-5 (kah Itaaliast) soojeneb väga nobedalt. Käima, aknad B-piilarini enamvähem puhtaks ja tuld. Ülejäänu läheb juba iseenesest. Muidugi auto on suht vähe sõitnud ka oma vanuse kohta - 165k. Ja sellest poole oma käes.
@tauber - meenub kuidas mõni aasta tagasi uue Mondeo kasutaja kirus Fordi soojendust - puhub jala peale liiga kuuma õhku. Ta ei leia kuidagi sellist seadet, et salongis oleks soe aga jalga ei kõrvetaks. Saabil on intelligentsemalt tehtud kogu see lugu. Aga tõhus ikka.
Mul on kogemus kokku 4 Saabiga ja ainuke, mille soojenduse kallal virisen, on NG900. Otseselt külm ei olnud ka kõvema pakasega aga üsna uimaselt läks soojaks. 900 klassik oli VÄGA soe auto ja praegused 9-5 ja 9-3OG - oskan kogu kliimasüsteemi ainult kiita. Klaasid saab kiirelt puhtaks, talvel soe ja suvel piisavalt jahe.
Mina ka kiidan - 9-5 (kah Itaaliast) soojeneb väga nobedalt. Käima, aknad B-piilarini enamvähem puhtaks ja tuld. Ülejäänu läheb juba iseenesest. Muidugi auto on suht vähe sõitnud ka oma vanuse kohta - 165k. Ja sellest poole oma käes.
@tauber - meenub kuidas mõni aasta tagasi uue Mondeo kasutaja kirus Fordi soojendust - puhub jala peale liiga kuuma õhku. Ta ei leia kuidagi sellist seadet, et salongis oleks soe aga jalga ei kõrvetaks. Saabil on intelligentsemalt tehtud kogu see lugu. Aga tõhus ikka.
Mul on kogemus kokku 4 Saabiga ja ainuke, mille soojenduse kallal virisen, on NG900. Otseselt külm ei olnud ka kõvema pakasega aga üsna uimaselt läks soojaks. 900 klassik oli VÄGA soe auto ja praegused 9-5 ja 9-3OG - oskan kogu kliimasüsteemi ainult kiita. Klaasid saab kiirelt puhtaks, talvel soe ja suvel piisavalt jahe.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Pekkis süsteemi pealt pole mõtet üldistusi teha, Saabid soojenevad nö keskmisega võrreldes väga kiiresti.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Pekkis süsteemi pealt pole mõtet üldistusi teha, Saabid soojenevad nö keskmisega võrreldes väga kiiresti.
kiidan oma Aero näitel takka. Talve saabudes on mul selles vaates alati kohe kahju Saabi asemel nelikveolist ooplit tarbima hakata - kuigi sellel olen termostaate ja soendusradikat vahetanud (nüüd tagasi originaali peal), ei ole Saabiga võrreldav. Lihtsalt ei ole nii võimekas salongisoojendaja.
üldreegel on, et soendusradikas peab olema A-osa (äkki on kurtjatel probleemiks, et ei ole?). Mul endal vaid uue hiinlasega kogemust (mis lendas suht kiirelt auto küljest prügisse), aga siit-sealt kuulnud, et kehv soojaandmisvõime ei ole vaid hiina rämpsu iseloomustav omadus: kui on B-osa tuleb teada, mida ikkagi külge paned. Täpsemalt ei oska kahjuks ise juhendada.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
See miskit uus teema?9-5 salong väga soe! Temp.seier olenemata välisõhu temp.alati keskel ja seal ta peab olema!Nii olnud ja on minu 9-5 ja venna ja sõprade viitel! Klassiku salongi soojendus,see ikka saun....aga see oma ette teema!
Kuskil 100% vead!
Kuskil 100% vead!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
kellelgi äkki sarnast kogemust: masin ja salong soojenevad väga kiirelt, aga praeguse -15..-20 külmaga jääb temp seier tavapärasest täpselt keskel (mis oli mälu järgi 85..90 kraadi) olemisest ca 2mm madalamale. Lükkasin eile nn bluetooth-junni külge ja masina arvates on temp 72..75 kraadi. Seda linnas (kiirus väike, pidurdused + paigaltvõtud) liikudes.
kas muudel 9-5 (Aero) omanikel on salongi temp seier külmaga tavaasendis?
kas aju ja salongikell kasutavad mõlemad sama andurit (termostaadi kõrval)?
võimalik, et mu termostaat töötab kõrge temp alas natuke kehvasti ja "niristab" natuke liiga palju vedelikku läbi, mis praeguse külmaga avaldub. Samas on ka võimalik, et temp andur (kui teda on üks) ei räägi külmaga õigust - nii mootori kui salongi soojenemiskiirused on mul ju eeskujulikud.
maanteekiirusel kruisides kulutab mu masin praegu OBD järgi ca 30g/s õhule vastavalt segu. Stöhhomeetrilise segu puhul tähendab see 30/14,7=2g/s ehk 7,2kg/h kütust. Liitrites 9,55 tunnis. Nagu arvata, siis paljuvõitu, aga kas vale temp või ainult sisendi tõttu - selles on ehk küsimus :)
kas muudel 9-5 (Aero) omanikel on salongi temp seier külmaga tavaasendis?
kas aju ja salongikell kasutavad mõlemad sama andurit (termostaadi kõrval)?
võimalik, et mu termostaat töötab kõrge temp alas natuke kehvasti ja "niristab" natuke liiga palju vedelikku läbi, mis praeguse külmaga avaldub. Samas on ka võimalik, et temp andur (kui teda on üks) ei räägi külmaga õigust - nii mootori kui salongi soojenemiskiirused on mul ju eeskujulikud.
maanteekiirusel kruisides kulutab mu masin praegu OBD järgi ca 30g/s õhule vastavalt segu. Stöhhomeetrilise segu puhul tähendab see 30/14,7=2g/s ehk 7,2kg/h kütust. Liitrites 9,55 tunnis. Nagu arvata, siis paljuvõitu, aga kas vale temp või ainult sisendi tõttu - selles on ehk küsimus :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Endal oli ka temperatuuriga probleeme. Maanteel kukkus suhteliselt nulli. Vahetasin termostaadi enne suuremaid külmasid ära (Wahler) ja paari nädala pärast jälle jama majas. Jäi kuskil veerandi peale passima ja kõik. Arvuti järgi kuskil 65-70kraadi. Ega midagi, uuesti vahetusse. Ju trehvas praak. Nüüd passib seier ilusti natukene üle keskmise asendi ja hea soe sõita.