Starter veab laisalt.

Vasta
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#1

T Veebr 17, 2015 10:02

Selline lugu siis,et käivitamisel starter veab suhteliselt raskelt justkui oleks aku tühi,ometi on akuga kõik korras ,voolu on piisavalt ja ühendused tunduvad vähemalt esmasel visuaalsel vaatlusel korras olevat.
On kellelgi kogemusi ,ideid ,näpunäiteid ?(saab 9-5 110kw automaat)

Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

T Veebr 17, 2015 10:05

Loogika ütleb, et kui voolu on, mootor ka ringi käib aga starter on laisk, siis on starter väsinud, vajaks määrimist/hooldust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#3

T Veebr 17, 2015 10:14

Minul aitas starteri massijuhtme järgiaitamine. Jassi autotuba oli see koht, kus tehti diagnostika ja veeti üks uus kaabel.

Testimine käis nii, et anti üks lisa massiühendus, kui pöörded läksid üles, siis oletatavasti olla selline viga.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

T Veebr 17, 2015 10:14

Minu mõne nädala tagune kogemus. Aku sai pidevalt tühjaks, auto ei käivitunud enam. Laadimine oli kompuutri peal pidevalt 13.7 või midagi seal ümber. Mõtlesin, et lisaks madalale laadimispingele poob starter ka käivitades. Võtsin lahti ja määrisin üle. Planetaari kummipuksid olid ka katki (keerasin ümber). Siis aga vahetasin pluss kaabli ära, massi kaabli ära, uued klemmid, geneka ja starteri vahele ka uus kaabel. Laadimine nüüd pidevalt 14.3 voldi ümber. Aku pole kordagi tühjaks saanud. Käivitub erksalt. Kogu kaabeldus läks maksma 20 euri.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#5

T Veebr 17, 2015 10:23

Loogika ütleb, et kui voolu on, mootor ka ringi käib aga starter on laisk, siis on starter väsinud, vajaks määrimist/hooldust.



Ehk siis starter küljest ja hooldustööd.
Kui lihtne/keeruline Saabi puhul see starteri eemaldamine on ?Ma mõtlen ,et võtaks asja ise käsile kui teaks ,et see töö ülearu keerukas pole.

Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Veebr 17, 2015 10:58

"google" -> "how to remove saab 9-5 starter" -> http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=68793

disconnect negative battery cable.
go to upper radiator hose, follow it to the engine block, look straight down remove the 18mm bellhousing bolt that you see.
raise vehicle.
remove the two 13mm bolts holding the intake manifold strut
cut the zip tie around starter/solenoid
remove the 13mm nut holding the positive lead to the solenoid
remove the 10mm nut holding the switch lead to the solenoid
remove the 16mm nut at the bottom of the starter
pull the starter back and rotate it out between the cat, the axle and the right frame rail of the subframe.

Tõlkida ei viitsi..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#7

T Veebr 17, 2015 12:06

Selge,vaatan selle juhtmete teema üle ja kui sealt abi ei tule siis starteri enda kallale .
Tänud vastuste eest !

tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#8

T Veebr 17, 2015 18:27

"google" -> "how to remove saab 9-5 starter" -> http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=68793

disconnect negative battery cable.
go to upper radiator hose, follow it to the engine block, look straight down remove the 18mm bellhousing bolt that you see.
raise vehicle.
remove the two 13mm bolts holding the intake manifold strut
cut the zip tie around starter/solenoid
remove the 13mm nut holding the positive lead to the solenoid
remove the 10mm nut holding the switch lead to the solenoid
remove the 16mm nut at the bottom of the starter
pull the starter back and rotate it out between the cat, the axle and the right frame rail of the subframe.

Tõlkida ei viitsi..:)



Uurisin asja lähemalt-enmavähem arusaadav kirjeldus:
lähen mööda radiaatori ülemist lõdvikut mootori blokini ja vaatan otse alla,näen 18mm polti,keeran lahti-selge,polt on näha.
"rise veihcle"-Auto tõstmise asemel ronin kanalisse.
Nüüd jääb arusaamatuks,mis on "intake manifold strut" mille kahte 13mm polti peab eemaldama ? Autol on kaks 13mm polti sumbuti esimese otsa tugi-kanduri küljes aga need ei puutu üldse asjasse kuna asuvad eespool ja selle eemaldamine ei aita kuidagi kaasa starterile ligipääsule.Või peab summuti esiosa lahti laskma ? See võiks olla loogiline,siis saaks starterile paremini ligi.
Edasi tuleb starteril eemaldada 13mm mutter pluss klemmilt ja 10 mm mutter lüliti klemmilt.Ok,on olemas sellised mutrid ,aga mul on veel üks 13mm mutter nö.miinus klemmil !?
Minu autol ei paista olevat ka ühtegi kaablit geneka ja starteri vahel mida S9K oma autol vahetas !?
Nii,et veidi segaseks jääb see asi:(

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

T Veebr 17, 2015 18:43

Pardon, minu viga. Krt ma kunagi ei jälgi, mis autoga tegu. Ma 9000-ndel tegin.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

K Veebr 18, 2015 8:07

Gene. ja starterteri vahel on KINDLASTI + kaabel ja mingi "nö. miinus klemmi" pole olemas. Korpus on "mass". Teine tõmberelee M8 mutter jäta rahule- sellega pole sul asja.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#11

K Veebr 18, 2015 18:24

Starter sai maha võetud ja pilt klaarimaks.
Starter on genekaga tõepoolest +kaabliga ühenduses aga see kaabel on tervik,mis tuleb genaka küljest ja millele on vahele klemm istutatud ,mis läheb siis starterist mööda minnes starteri + poldi otsa. Mingit eraldi +ühenduskaabli juppi starteri ja geneka vahel pole.
Selle arusaamatu "intake manifold strut"iga sai ka asi selgeks.See on sisselakekollektori tugi-toruke,mis on kummastki otsast 13mm poldiga kinnitatud ja jääb starteri välja tõmbamisel ette.Seetõttu tulebki ta eemaldada.(sumbutaja eesmist otsa lahti pole vaja lasta)
Olles nüüd starteri kätte saanud oma käte vahele oli kohe näha,et võlli otsas oli lõtk ja metallipuru,seega ilmselt puks läbi.Sai viidud remonti ja eks edasi kuuleb täpsemalt mis ja kuidas...:)

tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#12

R Veebr 20, 2015 14:27

Niisiis,vana starter oli omadega nii otsakorral,et polnud mõtet remontida.
Täna sai uus starter peal ja asi tip -top :)

vvs
Pealik
Postitusi: 4251
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#13

R Veebr 20, 2015 14:34

Mis hinnaga loosi läks?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#14

R Veebr 20, 2015 16:30

Mis hinnaga loosi läks?


Starter maksis 99€.
See oli vahetuskaup nii,et vana starteri andsin poodi , ehk siis mingi renoveerimise teema vist aga peale vaadates tundus ostetu küll nagu uus.
Vaatasin netist ka ,et saadaval on muidu kolme erineva hinnaga tutikad starterid 9-5 le.Kõige odavam maksis 150€ siis 164€ ja 259€.
See kõige odavam oli vist 9 hambaga,kallimad 10 hambaga.Mulle läks vist 10ga.

polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#15

T Okt 19, 2021 20:28

Tahaks ka starteri vahetuse ette võtta oma 9-5. Kuhu peaksin viima, et vana vastu võetaks ja taastatud hea hinnaga saaks või mis head alternatiivid veel oleks ?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#16

T Okt 19, 2021 20:40

polukoli kirjutas:
T Okt 19, 2021 20:28
Tahaks ka starteri vahetuse ette võtta oma 9-5. Kuhu peaksin viima, et vana vastu võetaks ja taastatud hea hinnaga saaks või mis head alternatiivid veel oleks ?
Mul on AS-PL (Poola reman.) toodang, Aerost ostetud. Starter ja gene, mõlemad on 4a probleemivabad olnud ja kestab edasi.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#17

K Okt 20, 2021 9:13

wilddog, su jutus on täitsa point. Kui ma vaatan starterite hindu, siis taastatud on pmst sama hinnaga kui poest uus osta: https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... ry=5194758 - Käin täna sportlikus mõttes läbi sellisest kohast: https://www.autostarterid.ee/ - Vaatan, mis nad räägivad
pets
Postitusi: 182
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto:

#18

K Okt 20, 2021 9:31

Seal pole midagi taastada, Mitsubishi starteril pole võllil otsapuksi mida saab vahetada nagu vanemal starteril. Korpuses kulub auk suureks ja hakkabki kinni pooma. Uus starter ja probleem lahendatud.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#19

K Okt 20, 2021 9:42

pets, hea info! Ma pigem mõtlengi, et käin seal autostarterid läbi ja vaatan, mis hinnaga nad neid taastatuid pakuvad ja siis teen otsuse.
Aeromotorsi lehel jääks hetkel siis 3 starterit valikusse, mille vahel otsustada:

Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

K Okt 20, 2021 16:28

vaatasin huvipärast - see nn seib on Mitsul lihtsalt stopper?
IMG_20211020_161417_copy_1000x462.jpg
IMG_20211020_161417_copy_1000x462.jpg (99.53 KiB) Vaadatud 3163 korda
Aeromotorsi kataloog annab ühilduvuse üheksakümnendate ooplitega - nendel peaks muidu olema Boschid ja mu kogemuses on need muretud. Muidugi mälus on need mul veidi suuremad, kui see tilluke Mitsu (pärit 2003a masinalt), millest just pilti tegin.
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#21

K Okt 20, 2021 19:59

Mitsu starter on võrreldes bocshi omaga ikka väga vilets. Suvel läks mul mitsu oma sõidul lihtsalt lühisesse: auto suri hoo pealt välja, aku klemmid tulikuumad ja auto ei käivitunud . Vahetasin 9-3og pealt saadud boschi oma vastu välja. Käivituse kiirus oluliselt parem. Mitsu omaga pidevalt tunne nagu aku oleks nõrk.
ylorand
Postitusi: 238
Liitunud: T Okt 21, 2008 9:52
Asukoht:
Auto:

#22

K Okt 20, 2021 22:07

Hella või Bosch
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

N Okt 21, 2021 10:25

Tallinnas 3 SAAB 9-5 el OEM starter renoveeritud(vöi siis vahetatud) renoveeritud starteri vastu. , täpselt asjasse ma ei süvenenud. 2 SAAB i puhul aitas Werner oma Rock Garages nii, et helistasin , kurtsin probleemi ja veeresin kohale. Möne tunni pärast oli SAAB söidukorras. Vahetati ka mingid kaablid kuna need olid nii korrodeerunud , et pöhjustasid kindlasti voolukadu. MY2003 SAAB 9-5 sai abi Troost Autos kusjuures Madis ise paigaldas selle kuna jöudsin nednde töökotta oma murega nii hilja, et töömehed lihtsalt läksid koju. Käivituse kiirus söltub ka auto toitesüsteemi ja süütesüsteemi korrasolekust ja veel mingist omapärast millest pole aru saanud. MY2002 9-5 mootor käivitub "poolest pöördest" teiste köigi SAABide puhul vötab ehk sekundi aega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

L Okt 23, 2021 4:56

Automeister müüb mingi endise sotsmaa asendusstartereid nende Mitsu omade asemele. On suuremad ning võimsamad. Mitsu oma pandi, kuna MY 2004 alates tuli uus mootoriplokk koos moderniseeritud karterituulutusega, mistõttu tavastarter enam külge ei mahtunud. Mitsu oli paraku aladimensioneeritud koost. Ega see automeistri oma ka "bolt-on" külge ei sobi, aga on tehtav ja kvaliteetsem oluliselt, kui Mitsu selline.
Viimati muutis Trionic, K Okt 27, 2021 7:35, muudetud 1 kord kokku.
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#25

P Okt 24, 2021 10:43

Viskasin ka pilgu peale ja jäi silma, et erinevatel firmadel on märgitud starteri võimsuseks erinevad numbrid 1,1kw kuni 1,4kw. Loogiliselt võttes mida võimsam seda parem?
Vasta