Vajan turbo osas nõu/ õlirõhk madal/ saaled/ õlipump/ketid
Lugu siis selline, astusin pooleteise aasta eest orgi otsa ja ostsin br turbost taastatud turbo. Suitsema hakkas pea aasta pärast, otsad andis üleeile käivitades. Mida edasi mõelda, seda taastatud turbo pole mõtet osta, ja kuna lubatud palgatõusu pole ka veel, siis peaks oma vanakesega veel edasi vurama. Päris tutikat ka nagu pole mõtet über raha eest osta. E-bays tunduvad hinnad soodsad, aga kvaliteeti ei tea...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
See, et turbo aastaga läbi sai ei tähenda, et turbo ise vigane või stti
Põhjusi võis olla palju: alates sellest, et miks vana turbo elu üldse lõpetas, ja mis siis edasi sai.
Ja kuidas uus paigaldati.
mis vedelikud masinas
mis seisus summutaja ja katalüsaator ja mootor jne...
See, et ta lenads on tagajärg...
Põhjusi võis olla palju: alates sellest, et miks vana turbo elu üldse lõpetas, ja mis siis edasi sai.
Ja kuidas uus paigaldati.
mis vedelikud masinas
mis seisus summutaja ja katalüsaator ja mootor jne...
See, et ta lenads on tagajärg...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Noh, selle 3 aasta jooksul või mis ta mul käes on olnud, (hooldust olen ise teostanud) on õli vahetatud vähemalt 6X, jahutusvedelik vahetatud, karter on alt ära olnud 3l korral, nõgine ega ummistused puuduvad, karetri kit on peal, turbo sai vahetatud sai selle juhendi järgi mis foorumis on, vasturõhk puudus. Sugulane lasi 2 korda taastatud turbo panna ja lõpuks ostis tutika, toimib siiani, vähe uuemal autol muidugi.
Üks pull muidugi on, kui korralikult kuuma anda siis vahest võtab õlitule nö plinkima, õli olen katsetanud mitut sorti. Õlipump õhukeseks kulunud ?
Üks pull muidugi on, kui korralikult kuuma anda siis vahest võtab õlitule nö plinkima, õli olen katsetanud mitut sorti. Õlipump õhukeseks kulunud ?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
No siit tuleb kohe meelde Kihnu paadimehe lugu, kel mootor kokku jooksis.
Ega see õlituli seal niisama ei ole ja oleks olnud aeg põhjus otsida, miks tuli vilgub. Kas andur peetis , või tõesti rõhku piisavalt pole, mis mõjub hävitavalt kõigele, mis seal õlisurve sees liikuma peaks.
Ega see õlituli seal niisama ei ole ja oleks olnud aeg põhjus otsida, miks tuli vilgub. Kas andur peetis , või tõesti rõhku piisavalt pole, mis mõjub hävitavalt kõigele, mis seal õlisurve sees liikuma peaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Sõbral juhtus selline lugu, et mersu buss käis turbo vahetuses, kõik tehti kaasas oleva juhendi järgi (sõber ise vahetas). Tegu oli vana Vitoga, ikka väga räbal. Mõne kilomeetri vist sai sõita.
Täpsemalt teemasse: Kui nüüd see katki läinud turbo ära tükeldada, kas laagrite eest võiks leida ummistusi/tükke???
Täpsemalt teemasse: Kui nüüd see katki läinud turbo ära tükeldada, kas laagrite eest võiks leida ummistusi/tükke???
Tegelen sellega homme, auto jäi sinna kus ta oli, ehk siis keset muru, ja ilm pole üldse soodne täna millegagi tegelemiseks. Kuid selle õlisurve kohta, paljud kodanikud siin pumpa vahetanud on? Või millised need vaevused tavaliselt on? Sodi pole mul karteris olnud, üldse mitte, seega kuivale pole kuidagi jääda saanud.
Mismoodi ma selle väljalaske osa kätte saan keskmise osa küljest, leotasin ja soojendasin, aga midagi, taguda ka väga ei taha, habras värk tundub olema, peaks päris gaasipitsiga asjale lähenema ja punaseks ajama ?
Ja küsiks veel, kas mingi diagnostikaseade ütleb mulle õlirõhku ja temperatuuri või peab manomeetri ja termomeetriga asjale lähenema ?
Ja küsiks veel, kas mingi diagnostikaseade ütleb mulle õlirõhku ja temperatuuri või peab manomeetri ja termomeetriga asjale lähenema ?
Pead manomeetri/termomeetri abi kasutama.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Selline värk siis, mingit sodi ma sealt laagriavade eest ei leidnud. Kahtlustame siis madalat õlisurvet? Näpuga katsudes polnud tunda midagi, aga küünega üle tõmmates oli nagu väike karedus küll.
Rääkides veel õlirõhu mõõtmisest, kas eestist miskit kompotti pole osta, mida kohe piilari külge monteerida, et saaks pideva ülevaate asjast ?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kindlasti saab osta. Minul on näiteks õlifiltri all lisatükk selleks, et saaks lisaanduri panna ja sealt näidu piilaris olevasse näidikusse.
9-5 puhul peaks samamoodi teha saama. Pannakse ka otse originaal anduri kohale vist neid.
9-5 puhul peaks samamoodi teha saama. Pannakse ka otse originaal anduri kohale vist neid.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Huvi pärast läheks tagasi algusesse:
Kirjutasid, et hakkas suitsema aasta tagasi? aga miks arvad, et turbo?
Ja teiseks, kirjutasid,et turbo andis otsad? mis ta tegi siis või ei teinud?? ah?
Niimoodi neti teel päris hea remontida, käed jäävad puhtaks ;)
Kirjutasid, et hakkas suitsema aasta tagasi? aga miks arvad, et turbo?
Ja teiseks, kirjutasid,et turbo andis otsad? mis ta tegi siis või ei teinud?? ah?
Niimoodi neti teel päris hea remontida, käed jäävad puhtaks ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ma võin soodsalt müüa 1 koahse piilarialuse, ning õlirõhu komplekti, juhtmed pead ise vedama või maksad mulle ja teen korralikult valmis. Pole aga filtri alla lisa adapterit, vaid originaal anduri asemele.
Teemasse minnes.
Madal õlirõhk, ummistunud õli pealevool ongi enamasti turbode minekuks kõik vajalik.
Kuid kuna suitsema hakkas siis tähendab see, et kuskilt satub mootoris põlemiskambrisse õli, äkki klapisääre tihendid, plokikaane tihend? õlituli hakkab vilkuma ka kõrge õlirõhu korral, ehk kui kompressiooni pääseb liigapalju otse karterisse. Kui turbo läheb siis suits valge kui õli põleb siis sinine ikka.
Teemasse minnes.
Madal õlirõhk, ummistunud õli pealevool ongi enamasti turbode minekuks kõik vajalik.
Kuid kuna suitsema hakkas siis tähendab see, et kuskilt satub mootoris põlemiskambrisse õli, äkki klapisääre tihendid, plokikaane tihend? õlituli hakkab vilkuma ka kõrge õlirõhu korral, ehk kui kompressiooni pääseb liigapalju otse karterisse. Kui turbo läheb siis suits valge kui õli põleb siis sinine ikka.
Ivometsale vastuseks, Turbo iseensest toimis veel arvatavasti aga õli pressis kõvasti kuumkoja poolt väljalaskesse. Peale turbo vahetust oli ju algul kõik timm. Kui suitsema hakkas siis suitses nagu turbode puhul ikka alguses käivitades pahmakas sinist, sai karteri mahavõtu ajal vaadatud siis, et olidki labad n.ö märjad taaskord. Ja nüüd kui läks siis ei lõpedanud enam suitsemist ära- musta sinise segu, vastavalt gaasipedaali asendile.
Pole küll ennem lammutanud aga kui kuumkoja poolt otsast tulema hakata mööda turbo võlli, siis on seal ju vedruseibi moodi tihendrõngas(vask äkki) ja peale seda on soon veel millegi jaoks, seal peaks olema mingi kummi/plastik või mingi komposiit tihend? seal soones ei olnud mul mitte midagi.
Vaatasingi juba seda "sandwitchi" ja õlirõhu ja temp-i oma. Siit vaatasin http://www.db-hp.ee/web/pood/75/1/52mm-smoke Need valged tunduvad kuidagi kahtlased, skaala on natuke nigel. Kui panen siis juba kolmese hoidiku ka et kunagi veel näiteks turborõhk lisada, või on see mõtetu?
Veel, kas peaks äkki neil torudel ka tihendid ära vahetama mis karteris on, http://www.serioussaab.co.uk/Procs_pages/pr_images/oil_circuit.gif seda E-D pean põhiliselt silmas. Pluss siis võtturi toru.
Neti teel on hea remontida küll, ainuke kel käed õlised olen ju mina, teilt küsin ainult nõu. Pole ühegi asjaga nii juhtunud, et tuleks rihma otsas kuhugi viia spetside kätte viia.
Pole küll ennem lammutanud aga kui kuumkoja poolt otsast tulema hakata mööda turbo võlli, siis on seal ju vedruseibi moodi tihendrõngas(vask äkki) ja peale seda on soon veel millegi jaoks, seal peaks olema mingi kummi/plastik või mingi komposiit tihend? seal soones ei olnud mul mitte midagi.
Vaatasingi juba seda "sandwitchi" ja õlirõhu ja temp-i oma. Siit vaatasin http://www.db-hp.ee/web/pood/75/1/52mm-smoke Need valged tunduvad kuidagi kahtlased, skaala on natuke nigel. Kui panen siis juba kolmese hoidiku ka et kunagi veel näiteks turborõhk lisada, või on see mõtetu?
Veel, kas peaks äkki neil torudel ka tihendid ära vahetama mis karteris on, http://www.serioussaab.co.uk/Procs_pages/pr_images/oil_circuit.gif seda E-D pean põhiliselt silmas. Pluss siis võtturi toru.
Neti teel on hea remontida küll, ainuke kel käed õlised olen ju mina, teilt küsin ainult nõu. Pole ühegi asjaga nii juhtunud, et tuleks rihma otsas kuhugi viia spetside kätte viia.
Mul on olnud varasemal autol klapisääre tihendid läbi, suitses nagu teistmoodi, seal peaksid tihendid puuduma et niimoodi suitseks nagu siis kui ma nüüd lahti võtsin. Kas see on normaalne siis, et labad lähevad niimoodi märjaks, turbot küljepeale keerates seal suisa valgus õli väljalaske osasse laua peal, ilma mingi surveta.
Need kriimud tekivad klapile alati ja üldiselt probleeme ei põhjusta. See kollane kiht klapil ja samuti klapipesal tekitavad klapi kolvile liiga tiheda istu oma liikumisteel, mistõttu kolb hakkab takerduma. Kolvi saab "karukeelega" edukalt puhtaks ja kriimud maha, otsakaanes oleva pesaga tuleb rohkem vaeva näha.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Peale turbovahetust siis oli õlirõhk ikkagi madal, tõmbasin karteri maha ja kepsusaaled lahti. Mõõtsin vändapealt sellised arvud :
need viimased, tuhandikud vist , +/-1 täpsusega
Saaled ise sellised :
Väntvõllil kepsusaalede all pole nagu pinnapoolest viga midagi, kõik kena, libe. Võib 0 mõõduga uued saaled panna ? Siit loen välja et peaks nagu tolerantsidesse jääma - http://saabworld.net/f9/crankshaft-bearing-clearance-specs-little-advice-needed-27744/
Raamsaalesid pole veel kätte saanud, kuna pole õiget padrunit. Nendega on üldse vist bingo, sest tavalise mikromeetriga seal ju mõõta ei saa? Või on mõni spets riist olemas?
Veel üks küsimus, kui ma hiljem õlipumpa tahan vaadata, siis kas löökmutrikeerajaga võib keerata, või mis käigukast seepeale arvab - automaadiga tegu?
need viimased, tuhandikud vist , +/-1 täpsusega
Saaled ise sellised :
Väntvõllil kepsusaalede all pole nagu pinnapoolest viga midagi, kõik kena, libe. Võib 0 mõõduga uued saaled panna ? Siit loen välja et peaks nagu tolerantsidesse jääma - http://saabworld.net/f9/crankshaft-bearing-clearance-specs-little-advice-needed-27744/
Raamsaalesid pole veel kätte saanud, kuna pole õiget padrunit. Nendega on üldse vist bingo, sest tavalise mikromeetriga seal ju mõõta ei saa? Või on mõni spets riist olemas?
Veel üks küsimus, kui ma hiljem õlipumpa tahan vaadata, siis kas löökmutrikeerajaga võib keerata, või mis käigukast seepeale arvab - automaadiga tegu?
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kepsikutel pole mitte kunagi mõtet vaadata cappide poolseid saalesi. Alati tuleb kepsu enda poolset saalet vaadata! Ülemine saab alati vatti. Need on sul küll totaalselt läbi ikka. Mina olen tavaliselt väntvõlli pinna silmaga üle vaadanud ja vahel poleerinud, ning siis standard mõõdus saaled sisse. Pole häda midagi. Väntvõlli lihvimine on minu arust selline kahtlane asi mida kasutaksin ainult siis kui väntvõllidega kitsas.
Kasutan alati pneumo mutrikeerajat kui võimalik.
Kasutan alati pneumo mutrikeerajat kui võimalik.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ma nagu neid saalesid ei kahtlustaks, tavalised sissetöötanud saaled... kahjustusi pole kah. Vänt ju ka Ok. numbrite järgi mu arust. otsiks viga mujalt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Tänapäeval on kõik kraadides, sest moment võib igal asjal erineda. See sõltub kas polt/mutter on õline või mitte või mis kvaliteediga on keere ise. Kas on kannatada saanud või mitte, jne. Aga kraadidega keerab alati täpselt sama palju. See kraadimõõtja maksab poes 16 eur.
Tänapäeval on kõik kraadides, sest moment võib igal asjal erineda. See sõltub kas polt/mutter on õline või mitte või mis kvaliteediga on keere ise. Kas on kannatada saanud või mitte, jne. Aga kraadidega keerab alati täpselt sama palju. See kraadimõõtja maksab poes 16 eur.
Teoreetiline küsimus kraadimõõtja kasutamise kohta - kuidas mõõtmise null määratakse? Kas keeratakse polt/mutter mingi kokkuleppelise momendini ja sealt edasi kraadides või kuidas?