Vahetus ise-enesest ei ole keeruline, kuid tundub vaid nii kui plastikuid ennem eemaldanud pole.
Part No: 46 99 260
Asuvad nad tagaotsas laepolstri vahel.
Plastikute eemalduseks on hea kui on olemas möni abitööriist, kuid kui teab kust täpsemalt sikutada ja kuhu poole (mida proovin teemas näidata), siis saab ka sörmedega hakkama.
Tagaluugi gaas-amortide vahetus Estate 9-5
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kui uued gaas-amordid olemas, siis köigepealt tuleb tagaosast eemaldada plastikuid: luugi ingede all olev plastik, C- ja D-piilari vahelised laeplastid, D-piilari plastkate, kaks kinnitustüüblit lae keskosas, turvavörgu kinnitused:
Alustasin tagapagaasniku valgustuse eemaldamisega. Pilti vaadates on näha, kust teda aidata tuleb irvakile (tagantpoolt):
Siis eemaldasin tagaluugiava ülaosa plastiku, abiseadet mul polnud, seega sörmed taha ja tömbasin ettevaatlikult. Piltidelt on näha, mis tüüpi ja kus punktis kinnihoidmiskohad asuvad:
Järgmiseks vötsin ära C-D piilari vahelised laeliistud, kuna kinnituste järgi tundus see loogilisem ilma midagi löhkumata.
Kuna see on mölemast otsast millegi taga, siis painutasin seda keskelt kinnitustest lahti väga ette vaatlikult (paindub küll, ei läe puruks, kui just kellelgi pole tahtmist plaste paljakäsi tugevate miinuskraadide käes painutada):
Alustasin tagapagaasniku valgustuse eemaldamisega. Pilti vaadates on näha, kust teda aidata tuleb irvakile (tagantpoolt):
Siis eemaldasin tagaluugiava ülaosa plastiku, abiseadet mul polnud, seega sörmed taha ja tömbasin ettevaatlikult. Piltidelt on näha, mis tüüpi ja kus punktis kinnihoidmiskohad asuvad:
Järgmiseks vötsin ära C-D piilari vahelised laeliistud, kuna kinnituste järgi tundus see loogilisem ilma midagi löhkumata.
Kuna see on mölemast otsast millegi taga, siis painutasin seda keskelt kinnitustest lahti väga ette vaatlikult (paindub küll, ei läe puruks, kui just kellelgi pole tahtmist plaste paljakäsi tugevate miinuskraadide käes painutada):
Viimati muutis overspeed, N Dets 14, 2017 19:00, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kui laeliist painutatud, siis saab selle sissepoole eesmise liistu tagant ära tömmata, ning siis ettesuunas D-piilari plastiku küljest ära tömmata:
D-piilarite plastik-katted tulevad ettesuunas tömmates ära:
Eemalda kate turvavörgi laekinnituse pesalt (kui veel alles on). Pesal polte pole, on laialisurutavad tüüblid. Tömba abivahendit kasutades lukustus-sisud välja (ei pea täitsa ära vötma, vöivad ka sinna külge jääda), ning eemalda vörgu kinnituspesa (mölemalt poolt autos):
D-piilarite plastik-katted tulevad ettesuunas tömmates ära:
Eemalda kate turvavörgi laekinnituse pesalt (kui veel alles on). Pesal polte pole, on laialisurutavad tüüblid. Tömba abivahendit kasutades lukustus-sisud välja (ei pea täitsa ära vötma, vöivad ka sinna külge jääda), ning eemalda vörgu kinnituspesa (mölemalt poolt autos):
Viimati muutis overspeed, N Dets 14, 2017 19:07, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lae keskosas olevad kaks kinnitustüüblit pole mötet otse välja sikutada. Keera teda 90 kraadi ja tuleb niisama ära. Tagasipannes vöib kohe otse öigetpidi panna:
Nüüd on vöimalik laepolstri tagaosa allapoole suruda just piisavalt, et käsi vahele mahub amorte vahetama. Kinnastega tööd teha raskem ning paksu varrukaga üleriie ei aita ka mitte käel sinna vahele minna.
Painutanud polstri, näeb ka amorte. Ära hakka kohe amordi tagumist kinnitust lahti tegema. Kui on olemas abimees, siis tema saab kohe natukese aja pärast luuki hoidma hakata. Kui oled üksi, otsi omale valmis kindel toestus, mis hoiaks luuki üleval ajal mil amordi (piisab ühest et luuk alla tuleks) eemaldad. Luuavars ajab ka asja ära, kuid pole just köige kindlam asi.
Vaadates polstri vahele, vöid näha seal öli, mis on omaajaäraelanud amordist välja ajanud. Amordi eespoolsel kinnitusel on kaitseplekk kolme 10mm kuuskantpeaga poldiga. Need plekid tuleks eemaldada, kuid piisab ka kahe poldi eemaldamisest ning jätad pleki kolmanda lahtikeeratud poldi kaela ja keerad eest ära, siis on lihtsam julgestusplekki tagasi panna:
Nüüd on vöimalik laepolstri tagaosa allapoole suruda just piisavalt, et käsi vahele mahub amorte vahetama. Kinnastega tööd teha raskem ning paksu varrukaga üleriie ei aita ka mitte käel sinna vahele minna.
Painutanud polstri, näeb ka amorte. Ära hakka kohe amordi tagumist kinnitust lahti tegema. Kui on olemas abimees, siis tema saab kohe natukese aja pärast luuki hoidma hakata. Kui oled üksi, otsi omale valmis kindel toestus, mis hoiaks luuki üleval ajal mil amordi (piisab ühest et luuk alla tuleks) eemaldad. Luuavars ajab ka asja ära, kuid pole just köige kindlam asi.
Vaadates polstri vahele, vöid näha seal öli, mis on omaajaäraelanud amordist välja ajanud. Amordi eespoolsel kinnitusel on kaitseplekk kolme 10mm kuuskantpeaga poldiga. Need plekid tuleks eemaldada, kuid piisab ka kahe poldi eemaldamisest ning jätad pleki kolmanda lahtikeeratud poldi kaela ja keerad eest ära, siis on lihtsam julgestusplekki tagasi panna:
Viimati muutis overspeed, N Dets 14, 2017 19:30, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Nagu kf iisak kirjutas , on verised sörmed töesti kerged tulema, plekid ja ääred on seal teravad. Kui nii peaks juhtuma, siis heleda sisuga auto polstreid mitte puutuda ja vigastatud koht kindlalt kinni plaasterdada !
Olles julgestusplekid eemaldanud (eest ära pööranud) eesosas, vöib amordid ükshaaval ära vahetada. Pole nagu mötet mölemat korraga küljest vötta, las vähemasti üks aitab seda "harjavart".
Amordi otstes on kinnitustel stoppervedrud (erineva kujuga vöivad olla, oleneb amordi tootjast, kuid tööpöhimöte on neil ühine). Väikese abivahendiga (kruvikeeraja) eemaldad stoppervedrud ja saad amordid kuulkinnitustest lahti (aitad ka seal kruvikeerajaga).
Määri kinnituskuulid ja amordi kinnituspesad määrdega (mis kannataks köiki eesootavaid temperatuure -30...+60, ei tilguks laele ja töötaks suure koormusega aeglasele liikumisele. Vöi kasutad manualis öeldud määret Gleitmo 805 part no. 30 06 442 ).
Paika lähevad uued amordid suht kergesti, lükates kuulkinnitused lihtsalt oma pesadesse.
Seejärel vöib köik detailid uuesti vastupidises järjekorras tagasi panna, alustades nendest kolme poldiga julgestusplekkidest seal lae all amordi eespoolse kinnituse peal (köige tüütum osa), tüüblid, plastid, liistud, jne.
Köige löpuks aita tagaluugi tihendid ka kenasti plastikute peale, nagu nad käima peavad:
Kasutatud materjal/pildid:
omal tehtud
juhend manualist
juhend muultmaalt
Olles julgestusplekid eemaldanud (eest ära pööranud) eesosas, vöib amordid ükshaaval ära vahetada. Pole nagu mötet mölemat korraga küljest vötta, las vähemasti üks aitab seda "harjavart".
Amordi otstes on kinnitustel stoppervedrud (erineva kujuga vöivad olla, oleneb amordi tootjast, kuid tööpöhimöte on neil ühine). Väikese abivahendiga (kruvikeeraja) eemaldad stoppervedrud ja saad amordid kuulkinnitustest lahti (aitad ka seal kruvikeerajaga).
Määri kinnituskuulid ja amordi kinnituspesad määrdega (mis kannataks köiki eesootavaid temperatuure -30...+60, ei tilguks laele ja töötaks suure koormusega aeglasele liikumisele. Vöi kasutad manualis öeldud määret Gleitmo 805 part no. 30 06 442 ).
Paika lähevad uued amordid suht kergesti, lükates kuulkinnitused lihtsalt oma pesadesse.
Seejärel vöib köik detailid uuesti vastupidises järjekorras tagasi panna, alustades nendest kolme poldiga julgestusplekkidest seal lae all amordi eespoolse kinnituse peal (köige tüütum osa), tüüblid, plastid, liistud, jne.
Köige löpuks aita tagaluugi tihendid ka kenasti plastikute peale, nagu nad käima peavad:
Kasutatud materjal/pildid:
omal tehtud
juhend manualist
juhend muultmaalt
Viimati muutis overspeed, N Dets 14, 2017 19:30, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Thanks!
Omalt poolt võin lisada, 2006-> on vahetus tehtud natukene kergemaks, neid kolme polte, mis on viimastel piltidel- nr4 - ei ole
Omalt poolt võin lisada, 2006-> on vahetus tehtud natukene kergemaks, neid kolme polte, mis on viimastel piltidel- nr4 - ei ole
__In Boost We Trust__
MY05 ka neid plekke juba enam ei ole. Ja amortisaatoritega tegelemisel (ära võtmine ja panek) on võlusõna see, et luuk peab olema maksimaalses ülemises asendis, nii palju kui läheb. Siis ei ole ka pärast probleeme lukustustihvtide kinnitamisel.