9-5 2.3 keti vahetus
Tere. Mis arvate teie? Ostsin 1999a 9-5 2.3t Saabi, kõik korras ainult vajas keti vahetust (keti kõrinat oli kuulda). Auto liikus ilust kenasti, aga ennetada kahjustusi otsustasin ketikomplekti lasta ära vahetada. Autole järgi minnes keti kõrinat polnud, aga kui kohapeal kaasi järsemalt andes oli kummaline heli all keskel, küsis seal remondi mehelt mis hääl see on, mulle korra tundus nagu väljalase tihend vms, mis mootori maha võtmisel ja tagasi panemisel pidama ei jäänud, remondi mees vastas võib olla küll, et üks tihend oli väsinud välimusega. Ok, mõtlesin kui nii siis nii, kogun raha ja lasen ära vahetada. Koju sõites tundsin, autol pole seda minekut nagu ennm, pusikiirushoidjaga oli pidev häiriv heli ja kütuse kulu ka 1L võrra rohkem pärast nullimist. Oli plaanis kohe kui teenindus uuesti avatakse helistada sinna, aga palju mõelda ei saanud kui auto tee äärde jäi ja käivituda ei jõudnud, proovisin mõne aja pärast uuesti, ei jõua käivituda nagu kiilub kinni, umbes 45min pärast proovisin siis käivitus, aga jube kolin oli, jätsin kohe seisma. Nii kui sain neile helistada olid nad kohe nõus autole järgi tulema. Üllatus oli järgmisel päeval email, et põhjuseks oli karteri põhjas palju metalli tükke ja puru, saaled kulunud ja väntvõlli kael rikutud, et ilmselgelt on sellega olnud ka varem probleeme, sest on näha, et kepse on mootoris vahetatud, võimalik, et pandi kokku ilma väntvõlli lihvimata lihtsalt uute saaledega. Küsisin kuidas need tükid ja puru sinna nüüd järsku said, et sinna viies polnud selliseid helisid siis vastati,et saale puru ei saanud karterisse kindlasti selle aja jooksul kui auto siin oli, see oli seal ikka pikema aja jooksul kogunenud. Saale “kolina hääl” võis võimenduda pärast õlivahetust, mis lisanditega õli seal enne võis olla, et häält varjata/leevendada ei oska kommenteerida. Ühesõnaga nende väitel on kogu selle jama põhjus see, et kunagi on seal kepse vahetatud. Mina arvan, et selle võis põhjustada liialt pingul kett, et unustati piguti ära nullida. Kui küsisin ja uurisin asju mitte süüdistavalt siis nad vihasusid kergesti ja ähvardasid, et pöördume kohtusse kui tahad.
Palun aidake, andke nõu kes oskab. Ei tahaks hetkel lisa kulutusi
Palun aidake, andke nõu kes oskab. Ei tahaks hetkel lisa kulutusi
Lisa kulutusi tegemata sa ei pääse, ilmselt tuleb auto viia mõne Saabi spetsialisti juurde ja lasta neil otsida üles põhjus miks saale ringi läks, väntvõlli ja saale kahjustused on B235 mootoris üsna tavaline nähtus. Suure tõenäosusega oli eelmine saalede vahetus tehtud ülejala ja kannatajaks oled kahjuks see kord sina.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14284
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma saan sinu frustratsioonist aru. Lähed ja lased mingi asja teha ja peale seda kolinal kohe järgmine asi lendab... AGA, alumist otsa ei võeta ju lahti selleks, et ketti vahetada... Põhimõtteliselt ei peaks isegi mootorit maha võtma, kuigi ajakulu vist on maha võtmisega väiksem, kui seal rattakoopas nikerdades. Kui seal ikka saalepudi oli juba karteris, siis oli see seal suure tõenäosusega ikkagi enne... Ja oled sa kindel, et see saalekas lihtsalt ei kostunud läbi ketilagina?
https://www.youtube.com/watch?v=3NDNEx8kUZ8
Siin videos on põhimõtteliselt vajalikud toimingud näha.
https://www.youtube.com/watch?v=3NDNEx8kUZ8
Siin videos on põhimõtteliselt vajalikud toimingud näha.
Ma saan sinu frustratsioonist aru. Lähed ja lased mingi asja teha ja peale seda kolinal kohe järgmine asi lendab... AGA, alumist otsa ei võeta ju lahti selleks, et ketti vahetada... Põhimõtteliselt ei peaks isegi mootorit maha võtma, kuigi ajakulu vist on maha võtmisega väiksem, kui seal rattakoopas nikerdades. Kui seal ikka saalepudi oli juba karteris, siis oli see seal suure tõenäosusega ikkagi enne... Ja oled sa kindel, et see saalekas lihtsalt ei kostunud läbi ketilagina?
https://www.youtube.com/watch?v=3NDNEx8kUZ8
Siin videos on põhimõtteliselt vajalikud toimingud näha.
Vaatasin seda ja teisi videosi ennem ketivahetust Alles ostsin selle auto ja kohe öeldi, et keti vahetuse peaks tegema, tegin uurimusi ja lasin teistelgi vaadata kuulata ennem ostu, meile kellegile ei tundunud ega kuulnud muid kõrvalisi helisi kui keti hääl. Uurisin, et kui kett liiga pingul siis võib selliseid asju juhtuda (vene jalgrattal kui kett täitsa pingul oli hakkas ka keskjooksu kulutama aga mootoril jõud taga ja protsess kiirem, seega suht loogiline ju) keti pinguts tuleb ära nullida kui uus kett panna, aga kui unustati või tehti muu sarnane viga vahetuse käigus, saan aru,et eksimine on inimlik, aga siis tuleb ka vastutada, mitte süüdistada, et põhjuseks oli see, et kunagi on kepse vahetatud. Praegu tundub see sama hea kui näiteks kunagi käisin silmaarstil põletiku pärast ja nüüd löödi silm välja, aga pimedaks jäin sellepärast, et kunagi pandi silmale põletiku rohtu
https://youtu.be/BWlzSYFXXxU
Nüüd saab asja helgemat poolt vaadata. B234 plokk koos sisuga külge ja CRPerformansisse tjuunima :P
Kahjuks praeguseks on raha seis väga sitasti lausa miinustes Aga kui kellelgi on veel mõtteid ja pakkumisi siis praegu olen avatud ja kui tõesti hea lahendus leidub siis saab edasi mõelda
Selliste asjade vältimiseks on kindlaim viis kõike ise teha. Läheb nihu, pole süüdlast kaugelt otsida Aga jah, tonnari plokk on kindlapeale minek.
Olen selle margi suhtes toores veel, seleta mis tonnar on ja mis kulutustega peaks arvestama
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
No iseenesest on siin foorumis selle kohta minu teada mitu teemat. Kõige suurem väljaminek ja kõige raskem ülesanne ongi 9000 mootori plokk koos sisuga, mis pärinem tonnise pealt alates 94a. Väidetavalt saab modifitseerida ka vanemaid aga ju see jääb nupumeestele.
9-5 mootori puhul suht mõttetu üritus. Vänt ei kannata lihvida...Tõenäoliselt kõver
Julgen vastu vaielda kui saad õigel ajal jaole on asjal jumet:wise:
Tehtud ja kestab kenasti:drive:
Aga hetkel sul lihtsam tee doonor 490 euri eest .
http://www.auto24.ee/used/1980831
:headbang:
Kui terve auto eest 490 küsitakse ja osade kaupa müük on ka teema - siis võiks ju eeldada, et saab osta sealt ka ainult mootori.
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
Müüja ütleb küll, et mootor toimetab normaalselt aga kui kindel see on? Kehvemal juhul oled varsti samas seisus nagu praegu, ainult et 490 € võrra vaesem. Mina isiklikult eelistaks tonnise plokki.
Müüja ütleb küll, et mootor toimetab normaalselt aga kui kindel see on? Kehvemal juhul oled varsti samas seisus nagu praegu, ainult et 490 € võrra vaesem. Mina isiklikult eelistaks tonnise plokki.
Tonnise ploki leidmine pole nii lihtne, eriti 2.3-e - ivomets hakkas lausa naerma telefoni otsas mu naiivsuse üle kui ma talt uurisin kas tal ei vedele niisama. :D
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Nii tore on olla õnnelik odava 9-5 omanik. :)
Ei ole seal midagi teha, pead uue mootori otsima, või siis selle remontima. õlitusprobleemid ikka need, mis selle kokku jooksutasid. Ja kui ennem juba kepsu vahetatud, siis ka ennem olnud, ja tulevad veel...
Ei ole seal midagi teha, pead uue mootori otsima, või siis selle remontima. õlitusprobleemid ikka need, mis selle kokku jooksutasid. Ja kui ennem juba kepsu vahetatud, siis ka ennem olnud, ja tulevad veel...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nii tore on olla õnnelik odava 9-5 omanik. :)
Ei ole seal midagi teha, pead uue mootori otsima, või siis selle remontima. õlitusprobleemid ikka need, mis selle kokku jooksutasid. Ja kui ennem juba kepsu vahetatud, siis ka ennem olnud, ja tulevad veel...
Lihtsalt kummaline, et kohe peale keti vahetust 50km see juhtus, kas tõesti keti vahetusega pole sellekohapealt vastutust, ma ei taha väita, et oskamatud mehed seda tegid, aga eksimine inimlik ju
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Keti vahetus ei puutu asjasse, kui mootoris õli oli sees piisavalt. äkki oligi niisama kuidagimoodi kokku pandud mootor? palju sa ennem sõitsid sellega? ja kas karteri põhjas olev õlivõtu sõel oli puhas?? tõenäoliselt jah, sest kirjutasid, et uued kepsud olid.... seega valesti võidi koostada kepsusaale süsteem. näiteks jäeti ringikäinud saalega keps sisse ja pandi lihtalt uus saale? see variant kohe surmale määratud. ja jäeti ka vänt lihvimata...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Keti vahetus ei puutu asjasse, kui mootoris õli oli sees piisavalt. äkki oligi niisama kuidagimoodi kokku pandud mootor? palju sa ennem sõitsid sellega? ja kas karteri põhjas olev õlivõtu sõel oli puhas?? tõenäoliselt jah, sest kirjutasid, et uued kepsud olid.... seega valesti võidi koostada kepsusaale süsteem. näiteks jäeti ringikäinud saalega keps sisse ja pandi lihtalt uus saale? see variant kohe surmale määratud. ja jäeti ka vänt lihvimata...
Ei, teenindus väitis, et kunagi on vahetatud kepse.
Eelmine omanik õpetas, et iga teise õli vahetusega puhastada karterit jne ja soovitas keti vahetada, Peale ostu sõitsin mingi 400km keti vahetuseni, sinna maani toimetas ilusti oli minekut jne, ainult keti hääl oli, muidu poleks julgenud osta ega investeerida keti vahetusse. Keti vahetusega lasin ka õli ära vahetada
Eelmine omanik lasi ennem seal samas 20.02.2015 veepumba vahetada ja karteri tuulutuse puhastada ja 6 aasta jooksul vahetanud turbot (aero oma sai), süüte kaseti (mis seal küünalde peal on ei tule nimi meelde), rihma rullid ja pingutus rullid, tšekid olemas,praegu suhtleme ja ta ütleb, et tema pole selle ajajooksul ühtegi kepsu vahetada lasknud
Keti vahetus ei puutu asjasse, kui mootoris õli oli sees piisavalt. äkki oligi niisama kuidagimoodi kokku pandud mootor? palju sa ennem sõitsid sellega? ja kas karteri põhjas olev õlivõtu sõel oli puhas?? tõenäoliselt jah, sest kirjutasid, et uued kepsud olid.... seega valesti võidi koostada kepsusaale süsteem. näiteks jäeti ringikäinud saalega keps sisse ja pandi lihtalt uus saale? see variant kohe surmale määratud. ja jäeti ka vänt lihvimata...
Ühesõnaga, see väide, et liiga pingul kett põhjustab väntvõlli kaela rikkumist ja saalte kulumist kui unustada pingutit nullida ei vasta tõele? Tartu Carringus öeldi,et see on võimalik, aga nüüdseks raske tõestad kuna remonti teostanud teenindus võttis mootori nüüd ise lahti. Millseid kahjusi võib siis tekkda kui näiteks kett liiga pingul või keti märgid paigast ära.
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
Müüja ütleb küll, et mootor toimetab normaalselt aga kui kindel see on? Kehvemal juhul oled varsti samas seisus nagu praegu, ainult et 490 € võrra vaesem. Mina isiklikult eelistaks tonnise plokki.
Tonnise ploki leidmine pole nii lihtne, eriti 2.3-e - ivomets hakkas lausa naerma telefoni otsas mu naiivsuse üle kui ma talt uurisin kas tal ei vedele niisama. :D
Eks mina sellepärast ostsingi omale terve ja töötava tonnise. Millelt siis võtsin mootori, panin oma 9-5 peale ja töötab siiani. Ülejääk tonnisest läks pulkadeks ja paljud jubinad foorumlaste autode küljes nüüdseks.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Just ma hakkasin naerma. Aga mitte sellepärast, et sa tonnise plokki küsisid, vaid sellepärast, et inimstel, kes midagi tahavad on viimasel ajal alati kasutusel just see väljend, ET KAS SUL EI VEDELE....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.